|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Telia som Internet/TV udbyder Fra : Gitte A
 | 
 Dato :  03-02-11 17:30
 | 
 |  | Er der nogen her der har gode eller dårlige erfaringer med Telia som
 internet eller TV udbyder?
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas S. Iversen (04-02-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas S. Iversen
 | 
 Dato :  04-02-11 06:39
 | 
 |  | On 2011-02-03, Gitte A <bentellaFJERN@FJERNgmail.com> wrote:
 >  Er der nogen her der har gode eller dårlige erfaringer med Telia som
 >  internet eller TV udbyder?
 
 Jeg har haft Telia (medarbejder)adsl og har været rigtig godt tilfreds. Jeg
 er ikke længere ansat i Telia.
 
 Deres backline support består af dygtige og dedikerede folk.
 
 Jeg har ikke haft TV over adsl, men har set løsningen køre inde i
 Telia. Fungererede også udemærket.
 
 Din oplevelse vil nok mere hænge på liniekvaliteten af din kobber end
 navnet på en given udbyder...
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Gitte A (05-02-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gitte A
 | 
 Dato :  05-02-11 18:57
 | 
 |  | >
 > Jeg har ikke haft TV over adsl, men har set løsningen køre inde i
 > Telia. Fungererede også udemærket.
 >
 > Din oplevelse vil nok mere hænge på liniekvaliteten af din kobber end
 > navnet på en given udbyder...
 >
 > Thomas
 
 Hej Thomas,
 Tak for svaret.  Men hvordan ved man, hvordan ens kobberkvalitet er?  Jeg
 har et stik på såkaldt rå kobber og bor i København K.  Er det mon
 kvalitetsparametre :) ?
 Gitte
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas S. Iversen (05-02-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas S. Iversen
 | 
 Dato :  05-02-11 22:15
 | 
 |  | >  Tak for svaret.  Men hvordan ved man, hvordan ens kobberkvalitet er?  Jeg
 
 Det gør man normalt ikke som privatperson. Teleselskaber i .dk har (hvis
 de er seriøse) et program der kan fortælle dem afstanden fra kunden
 til centralen. Derudover har nogle selskaber information omkring alder
 og kvalitet af kobber installationen. Jo kortere afstand, jo højere
 hastighed.
 
 Slutteligt vil et selskab, efter kunden er kommet ombord, måle på
 kvaliteten.
 
 Jeg havde på et tidspunkt en rædsom ustabil forbindelse hvor jeg
 boede. Viste sig, at en eller anden havde fået klippet ledningen over
 med en hækkeklipper. Dette var blevet udbedret på en måde så
 samlingen, over tid faldt fra hinanden igen. Da det blev lavet
 ordenligt forsvandt min ustabilitet.
 
 Så summa sumarum: den ene udbyder er, signal kvalitets mæssigt, lige
 så god som den anden. Pris kan være en faktor der varierer. Det kan service
 kvalitet også. Og så vil et telefirma aldrig give garantier, men de
 seriøse prøver at estimere hvor du havner hastighedsmæssigt før de
 sælger produktet.
 
 Held og lykke med det
 
 
 
 |  |  | 
  Bertel Lund Hansen (05-02-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  05-02-11 22:35
 | 
 |  | 
 
            Thomas S. Iversen skrev:
 > kvalitet også. Og så vil et telefirma aldrig give garantier, men de
 > seriøse prøver at estimere hvor du havner hastighedsmæssigt før de
 > sælger produktet.
 Og så regulerer de prisen efter hvad der kan leveres.
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/ |  |  | 
 |  |