/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Er der regler for det her?
Fra : Finn


Dato : 12-03-11 02:04

Hvis nu et firma skylder mig nogen penge må jeg så godt (alser lovligt)
fortælle alle steder at jeg mangler at åf penge? kan firmaets advokater
kommer efter mig hvis jeg hmm.. kommer til at sige ude i byen at jeg har
penge til gode hos dem?

Finn

 
 
Hans Kjaergaard (12-03-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 12-03-11 07:24

On Sat, 12 Mar 2011 02:03:53 +0100, Finn <finnind@tilmigXX.nu> wrote:

>Hvis nu et firma skylder mig nogen penge må jeg så godt (alser lovligt)
>fortælle alle steder at jeg mangler at åf penge?
Ja. Men det fremmer ikke altid betalingen, det kan i nogle tilfælde
have modsat virkning.

>kan firmaets advokater kommer efter mig hvis jeg hmm.. kommer
>til at sige ude i byen at jeg har penge til gode hos dem?
Ja, men han har ikke noget at komme efter, han kan true med bål og
brænd (hvilket er en meget brugt taktik), men hvis du har holdt dig
til fakta "XX skylder mig yy kroner" er det tomme trusler kun fremsat
for at få dig til at holde munden lukket.

Glem ikke at advokaten tjener penge hver gang han sender et brev på
vejne af sin klient, og klienten vil elske at der trues med
hvad-som-helst.


/Hans

Niels Ulrik Ottesen (12-03-2011)
Kommentar
Fra : Niels Ulrik Ottesen


Dato : 12-03-11 02:05

Enig i Hans bemærkninger, men de færreste advokater har lyst til at
komme med tomme trusler, da det meget hurtigt kan blive til en
overtrædelse af god advokatskik- jævnfør www.advokatnaevnet.dk

mvh

Niels Ulrik Ottesen, advokat, www.lawmsp.dk

On 12 Mar., 07:24, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> On Sat, 12 Mar 2011 02:03:53 +0100, Finn <finn...@tilmigXX.nu> wrote:
> >Hvis nu et firma skylder mig nogen penge m jeg s godt (alser lovligt)
> >fort lle alle steder at jeg mangler at f penge?
>
> Ja. Men det fremmer ikke altid betalingen, det kan i nogle tilf lde
> have modsat virkning.
>
> >kan firmaets advokater kommer efter mig hvis jeg hmm.. kommer
> >til at sige ude i byen at jeg har penge til gode hos dem?
>
> Ja, men han har ikke noget at komme efter, han kan true med b l og
> br nd (hvilket er en meget brugt taktik), men hvis du har holdt dig
> til fakta "XX skylder mig yy kroner" er det tomme trusler kun fremsat
> for at f dig til at holde munden lukket.
>
> Glem ikke at advokaten tjener penge hver gang han sender et brev p
> vejne af sin klient, og klienten vil elske at der trues med
> hvad-som-helst.
>
> /Hans


Iben B. (12-03-2011)
Kommentar
Fra : Iben B.


Dato : 12-03-11 21:16

> Ja, men han har ikke noget at komme efter, han kan true med bål og
> brænd (hvilket er en meget brugt taktik), men hvis du har holdt dig
> til fakta "XX skylder mig yy kroner" er det tomme trusler kun fremsat
> for at få dig til at holde munden lukket.

Jeg har oplevet engang, at en person fortalte mig, at vedkommende
manglende at få en masse penge, men hvor det efterfølgende viste sig
ikke at være rigtigt. Hvis det er tilfældet, sætter det så nok sagen i
et helt andet lys.

Venligst

Iben

Hans Kjærgaard (13-03-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 13-03-11 00:15

On Sat, 12 Mar 2011 21:15:31 +0100, "Iben B." <ibens_m@ildadresse.dk>
wrote:

>> Ja, men han har ikke noget at komme efter, han kan true med bål og
>> brænd (hvilket er en meget brugt taktik), men hvis du har holdt dig
>> til fakta "XX skylder mig yy kroner" er det tomme trusler kun fremsat
>> for at få dig til at holde munden lukket.
>
>Jeg har oplevet engang, at en person fortalte mig, at vedkommende
>manglende at få en masse penge, men hvor det efterfølgende viste sig
>ikke at være rigtigt. Hvis det er tilfældet, sætter det så nok sagen i
>et helt andet lys.

Når jeg skriver "....holdt dig til fakta", antages det at fakta er en
korrekt udlægning af tingene, men du har ret, hvis fakta viser sig
ikke at være fakta, så har man muligvis et problem med de
beskyldninger man har spredt.
Og det er vist kun i politik man kan slippe godt fra at nægte fakta.


/Hans

N_B.DK (13-03-2011)
Kommentar
Fra : N_B.DK


Dato : 13-03-11 00:23

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
news:uvunn6l7oauel7g6qu201ulck47mq9f0sc@4ax.com
> Og det er vist kun i politik man kan slippe godt fra at nægte fakta.

Og klima "forskere".

--
MVH. N_B_DK



Jesper Lund (12-03-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 12-03-11 18:12

Niels Ulrik Ottesen wrote:

> Enig i Hans bemærkninger, men de færreste advokater har lyst til at
> komme med tomme trusler, da det meget hurtigt kan blive til en
> overtrædelse af god advokatskik- jævnfør www.advokatnaevnet.dk

Det er vist en teoretisk risiko som ikke holder ret mange advokater
tilbage, og de kan jo altid sige at de ved en beklagelig fejl blev
misinformeret af deres klient (når 1 ud af 10000 klager).

--
Jesper Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste