Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
> På en engelsk Macgruppe fortæller en ansat hvordan atmosfæren er i en
> Appleshop i USA.
> Og der ligger nogle problemer i konceptet.
> De ansatte får ikke nogen produktplan, så de kan og må ikke udtale sig
> om produkternes fremtid. Spekulerer de over det sammen med en kunde,
> er det ligefrem fyringsgrund. De får små sedler med "Zen-korn" "Apple
> er deres liv" eller "Vi er her for at lave ekseptionelle computere"
> Kunderne beskrives som hystader der opfører sig råddent. Tænk de
> kommer op til 2 år efter køb og får ting byttet!(Åbenbart har de ikke
> 2 års reklamationsret i USA!
))-Og det virker! Kunderne får byttet
> deres junk! De skal bare kunne opvise "ekstrem dårlig opførsel" og
> lave scener!
>
> Hemmelighedskræmmeriet er firmaets sjæl. Ingen får noget at vide fra
> top til bund. Det nye som udkommer afsløres på keynotes hvor også
> personalet sidder med næsen i skærmen. Det får de lov til i
> arbejdstiden og bliver ligefrem opvartet med mad og i et enkelt
> tilfælde en massagedame.
> Konceptet indebærer også total fast pris uden mulighed for at handle.
> At afvige fra den faste pris bliver betragtet som
> utænkeligt!:"Damernes Magasin." At der ikke er fri konkurrence på
> deres produkter er ikke i tidens ånd.
> At Fona og Elgiganten, samt andre, som online butikken Merlin har
> fået lov til en mere fleksibel handel med produkterne, er sådan set
> uforståeligt, Apples USA-politik taget i betragtning.
> Er Danmark en slags "Probe" på et nyt koncept? Eller har der fra
> forbrugerorganistioner været lagt pres på Apple? vi kan være sikre på
> at de ikke selv vil udtale sig om det.
> Vi kan i hvert fald spekulere uden at blive fyret fra noget.
>
> MvH
> Jens
Champignon-ledelse:
Keep them in the dark and feed them shit
vh esben
dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad