/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Atomulykke, jordens undergang?
Fra : Mona


Dato : 16-03-11 18:19

Shit shit shit. Allerede da jeg første gang hørte om eksplotionerne i
Fikushima og at folket flygtede fra området, blev jeg virkeligt bekymret.
Når verdens klogeste og flittigste fokefærd (Japanerne) flygter fra Tokyo
og ikke har kontrol med tingene, så er den helt helt gal!

Vil alle reaktorer nedsmelte og/eller lukke radioaktiv gas ud i atmosfæren,
så der både kommer radioaktiv regn og radiaaktiv havvand på hele kloden?

Og hvad hvis værkerne eksploderer helt, vil Japan så udslettes?
Og kan jorden tåle så mange A-bomber uden at flække midt over?

Jordens undergang er blevet spået i 2011-2012, er tiden inde nu?



 
 
N_B.DK (16-03-2011)
Kommentar
Fra : N_B.DK


Dato : 16-03-11 18:33

"Mona" <invalid@hotmail.invalid> wrote in message
news:ilqrdt$tnh$1@news.eternal-september.org
> Og hvad hvis værkerne eksploderer helt, vil Japan så udslettes?
> Og kan jorden tåle så mange A-bomber uden at flække midt over?
>
> Jordens undergang er blevet spået i 2011-2012, er tiden inde nu?
>
>

Spænd hjelmen, og søg hjælp.

--
MVH. N_B_DK



Hauge (16-03-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 16-03-11 18:52

Den 16-03-2011 18:32, N_B.DK skrev:
> Spænd hjelmen, og søg hjælp.

Og det er ikke kun med dette emne, bare at se hendes vrøvl i
jura-gruppen, beviser at der ikke er specielt meget gang i brikkerne.

/Hauge

Bertel Lund Hansen (16-03-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-03-11 21:53

Mona skrev:

> Vil alle reaktorer nedsmelte og/eller lukke radioaktiv gas ud i atmosfæren,

Nej. De skal lige rammes af et voldsomt jordskælv og en
tsunamibølge oven i hinanden først.

> så der både kommer radioaktiv regn og radiaaktiv havvand på hele kloden?

Det gør der ikke.

> Og hvad hvis værkerne eksploderer helt, vil Japan så udslettes?

Nej. Der er ikke tale om atomeksplosioner. Der er tale om
konventionelle eksplosioner der skyldes for højt damptryk.
Eksplosionerne sender så radioaktivt materiale ud fordi det er
det der er i atomkraftværket, men det har intet med en
atomeksplosion at gøre.

>

Er det her en joke? tror du ikke du havde hørt om det i medierne
hvis jordens undergang var nær?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Mona (17-03-2011)
Kommentar
Fra : Mona


Dato : 17-03-11 09:37

On Wed, 16 Mar 2011 21:52:38 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

Det var da et nydeligt svar

Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

Hilsen Mona

Max (17-03-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-03-11 09:39

Hej Mona

> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?


Nej, der er heldigvis ingen moderatore, så vi finder os i
at selv personer som dig er her.

--
Mvh Max



N_B.DK (17-03-2011)
Kommentar
Fra : N_B.DK


Dato : 17-03-11 10:02

"Mona" <invalid@hotmail.invalid> wrote in message
news:ilsh6m$fpl$1@news.eternal-september.org
> On Wed, 16 Mar 2011 21:52:38 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Det var da et nydeligt svar
>
> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
> debatforum?

Hvad er din begrundelse for du er her?

>Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

Du kunne jo lade være med at poste det i første omgang ikke?

--
MVH. N_B_DK



alexbo (17-03-2011)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-03-11 10:05

"Mona" skrev

> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
> retarderede.
>Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

Svaret på dit spørgmål har du fået, dit indlæg er kommet frem, altså er der
ingen der sorterer de syge fra.
Du ønsker en sortering der vil sortere dig selv fra.

En omvendt Groucho Marx,
"I don't care to belong to any club that will have me as a member"

mvh
Alex Christensen


Aage Andersen (17-03-2011)
Kommentar
Fra : Aage Andersen


Dato : 17-03-11 11:07


"Mona" >
> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

Man gaar uden om dem.
Bo Warming er en habil kemiker.




J. Nielsen (17-03-2011)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 17-03-11 16:08

On Thu, 17 Mar 2011 11:07:22 +0100, "Aage Andersen"
<aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:

>> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
>> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
>> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

>Man gaar uden om dem.
>Bo Warming er en habil kemiker.

I ved godt at "Mona" er en troll, ikke?
--

-JN-

Mendoza (18-03-2011)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 18-03-11 18:53


"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:2t84o61vs9ggjb55k7ad06pnjnqaqmrmgg@4ax.com...
> On Thu, 17 Mar 2011 11:07:22 +0100, "Aage Andersen"
> <aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:
>
>>> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
>>> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
>>> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?
>
>>Man gaar uden om dem.
>>Bo Warming er en habil kemiker.
>
> I ved godt at "Mona" er en troll, ikke?
> --
Jo.


kjaer (18-03-2011)
Kommentar
Fra : kjaer


Dato : 18-03-11 21:33

Mendoza wrote:
> "J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:2t84o61vs9ggjb55k7ad06pnjnqaqmrmgg@4ax.com...
>> On Thu, 17 Mar 2011 11:07:22 +0100, "Aage Andersen"
>> <aaan(REMOVE)@email.dk> wrote:
>>
>>>> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
>>>> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
>>>> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?
>>
>>> Man gaar uden om dem.
>>> Bo Warming er en habil kemiker.
>>
>> I ved godt at "Mona" er en troll, ikke?
>> --
> Jo.

Vi ved sådan set også hvem han er!


kjaer (18-03-2011)
Kommentar
Fra : kjaer


Dato : 18-03-11 21:32

Aage Andersen wrote:
> "Mona" >
>> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
>> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
>> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?
>
> Man gaar uden om dem.
> Bo Warming er en habil kemiker.

Han er altså heller ikke retarderet. En gang imellem mistænker jeg ham for
at være ret intelligent. At det så kammer over i emnet om syltetøjsglas og
lignende teorier må man tilgive. Desuden kommer han aldrig med
personlige udfald mod andre!


Harald Mossige (17-03-2011)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 17-03-11 13:04

Den 17.03.2011 09:36, skreiv Mona:
> On Wed, 16 Mar 2011 21:52:38 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Det var da et nydeligt svar
>
> Men noget andet er, hvorfor er der så mange psykisk syge på dette
> debatforum? Jeg tænker på tumper som Hauge, Bo Warming og andre
> retarderede. Er der ingen moderatorer som kan slette deres spam?

Jo. Der er en: deg selv! Bruk killerfilteret og ignorer de psykisk syke.

HM

Per A. Hansen (28-03-2011)
Kommentar
Fra : Per A. Hansen


Dato : 28-03-11 20:53

"Mona" skrev i meddelelsen news:ilqrdt$tnh$1@news.eternal-september.org...

>Shit shit shit. Allerede da jeg første gang hørte om eksplotionerne i
>Fikushima og at folket flygtede fra området, blev jeg virkeligt bekymret.
>Når verdens klogeste og flittigste fokefærd (Japanerne) flygter fra Tokyo
>og ikke har kontrol med tingene, så er den helt helt gal!

Det gør de heller ikke.

>Vil alle reaktorer nedsmelte og/eller lukke radioaktiv gas ud i atmosfæren,
>så der både kommer radioaktiv regn og radiaaktiv havvand på hele kloden?

Både havet og atmosføren indeholder radioaktive stoffer, men i små mængder.
Det naturlige indhold af radioaktivitet er visse steder på kloden meget
høj -
50 gange større baggrundsstråling en her i landet (Kerala, Indien) har ikke
vist
nogen målelige effekter.
Den størst påvirkning kommer fra Radon i vore boliger.
I Japan er det for tidligt at renge på evt. konsekvenser.

>Og hvad hvis værkerne eksploderer helt, vil Japan så udslettes?
>Og kan jorden tåle så mange A-bomber uden at flække midt over?
>Jordens undergang er blevet spået i 2011-2012, er tiden inde nu?

De eneste a-værker der kan eksplodere ved kølevandstab er den russiske
RBMK-reaktor, som Rusland har en del af endnu (foruden Tjernobyl)
Ved alle andre typer reaktorer går kædeprocessen i stå, hvis de taber
kølevand.
Derimod kan det brugte brændsel generere så meget varme, at de smelter
sig gennem underlaget - men den gastætte indeslutning er beregnet så den kan
holde til trykket af vanddampene.

Hvis kølevandet forsvinder fra brændslet kan der imidlertid ske det, at der
dannes
brint og ilt = knaldgas. Det har foranlediget eksplosioner på
Fukushima-værket.
Her må man huske på, at tsunamibølgen var højere end værket - derfor gik de
dieseldrevne nødgeneratorer i stå og pumperne svigtede.
Det samme kan ske på andre reaktorer, der overskylles af en tsunami.
Man må konkludere, at Fukushima var fejlplaceret - og alle verdens reaktorer
vil blive kritisk gennemgået - man lærer af sine fejltagelser.
I Tyskland åber en gruppe særlig meget op - men ingen tyske reaktorer kan
tilnærmelsesvis sammenligned med de japanske reaktorer, der allel ligger i
et geologisk ustabilt
område - og alle er derfor sikrede mod jordskælv - dog ikke en 14 m
tsunamibølge.

At Japan fortsætter med opbygningen af atomenergi er der nok ingen tvivl
om -
de skal bruge elenergi i store mængder uden at udlede CO2.

Mvh. Per A. Hansen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste