/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iPhone opsætning
Fra : Pico


Dato : 10-02-11 16:01

Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
købere jeg til hende i morgen.
Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
noget til hinder for at gøre det på den måde ?
--
MVH
Pico

 
 
Thomas von Hassel (10-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-11 17:55

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
> har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
> MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
> hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
> gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
> installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
> bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
> være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
> MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
> købere jeg til hende i morgen.
> Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
> iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
> iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
> programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
> hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
> noget til hinder for at gøre det på den måde ?

Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
telefon

/thomas

Pico (10-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 10-02-11 18:02

Den 10-02-2011 17:55, Thomas von Hassel skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
>> har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
>> MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
>> hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
>> gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
>> installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
>> bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
>> være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
>> MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
>> købere jeg til hende i morgen.
>> Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
>> iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
>> iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
>> programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
>> hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
>> noget til hinder for at gøre det på den måde ?
>
> Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
> indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
> telefon
>
Det lyder fornuftigt Du tænker på at jeg sætter et USB kabel mellem
dem og så overføre iTunes data og indstillinger ?
Jeg har et USB kabel der er beregnet netop til det, men har aldrig
prøvet det.
Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
Jeg ved meget begrænset om Mac.

--
MVH
Pico

Thomas von Hassel (10-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-02-11 18:06

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den 10-02-2011 17:55, Thomas von Hassel skrev:
> > Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
> >> har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
> >> MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
> >> hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
> >> gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
> >> installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
> >> bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
> >> være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
> >> MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
> >> købere jeg til hende i morgen.
> >> Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
> >> iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
> >> iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
> >> programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
> >> hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
> >> noget til hinder for at gøre det på den måde ?
> >
> > Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
> > indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
> > telefon
> >
> Det lyder fornuftigt Du tænker på at jeg sætter et USB kabel mellem
> dem og så overføre iTunes data og indstillinger ?
> Jeg har et USB kabel der er beregnet netop til det, men har aldrig
> prøvet det.

nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.

> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?

jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
og skal til at sætte den op...


<http://support.apple.com/kb/HT4413>


/thomas


Pico (10-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 10-02-11 19:00

Den 10-02-2011 18:06, Thomas von Hassel skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Den 10-02-2011 17:55, Thomas von Hassel skrev:
>>> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> Nu bliver jeg "igen" forvirret Datteren har købt sig en iPhone 4 og
>>>> har vanen tro overladt det til mig at sætte den op, jeg fik hendes
>>>> MacBook hjem og ville synkronere iPhone4 efter at have nysynkroniseret
>>>> hendes gamle iPhone med iThune. Det kunne jeg så ikke fordi OS var for
>>>> gammelt, nu er Snowleopard opgradering jo billigt så den ville jeg
>>>> installere, men der er kun 1 GB ram i MacBook, der har nogle år på
>>>> bagen. Jeg er så blevet rådet til at sætte mere ram i, det skulle ikke
>>>> være så svært, men forelagt det projekt ville hun hellere overlade
>>>> MacBook'en til børnene og købe sig en ny MacBook Pro 13,3, så sådan en
>>>> købere jeg til hende i morgen.
>>>> Jeg er så kommet til at tænke på om man kan synkronere hendes gamle
>>>> iPhone med iThune på den nye MacBook Pro og derefter synkronisere
>>>> iPhone4 med iThune ? Hun skulle gerne have adr., tlf. nr., sange,
>>>> programmer,osv. over på iPhone4. Jeg er godt klar over jeg skal bruge
>>>> hendes iThune konto, men det er lidt meget flytning. Skulle der være
>>>> noget til hinder for at gøre det på den måde ?
>>>
>>> Du skal hellere bruge overførsels assistent til at overføre data og
>>> indstillinger fra den gamle til den nye maskine og så synce den nye
>>> telefon
>>>
>> Det lyder fornuftigt Du tænker på at jeg sætter et USB kabel mellem
>> dem og så overføre iTunes data og indstillinger ?
>> Jeg har et USB kabel der er beregnet netop til det, men har aldrig
>> prøvet det.
>
> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
>
>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
>
> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> og skal til at sætte den op...
>
>
> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
>
Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
har begge Mac her.


--
MVH
Pico

Pico (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 14-02-11 14:39

Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
>>
>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
>>
>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
>> og skal til at sætte den op...
>>
>>
>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
>>
> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> har begge Mac her.
>
Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
noget forkert
På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
synkronisere telefonen.
Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
er det samme iTunes konto.

--
MVH
Pico

Thomas von Hassel (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-02-11 15:46

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
> >> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
> >>
> >>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
> >>
> >> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> >> og skal til at sætte den op...
> >>
> >>
> >> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
> >>
> > Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> > har begge Mac her.
> >
> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
> noget forkert

ja, du har ikke kørt migration assistenten under den allerførste
opstart/installation ... ellers får du problemer hvis konto navnene er
ens.

For at flytte indhold mellem konto skal du have det flyttet ud, f.eks. i
roden af harddisken, og rettet retttighederne så alle kan læse og skrive
filerne.

/thomas

Pico (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 14-02-11 17:48

Den 14-02-2011 15:45, Thomas von Hassel skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
>>>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
>>>>
>>>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
>>>>
>>>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
>>>> og skal til at sætte den op...
>>>>
>>>>
>>>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
>>>>
>>> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
>>> har begge Mac her.
>>>
>> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
>> noget forkert
>
> ja, du har ikke kørt migration assistenten under den allerførste
> opstart/installation ... ellers får du problemer hvis konto navnene er
> ens.
>
> For at flytte indhold mellem konto skal du have det flyttet ud, f.eks. i
> roden af harddisken, og rettet retttighederne så alle kan læse og skrive
> filerne.
>
> /thomas
Det lyder ikke nemt
måske er det godt jeg ikke har overført kontoen fra start da den kommer
fra en ældre Mac, når jeg åbner den ser det helt gammeldags ud.

--
MVH
Pico

Thomas von Hassel (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-02-11 18:30

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den 14-02-2011 15:45, Thomas von Hassel skrev:
> > Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
> >>>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
> >>>>
> >>>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
> >>>>
> >>>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> >>>> og skal til at sætte den op...
> >>>>
> >>>>
> >>>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
> >>>>
> >>> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> >>> har begge Mac her.
> >>>
> >> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
> >> noget forkert
> >
> > ja, du har ikke kørt migration assistenten under den allerførste
> > opstart/installation ... ellers får du problemer hvis konto navnene er
> > ens.
> >
> > For at flytte indhold mellem konto skal du have det flyttet ud, f.eks. i
> > roden af harddisken, og rettet retttighederne så alle kan læse og skrive
> > filerne.
> >
> > /thomas
> Det lyder ikke nemt
> måske er det godt jeg ikke har overført kontoen fra start da den kommer
> fra en ældre Mac, når jeg åbner den ser det helt gammeldags ud.

det gør ikke noget ...

/thomas

Thomas von Hassel (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-02-11 15:48

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
> >> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
> >>
> >>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
> >>
> >> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> >> og skal til at sætte den op...
> >>
> >>
> >> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
> >>
> > Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> > har begge Mac her.
> >
> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
> noget forkert
> På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
> så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
> overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
> Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
> kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
> Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
> synkronisere telefonen.
> Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
> købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
> til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
> er det samme iTunes konto.


du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
af home dir"

så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users

/thomas

Pico (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 14-02-11 17:46

Den 14-02-2011 15:48, Thomas von Hassel skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
>>>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
>>>>
>>>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
>>>>
>>>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
>>>> og skal til at sætte den op...
>>>>
>>>>
>>>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
>>>>
>>> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
>>> har begge Mac her.
>>>
>> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
>> noget forkert
>> På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
>> så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
>> overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
>> Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
>> kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
>> Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
>> synkronisere telefonen.
>> Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
>> købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
>> til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
>> er det samme iTunes konto.
>
>
> du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
> af home dir"
>
> så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users
>
Nu har jeg fået musikken over, jeg roede længe med det, fandt til sidst
ud af at overføre ved hjælp af "del i hjemmet" eller noget i den stil,
det tog lang tid, men virkede så musikken nu ligger i konto 1 og er
overført til iPhone
Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted
Users" eller er der en lettere måde ?
Hvordan sletter man en konto i Mac ?
Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???
--
MVH
Pico

Thomas von Hassel (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-02-11 18:30

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Den 14-02-2011 15:48, Thomas von Hassel skrev:
> > Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
> >
> >> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
> >>>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
> >>>>
> >>>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
> >>>>
> >>>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
> >>>> og skal til at sætte den op...
> >>>>
> >>>>
> >>>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
> >>>>
> >>> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
> >>> har begge Mac her.
> >>>
> >> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
> >> noget forkert
> >> På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
> >> så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
> >> overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
> >> Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
> >> kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
> >> Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
> >> synkronisere telefonen.
> >> Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
> >> købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
> >> til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
> >> er det samme iTunes konto.
> >
> >
> > du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
> > af home dir"
> >
> > så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users
> >
> Nu har jeg fået musikken over, jeg roede længe med det, fandt til sidst
> ud af at overføre ved hjælp af "del i hjemmet" eller noget i den stil,
> det tog lang tid, men virkede så musikken nu ligger i konto 1 og er
> overført til iPhone
> Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
> adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted
> Users" eller er der en lettere måde ?

ja

> Hvordan sletter man en konto i Mac ?

System Indstillinger -> Konti

Marker konto, tryk på -

> Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???

no idea ...

Pico (14-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 14-02-11 18:39

Den 14-02-2011 18:29, Thomas von Hassel skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Den 14-02-2011 15:48, Thomas von Hassel skrev:
>>> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> Den 10-02-2011 19:00, Pico skrev:
>>>>>> nej, du skal bruge et firewire kabel eller gøre det via ethernet.
>>>>>>
>>>>>>> Overfølelsesassistenten er et program i Mac, ikke ?
>>>>>>
>>>>>> jo, og du får muligheden direkte når du første gang tænder den nye mac
>>>>>> og skal til at sætte den op...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> <http://support.apple.com/kb/HT4413>
>>>>>>
>>>>> Tak for hjælpen. Det ser jo rimeligt nemt ud så det prøver jeg når jeg
>>>>> har begge Mac her.
>>>>>
>>>> Det var så også nemt nok med firewire, men jeg har nok alligevel lavet
>>>> noget forkert
>>>> På begge Mac er kontonavnet det samme, det ville den så ikke acceptere
>>>> så jeg gav den overførte konto et andet navn. Der ligger så alt det
>>>> overførte som jeg ikke kan komme i forbindelse med fra den første konto.
>>>> Hvis jeg loger ind på konto 2 kan jeg godt synkronisere musik osv. Det
>>>> kræver at iPhone synkronisere med den konto og så ikke kan med konto 1.
>>>> Det er da noget besværligt noget at skulle skifte konto for at
>>>> synkronisere telefonen.
>>>> Da jeg i sin tid skiftede til denne iMac kunne jeg uden besvær hente det
>>>> købte i iTunes kontoen, det kan jeg så ikke her. Nogen der har en guide
>>>> til hvordan man i en ny iTunes henter det tidligere købte, selvfølgelig
>>>> er det samme iTunes konto.
>>>
>>>
>>> du kan også slette den konto du ikke har brugt for og vælge "gem indhold
>>> af home dir"
>>>
>>> så smider den alle filer m.m. i et disk image under /Users/Deleted Users
>>>
>> Nu har jeg fået musikken over, jeg roede længe med det, fandt til sidst
>> ud af at overføre ved hjælp af "del i hjemmet" eller noget i den stil,
>> det tog lang tid, men virkede så musikken nu ligger i konto 1 og er
>> overført til iPhone
>> Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
>> adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted
>> Users" eller er der en lettere måde ?
>
> ja
>
>> Hvordan sletter man en konto i Mac ?
>
> System Indstillinger -> Konti
>
> Marker konto, tryk på -
>
>> Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???
>
> no idea ...
Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.

--
MVH
Pico

Henrik Münster (15-02-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 15-02-11 10:17

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.

Det er altså ikke så svært. Det er jo sådan set logisk, at man ikke kan
overføre en konto ved navn X til en computer, hvor der allerede er en
konto ved navn X. Løsningen er at oprette en midlertidig konto Y, som
man arbejder fra på den nye computer. Så overflytter man sin konto fra
den gamle computer til den nye, og den har naturligvis navnet X både på
den gamle og den nye computer. Herefter logger man ud fra Y og ind i X.
Man kan nu slette konto Y, og man har sin gode gamle konto X med alle
ens data på den nye computer. Jeg rodede også lidt rundt i det første
gang, men tænker man sig om, er det jo meget logisk. Man kan
selvfølgelig også bare give sin konto et nyt navn. Jeg er nu selv ret
hysterisk med, at min konto har mit navn, men det er jo ikke alle, der
er så små-tvangsneurotiske.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Pico (15-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 15-02-11 14:37

Den 15-02-2011 10:16, Henrik Münster skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote:
>
>> Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.
>
> Det er altså ikke så svært. Det er jo sådan set logisk, at man ikke kan
> overføre en konto ved navn X til en computer, hvor der allerede er en
> konto ved navn X. Løsningen er at oprette en midlertidig konto Y, som
> man arbejder fra på den nye computer. Så overflytter man sin konto fra
> den gamle computer til den nye, og den har naturligvis navnet X både på
> den gamle og den nye computer. Herefter logger man ud fra Y og ind i X.
> Man kan nu slette konto Y, og man har sin gode gamle konto X med alle
> ens data på den nye computer. Jeg rodede også lidt rundt i det første
> gang, men tænker man sig om, er det jo meget logisk. Man kan
> selvfølgelig også bare give sin konto et nyt navn. Jeg er nu selv ret
> hysterisk med, at min konto har mit navn, men det er jo ikke alle, der
> er så små-tvangsneurotiske.
Ja sådan set når man har prøvet det er det meget logisk, men indtil da
virkede det ret "forivrende" for mig, her efter at have prøvet det kan
jeg godt fatte logikken.
Det er min datter Mac'er og de skal begge bibeholdes i familien, så jeg
har måske været ret heldig med at vælge "del i hjemmet" (mener jeg det
hed). Der er egentlig ikke noget netværk, men bare en trådløs
forbindelse, den kunne så bruges. Kontakter fik jeg over ved at vælge
eksporter og importere, næsten helt Win agtigt Programmer bruges
næsten ikke på dem, det foregår på firma Win Pc'en.
Nu er MacBook Pro'en og iPhonen sat op som de efter min mening bør være,
jeg havde også slået Wi-Fi til på hendes telefon, men det vil hun ikke
have, siger det bruger for meget batteri, det mener jeg kun er 3G der
gør. Nogen der kan bekræfte eller afkræfte det ?

--
MVH
Pico

Pico (15-02-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 15-02-11 14:46

Den 14-02-2011 18:38, Pico skrev:

>>> Nu har jeg fået musikken over, jeg roede længe med det, fandt til sidst
>>> ud af at overføre ved hjælp af "del i hjemmet" eller noget i den stil,
>>> det tog lang tid, men virkede så musikken nu ligger i konto 1 og er
>>> overført til iPhone
>>> Så er der jo kontakter, mon jeg kan slette konto 2 og så finde
>>> adressebogen som du beskriver "i et disk image under /Users/Deleted
>>> Users" eller er der en lettere måde ?
>>
>> ja
>>
>>> Hvordan sletter man en konto i Mac ?
>>
>> System Indstillinger -> Konti
>>
>> Marker konto, tryk på -
>>
>>> Hvorfor er jeg blevet lokket til sådan en opgave i Mac ???
>>
>> no idea ...
> Det prøver jeg så i morgen, tak indtil nu.
>
Det er så blevet i morgen og opgaven løst Det hele er kommet over på
Mac'en og iPhonen og virker, det er jo bare lykken.
Kontakter overførte jeg med eksporter og importere. Endnu engang tak for
hjælpen.

Nu er jeg 90 % Windows minded, så jeg har det ikke så godt med at der
ikke er firewall og antivirus på maskinerne, hvad gør i andre ?
PÅ mit Mac har jeg TDC sikkerhedspakke, fik på et tidspunkt 1 års gratis
forbrug, men kun til 1 maskine.

--
MVH
Pico

(Thorbjørn Ravn (15-02-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 15-02-11 16:19

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Nu er jeg 90 % Windows minded, så jeg har det ikke så godt med at der
> ikke er firewall og antivirus på maskinerne, hvad gør i andre ?

Firewall er indbygget i OS X. Antivirus kan man købe sig fra, men
behovet er vist ikke stort endnu.

> PÅ mit Mac har jeg TDC sikkerhedspakke, fik på et tidspunkt 1 års
> gratis forbrug, men kun til 1 maskine.

Har TDC en sikkerhedspakke til Mac?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste