/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Elektroniske bøger
Fra : Henrik


Dato : 20-04-11 10:12

Hej

Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som kan
bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i nogen
erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et produkt og
købssted?

PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
tungt, bliver varmt, eller larmer!

mvh Henrik

 
 
emjeppesen (20-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 20-04-11 11:12

Henrik skrev:

>Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som kan
>bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil.

der findes kun ganske få danske elektroniske bøger, men det ved du
måske.
Lydbøger er til gengæld noget, man nu kan få i tonsvis på dansk.

Hilsen emj

Max (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-04-11 12:07

Hej emj

> der findes kun ganske få danske elektroniske bøger, men det ved du
> måske.
> Lydbøger er til gengæld noget, man nu kan få i tonsvis på dansk.


Det bliver du nødt til at uddybe nærmere, hvad er for dig
elektroniske bøger og lydbøger ?

--
Mvh
Max



emjeppesen (20-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 20-04-11 12:52

Max skrev:

>hvad er for dig
>elektroniske bøger og lydbøger ?

Det samme som for alle andre.

Hilsen emj

Max (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-04-11 13:00

Hej emj

>> hvad er for dig
>> elektroniske bøger og lydbøger ?
>
> Det samme som for alle andre.


Det kan du gøre meget bedre, kom nu med
forklaring på forskellene.

--
Mvh
Max



Henning (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-04-11 13:26

On Wed, 20 Apr 2011 13:59:52 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej emj
>
>>> hvad er for dig
>>> elektroniske bøger og lydbøger ?
>>
>> Det samme som for alle andre.
>
>
>Det kan du gøre meget bedre, kom nu med
>forklaring på forskellene.

Lydbøger læses op, e-bøger skal du selv læse

Max (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-04-11 13:29

Hej Henning

> Lydbøger læses op, e-bøger skal du selv læse


Og e-bøger kan ikke blive læst op ?

--
Mvh
Max



emjeppesen (20-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 20-04-11 16:48

Max skrev:

>Og e-bøger kan ikke blive læst op ?

Jo, men de er ikke så handy som en mp3-afspiller

Hilsen emj

Henning (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-04-11 17:29

On Wed, 20 Apr 2011 14:28:32 +0200, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Henning
>
>> Lydbøger læses op, e-bøger skal du selv læse
>
>
>Og e-bøger kan ikke blive læst op ?
Jo, men så hedder det en lydbog

emjeppesen (20-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 20-04-11 18:30

Henning skrev:

>>Og e-bøger kan ikke blive læst op ?
>Jo, men så hedder det en lydbog


Nej, e-bøger er ikke det samme som lydbøger.

Hilsen emj

Henning (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-04-11 20:30

On Wed, 20 Apr 2011 19:29:33 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Henning skrev:
>
>>>Og e-bøger kan ikke blive læst op ?
>>Jo, men så hedder det en lydbog
>
>
>Nej, e-bøger er ikke det samme som lydbøger.

Det er heller ikke det jeg skriver. Lydbøger læses op, e-bøger skal du selv læse. Hvis nogen
indspiller en e-bog, hedder det en lydbog

Max (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 20-04-11 23:18

Hej Henning

> Det er heller ikke det jeg skriver. Lydbøger læses op, e-bøger skal
> du selv læse. Hvis nogen indspiller en e-bog, hedder det en lydbog

En computer eller lignende kan vel læse en e-bog for en, eller hvad ?

--
Mvh
Max



emjeppesen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 21-04-11 06:50

Max skrev:

>En computer eller lignende kan vel læse en e-bog for en, eller hvad ?

Det er i alle tilfælde ikke ideen med en e-bog.
Ideen er, at man kan have en hel "bogreol" liggende på en e-bogslæser
og så læse bøgerne, hvor som helst uden at skulle slæbe sin ryg i
laser, fordi tasken skal fyldes med lekture.

Der er ingen ide i at få læst en e-bog op overhovedet.

Hilsen emj

Hauge (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-04-11 07:07

Den 21-04-2011 07:49, emjeppesen skrev:
> Ideen er, at man kan have en hel "bogreol" liggende på en e-bogslæser
> og så læse bøgerne, hvor som helst uden at skulle slæbe sin ryg i
> laser, fordi tasken skal fyldes med lekture.

Muligvis er e-bogens grundidé en e-bogslæser, men e-bøger er fra lang
tid før e-bogslæseren kom frem.

De er fra dengang der kun var slæbbare maskiner, der ikke passede i
andet end en kuffert.

Mvh Hauge

Max (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-04-11 07:28

Hej emj

> Der er ingen ide i at få læst en e-bog op overhovedet.


Ligger det uden for din forestillingsverden at man ikke
kan læse eller ikke kan se noget ?

--
Mvh
Max



emjeppesen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 21-04-11 08:38

Max skrev:

>> Der er ingen ide i at få læst en e-bog op overhovedet.
>
>
>Ligger det uden for din forestillingsverden at man ikke
>kan læse eller ikke kan se noget ?

overhovedet ikke, men så er man da bedre tjent med lydbøger end med
e-bøger.

Hilsen emj

Hauge (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-04-11 08:41

Den 21-04-2011 09:38, emjeppesen skrev:
> overhovedet ikke, men så er man da bedre tjent med lydbøger end med
> e-bøger.

Så kræves det jo at nogen har indtalt disse e-bøger, det behøves ikke
ved elektronisk oplæsning af en e-bog.

Mvh Hauge

emjeppesen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 21-04-11 09:40

Hauge skrev:

>Den 21-04-2011 09:38, emjeppesen skrev:
>> overhovedet ikke, men så er man da bedre tjent med lydbøger end med
>> e-bøger.
>
>Så kræves det jo at nogen har indtalt disse e-bøger

De er jo indlæst i store mængder og kan i øvrigt lånes gratis på cd på
ethvert bibliotek og smides på en telefon eller en mp3-afspiller.. Jeg
hører selv masser af lydbøger, når jeg f.eks. går tur.

> det behøves ikke
>ved elektronisk oplæsning af en e-bog.

Kan du få en e.-bog oplæst? Den er som regel i pdf-format eller
ipub-format (tror jeg nok, det hedder)
Hvad er ideen i såfald med det. Jeg kan kun se ideen, hvis folk
vil/kan læse i stedet for at høre.
De lydbøger man køber i butikkerne eller på nettet er i mp3-format.

Hilsen emj



Hauge (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-04-11 10:36

Den 21-04-2011 10:39, emjeppesen skrev:
> De er jo indlæst i store mængder og kan i øvrigt lånes gratis på cd på
> ethvert bibliotek og smides på en telefon eller en mp3-afspiller.. Jeg
> hører selv masser af lydbøger, når jeg f.eks. går tur.

Nu interesserer jeg mig personligt ikke for skønlitteratur, så derfor
ved jeg at der ikke er indtalt faglitteratur.

Det er teknisk muligt at få læst PDF'er op, hvis det ikke er
indskanninger, som er som grafik i filen.

Mvh Hauge

Max (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-04-11 10:48

Hej Hauge

> Det er teknisk muligt at få læst PDF'er op, hvis det ikke er
> indskanninger, som er som grafik i filen.


Acrobat kan både køre OCR på sådan en fil og understøtter
også brugen af talesynteser så den kan læse det op.

--
Mvh
Max



Hauge (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-04-11 10:50

Hej Max
Den 21-04-2011 11:47, Max skrev:
> Acrobat kan både køre OCR på sådan en fil og understøtter
> også brugen af talesynteser så den kan læse det op.

Jeg var ikke klar over at Acrobat havde den mulighed, altså med OCR,
vidste godt at den kunne når det var ren tekst.

Men jeg kan forstå på andre, at den mulighed ikke er betydelig

Mvh Hauge

Max (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-04-11 11:02

Hej Hauge

> Men jeg kan forstå på andre, at den mulighed ikke er betydelig


Det kommer vidst lidt an på hvordan man "ser" på det :)

--
Mvh
Max



N/A (21-04-2011)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 21-04-11 11:35



Hauge (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 21-04-11 11:35

Den 21-04-2011 12:30, emjeppesen skrev:
> Du ved ikke en skid

Aeh lidt ;)

> der er masser af faglitteratur indlæst på lydbøger.
> Et hurtigt eksempel

Hehe, mad og økonomi hjælper nu ikke mig, hvis det er elektronik jeg har
brug for.

Men det er nu reelt kun populærfaglitteratur der bliver indlæst, resten
er der jo ikke interesse for, da det jo ikke er gratis at indtale, hvis
det skal gøres ordenligt.

Mvh Hauge

emjeppesen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 21-04-11 11:44

Hauge skrev:

>Den 21-04-2011 12:30, emjeppesen skrev:
>> Du ved ikke en skid
>
>Aeh lidt ;)

Det er sgu nok rigtig nok )

>> der er masser af faglitteratur indlæst på lydbøger.
>> Et hurtigt eksempel
>
>Hehe, mad og økonomi hjælper nu ikke mig, hvis det er elektronik jeg har
>brug for.

Nej udvalget er lidt tyndere end jeg forventede, hvis det ikke lige
drejer sig om skolefagbøger for ordblinde o.l.

>Men det er nu reelt kun populærfaglitteratur der bliver indlæst, resten
>er der jo ikke interesse for, da det jo ikke er gratis at indtale, hvis
>det skal gøres ordenligt.

De fleste af de lydbøger, jeg har hørt har rigtig gode oplæsere og jeg
tror, at de hygger sig lige så meget med at indlæse en bog, som jeg
gør med at høre den.

Hilsen emj

Max (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-04-11 08:53

Hej emj

> overhovedet ikke, men så er man da bedre tjent med lydbøger end med
> e-bøger.


Nu findes alle e-bøger jo ikke som lydbøger, så der er jo
ikke altid en valgmulighed.

--
Mvh
Max



emjeppesen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 21-04-11 09:42

Max skrev:

>
>> overhovedet ikke, men så er man da bedre tjent med lydbøger end med
>> e-bøger.
>
>
>Nu findes alle e-bøger jo ikke som lydbøger, så der er jo
>ikke altid en valgmulighed.

Når det gælder danske e-bøger, så findes der rigtig, rigtig mange af
dem også som lydbøger og de står side om side med papirbøgerne.

E-bøger er ikke rigtig komme i samme mængde, men kan man læse engelske
bøger er der masser af udvalg.

Hilsen emj

Max (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-04-11 10:50

Hej emj

> Når det gælder danske e-bøger, så findes der rigtig, rigtig mange af
> dem også som lydbøger og de står side om side med papirbøgerne.

Ja, de er jo oprindeligt lavet som Daisy bøger til blindebiblioteket,
så der er rigtig mange så længe vi snakker skønlitteratur.

> E-bøger er ikke rigtig komme i samme mængde, men kan man læse engelske
> bøger er der masser af udvalg.

Ja, og meget faglitteratur udgives jo kun som e-bøger.

--
Mvh
Max



Jesper Lund (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 21-04-11 18:31

Max wrote:

> Ja, og meget faglitteratur udgives jo kun som e-bøger.

Hvilken?

--
Jesper Lund

Preben (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 20-04-11 12:29

Den 20.04.2011 kl. 11:11 skrev Henrik <xxx@xxx.com>:

> Hej
>
> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som kan
> bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i nogen
> erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et produkt og
> købssted?
>
> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
> tungt, bliver varmt, eller larmer!
>



Jeg har selv en Sony PRS 350, som jeg er meget glad for.
http://www.sony.dk/product/rd-reader-ebook/prs-350/tab/accessories

Læs selv i specifikationerne, hvad den kan.

Der findes efterhånden en del danske e-bøger, men IMO er de svinsk dyre,
ofte dyrere en papirbøger. Udenlandske e-bøger kan ofte hentes gratis på
nettet. Søg med Google på free e-books og du får en lang række links.
Nogle af de "gratis bøger" kræver dog en form for medlemskab på et mindre
beløb om året.

En mulighed er at bruge et e-bogsbibliotek, som f.eks.
http://212.112.169.72/library/default.asp?lib=151

Det er dog for det meste ældre bøger. I følge min nabo, som er
bibliotekar, undersøges i øjeblikket muligheder for at tilbyde lånerne
adgang til flere bøger.

--
mvh/Preben

Henrik (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 20-04-11 12:58

Den 20-04-2011 13:28, Preben skrev:
> Den 20.04.2011 kl. 11:11 skrev Henrik <xxx@xxx.com>:
>
>> Hej
>>
>> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som
>> kan bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i
>> nogen erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et
>> produkt og købssted?
>>
>> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
>> tungt, bliver varmt, eller larmer!
>>
>
>
>
> Jeg har selv en Sony PRS 350, som jeg er meget glad for.
> http://www.sony.dk/product/rd-reader-ebook/prs-350/tab/accessories
>
> Læs selv i specifikationerne, hvad den kan.
>
> Der findes efterhånden en del danske e-bøger, men IMO er de svinsk dyre,
> ofte dyrere en papirbøger. Udenlandske e-bøger kan ofte hentes gratis på
> nettet. Søg med Google på free e-books og du får en lang række links.
> Nogle af de "gratis bøger" kræver dog en form for medlemskab på et
> mindre beløb om året.
>
> En mulighed er at bruge et e-bogsbibliotek, som f.eks.
> http://212.112.169.72/library/default.asp?lib=151
>
> Det er dog for det meste ældre bøger. I følge min nabo, som er
> bibliotekar, undersøges i øjeblikket muligheder for at tilbyde lånerne
> adgang til flere bøger.
>
Må være denne her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Sony+PRS+350&sp=all&pid=4393212

5" - er det nok?
Der står monokrom - er det sort / hvid? E-bøger bruger vel farvebilleder?

Preben (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 20-04-11 13:34

Den 20.04.2011 kl. 13:57 skrev Henrik <xxx@xxx.com>:


>
> 5" - er det nok?
> Der står monokrom - er det sort / hvid? E-bøger bruger vel farvebilleder?

5" kan lige gå, men 6" er selvfølgelig bedre.
Monokrom er sort/hvid e-ink skærm.
Hvad vil du med farvebilleder? Det er da kun ganske få af de bøger, jeg
læser hvor der er farvebilleder.

Hvis du skal have farve, kan du jo vælge en IPad
http://www.apple.com/dk/ipad/
men den er så noget dyrere, og så har den en baggrundsbelyst skærm, som er
trættende at læse på i længere tid, hvorimod du med e-ink skærmen kan læse
i timevis uden at blive træt i øjnene.

--
mvh/Preben

Jesper Lund (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 20-04-11 21:08

Henrik wrote:

> Der står monokrom - er det sort / hvid? E-bøger bruger vel
> farvebilleder?

Hovedparten af e-bog læserne er kun sort-hvid. E-ink teknologien er ikke
udviklet til farve endnu. Så skal du bruge en e-bogs læser med
traditionelt baggrundsbelyst display som iPad.

--
Jesper Lund

vidal@mail.dk (22-04-2011)
Kommentar
Fra : vidal@mail.dk


Dato : 22-04-11 20:01

Henrik wrote:
> Hej
>
> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som
> kan bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i
> nogen erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et
> produkt og købssted?
>
> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
> tungt, bliver varmt, eller larmer!

Jeg har en Palm T5 med et 1Gb kort. Jeg har utallige bøger på den,
de fleste hentet på internettet, men jeg er om mig i enhver henseende,
for at skaffe bøger, jeg har endda selv indscannet tekster, som jeg har
syntes var nødvendige for mig aat have med.

De fleste vil nok synes læsefeltet/skærmen er for lille, skriften er ikke
særlig stor, men for mig læsevenlig nok. En opladning holder til en
4-5 timers læsning.

Hvis jeg gider, kan jeg omkode film, så jeg kan se dem undervejs,
skærmen er lige akkurat stor nok (320x480 pixel, 120 x 78 x 15.5 mm)
til man kan følge med i sine yndlingsserier. Det har jeg nu ikke brugt
meget. Der er farveskærm.

Den vejer stort set ingen ting, 145 gram og man kan holde den i timevis
uden at blive træt.

Den kan da også afspille musikfiler, mp3, men ikke på den luksuøse måde.

Ville jeg hellere have en IPad? Jo, uden tvivl, men T5'eren er fra mit
arbejde og som sådan gratis. Den kan være i en almindelig lomme og
er altså stærkt transportabel. Jeg går aldrig uden for en dør med den
og den har ofte reddet mig fra kedsommelige ventetider. Jeg ville nok
stadigt bruge den, hvis jeg fik en IPad, netop fordi den ikke er så stor,
at det bliver en ulejlighed at have den med.

Jeg ville gerne om den havde haft wi-fi, det havde øget dens
funktionalitet eller en ekstra konnektor. Alt eksternt grej , skal
igennem kort-konnektoren, så hvis man vil omdanne den til en
GPS eller være på nettet på en fornuftig måde, så har man intet
hukommelseskort. Den har dog bluetooth, jeg ved ikke om man
kunne bruge en mobiltelefon, som modem?

Men som en handy måde at læse og bære bøger på, er den utrolig
anvendelig. Men se den med tekst på inden du køber, så du kan se, om
du kan vænne dig til formatet. Den kan vise mange formater, men dens
evner med pdf imponerer mig ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard



Bjarne S Nielsen (23-04-2011)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 23-04-11 06:06

Den 20-04-2011 11:11, Henrik skrev:
> Hej
>
> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som kan
> bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i nogen
> erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et produkt og
> købssted?
>
> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
> tungt, bliver varmt, eller larmer!
>
> mvh Henrik
Naturligvis en Kindle.
Den har en så behagelig skærm, at man virkelig får lyst til at læse.
Bare grafikken i dens sorthvide pausebilleder er at genopdage magien i
gråtoner.

Bjarne

Henrik (23-04-2011)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-04-11 10:53

Den 23-04-2011 07:06, Bjarne S Nielsen skrev:
> Den 20-04-2011 11:11, Henrik skrev:
>> Hej
>>
>> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som kan
>> bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i nogen
>> erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et produkt og
>> købssted?
>>
>> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
>> tungt, bliver varmt, eller larmer!
>>
>> mvh Henrik
> Naturligvis en Kindle.
> Den har en så behagelig skærm, at man virkelig får lyst til at læse.
> Bare grafikken i dens sorthvide pausebilleder er at genopdage magien i
> gråtoner.
>
> Bjarne
Findes der en dansk Kindle? Eller er den engelske god nok til danske
e-bøger med æøå osv.?

Preben (23-04-2011)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 23-04-11 17:45

Den 23.04.2011 kl. 07:06 skrev Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid>:


> Naturligvis en Kindle.
> Den har en så behagelig skærm, at man virkelig får lyst til at læse.
> Bare grafikken i dens sorthvide pausebilleder er at genopdage magien i
> gråtoner.
>
> Bjarne



Kindle understøtter ikke e-Pub eller Mobipocket og heller ikke DRM
krypterede filer, så den ville jeg holde fingrene langt fra, da den ikke
kan læse bøger fra e-bogs biblioteker.

--
mvh/Preben

Bjarne S Nielsen (24-04-2011)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 24-04-11 08:04

Den 23-04-2011 18:45, Preben skrev:
> Den 23.04.2011 kl. 07:06 skrev Bjarne S Nielsen
> <bruger@eksempel.dk.invalid>:
>
>
>> Naturligvis en Kindle.
>> Den har en så behagelig skærm, at man virkelig får lyst til at læse.
>> Bare grafikken i dens sorthvide pausebilleder er at genopdage magien i
>> gråtoner.
>>
>> Bjarne
>
>
>
> Kindle understøtter ikke e-Pub eller Mobipocket og heller ikke DRM
> krypterede filer, så den ville jeg holde fingrene langt fra, da den ikke
> kan læse bøger fra e-bogs biblioteker.
>
Det er sikkert rigtigt, men til gengæld er den fantastisk til alt, hvad
du kan få fat i af åbne filer, når de er konverteret til et format, den
kan lide.

Det er nok også værd at overveje mulighederne for at gøre de filer, du
nævner, mere brugervenlige.

Jeg har ikke hørt om sammenlignelige læsere til 1065 kroner, og så må
man jo vurdere fordele og ulemper ud fra sine egne behov.

Bjarne

George (24-04-2011)
Kommentar
Fra : George


Dato : 24-04-11 08:44

Den 20-04-2011 11:11, Henrik skrev:
> Hej
>
> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet
> apparat, som kan bruges til læsning af elektroniske
> bøger på f.eks. PDF-fil. Har i nogen erfaringer at dele
> på dette område evt. med anbefaling af et produkt og
> købssted?
>
> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge
> altså ikke for tungt, bliver varmt, eller larmer!
>
> mvh Henrik

Her er nogle links som du måske vil finde interessante
- hvis du da ikke allerede kender dem

http://bibliotek.kk.dk/node/1003

http://www.kb.dk/da/kub/materialer/boeger/eboeger/sony/index.html

http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/ECE1080780/sony-e-bogslaeser-er-bedst-til-prisen/

George

Ukendt (27-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-11 10:20

On 2011-04-20 11:11:46 +0200, Henrik said:

> Hej
>
> Jeg overvejer om jeg med fordel kan købe et eller andet apparat, som
> kan bruges til læsning af elektroniske bøger på f.eks. PDF-fil. Har i
> nogen erfaringer at dele på dette område evt. med anbefaling af et
> produkt og købssted?
>
> PS. Det er vigtigt at apparatet er behageligt at bruge altså ikke for
> tungt, bliver varmt, eller larmer!
>
> mvh Henrik

Jeg låner bøger på biblioteket via min iPad, og læser dem deri


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste