|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Et Mærkeligt og frustrerende problem med N~ Fra : Viktor Andersen
 | 
 Dato :  05-12-10 19:36
 | 
 |  | Jeg har fået et meget mærkelig problem, efter jeg er flyttet.
 
 Jeg har et lille kablet hjemmenetværk med adsl modem, router og tre pc'ere
 tilkoblet.
 
 Fra tlf. stikket går forbindelsen via en såkaldt splitter til adsl modemet,
 hvorfra der er kabelforbindelse til en d-link router.
 
 Fra routeren er der så kabel til hver af de tre pc'ere.  En med Win 7 som
 styresystem og de to andre med XP Pro
 
 Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet
 konstant, men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere, ikke
 kan få forbindelse.
 
 Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige beskeder
 såsom:
 
 LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 
 Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 hjemmenetværket eller
 
 Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 
 Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en eller
 to til at forbinde.
 
 Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye routere,
 men uden resultat.
 
 I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 separat til adsl modemet.
 
 Men på min forepørgsel til TDC har jeg fået at vide, at det behøver man ikke
 mere.  Nu kan samme stik sagtens klare begge typer.
 
 I min forrige bolig var der overhovedet ingen problemer.  Der virkede det
 fint med alle tre kørende på samme tid.
 
 Hvad kan jeg yderlige gøre?  Jeg vil være meget taknemmelig for alle gode
 råd.
 
 Hilsen
 
 Viktor
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  cykelsmeden (05-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : cykelsmeden
 | 
 Dato :  05-12-10 20:06
 | 
 |  | Den 05-12-2010 19:36, Viktor Andersen skrev:
 > Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet
 > konstant, men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere,
 > ikke kan få forbindelse.
 >
 > Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige
 > beskeder såsom:
 >
 > LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 >
 > Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 > hjemmenetværket eller
 >
 > Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 >
 > Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en
 > eller to til at forbinde.
 >
 > Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye
 > routere, men uden resultat.
 >
 > I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 > separat til adsl modemet.
 det smager kraftigt af at Routeren ikke er konfigureret rigtigt.
 
 du skal formentligt have sat:
 LAN DHCPserver enablet
 WAN NAT enablet
 
 men der kan være andre ting som driller.
 
 //finn
 
 
 
 |  |  | 
  Viktor Andersen (05-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Viktor Andersen
 | 
 Dato :  05-12-10 20:41
 | 
 |  | Hej Finn,
 
 Tak for svar, men hvordan gør jeg det?
 
 Hilsen
 
 Viktor
 
 
 
 "cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
 news:4cfbe278$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 05-12-2010 19:36, Viktor Andersen skrev:
 >> Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet
 >> konstant, men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere,
 >> ikke kan få forbindelse.
 >>
 >> Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige
 >> beskeder såsom:
 >>
 >> LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 >>
 >> Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 >> hjemmenetværket eller
 >>
 >> Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 >>
 >> Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en
 >> eller to til at forbinde.
 >>
 >> Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye
 >> routere, men uden resultat.
 >>
 >> I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 >> separat til adsl modemet.
 > det smager kraftigt af at Routeren ikke er konfigureret rigtigt.
 >
 > du skal formentligt have sat:
 > LAN DHCPserver enablet
 > WAN NAT enablet
 >
 > men der kan være andre ting som driller.
 >
 > //finn
 >
 
 
 |  |  | 
   cykelsmeden (05-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : cykelsmeden
 | 
 Dato :  05-12-10 21:42
 | 
 |  | 
 
            Den 05-12-2010 20:41, Viktor Andersen skrev:
 > Hej Finn,
 >
 > Tak for svar, men hvordan gør jeg det?
 du må nok have fat i d-link manualen, men en almindelig metode er:
 fra en pc, start en internetbrowser.
 i adresselinien skriv:    http://192.168.1.1 log på med brugernavn/passwd (instruktionsbogen!) ofte: admin admin
 i de opståede menuer find nævnte værdier.
 ovennævnte er ganske almindelige værdier, men forskellige routere kan 
 have andre standarder.
 //finn
            
             |  |  | 
  Klaus Jørgensen (05-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Jørgensen
 | 
 Dato :  05-12-10 22:01
 | 
 |  | Viktor Andersen expressed precisely :
 > Jeg har fået et meget mærkelig problem, efter jeg er flyttet.
 >
 > Jeg har et lille kablet hjemmenetværk med adsl modem, router og tre pc'ere
 > tilkoblet.
 >
 > Fra tlf. stikket går forbindelsen via en såkaldt splitter til adsl modemet,
 > hvorfra der er kabelforbindelse til en d-link router.
 >
 > Fra routeren er der så kabel til hver af de tre pc'ere.  En med Win 7 som
 > styresystem og de to andre med XP Pro
 >
 > Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet konstant,
 > men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere, ikke kan få
 > forbindelse.
 >
 > Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige beskeder
 > såsom:
 >
 > LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 >
 > Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 > hjemmenetværket eller
 >
 > Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 >
 > Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en eller
 > to til at forbinde.
 >
 > Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye routere,
 > men uden resultat.
 >
 > I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 > separat til adsl modemet.
 >
 > Men på min forepørgsel til TDC har jeg fået at vide, at det behøver man ikke
 > mere.  Nu kan samme stik sagtens klare begge typer.
 >
 > I min forrige bolig var der overhovedet ingen problemer.  Der virkede det
 > fint med alle tre kørende på samme tid.
 >
 > Hvad kan jeg yderlige gøre?  Jeg vil være meget taknemmelig for alle gode
 > råd.
 
 Er du sikker på at kablet fra modem til router sidder i WAN-porten i
 routeren?
 
 --
 /klaus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Viktor Andersen (06-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Viktor Andersen
 | 
 Dato :  06-12-10 08:43
 | 
 |  | Hej Klaus,
 
 Ja kablet fra modem sidder i WAN stikket, for ellers kan jeg jo ikke få net
 forbindelse på de andre ind imellem.
 
 Hilsen
 
 Viktor
 
 
 
 "Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen
 news:4cfbfd75$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
 > Viktor Andersen expressed precisely :
 >> Jeg har fået et meget mærkelig problem, efter jeg er flyttet.
 >>
 >> Jeg har et lille kablet hjemmenetværk med adsl modem, router og tre
 >> pc'ere tilkoblet.
 >>
 >> Fra tlf. stikket går forbindelsen via en såkaldt splitter til adsl
 >> modemet, hvorfra der er kabelforbindelse til en d-link router.
 >>
 >> Fra routeren er der så kabel til hver af de tre pc'ere.  En med Win 7 som
 >> styresystem og de to andre med XP Pro
 >>
 >> Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet
 >> konstant, men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere, ikke
 >> kan få forbindelse.
 >>
 >> Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige beskeder
 >> såsom:
 >>
 >> LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 >>
 >> Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 >> hjemmenetværket eller
 >>
 >> Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 >>
 >> Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en
 >> eller to til at forbinde.
 >>
 >> Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye
 >> routere, men uden resultat.
 >>
 >> I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 >> separat til adsl modemet.
 >>
 >> Men på min forepørgsel til TDC har jeg fået at vide, at det behøver man
 >> ikke mere.  Nu kan samme stik sagtens klare begge typer.
 >>
 >> I min forrige bolig var der overhovedet ingen problemer.  Der virkede det
 >> fint med alle tre kørende på samme tid.
 >>
 >> Hvad kan jeg yderlige gøre?  Jeg vil være meget taknemmelig for alle gode
 >> råd.
 >
 > Er du sikker på at kablet fra modem til router sidder i WAN-porten i
 > routeren?
 >
 > --
 > /klaus
 >
 >
 
 
 |  |  | 
   Bjarke Andersen (06-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Andersen
 | 
 Dato :  06-12-10 09:13
 | 
 |  | "Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> crashed Echelon writing
 news:4cfc9420$1$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
 
 > Ja kablet fra modem sidder i WAN stikket, for ellers kan jeg jo ikke
 > få net forbindelse på de andre ind imellem.
 
 Jo det kunne du sådan set godt, for TDC leverer svjh 3 dynamiske IP-
 adresser, og med kablet fra modem i LAN kunne disse blive distribueret via
 switch delen.
 
 Men omend er, så skriver du at det sidder i WAN. Har du undersøgt hvor vidt
 der er forbindelse til routeren (kan du pinge den), om de overhovedet har
 nogen IP-adresse tildelt?
 
 --
 Bjarke Andersen
 
 
 |  |  | 
  Viktor Andersen (11-12-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Viktor Andersen
 | 
 Dato :  11-12-10 18:51
 | 
 |  | Mit problem er blevet løst.
 
 Jeg har fået nyt modem installeret, samtidigt med, at TDC har indrømmet, at
 de havde glemt at fortælle deres YouSee afdeling, at jeg er overgået fra TDC
 ADSL forbindelse til tilsvarende YouSee.
 Tak til alle for venlige forslag.
 
 Hilsen
 
 Viktor
 
 
 
 "Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i meddelelsen
 news:4cfbdb9f$1$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg har fået et meget mærkelig problem, efter jeg er flyttet.
 >
 > Jeg har et lille kablet hjemmenetværk med adsl modem, router og tre pc'ere
 > tilkoblet.
 >
 > Fra tlf. stikket går forbindelsen via en såkaldt splitter til adsl
 > modemet, hvorfra der er kabelforbindelse til en d-link router.
 >
 > Fra routeren er der så kabel til hver af de tre pc'ere.  En med Win 7 som
 > styresystem og de to andre med XP Pro
 >
 > Det mærkelige består nu i, at pc'erne ikke kan komme på internettet
 > konstant, men flere gange - ja næsten dagligt er der en eller flere, ikke
 > kan få forbindelse.
 >
 > Kører jeg en netværksdianosticering kan jeg få flere forskellige beskeder
 > såsom:
 >
 > LAN forbindelsen har ikke en gyldig IP konfiguration  eller
 >
 > Hjemmegruppen er ikke tilgængelig, da du ikke har forbindelse til
 > hjemmenetværket eller
 >
 > Der er ikke forbindelse til DNS serveren.
 >
 > Dagen efter kan man så prøve igen, og så kan jeg være heldig at få en
 > eller to til at forbinde.
 >
 > Jeg har prøvet at skifte ud med nye kabler, nye netværkskort og nye
 > routere, men uden resultat.
 >
 > I mit gamle hus havde jeg to tlf stik. Et til fastnet forbindelsen og et
 > separat til adsl modemet.
 >
 > Men på min forepørgsel til TDC har jeg fået at vide, at det behøver man
 > ikke mere.  Nu kan samme stik sagtens klare begge typer.
 >
 > I min forrige bolig var der overhovedet ingen problemer.  Der virkede det
 > fint med alle tre kørende på samme tid.
 >
 > Hvad kan jeg yderlige gøre?  Jeg vil være meget taknemmelig for alle gode
 > råd.
 >
 > Hilsen
 >
 > Viktor
 >
 >
 >
 
 
 |  |  | 
 |  |