/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Mine to DVD drev forsvinder ???
Fra : Viktor Andersen


Dato : 12-01-11 22:52

Hej,

Jeg har fået et problem. Mine to dvd drev er pludselig ikke mere synlige,
når jeg åbner for min stifinder.
Først når jeg lægger en cd eller dvd skive i, dukker de frem, men
ligesåsnart jeg fjerner skiven igen, så forsvinder drevet igen fra
stifinderen. Hvordan ændrer jeg på det, så begge drevene er synlige hele
tiden.
Operativsystem: Windows 7

Hilsen

Viktor




 
 
Bertel Lund Hansen (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-11 00:15

Viktor Andersen skrev:

> Jeg har fået et problem. Mine to dvd drev er pludselig ikke mere synlige,
> når jeg åbner for min stifinder.

Der findes en indstilling til at skjule tomme drev, men i min
Windows 7, har jeg valgt det og kan alligevel se mit dvd-drev.

Men du kan jo prøve om det kan hjælpe dig. Du finder
indstillingen her:

Kontrolpanel - Mappeindstillinger - (faneblad) Vis:
Sæt eller fjern hak ved "Skjul tomme drev".

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jens Peter Karlsen (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 13-01-11 01:18

Er det en brænder? I så fald er det formentlig brændingsfunktionen i
Windows der gør det synligt.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 13 Jan 2011 00:14:59 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Der findes en indstilling til at skjule tomme drev, men i min
>Windows 7, har jeg valgt det og kan alligevel se mit dvd-drev.

Bertel Lund Hansen (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-01-11 01:59

Jens Peter Karlsen skrev:

> Er det en brænder?

Ja. Findes der dvd-drev der ikke kan brænde?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Rado (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 13-01-11 04:40

On Thu, 13 Jan 2011 01:58:59 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Jens Peter Karlsen skrev:
>
>> Er det en brænder?
>
>Ja. Findes der dvd-drev der ikke kan brænde?

Ja, jeg har da et. Om de bliver lavet mere ved jeg dog ikke.


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Kurd (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 13-01-11 12:15


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ksssi6d5mlfjkr8ife7voqkhe7fffi3u8d@4ax.com...
> On Thu, 13 Jan 2011 01:58:59 +0100, Bertel Lund Hansen
> <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
>
>>Jens Peter Karlsen skrev:
>>
>>> Er det en brænder?
>>
>>Ja. Findes der dvd-drev der ikke kan brænde?
>
> Ja, jeg har da et. Om de bliver lavet mere ved jeg dog ikke.


edbpriser angiver 46 cd-rom-drev, 121 dvd-rom-drev og 23 BR-drev.



Viktor Andersen (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Viktor Andersen


Dato : 13-01-11 22:00

Hej Jens,

Både og - Det ene drev er et CD drev men ingen brænder og det andet drev er
en DVD brænder

Hilsen

Søren



"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
news:q1hsi6909dpra69l6juc4m8iejlmg89sno@4ax.com...
> Er det en brænder? I så fald er det formentlig brændingsfunktionen i
> Windows der gør det synligt.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.
>
> On Thu, 13 Jan 2011 00:14:59 +0100, Bertel Lund Hansen
> <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
>
>>Der findes en indstilling til at skjule tomme drev, men i min
>>Windows 7, har jeg valgt det og kan alligevel se mit dvd-drev.


Viktor Andersen (13-01-2011)
Kommentar
Fra : Viktor Andersen


Dato : 13-01-11 21:58

Hej Bertel,

Det har jeg desværre prøvet men uden held.

Hilsen

Viktor



"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:ebdsi6tdl8b9s1etbrm8ipf7ptqj5a5qpv@news.dotsrc.org...
> Viktor Andersen skrev:
>
>> Jeg har fået et problem. Mine to dvd drev er pludselig ikke mere
>> synlige,
>> når jeg åbner for min stifinder.
>
> Der findes en indstilling til at skjule tomme drev, men i min
> Windows 7, har jeg valgt det og kan alligevel se mit dvd-drev.
>
> Men du kan jo prøve om det kan hjælpe dig. Du finder
> indstillingen her:
>
> Kontrolpanel - Mappeindstillinger - (faneblad) Vis:
> Sæt eller fjern hak ved "Skjul tomme drev".
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/


Bertel Lund Hansen (14-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-01-11 02:16

Viktor Andersen skrev:

> Det har jeg desværre prøvet men uden held.

Så prøv om du kan fjerne drevene fra systemet og lade dem blive
fundet igen (idet jeg formoder du ikke har brugt eksterne
drivere). Det kan du gøre i Enhedshåndtering under System (fra
Kontrolpanel).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Viktor Andersen (14-01-2011)
Kommentar
Fra : Viktor Andersen


Dato : 14-01-11 22:04

Tak for dit forslag Bertel, Det har jeg nu prøvet. Jeg har afinstalleret
de to drev i enhedshåndteringen og genstartet computeren.

Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
stifinderen, når de er tomme.

Hilsen

Viktor



"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:dr8vi693noucte97089vgudoro2cg18nds@news.dotsrc.org...
> Viktor Andersen skrev:
>
>> Det har jeg desværre prøvet men uden held.
>
> Så prøv om du kan fjerne drevene fra systemet og lade dem blive
> fundet igen (idet jeg formoder du ikke har brugt eksterne
> drivere). Det kan du gøre i Enhedshåndtering under System (fra
> Kontrolpanel).
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/


Erik Helmer Nielsen (14-01-2011)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 14-01-11 23:51

On Fri, 14 Jan 2011 22:04:19 +0100, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

>Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
>enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
>stifinderen, når de er tomme.
>
Har du prøvet om denne side kan hjælpe dig
http://support.microsoft.com/kb/314060/da

Erik Helmer Nielsen

Viktor Andersen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Viktor Andersen


Dato : 15-01-11 13:40

Hej Erik,

Tak for dit ellers rigtig gode forslag, men computeren kunne iukke finde
nogen fejl.

Hilsen
Viktor



"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@email.invalid> skrev i meddelelsen
news:amk1j6tfmgsjun3q2opkob3ievmnfsndcn@4ax.com...
> On Fri, 14 Jan 2011 22:04:19 +0100, "Viktor Andersen"
> <virgilante@sol.dk> wrote:
>
>>Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
>>enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
>>stifinderen, når de er tomme.
>>
> Har du prøvet om denne side kan hjælpe dig
> http://support.microsoft.com/kb/314060/da
>
> Erik Helmer Nielsen


Pico (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 15-01-11 00:39

Den 14-01-2011 22:04, Viktor Andersen skrev:
> Tak for dit forslag Bertel, Det har jeg nu prøvet. Jeg har afinstalleret
> de to drev i enhedshåndteringen og genstartet computeren.
>
> Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
> enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
> stifinderen, når de er tomme.

Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
er tomme, men godt nok i TotalComander.


--
MVH
Pico

Bertel Lund Hansen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-01-11 08:40

Pico skrev:

> > Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
> > enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
> > stifinderen, når de er tomme.

> Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
> er tomme, men godt nok i TotalComander.

Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
skjult når de er tomme.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Viktor Andersen (15-01-2011)
Kommentar
Fra : Viktor Andersen


Dato : 15-01-11 13:42

Hej Bertel,

Rigtigt, tidligere var min opsætning fuldkommen mangen til din med hensyn
til cd/DVD drev og kortlæsere.

Hilsen
Viktor


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
news:voj2j6hd80cu1c0mku8dkonvq2jktsemvo@news.dotsrc.org...
> Pico skrev:
>
>> > Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
>> > enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
>> > stifinderen, når de er tomme.
>
>> Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
>> er tomme, men godt nok i TotalComander.
>
> Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
> skjult når de er tomme.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/


Pico (16-01-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 16-01-11 00:58

Den 15-01-2011 08:39, Bertel Lund Hansen skrev:
> Pico skrev:
>
>>> Den finder godt nok de to drev igen, finder drivere og fortæller mig at
>>> enhederne er klar til brug. Og de virker også, men ses stadigvæk ikke i
>>> stifinderen, når de er tomme.
>
>> Er der noget unormalt i det, mine ses da heller ikke i stifinder når de
>> er tomme, men godt nok i TotalComander.
>
> Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
> skjult når de er tomme.
>
Hos mig er både DVD og kortdrev skjulte i stifinder når de er tomme,
hvorimod TotalComander viser dem alle. Hvad mon forskellen skyldes?

--
MVH
Pico

Bertel Lund Hansen (16-01-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-01-11 07:20

Pico skrev:

> > Mit drev ses uanset om der er skive i eller ej. Mine kortdrev er
> > skjult når de er tomme.

> Hos mig er både DVD og kortdrev skjulte i stifinder når de er tomme,
> hvorimod TotalComander viser dem alle. Hvad mon forskellen skyldes?

Jeg gætter på at det er forskelle fra fabrikkens side. Jeg har en
cd hvorfra man kan boote til DOS, på alle mine andre pc'er (4)
kan jeg bruge cd- og dvd-drevene under DOS, men på denne her
maskine bliver der ikke fundet nogen drev.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jens Peter Karlsen (16-01-2011)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 16-01-11 10:18

Dette ses ofte (altid) hvis DVD drevet er sluttet til med SATA.
Det er blevet mere almindeligt i nyere PC'er at DVD drev er tilsluttet
med SATA.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 16 Jan 2011 07:19:31 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>kan jeg bruge cd- og dvd-drevene under DOS, men på denne her
>maskine bliver der ikke fundet nogen drev.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409076
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste