/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Sort skærm efter Windows 7 SP1 + IE9
Fra : Kurt Hansen


Dato : 20-04-11 07:23

Min bærbare er gået i sort, efter at have opdateret med SP1 til
Windows 7 (Home Premium) og Internet Explorer 9.

Den starter godt nok og jeg logger ind. Musepilen står på en sort
skærm. Den kan bevæges, men jeg kan jo ikke se noget.

Nu har jeg startet i fejlsikret tilstand. Desværre er der ikke
oprettet systemgendannelsespunkter (har sikkert slået den fra i sin
tid), så det er ikke en mulighed.

Er der en måde hvorpå man kan skue tiden tilbage FØR SP1 og IE9? Kan
man fjerne disse opdateringer et eller andet sted?

Det skal siges, at det er en ældre Acer, men den har kørt fint på Win
7 indtil nu.

DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

 
 
Klaus H (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Klaus H


Dato : 20-04-11 12:05

Cut
> DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
> stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
> mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.

Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Klaus H

Kurt Hansen (20-04-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 20-04-11 13:46

Wed, 20 Apr 2011 13:05:08 +0200 skrev Klaus H:

>Cut
>> DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
>> stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
>> mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.

>Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Yes, det gjorde jeg vist også sidste gang, nu jeg tænker nærmere.

Jeg fandt ud af, at man i kontrolpanelet, hvor man kan afinstallere
programmer, også kan afinstallere Windows' opdateringer. Jeg fjernede
alle tilbage til og med SP1, men stadig sort skærm.

I fejlsikret tilstand er jeg nu i gang med at geninstallere
skærmdriveren, men det opfører sig godt nok mærkeligt. Installationen
har nu kørt i over to timer og der er stadig voldsom aktivitet.
CPU-forbruget ligger og svinger omkring 50% og der bruges 350 Mb RAM.
Der kører ikke andet samtidig.

Gu' ve' hva' den laver?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 21-04-11 17:09

Wed, 20 Apr 2011 13:05:08 +0200 skrev Klaus H:

>Cut
>> DVD-drevet er defekt og jeg kan ikke tilgå den via LAN fra min
>> stationære i den nuværende tilstand, så geninstallering af Windows fra
>> mit eget drev, ser også lidt umuligt ud.
>
>Hvis USBportene er i orden, kan du vel benytte et eksternt drev. Pvøv så med en reparation fra installationsdisken.

Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?

Så vidt jeg husker, var det den måde jeg installerede på i sin tid.
Det var i hvert fald ikke noget med at mounte en ISO, eller andet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Jens Peter Karlsen (21-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 21-04-11 18:40

Ja. Det vil dog ikke virke med alle installationsCD/DVD'er, men
Windows er der ingen problemer med i den retning.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 21 Apr 2011 18:08:34 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>
wrote:

>Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?

Kurt Hansen (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 27-04-11 19:18

Thu, 21 Apr 2011 19:40:01 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:

>On Thu, 21 Apr 2011 18:08:34 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>
>wrote:
>
>>Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?

>Ja. Det vil dog ikke virke med alle installationsCD/DVD'er, men
>Windows er der ingen problemer med i den retning.

Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.
Hvis jeg vælger "Opgradering" siger den, at det ikke kan lade sig gøre
i fejlsikret tilstand.

Jeg er lost.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Der er kun én ting der er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt !

Cykelsmeden (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 27-04-11 20:16

Den 27-04-2011 20:18, Kurt Hansen skrev:
> Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
> Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
> installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
> men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.
> Hvis jeg vælger "Opgradering" siger den, at det ikke kan lade sig gøre
> i fejlsikret tilstand.
>
> Jeg er lost.

Jeg har ofte reddet en øm r.. ved at tage disken ud, sætte den i et
usbinterface og så som usb-disk på en "REN" maskine med et godt
av-program. (Er ældig godt tilfreds med MicrosoftSecurityEssentials)
Højreklik på disken og vælg "scan". Man forbavses tit af folks virusfri
diske

//finn

Kurt Hansen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-04-11 05:55

Wed, 27 Apr 2011 21:16:03 +0200 skrev Cykelsmeden:

>Den 27-04-2011 20:18, Kurt Hansen skrev:
>> Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
>> Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
>> installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
>> men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.
>> Hvis jeg vælger "Opgradering" siger den, at det ikke kan lade sig gøre
>> i fejlsikret tilstand.
>>
>> Jeg er lost.
>
>Jeg har ofte reddet en øm r.. ved at tage disken ud, sætte den i et
>usbinterface og så som usb-disk på en "REN" maskine med et godt
>av-program. (Er ældig godt tilfreds med MicrosoftSecurityEssentials)
>Højreklik på disken og vælg "scan". Man forbavses tit af folks virusfri
>diske

Det forstår jeg ikke meget af. Hvilken disk: DVD'en i det defekte drev
....? Og hvad er det lige man sætter den ind i? Sådan et eksternt
USB-DVD-drev har jeg ikke, hvis det er det du mener.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Der er kun én ting der er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt !

Jens Peter Karlsen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-04-11 17:55

Nej, det han hentydede til var din harddisk.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 28 Apr 2011 06:54:41 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>
wrote:

>Det forstår jeg ikke meget af. Hvilken disk: DVD'en i det defekte drev
>...? Og hvad er det lige man sætter den ind i? Sådan et eksternt
>USB-DVD-drev har jeg ikke, hvis det er det du mener.

Jens Peter Karlsen (27-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 27-04-11 21:55

Kunne tyde på en defekt HD hvis der ellers er plads nok ledigt.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Wed, 27 Apr 2011 20:18:27 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>
wrote:

>Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
>Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
>installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
>men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.

Kurt Hansen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 28-04-11 05:52

Wed, 27 Apr 2011 22:54:37 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:

>>Hmmm, thoeh ... det hjælper bare ikke meget. DVD-drevet er defekt og
>>Windows kan kun starte i fejlsikret tilstand. Når jeg starter
>>installationen fra det eksterne USB-dreb, kopierer den filer o.s.v.
>>men jeg får at vide, at den ikke kan kopiere alle de nødvendige filer.

>Kunne tyde på en defekt HD hvis der ellers er plads nok ledigt.

Det tror jeg ikke. Hvorfor skulle den pludselig blive defekt? Dumt
spørgsmål selvfølgelig, men den har da fungeret upåklageligt indtil nu
og gør det stadig i fejlsikret tilstand.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Der er kun én ting der er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt !

Cykelsmeden (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 28-04-11 09:06

Den 28-04-2011 06:51, Kurt Hansen skrev:
> Det tror jeg ikke. Hvorfor skulle den pludselig blive defekt? Dumt
> spørgsmål selvfølgelig, men den har da fungeret upåklageligt indtil nu
> og gør det stadig i fejlsikret tilstand.

Jeg vil stadig sætte en bajer på en virusscanning fra en ren maskine!
Søg på virus og sort skærm, og du vil se at problemet er bredt!

//finn

Jens Peter Karlsen (28-04-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 28-04-11 17:57

Jamen så kopier filerne over i fejlsikret tilstand.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 28 Apr 2011 06:51:45 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid>
wrote:

>Det tror jeg ikke. Hvorfor skulle den pludselig blive defekt? Dumt
>spørgsmål selvfølgelig, men den har da fungeret upåklageligt indtil nu
>og gør det stadig i fejlsikret tilstand.

Edmund (03-05-2011)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 03-05-11 13:42

Den 21-04-2011 18:08, Kurt Hansen skrev:

> Kan jeg bare kopiere installations-cd'en over på usb-drevet?
>
> Så vidt jeg husker, var det den måde jeg installerede på i sin tid.
> Det var i hvert fald ikke noget med at mounte en ISO, eller andet.

Prøvede nedenstående på usb pind i går, kræver jo så bare at du kan
sætte bios til at boote på den type usb pind du har

http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/

--
Mvh Edmund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste