Newtons Jødefysik og Mendelsohns ariermusik
Ikke én opfindelse kan påstås at være gavnet af Newtons mekanik, Den
er beskrivende og unyttig og faktisk var Leibnitz som opfandt
integrering samtidig med Newton også en "jødefysiker" af sind og sjæl,
i betydningen matematik-fixeret og erkendelses-motiveret, unyttig og
skrivebordsteoretisk. Mens englænderen smukt forenklede tabelværker
til beregning af kanonkugle-nedslag via formel om accelerationens
omvendte proportionalitet med masse og direke med kraft, så lagde
tyskeren grunden til Einsteins formel for kerne-energi med en
fyrbøderformel om proportionalitet mellem masse og hastigheden i anden
potens. Uden Leibnitz var E=mc2 aldrig opstået, men de to
energiforskeres bringen orden i sagerne bidrog ikke til empiri,
maskinudvikling, reaktor-design eller ny våben.
Kanon-officererne havde brugt blanding af tabelopslag og
formeludregning både før og efter de to klartskuende jødefysikere. Og
gør det stadig selvom tabellen nu er i en harddisk der tager højde for
luftmodstand, temperatur,tryk og friktion som de teoretiske
tørvetrillere ikke havde sans for
Hundred år før første nazi var antisemitismen i Tyskland så opfindsom
at den udpegede jødisk skadelighed i at deres fysikere aldrig gavnede
erhvervslivet og de hetzede mod snylt hos dem, der fik statshyre uden
at skabe røntgenstråler, radar, spektroskopi eller termodynamik, Otto
Lilienthal svæveflyvere og Weiskopf motorfly før brdr Wright osv
Jøder i Tyskland var kommet til Europa, især Polen med som del af
romerske hæres tros,idet de handlede med plyndringsgods - fra galler
til 30års krig.
De var forhadte pga ågerrente-dygtighed og dominans i avis, advokat og
læge erhverv . Man så stat-i-stat i ørekrøller og sjove hatte, og her
var assimileringrns stormester Moses Mendelsohn, der rostes af
Lessing, og alle indså - hvad Hitler skrev i sit testamente april
1945, at jødisk mentalitet er om social arv og kabalemystik, ikke om
bioarv
Topnazier i hobetal var fans af Heirich Heine dern tyske jødiske
romantiske digter der byggede på Goethe og Schiller og foretrak
Frankrig hvor "kvinderne er spændende som åbne ildsteder, mens tyske
kvinder er som kakkelovne der ganske vist varmer bedre".
Rhin-romantikerne der lod østrisk Haydn-tema blive til landets
nationalsang "úber alles" - de udpegede nationale overmennesker i
Beethoven, Schubert, Liszt og Schuman og Brahms, og selvom Hitler
kæmpede bravt for anerkendelse af jøden Mahlers ære i Wien som ung,
så knuses Goebbels-drømme om alt-jødisk-er-entartet ved at Felix
Mendelsohn nåede Beethovenske højder på alle felter og var gennemført
arisk, hvilket kun en jaloux Wagner søgte at argumentere imod, uden
overbevisningsevne
Den sociale arv var uovervindelig og tyskerne hyldede genier som Georg
Brandes på linie med tyske kultur-tænkere
|