| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Pre trib Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 12:16 |  
  |   
            et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et eksempel 
 på ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før Lot 
 og hans familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt 
 på ham selv, så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.
 
 eller hvad mener i?
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 12:38 |  
  |   
            Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 > et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et eksempel på
 > ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før Lot og hans
 > familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt på ham selv,
 > så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.
 >
 > eller hvad mener i?
 
 Det rammer jo hele jorden, så hvis de kristne skal
 væk fra den, kommer vi jo ud i det fantastiske, ikke
 at det ikke allered er foreslået i 'Left Behind'
 romanerne.
 
 Det er renfantasi, bøgerne altså, deres synspunkter kan
 ikke dokumenteresi biblen, så vidt jeg ved.
 
 Jeg ved ikke bestemt, hvad du tænker på. Noget tyder på,
 Gud i sin almagt er i stand til at beskytte dem, han ønsker
 skal overleve.
 
 Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 
 v16  For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds 
 basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå 
 først. v17  Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen 
 med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. 
 v18  Trøst derfor hinanden med disse ord.
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Villy Dalsgaard
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Madsen (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 12:52 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d99adac$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 >> et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et 
 >> eksempel på
 >> ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før Lot 
 >> og hans
 >> familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt på ham 
 >> selv,
 >> så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.
 >>
 >> eller hvad mener i?
 >
 > Det rammer jo hele jorden, så hvis de kristne skal
 > væk fra den, kommer vi jo ud i det fantastiske, ikke
 > at det ikke allered er foreslået i 'Left Behind'
 > romanerne.
 >
 > Det er renfantasi, bøgerne altså, deres synspunkter kan
 > ikke dokumenteresi biblen, så vidt jeg ved.
 >
 > Jeg ved ikke bestemt, hvad du tænker på. Noget tyder på,
 > Gud i sin almagt er i stand til at beskytte dem, han ønsker
 > skal overleve.
 >
 > Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 >
 > v16  For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og 
 > Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, 
 > skal opstå først. v17  Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort 
 > i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid 
 > være sammen med Herren. v18  Trøst derfor hinanden med disse ord.
 
 vi er jo frelste af nåde fra Guds vrede, som ramte Jesus på korset for vores 
 synders skyld, Jesus blev somemiddel og betaling så vi kunne gå fri af 
 straf, men trængselen er jo Guds vredes dom, og hvis den er det, så må 
 menigheden jo fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus allerede 
 har betalt p risen for
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 13:08 |  
  |   
            Den 04-04-2011 13:51, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99adac$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 >>> et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et eksempel på
 >>> ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før Lot og hans
 >>> familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt på ham selv,
 >>> så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.
 >>>
 >>> eller hvad mener i?
 >>
 >> Det rammer jo hele jorden, så hvis de kristne skal
 >> væk fra den, kommer vi jo ud i det fantastiske, ikke
 >> at det ikke allered er foreslået i 'Left Behind'
 >> romanerne.
 >>
 >> Det er renfantasi, bøgerne altså, deres synspunkter kan
 >> ikke dokumenteresi biblen, så vidt jeg ved.
 >>
 >> Jeg ved ikke bestemt, hvad du tænker på. Noget tyder på,
 >> Gud i sin almagt er i stand til at beskytte dem, han ønsker
 >> skal overleve.
 >>
 >> Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 >>
 >> v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds
 >> basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå
 >> først. v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen
 >> med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med
 >> Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.
 >
 > vi er jo frelste af nåde fra Guds vrede, som ramte Jesus på korset for vores
 > synders skyld, Jesus blev somemiddel og betaling så vi kunne gå fri af straf,
 > men trængselen er jo Guds vredes dom, og hvis den er det, så må menigheden jo
 > fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus allerede har betalt p risen for
 
 Jo, jeg kan godt se din pointe, men prøv at se Åbenbaringen.
 Det ser ikke ud som om, kristne er særligt beskyttede for de
 begivenheder, der kommer.
 
 F.eks. Åb 8
 
 v13  Og jeg så: Jeg hørte en ørn, der fløj midt oppe under himlen, sige med høj 
 røst: »Ve, ve, ve over dem, der bor på jorden, når de andre basunstød lyder fra 
 de tre engle, som skal til at blæse.«
 
 Men noget senere, hvis ellers kronologien holder, siges der:
 
 v7  Det fik givet magt til at føre krig mod de hellige og besejre dem, og det 
 fik givet magt over hver stamme og folk, tungemål og folkeslag. v8  Og alle, der 
 bor på jorden, vil tilbede det, enhver, hvis navn ikke, fra verden blev 
 grundlagt, står skrevet i livets bog, det slagtede lams bog. v9  Har nogen øre, 
 skal han høre!
         v10  Skal nogen i fangenskab, kommer han i fangenskab,
        skal nogen falde for sværdet, falder han for sværdet.
 Her kræves der udholdenhed og tro af de hellige!
 
 Og senere: 14:13
 
 Og jeg hørte en røst fra himlen sige: »Skriv: Salige er de døde, som fra nu af 
 dør i Herren. Ja, siger Ånden, de skal hvile efter deres møje, for deres 
 gerninger følger dem.«
 
 Desværre har jeg ikke lige tid til at følge det her helt til
 dørs, men jeg prøver senere.
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Vidal
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ole Madsen (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 14:27 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d99b49b$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 13:51, Ole Madsen skrev:
 >
 > Jo, jeg kan godt se din pointe, men prøv at se Åbenbaringen.
 > Det ser ikke ud som om, kristne er særligt beskyttede for de
 > begivenheder, der kommer.
 >
 > F.eks. Åb 8
 >
 > v13  Og jeg så: Jeg hørte en ørn, der fløj midt oppe under himlen, sige 
 > med høj røst: »Ve, ve, ve over dem, der bor på jorden, når de andre 
 > basunstød lyder fra de tre engle, som skal til at blæse.«
 >
 > Men noget senere, hvis ellers kronologien holder, siges der:
 >
 > v7  Det fik givet magt til at føre krig mod de hellige og besejre dem, og 
 > det fik givet magt over hver stamme og folk, tungemål og folkeslag. v8  Og 
 > alle, der bor på jorden, vil tilbede det, enhver, hvis navn ikke, fra 
 > verden blev grundlagt, står skrevet i livets bog, det slagtede lams bog. 
 > v9  Har nogen øre, skal han høre!
 >        v10  Skal nogen i fangenskab, kommer han i fangenskab,
 >       skal nogen falde for sværdet, falder han for sværdet.
 > Her kræves der udholdenhed og tro af de hellige!
 >
 > Og senere: 14:13
 >
 > Og jeg hørte en røst fra himlen sige: »Skriv: Salige er de døde, som fra 
 > nu af dør i Herren. Ja, siger Ånden, de skal hvile efter deres møje, for 
 > deres gerninger følger dem.«
 >
 > Desværre har jeg ikke lige tid til at følge det her helt til
 > dørs, men jeg prøver senere.
 
 jeg kan godt følge dig, men hvilke hellige er det? der er bestemt nogen der 
 kommer til at dø i den periode for deres tro, men ser vi på de 7 menigheder, 
 så er der en der særligt er lovet at blive friet for at gå igennem den, 
 nemlig den anden sidste, hvor Laodikea får at vide at de skal igennem
 
 Revelation 3:10  10 Efterdi du har bevaret mit Ord om Udholdenheden, vil 
 også jeg bevare dig ud af Fristelsens Stund, som skal komme over hele 
 Jorderige for at friste dem, som bo på Jorden.
 
 strongs siger:
 
 1537 evk ek {ek} or evx ex {ex}
 Meaning:  1) out of, from, by, away from
 Origin:  a primary preposition denoting origin (the point whence action or 
 motion proceeds), from, out (of place, time, or cause; literal or 
 figurative;; prep
 Usage:  AV - of 367, from 181, out of 162, by 55, on 34, with 25, misc 97; 
 921
 
 væk fra, ud af, fra, ved
 
 Barclay Newman siger:
 
 vk preposition
 
 [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; by, 
 by means of, by reason of, because; for; on, at; of
 
 noget andet er også, hvorfor kommer trængselen? hvem er den bestemt for? 
 hvad skal den udrette?
 
 hvor skal nogle af endetids episoderne udsille sig? hvis vi ser på 
 evangelierne, så er det klart at det vil være omkring og i Israel, 
 Jerusalem, hvorfor jeg mener de hellige mere er dem der kommer til tro, "når 
 de seger, velsignet være han som kommer i Herrens navn, skal Messias komme" 
 løst gengivet
 
 D31 Matthew 23:39 Thi jeg siger eder: I skulle ingenlunde se mig fra nu af, 
 indtil I sige: Velsignet være den, som kommer, i Herrens Navn!"
 
 hvem siger Jesus dette til? hvem ellers end Israel, altså ikke menigheden, 
 for vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig 
 for osi skrift eller handling
 
 
 KH
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 15:12 |  
  |  
 
            Den 04-04-2011 15:26, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99b49b$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 13:51, Ole Madsen skrev:
 >>
 >> Jo, jeg kan godt se din pointe, men prøv at se Åbenbaringen.
 >> Det ser ikke ud som om, kristne er særligt beskyttede for de
 >> begivenheder, der kommer.
 >>
 >> F.eks. Åb 8
 >>
 >> v13 Og jeg så: Jeg hørte en ørn, der fløj midt oppe under himlen, sige med høj
 >> røst: »Ve, ve, ve over dem, der bor på jorden, når de andre basunstød lyder
 >> fra de tre engle, som skal til at blæse.«
 >>
 >> Men noget senere, hvis ellers kronologien holder, siges der:
 >>
 >> v7 Det fik givet magt til at føre krig mod de hellige og besejre dem, og det
 >> fik givet magt over hver stamme og folk, tungemål og folkeslag. v8 Og alle,
 >> der bor på jorden, vil tilbede det, enhver, hvis navn ikke, fra verden blev
 >> grundlagt, står skrevet i livets bog, det slagtede lams bog. v9 Har nogen øre,
 >> skal han høre!
 >> v10 Skal nogen i fangenskab, kommer han i fangenskab,
 >> skal nogen falde for sværdet, falder han for sværdet.
 >> Her kræves der udholdenhed og tro af de hellige!
 >>
 >> Og senere: 14:13
 >>
 >> Og jeg hørte en røst fra himlen sige: »Skriv: Salige er de døde, som fra nu af
 >> dør i Herren. Ja, siger Ånden, de skal hvile efter deres møje, for deres
 >> gerninger følger dem.«
 >>
 >> Desværre har jeg ikke lige tid til at følge det her helt til
 >> dørs, men jeg prøver senere.
 >
 > jeg kan godt følge dig, men hvilke hellige er det? der er bestemt nogen der
 > kommer til at dø i den periode for deres tro, men ser vi på de 7 menigheder, så
 > er der en der særligt er lovet at blive friet for at gå igennem den, nemlig den
 > anden sidste, hvor Laodikea får at vide at de skal igennem
 >
 > Revelation 3:10 10 Efterdi du har bevaret mit Ord om Udholdenheden, vil også jeg
 > bevare dig ud af Fristelsens Stund, som skal komme over hele Jorderige for at
 > friste dem, som bo på Jorden.
 >
 > strongs siger:
 >
 > 1537 evk ek {ek} or evx ex {ex}
 > Meaning: 1) out of, from, by, away from
 > Origin: a primary preposition denoting origin (the point whence action or motion
 > proceeds), from, out (of place, time, or cause; literal or figurative;; prep
 > Usage: AV - of 367, from 181, out of 162, by 55, on 34, with 25, misc 97; 921
 >
 > væk fra, ud af, fra, ved
 >
 > Barclay Newman siger:
 >
 > vk preposition
 >
 > [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; by, by
 > means of, by reason of, because; for; on, at; of
 Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.   
For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
 lige længes efter.
 > noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?
 Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
 Gud har skabt verden til
  > hvem er den bestemt for?
 De gudløse, som skal udryddes, så de gudstroende
 kan arve jorden. Så den er bestemt for alle.
  >  hvad
  > skal den udrette?
 Udrydde de gudløse. Dem, der ikke tror på Gud, skal væk.
 Sådan læser jeg apokalypsen.
 > hvor skal nogle af endetids episoderne udsille sig? hvis vi ser på evangelierne,
 > så er det klart at det vil være omkring og i Israel, Jerusalem, hvorfor jeg
 > mener de hellige mere er dem der kommer til tro, "når de seger, velsignet være
 > han som kommer i Herrens navn, skal Messias komme" løst gengivet
 Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
 Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
 blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
 Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
 vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
 alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.
 Rusland går samtidig til angreb på Vesteuropa, men det står
 der ikke så meget om i Apok.
 Derefter vil jorden blive ramt at en stor asteroide, der
 forårsager et globalt jordskælv og et kæmpe vulkanudbrud, der
 udrydder stort set alt liv i USA/Babylon og som dækker hele
 jorden med en kraftig askesky, der også udrydder meget liv.
 Det vil standse Østens konger og Ruslands fremmarch.
 > D31 Matthew 23:39 Thi jeg siger eder: I skulle ingenlunde se mig fra nu af,
 > indtil I sige: Velsignet være den, som kommer, i Herrens Navn!"
 >
 > hvem siger Jesus dette til? hvem ellers end Israel, altså ikke menigheden, for
 > vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig for osi
 > skrift eller handling
 Der er dele af apokalypsen, der kan læses som ikke for kristne,
 men for jøderne.
 Men vi har jo vor tro fra Jesus, så i en eller anden forstand er
 vi inkluderet i Jesus' 'I'. For Jesus er også jødernes, selv om de
 ikke vil vide af ham.
 -- 
 Venlig hilsen,
 Vidal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Madsen (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 17:27 |  
  |   
            
"Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d99d1c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>
 >> vk preposition
 >>
 >> [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; 
 >> by, by
 >> means of, by reason of, because; for; on, at; of
 >
 > Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.   
> For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
 > lige længes efter.
 jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, ikke 
 at jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det
 >> noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?
 >
 > Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
 > Gud har skabt verden til
 hvorfor hedder den Jakobs trængsel?
 >
 > Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
 > Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
 > blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
 > Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
 > vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
 > alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.
 ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om
 > Rusland går samtidig til angreb på Vesteuropa, men det står
 > der ikke så meget om i Apok.
 >
 > Derefter vil jorden blive ramt at en stor asteroide, der
 > forårsager et globalt jordskælv og et kæmpe vulkanudbrud, der
 > udrydder stort set alt liv i USA/Babylon og som dækker hele
 > jorden med en kraftig askesky, der også udrydder meget liv.
 hvor har du det fra?
 > Det vil standse Østens konger og Ruslands fremmarch.
 >
 >> D31 Matthew 23:39 Thi jeg siger eder: I skulle ingenlunde se mig fra nu 
 >> af,
 >> indtil I sige: Velsignet være den, som kommer, i Herrens Navn!"
 >>
 >> hvem siger Jesus dette til? hvem ellers end Israel, altså ikke 
 >> menigheden, for
 >> vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig 
 >> for osi
 >> skrift eller handling
 >
 > Der er dele af apokalypsen, der kan læses som ikke for kristne,
 > men for jøderne.
 enig
 KH
 Ole 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 21:21 |  
  |  
 
            Den 04-04-2011 18:26, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99d1c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>>
 >>> vk preposition
 >>>
 >>> [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from; by, by
 >>> means of, by reason of, because; for; on, at; of
 >>
 >> Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.   
>> For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
 >> lige længes efter.
 >
 > jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, ikke at
 > jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det
 >
 >>> noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?
 >>
 >> Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
 >> Gud har skabt verden til
 >
 > hvorfor hedder den Jakobs trængsel?
 Hvor finder du det?
 >> Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
 >> Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
 >> blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
 >> Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
 >> vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
 >> alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.
 >
 > ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om
 Babylon bliver i åbenbaringen beskrevet sådan her:
 Det er en nation,
 - som udøver verdensherredømme (17:18)
 - som er verdenshandelens midtpunkt (17:4)
 - hvis købmænd er jordens magthavere (18:23)
 - og som er i besiddelse af al jordens pragt
 Hvis vi tager udgangspunkt i nutiden, passer det kun på
 en nation.
 >> Rusland går samtidig til angreb på Vesteuropa, men det står
 >> der ikke så meget om i Apok.
 >>
 >> Derefter vil jorden blive ramt at en stor asteroide, der
 >> forårsager et globalt jordskælv og et kæmpe vulkanudbrud, der
 >> udrydder stort set alt liv i USA/Babylon og som dækker hele
 >> jorden med en kraftig askesky, der også udrydder meget liv.
 >
 > hvor har du det fra?
 Fra Åbenbaringen.
 Åb 8:
 v10  Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte som en 
 fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne og 
 kildevældene. v11  Den stjernes navn er Malurt. Og en tredjedel af vandet blev 
 til malurt, så mange mennesker døde af vandet, fordi det blev bittert.
 v12  Den fjerde engel blæste i sin basun, og en tredjedel af solen og en 
 tredjedel af månen og en tredjedel af stjernerne blev ramt, så en tredjedel af 
 dem formørkedes, og dagen mistede en tredjedel af sit lys og natten ligeså.
 Åb 6:
 v12  Og jeg så: Da Lammet brød det sjette segl, kom der et stort jordskælv, og 
 solen blev sort som en sæk, og hele månen blev som blod, v13  og himlens 
 stjerner faldt ned på jorden, som et figentræ taber sine frugter, når stormen 
 rusker i det. v14  Og himlen blev trukket væk, som en bogrulle rulles sammen, og 
 hvert bjerg og hver ø blev flyttet fra deres plads. v15  Og jordens konger og 
 stormænd og hærførere og rigmænd og magthavere og hver træl og fri skjulte sig i 
 huler og klippekløfter. v16  Og de sagde til bjerge og klipper: »Fald ned over 
 os og skjul os for ham, som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17  For nu 
 er deres vredes store dag kommet, og hvem kan da bestå?«
 Som jeg læser det, dækker de tre alle sammen den samme begivenhed.
 Åb 18:
   Faldet, ja, faldet er det store Babylon,
        det er blevet bolig for dæmoner,
        skjul for alle urene ånder,
        skjul for alle urene fugle
        og skjul for alle urene og afskyelige dyr.
 >> Det vil standse Østens konger og Ruslands fremmarch.
 >>
 >>> D31 Matthew 23:39 Thi jeg siger eder: I skulle ingenlunde se mig fra nu af,
 >>> indtil I sige: Velsignet være den, som kommer, i Herrens Navn!"
 >>>
 >>> hvem siger Jesus dette til? hvem ellers end Israel, altså ikke menigheden, for
 >>> vi ser ham jo ved troen når vi læser i bibelen og når han åbenbare sig for osi
 >>> skrift eller handling
 >>
 >> Der er dele af apokalypsen, der kan læses som ikke for kristne,
 >> men for jøderne.
 >
 > enig
 -- 
 Venlig hilsen,
 Vidal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ole Madsen (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  05-04-11 05:21 |  
  |   
            
"Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9a282f$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 18:26, Ole Madsen skrev:
 >>
 >> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 >> news:4d99d1c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>>>
 >>>> vk preposition
 >>>>
 >>>> [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away 
 >>>> from; by, by
 >>>> means of, by reason of, because; for; on, at; of
 >>>
 >>> Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.   
>>> For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
 >>> lige længes efter.
 >>
 >> jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, 
 >> ikke at
 >> jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det
 >>
 >>>> noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?
 >>>
 >>> Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
 >>> Gud har skabt verden til
 >>
 >> hvorfor hedder den Jakobs trængsel?
 >
 > Hvor finder du det?
 D31 Jeremiah 30:7 Thi stor er denne Dag, den er uden Lige, en Trængselstid 
 for Jakob, men fra den skal han frelses.
 KJV Jeremiah 30:7 Alas! for that day is great, so that none is like it: it 
 is even the time of Jacob's trouble; but he shall be saved out of it.
 dette siger mig at det handler om Israel, og ikke de kristne
 >
 >>> Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
 >>> Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
 >>> blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
 >>> Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
 >>> vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
 >>> alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.
 >>
 >> ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om
 >
 > Babylon bliver i åbenbaringen beskrevet sådan her:
 >
 > Det er en nation,
 >
 > - som udøver verdensherredømme (17:18)
 > - som er verdenshandelens midtpunkt (17:4)
 > - hvis købmænd er jordens magthavere (18:23)
 > - og som er i besiddelse af al jordens pragt
 >
 > Hvis vi tager udgangspunkt i nutiden, passer det kun på
 > en nation.
 hvis vi ser tilbage på babylon, så var det en afgudsdyrkende nation, måske 
 det er mere noget med religion at gøre men jeg ved det ikke
 >
 > Fra Åbenbaringen.
 >
 > Åb 8:
 >
 > v10  Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte 
 > som en fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne 
 > og kildevældene. v11  Den stjernes navn er Malurt. Og en tredjedel af 
 > vandet blev til malurt, så mange mennesker døde af vandet, fordi det blev 
 > bittert.
 >
 > v12  Den fjerde engel blæste i sin basun, og en tredjedel af solen og en 
 > tredjedel af månen og en tredjedel af stjernerne blev ramt, så en 
 > tredjedel af dem formørkedes, og dagen mistede en tredjedel af sit lys og 
 > natten ligeså.
 >
 > Åb 6:
 >
 > v12  Og jeg så: Da Lammet brød det sjette segl, kom der et stort 
 > jordskælv, og solen blev sort som en sæk, og hele månen blev som blod, v13 
 > og himlens stjerner faldt ned på jorden, som et figentræ taber sine 
 > frugter, når stormen rusker i det. v14  Og himlen blev trukket væk, som en 
 > bogrulle rulles sammen, og hvert bjerg og hver ø blev flyttet fra deres 
 > plads. v15  Og jordens konger og stormænd og hærførere og rigmænd og 
 > magthavere og hver træl og fri skjulte sig i huler og klippekløfter. v16 
 > Og de sagde til bjerge og klipper: »Fald ned over os og skjul os for ham, 
 > som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17  For nu er deres vredes 
 > store dag kommet, og hvem kan da bestå?«
 >
 >
 tak
 Ole 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Vidal (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  05-04-11 09:53 |  
  |  
 
            Den 05-04-2011 06:21, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d9a282f$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 18:26, Ole Madsen skrev:
 >>>
 >>> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 >>> news:4d99d1c7$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>>>>
 >>>>> vk preposition
 >>>>>
 >>>>> [UBS] evk (evx before vowels) prep. with gen. from, out from, away from;
 >>>>> by, by
 >>>>> means of, by reason of, because; for; on, at; of
 >>>>
 >>>> Jeg håber så, at menigheden i Filadelfia er lutheranerne.   
>>>> For det bliver en frygtelig tid. Ikke noget man sådan
 >>>> lige længes efter.
 >>>
 >>> jeg tror vi skal holde os fra at sige hvem det er og hvem det ikke er, ikke at
 >>> jeg langer ud efter dig, men jeg er ikke sikker på at vi ved det
 Min smiley skal angive, det er en spøg. Men selvfølgeligt
 kan vi da ikke vide noget om det.
 >>>>> noget andet er også, hvorfor kommer trængselen?
 >>>>
 >>>> Fordi gudløsheden breder sig. Det er ikke de gudløse,
 >>>> Gud har skabt verden til
 >>>
 >>> hvorfor hedder den Jakobs trængsel?
 >>
 >> Hvor finder du det?
 >
 > D31 Jeremiah 30:7 Thi stor er denne Dag, den er uden Lige, en Trængselstid for
 > Jakob, men fra den skal han frelses.
 > KJV Jeremiah 30:7 Alas! for that day is great, so that none is like it: it is
 > even the time of Jacob's trouble; but he shall be saved out of it.
 >
 > dette siger mig at det handler om Israel, og ikke de kristne
 Jo, det er en stor forjættelse, Israels fremtid, men det
 lægger sig ikke nødvendigvis i vejen for Åbenbaringens
 kristne perspektiv.
 Jeremias kendte jo ikke Jesus og kunne ikke vide noget om
 kristendommen.
 Er det din mening, at kristne ikke skal frelses i den store
 trængsel, men det hele går på jødernes fremtid og frelse.
 Som jeg læser Jeremias, giver han en profetisk tale om, hvordan
 det skal gå Israel, hvis de smider deres afguder på porten og
 udelukkende tror på Gud. Og hvis man skal være lidt skarp,
 jøderne hørte ikke efter Jeremias, og derfor faldt Jerusalem
 og folket blev kastet ud i landflygtighed. Derfor kan man spørge,
 vil resten af forjættelserne om Israels fremtid gå i opfyldelse?
 >>>> Det er en global sag. Det betyder meget at få udryddet
 >>>> Babylon, der såvidt jeg kan se, er USA. Efter USA er
 >>>> blevet delt i tre dele i en indre uro, kommer østens konger,
 >>>> Kina og kompagni efter mit bedste skøn, mod Europa, fordi
 >>>> vi ikke længere er beskyttet af USA's militærmagt, og de tager
 >>>> alt det mellemliggende med, styret af en karismatisk leder.
 >>>
 >>> ok, det med babylon er jeg ikke sikker på jeg ved noget om
 >>
 >> Babylon bliver i åbenbaringen beskrevet sådan her:
 >>
 >> Det er en nation,
 >>
 >> - som udøver verdensherredømme (17:18)
 >> - som er verdenshandelens midtpunkt (17:4)
 >> - hvis købmænd er jordens magthavere (18:23)
 >> - og som er i besiddelse af al jordens pragt
 >>
 >> Hvis vi tager udgangspunkt i nutiden, passer det kun på
 >> en nation.
 >
 > hvis vi ser tilbage på babylon, så var det en afgudsdyrkende nation, måske det
 > er mere noget med religion at gøre men jeg ved det ikke
 Måske ser Gud religionen i det, jeg nu kalder det nye Babylon,
 som afgudsdyrkelse. I USA er religionen ofte baseret på at
 skaffe penge, noget vi med god grund, med Jesus ord in mente,
 kan anse for at være en vederstyggelighed for Gud.
 v12  Så gik Jesus ind på tempelpladsen, og han jog alle dem ud, som solgte og 
 købte dér, og han væltede vekselerernes borde og duehandlernes bænke, v13  og 
 han sagde til dem: »Der står skrevet: ›Mit hus skal kaldes et bedehus.‹ Men I 
 gør det til en røverkule.«
 Det, vi ser i bibelbæltet af kristen religion, ligger meget langt
 fra min religion. Måske Gud slet ikke bryder sig om fundamentalisme?
 Så måske *er* det en afgudsdyrkende nation vi ser på?
 >> Fra Åbenbaringen.
 >>
 >> Åb 8:
 >>
 >> v10 Den tredje engel blæste i sin basun, og en stor stjerne, der brændte som
 >> en fakkel, faldt ned fra himlen og faldt på en tredjedel af floderne og
 >> kildevældene. v11 Den stjernes navn er Malurt. Og en tredjedel af vandet blev
 >> til malurt, så mange mennesker døde af vandet, fordi det blev bittert.
 >>
 >> v12 Den fjerde engel blæste i sin basun, og en tredjedel af solen og en
 >> tredjedel af månen og en tredjedel af stjernerne blev ramt, så en tredjedel af
 >> dem formørkedes, og dagen mistede en tredjedel af sit lys og natten ligeså.
 >>
 >> Åb 6:
 >>
 >> v12 Og jeg så: Da Lammet brød det sjette segl, kom der et stort jordskælv, og
 >> solen blev sort som en sæk, og hele månen blev som blod, v13 og himlens
 >> stjerner faldt ned på jorden, som et figentræ taber sine frugter, når stormen
 >> rusker i det. v14 Og himlen blev trukket væk, som en bogrulle rulles sammen,
 >> og hvert bjerg og hver ø blev flyttet fra deres plads. v15 Og jordens konger
 >> og stormænd og hærførere og rigmænd og magthavere og hver træl og fri skjulte
 >> sig i huler og klippekløfter. v16 Og de sagde til bjerge og klipper: »Fald ned
 >> over os og skjul os for ham, som sidder på tronen, og for Lammets vrede. v17
 >> For nu er deres vredes store dag kommet, og hvem kan da bestå?«
 >>
 >>
 >
 > tak
 Derfor ikke.
 -- 
 Venlig hilsen,
 Vidal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Harald Mossige (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harald Mossige | 
  Dato :  04-04-11 13:59 |  
  |   
            Den 04.04.2011 13:51, skreiv Ole Madsen:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99adac$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 >>> et argument for at vi ikke skal i gennem trængselen, finder vi et
 >>> eksempel på
 >>> ved dommen over sodoma og gomorra, englene kunne ikke dømme byen før
 >>> Lot og hans
 >>> familie var ude af byen, hvis dette er en begrænsning Gud har lagt på
 >>> ham selv,
 >>> så må det jo også gælde for tiden hvor trængselen skal ske.
 >>>
 >>> eller hvad mener i?
 >>
 >> Det rammer jo hele jorden, så hvis de kristne skal
 >> væk fra den, kommer vi jo ud i det fantastiske, ikke
 >> at det ikke allered er foreslået i 'Left Behind'
 >> romanerne.
 >>
 >> Det er renfantasi, bøgerne altså, deres synspunkter kan
 >> ikke dokumenteresi biblen, så vidt jeg ved.
 >>
 >> Jeg ved ikke bestemt, hvad du tænker på. Noget tyder på,
 >> Gud i sin almagt er i stand til at beskytte dem, han ønsker
 >> skal overleve.
 >>
 >> Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 >>
 >> v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder
 >> og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i
 >> Kristus, skal opstå først. v17 Så skal vi, der lever og endnu er her,
 >> rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og
 >> så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med
 >> disse ord.
 >
 > vi er jo frelste af nåde fra Guds vrede, som ramte Jesus på korset for
 > vores synders skyld, Jesus blev somemiddel og betaling så vi kunne gå
 > fri af straf, men trængselen er jo Guds vredes dom, og hvis den er det,
 > så må menigheden jo fjernes da den jo ikke skal dømmes for noget Jesus
 > allerede har betalt p risen for
 
 Ja, det *er* vanskelig når bibelen gir flere motstridende opplysninger 
 på en gang. Under pietismen skulle vi alltid velge det verste senarie.
 
 En annen vi kjenner velger bort *alt* det onde.
 
 Fritt valg!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Madsen (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 13:06 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d99adac$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 >
 > Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 >
 > v16  For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og 
 > Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, 
 > skal opstå først. v17  Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort 
 > i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid 
 > være sammen med Herren. v18  Trøst derfor hinanden med disse ord.
 
 ja, men også i Åb 4.1
 
 Revelation 4:1-2  D31 Revelation 4:1 Derefter så jeg, og se, der var en Dør 
 åbnet i Himmelen, og den første Røst, hvilken jeg havde hørt som af en 
 Basun, der talte med mig, sagde: Stig herop, og jeg vil vise dig, hvad der 
 skal ske herefter.  2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i 
 Himmelen, og en sad på Tronen,
 
 "Derefter", efter hvad? efter alt det med menighederne, efter den tidsalder, 
 derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for 
 bortrykkelsen af menigheden.
 
 vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under 
 den dom der ramte jorden.
 
 KH
 
 Ole
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 14:31 |  
  |  
 
            Den 04-04-2011 14:05, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99adac$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 13:15, Ole Madsen skrev:
 >>
 >> Er det Paulus i Thessalonikerne, du tænker på:
 >>
 >> v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds
 >> basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå
 >> først. v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen
 >> med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med
 >> Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.
 >
 > ja, men også i Åb 4.1
 >
 > Revelation 4:1-2 D31 Revelation 4:1 Derefter så jeg, og se, der var en Dør åbnet
 > i Himmelen, og den første Røst, hvilken jeg havde hørt som af en Basun, der
 > talte med mig, sagde: Stig herop, og jeg vil vise dig, hvad der skal ske
 > herefter. 2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i Himmelen, og en
 > sad på Tronen,
 >
 > "Derefter", efter hvad?
 Mener du 'herefter'? I den nye oversættelse står der:
 »Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«
 Altså tiden, der kommer, selve apokalysen.
 > efter alt det med menighederne, efter den tidsalder,
 > derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for bortrykkelsen
 > af menigheden.
 Tror du ikke bare, det er en "indgang" til synet.
 > vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under den
 > dom der ramte jorden.
 Det er jo ikke noget, man kan sige noget nøjagtigt om,
 man kan læse teksten og gøre sine formodninger. Jeg synes
 umiddelbar, som jeg husker det, ikke teksten giver noget
 løfte om, den kristne skal beskyttes mod hændelserne.
 Tværtimod skal vi jo angribes af ateisterne, som skal
 forfølge og fængsle og overvinde os.
 Indtil Babylons fald vil ateisterne også gøre Guds arbejde,
 fordi det har han indgivet dem. Først derefter får de kniven,
 så at sige.   
Det er jo heller ikke særligt mange, der skal overleve trængslerne,
 som jeg læser det. Så der bliver kun en lille skare tilbage. Krig,
 sult og sygdom vil tage sin del også af de kristne.
 Desværre, det er nok kun meget få, der vil få den beskyttelse, du
 taler om, om nogen overhovedet, hvis overhovedet nogen. Tiden der
 går forud for mørket, vil ikke blive behageligt for nogen.
 -- 
 Venlig hilsen,
 Vidal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ole Madsen (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  04-04-11 17:34 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d99c814$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 14:05, Ole Madsen skrev:
 >>
 >> Revelation 4:1-2 D31 Revelation 4:1 Derefter så jeg, og se, der var en 
 >> Dør åbnet
 >> i Himmelen, og den første Røst, hvilken jeg havde hørt som af en Basun, 
 >> der
 >> talte med mig, sagde: Stig herop, og jeg vil vise dig, hvad der skal ske
 >> herefter. 2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i 
 >> Himmelen, og en
 >> sad på Tronen,
 >>
 >> "Derefter", efter hvad?
 >
 > Mener du 'herefter'? I den nye oversættelse står der:
 
 1948 oversættelse tror jeg
 
 > »Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«
 >
 > Altså tiden, der kommer, selve apokalysen.
 
 enig
 
 >> efter alt det med menighederne, efter den tidsalder,
 >> derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for 
 >> bortrykkelsen
 >> af menigheden.
 >
 > Tror du ikke bare, det er en "indgang" til synet.
 
 metatauta, tror jeg det staves, "herefter" står flere gange, så jeg tror der 
 er noget kronologi i det
 
 >> vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under 
 >> den
 >> dom der ramte jorden.
 >
 > Det er jo ikke noget, man kan sige noget nøjagtigt om,
 > man kan læse teksten og gøre sine formodninger. Jeg synes
 > umiddelbar, som jeg husker det, ikke teksten giver noget
 > løfte om, den kristne skal beskyttes mod hændelserne.
 
 der står at Guds levende menighed skal overvinde og slå satans porte ind, 
 men her i Åbenbaringen ser vi dem slået ihjel, altså må det være en anden 
 gruppe af mennesker, elles modsiger det jo hinnanden, og det gør bibelen 
 ikke
 
 >
 > Det er jo heller ikke særligt mange, der skal overleve trængslerne,
 > som jeg læser det. Så der bliver kun en lille skare tilbage. Krig,
 > sult og sygdom vil tage sin del også af de kristne.
 >
 > Desværre, det er nok kun meget få, der vil få den beskyttelse, du
 > taler om, om nogen overhovedet, hvis overhovedet nogen. Tiden der
 > går forud for mørket, vil ikke blive behageligt for nogen.
 
 mange vil dø for deres tro , helt sikkert, det står der jo, men som sagt, så 
 tror jeg det er en anden gruppe af troende end os
 
 KH
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Vidal (04-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  04-04-11 21:29 |  
  |   
            Den 04-04-2011 18:34, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d99c814$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 14:05, Ole Madsen skrev:
 >>>
 >>> Revelation 4:1-2 D31 Revelation 4:1 Derefter så jeg, og se, der var en Dør åbnet
 >>> i Himmelen, og den første Røst, hvilken jeg havde hørt som af en Basun, der
 >>> talte med mig, sagde: Stig herop, og jeg vil vise dig, hvad der skal ske
 >>> herefter. 2 Straks henryktes jeg i Ånden; og se, en Trone stod i Himmelen, og en
 >>> sad på Tronen,
 >>>
 >>> "Derefter", efter hvad?
 >>
 >> Mener du 'herefter'? I den nye oversættelse står der:
 >
 > 1948 oversættelse tror jeg
 >
 >> »Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«
 >>
 >> Altså tiden, der kommer, selve apokalysen.
 >
 > enig
 
 >>> efter alt det med menighederne, efter den tidsalder,
 >>> derefter så var der en dør åbnet i himmelen", som er en type for bortrykkelsen
 >>> af menigheden.
 >>
 >> Tror du ikke bare, det er en "indgang" til synet.
 >
 > metatauta, tror jeg det staves, "herefter" står flere gange, så jeg tror der er
 > noget kronologi i det
 
 Jo, der står 'derefter' 7-8 gange i Åb og det beskriver helt
 sikkert en kronologi, selv om kronologien ikke er helt åbenlys
 gennem hele åbenbaringen.
 
 >>> vi finder også en type i Noah, han blev lukket inde så han ikke kom under den
 >>> dom der ramte jorden.
 >>
 >> Det er jo ikke noget, man kan sige noget nøjagtigt om,
 >> man kan læse teksten og gøre sine formodninger. Jeg synes
 >> umiddelbar, som jeg husker det, ikke teksten giver noget
 >> løfte om, den kristne skal beskyttes mod hændelserne.
 >
 > der står at Guds levende menighed skal overvinde og slå satans porte ind, men
 > her i Åbenbaringen ser vi dem slået ihjel, altså må det være en anden gruppe af
 > mennesker, elles modsiger det jo hinnanden, og det gør bibelen ikke
 
 Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?
 
 >> Det er jo heller ikke særligt mange, der skal overleve trængslerne,
 >> som jeg læser det. Så der bliver kun en lille skare tilbage. Krig,
 >> sult og sygdom vil tage sin del også af de kristne.
 >>
 >> Desværre, det er nok kun meget få, der vil få den beskyttelse, du
 >> taler om, om nogen overhovedet, hvis overhovedet nogen. Tiden der
 >> går forud for mørket, vil ikke blive behageligt for nogen.
 >
 > mange vil dø for deres tro , helt sikkert, det står der jo, men som sagt, så
 > tror jeg det er en anden gruppe af troende end os
 
 Bygger du det på noget bestemt?
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Vidal
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Madsen (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  05-04-11 05:24 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9a2a11$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 04-04-2011 18:34, Ole Madsen skrev:
 >>
 >
 > Jo, der står 'derefter' 7-8 gange i Åb og det beskriver helt
 > sikkert en kronologi, selv om kronologien ikke er helt åbenlys
 > gennem hele åbenbaringen.
 >
 > Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?
 
 D31 Matthew 16:18 Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne Klippe 
 vil jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få Overhånd over 
 den.
 
 
 >> mange vil dø for deres tro , helt sikkert, det står der jo, men som sagt, 
 >> så
 >> tror jeg det er en anden gruppe af troende end os
 >
 > Bygger du det på noget bestemt?
 
 med henvisning til det skriftsted ejg har skrevet i denne post, de troende 
 skal kunne stå sig imod satan, men det gør de jo ikke i trængselstiden
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Vidal (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  05-04-11 09:54 |  
  |   
            Den 05-04-2011 06:24, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d9a2a11$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 04-04-2011 18:34, Ole Madsen skrev:
 >>>
 >>
 >> Jo, der står 'derefter' 7-8 gange i Åb og det beskriver helt
 >> sikkert en kronologi, selv om kronologien ikke er helt åbenlys
 >> gennem hele åbenbaringen.
 >>
 >> Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?
 >
 > D31 Matthew 16:18 Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne Klippe vil
 > jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få Overhånd over den.
 
 Jo, men det betyder jo ikke kristne ikke dør. Vi
 dør alle på et tidspunkt, kristne såvel som gudløse.
 
 >>> mange vil dø for deres tro , helt sikkert, det står der jo, men som sagt, så
 >>> tror jeg det er en anden gruppe af troende end os
 >>
 >> Bygger du det på noget bestemt?
 >
 > med henvisning til det skriftsted ejg har skrevet i denne post, de troende skal
 > kunne stå sig imod satan, men det gør de jo ikke i trængselstiden
 
 Nogle gør, andre gør ikke. Det er svært at ofre sit liv
 for troen.
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Vidal.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ole Madsen (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  05-04-11 10:19 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9ad892$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 05-04-2011 06:24, Ole Madsen skrev:
 >>>
 >>> Hvor står det? Vil du angive, hvor du finder det?
 >>
 >> D31 Matthew 16:18 Så siger jeg også dig, at du er Petrus, og på denne 
 >> Klippe vil
 >> jeg bygge min Menighed, og Dødsrigets Porte skulle ikke få Overhånd over 
 >> den.
 >
 > Jo, men det betyder jo ikke kristne ikke dør. Vi
 > dør alle på et tidspunkt, kristne såvel som gudløse.
 
 jeg tror måske også at de første kristne var bedre rustet teologisk end vi 
 er det idag, men det burde ikke være sådan men ja, kristne dør dagligt også 
 idag for deres tro
 
 
 
 >>
 >> med henvisning til det skriftsted ejg har skrevet i denne post, de 
 >> troende skal
 >> kunne stå sig imod satan, men det gør de jo ikke i trængselstiden
 >
 > Nogle gør, andre gør ikke. Det er svært at ofre sit liv
 > for troen.
 
 det tror jeg du har ret i
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ole Madsen (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  05-04-11 10:20 |  
  |   
            
 "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 
 Vidal
 
 af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener 
 jeg, ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Vidal (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  05-04-11 10:45 |  
  |   
            Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > Vidal
 >
 > af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener jeg,
 > ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 
 Jeg kan se, du bruger Microsoft Windows Mail, som jeg
 slet ikke kender.
 
 Måske har det noget med det at gøre? Hvis du gider, kan
 du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
 via googlegroups.
 
 Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Vidal
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ole Madsen (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  05-04-11 10:50 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9ae4b6$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >>
 >> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
 >> news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >>
 >> Vidal
 >>
 >> af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste 
 >> mener jeg,
 >> ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 >
 > Jeg kan se, du bruger Microsoft Windows Mail, som jeg
 > slet ikke kender.
 >
 > Måske har det noget med det at gøre? Hvis du gider, kan
 > du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
 > via googlegroups.
 >
 > Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.
 
 
 ok
 
 Ole 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Harald Mossige (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harald Mossige | 
  Dato :  05-04-11 12:06 |  
  |   
            Den 05.04.2011 11:50, skreiv Ole Madsen:
 >
 > "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d9ae4b6$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >>>
 >>> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
 >>> news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>>
 >>>
 >>> Vidal
 >>>
 >>> af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste
 >>> mener jeg,
 >>> ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 >>
 >> Jeg kan se, du bruger Microsoft Windows Mail, som jeg
 >> slet ikke kender.
 >>
 >> Måske har det noget med det at gøre? Hvis du gider, kan
 >> du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
 >> via googlegroups.
 >>
 >> Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.
 >
 >
 > ok
 
 Jeg kan sterkt anbefals samme programmet, men "ateister" skall være 
 forsiktige med å gi råd til religiøse f ....
 
 HM
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Vidal (05-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  05-04-11 13:04 |  
  |  
 
            Den 05-04-2011 13:05, Harald Mossige skrev:
 > Den 05.04.2011 11:50, skreiv Ole Madsen:
 >>
 >> "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
 >> news:4d9ae4b6$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>> Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >>>>
 >>>> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
 >>>> news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>>>
 >>>>
 >>>> Vidal
 >>>>
 >>>> af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste
 >>>> mener jeg,
 >>>> ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 >>>
 >>> Jeg kan se, du bruger Microsoft Windows Mail, som jeg
 >>> slet ikke kender.
 >>>
 >>> Måske har det noget med det at gøre? Hvis du gider, kan
 >>> du oprette en gmailkonto og besvare ad den vej, altså
 >>> via googlegroups.
 >>>
 >>> Jeg selv bruger Mozilla Thunderbird uden problemer.
 >>
 >>
 >> ok
 >
 > Jeg kan sterkt anbefals samme programmet, men "ateister" skall være forsiktige
 > med å gi råd til religiøse f ....
 Nej, det er helt fint, når du bare gentager mine råd.
 Så er du på rette vej.   
-- 
 Venlig hilsen,
 Vidal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Vidal (06-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Vidal | 
  Dato :  06-04-11 08:52 |  
  |   
            Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >
 > "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
 > news:4d9a9980$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > Vidal
 >
 > af en eller anden grund kan jeg ikke svare på dine indlæg, de sidste mener jeg,
 > ved ikke hvorfor, kan du forklare mig problemet?
 
 Hej Ole.
 
 Hvad sker der, når du forsøger at svare. Får du en
 fejlmeddelelse? Eller hvad sker der?
 
 Jeg ville gerne have set dine svar i denne
 meningsudveksling.
 
 -- 
 Venlig hilsen,
 
 Vidal
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ole Madsen (06-04-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Madsen | 
  Dato :  06-04-11 09:43 |  
  |   
            
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9c1b93$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 05-04-2011 11:19, Ole Madsen skrev:
 >>
 
 > Hej Ole.
 >
 > Hvad sker der, når du forsøger at svare. Får du en
 > fejlmeddelelse? Eller hvad sker der?
 >
 > Jeg ville gerne have set dine svar i denne
 > meningsudveksling.
 
 jeg forsøger i denne tråd
 
 
 "Vidal" <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4d9ad889$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Min smiley skal angive, det er en spøg. Men selvfølgeligt
 > kan vi da ikke vide noget om det.
 
 den så jeg ikke, sorry
 
 >>
 >> dette siger mig at det handler om Israel, og ikke de kristne
 >
 > Jo, det er en stor forjættelse, Israels fremtid, men det
 > lægger sig ikke nødvendigvis i vejen for Åbenbaringens
 > kristne perspektiv.
 
 > Jeremias kendte jo ikke Jesus og kunne ikke vide noget om
 > kristendommen.
 >
 > Er det din mening, at kristne ikke skal frelses i den store
 > trængsel, men det hele går på jødernes fremtid og frelse.
 
 jo, dem der kommer til tro eller omvender sig fordi de ikke var klar til 
 bortrykkelsen
 
 > Som jeg læser Jeremias, giver han en profetisk tale om, hvordan
 > det skal gå Israel, hvis de smider deres afguder på porten og
 > udelukkende tror på Gud. Og hvis man skal være lidt skarp,
 > jøderne hørte ikke efter Jeremias, og derfor faldt Jerusalem
 > og folket blev kastet ud i landflygtighed. Derfor kan man spørge,
 > vil resten af forjættelserne om Israels fremtid gå i opfyldelse?
 
 men når jøderne råber "Velsignet være han som kommer i Herrens navn" skal 
 Messias komme, jeg mener at profetierne mest omhandler jøderne, de er 
 Herrens banner, og deres formål er ikke slut endnu
 
 
 >
 > Måske ser Gud religionen i det, jeg nu kalder det nye Babylon,
 > som afgudsdyrkelse. I USA er religionen ofte baseret på at
 > skaffe penge, noget vi med god grund, med Jesus ord in mente,
 > kan anse for at være en vederstyggelighed for Gud.
 >
 > v12  Så gik Jesus ind på tempelpladsen, og han jog alle dem ud, som solgte 
 > og købte dér, og han væltede vekselerernes borde og duehandlernes bænke, 
 > v13  og han sagde til dem: »Der står skrevet: >Mit hus skal kaldes et 
 > bedehus.< Men I gør det til en røverkule.«
 >
 > Det, vi ser i bibelbæltet af kristen religion, ligger meget langt
 > fra min religion. Måske Gud slet ikke bryder sig om fundamentalisme?
 > Så måske *er* det en afgudsdyrkende nation vi ser på?
 
 der er meget der er kørt af sporet, metaltræthed så at sige, vi harbrug for 
 en vækkelse der fornyer kirken hele verden rundt
 
 KH
 
 Ole
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |