Hvilken "Hammond lyd" er den bedste??
Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 08-08-01 20:50

Hej NG,

jeg har i nogen tid søgt efter det perfekte Hammond orgel som ikke vejer 150 kg.
Jeg har fået forslået Hammond Xb1 og Roland VK7 er der nogen her der har
positive eller negative erfaringer med disse keyboards, eller er der måske en
der vil foreslå et andet mærke/ en anden slags??

--
mvh Kenneth

Fra : Johnny Bonde

Dato : 09-08-01 00:54

F Eks Korg X3 det er lækker Hammond lyd.

Læs om dyret på Underholdningsnettet
en aften med Korg

Kjærlig hilsen Mr Smile
--
Din fest bli'r festligere med den gode musik fra: www.festmusik.dk
Hvad sker der i populærmusikkens verden?

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 09-08-01 21:51

On Thu, 9 Aug 2001 01:53:31 +0200, "Johnny Bonde" <johnny.bonde@worldonline.dk>
wrote:

>F Eks Korg X3 det er lækker Hammond lyd.

Hvad koster en ny Korg X3 ?? og er det det nærmeste man kommer Hammond lyden?

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-08-01 22:48

> Hvad koster en ny Korg X3 ?? og er det det nærmeste man kommer Hammond
lyden?

Hej Kenneth
Vi så/hørte Korg CX3 eren demonstreret for nogen tid siden...og der er gjort
virkelig meget for at den skal lyde som de gode gamle, blæsende Hammond
....om det er så er suset fra Leslien, drawbars o.s.v så er det/de der
også....... Og jo det er nok det tætteste man kommer på en god "rigtig"
Hammond lyd.

Musikladen sælger Korg CX3 til 20.000 kr tjek www.musikladen.dk
EMK's forretninger sælger dem for 19.530 kr og hvis du gider tage turen til
Flensborg, kan du købe den i EMKs tyske afdeling, Viola, som sælger den for
17.775 læs mere på www.emk.dk

Ellers så er der almindelig bred enighed om at en software ting, "Native
instruments B4" er det absolut tætteste man kan komme på den originale
Hammond...men den holder jo ikke hvis det er et orgel du mangler til at tage
med ud og spille.

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 10-08-01 07:39

Vil lige indskyde, at jeg synes Korgs efterligninger er helt hen i vejret..
især i forhold til prisen. Jeg skal lige indskyde at jeg vist ikke har hørt
x3, men hørte et Korg Hammond for nyligt, og synes det var aldeles
rædselsfuldt - det mangler stort set alt fra et rigtigt Hammond. For 19000
kr. kan du købe en Mac G4 brugt og lade dens eneste job være, at afspille
Native Instruments B4-plugin - se det er en Hammondefterligning, hvor
smækket er til stede. Og så har du samtidig en af verdens bedste
arbejdscomputere... Ja, jeg ville egentlig bare sige: Jeg ville aldrig give
19000 for noget som helst Korg har lavet... synes det er et halv suspekt
selskab. Jeg køber heller aldrig Rolands guitarting - de KAN ikke finde ud
af at lave den slags... bare en lille indskydelse (-;

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 10-08-01 14:18

( Noget om Hammond LYDEN )

Mange tak for jeres indlæg, nu har jeg virkeligt noget at arbejde videre med.

--
mvh Kenneth Bj