/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Sarah Palin: Vi må støtte Nordkorea
Fra : P.N.


Dato : 25-11-10 20:17

http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/


Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.



 
 
DADK (25-11-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 25-11-10 20:19

P.N. wrote:
> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>
>
> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.

Ja, alt tyder på at hun bliver en fremragende præsident.

Bo Warming (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-11-10 01:10

On Thu, 25 Nov 2010 20:18:42 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>P.N. wrote:
>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>
>>
>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>
>Ja, alt tyder på at hun bliver en fremragende præsident.

Faktisk ja, HUN UFØRTE EN HØJINTELLIGENT FEBERREDNING AF EN
BAGATELAGTIG FORTALELSE

Hun sagde at USA skal respektere alliance så hun holdt med det
angrebne land, selvom hun kom til at bytte om på nord og syd. hvad
alle gennemskuede straks

Speakeren nævnte det og hun undlod at tvære i småfejlen og fik
fastslået med eftertryk og korrekthed det helt rigtige i næste
sætning.
Det er folk med sådan snarrådighed man har brug for som præsidenter

Bodega-fjolser hopper på liberal-velmenernes forsøg på at kritisere
fotomodellen som uuddanet - tsk tsk

Blir hun præsident får hun folk til at afhjælpe ligegyldige mangler i
paratviden hvad der dog ikke kan påstås her, hvis ikke man er
paranoide-Politiken

Vidal (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-11-10 00:16

Den 25-11-2010 20:18, DADK skrev:
> P.N. wrote:
>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>
>>
>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>
> Ja, alt tyder på at hun bliver en fremragende præsident.

Faktisk kan hun og Glenn Beck måske finde ud af noget med
deres Tea Party. Og folk, der tiltrækkes af hende, er
fuldstændig ligeglade med, hvor dum hun er.

Og hvis stemmerne ikke slår helt til, tror jeg, den flok sikkert
kunne finde på at lave samme nummer, som Bush gjorde overfor Al
Gore med Fox' hjælp. Det er en flok farlige dummernikker.

Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
Gore gjorde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-11-10 00:24

On 11/27/2010 12:16 AM, Vidal wrote:

>
> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
> Gore gjorde.
>

Det er altid en smule morsomt når Vidal docerer sin apokalypselæsning i
fri dressur. Men DK falder vel fra hinanden før USA, tror du ikke?

Mvh
Martin

Vidal (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-11-10 00:44

Den 27-11-2010 00:23, Martin Larsen skrev:
> On 11/27/2010 12:16 AM, Vidal wrote:
>
>>
>> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
>> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
>> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
>> Gore gjorde.
>>
>
> Det er altid en smule morsomt når Vidal docerer sin apokalypselæsning i fri
> dressur. Men DK falder vel fra hinanden før USA, tror du ikke?

Ikke ifølge apokalypselæsningen. Der ryger USA først og fremmest.
Derefter de mest USA-lydige lande.

Desuden, jeg docerer ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Bo Warming (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-11-10 02:43


On Sat, 27 Nov 2010 00:44:04 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 27-11-2010 00:23, Martin Larsen skrev:
>> On 11/27/2010 12:16 AM, Vidal wrote:
>>
>>>
>>> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
>>> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
>>> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
>>> Gore gjorde.
>>>
>>
>> Det er altid en smule morsomt når Vidal docerer sin apokalypselæsning i fri
>> dressur. Men DK falder vel fra hinanden før USA, tror du ikke?
>
>Ikke ifølge apokalypselæsningen. Der ryger USA først og fremmest.
>Derefter de mest USA-lydige lande.
>
>Desuden, jeg docerer ikke.

Når Jens Bruun og Martin Larsen svarer mig er det ofte DOCERING dvs
envejskommunikation og vigtige pointer flygtes fra, som ved klassisk
forelæsning
En docent er en prædikant, og tør ikke røre ved dogmer og andre
cementerede fordomme

Martin Larsen (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-11-10 03:30

On 11/27/2010 02:43 AM, Bo Warming wrote:
>
> On Sat, 27 Nov 2010 00:44:04 +0100, Vidal<vidal@webspeed.dk> wrote:
>
>> Den 27-11-2010 00:23, Martin Larsen skrev:
>>> On 11/27/2010 12:16 AM, Vidal wrote:
>>>
>>>>
>>>> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
>>>> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
>>>> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
>>>> Gore gjorde.
>>>>
>>>
>>> Det er altid en smule morsomt når Vidal docerer sin apokalypselæsning i fri
>>> dressur. Men DK falder vel fra hinanden før USA, tror du ikke?
>>
>> Ikke ifølge apokalypselæsningen. Der ryger USA først og fremmest.
>> Derefter de mest USA-lydige lande.
>>
>> Desuden, jeg docerer ikke.
>
> Når Jens Bruun og Martin Larsen svarer mig er det ofte DOCERING dvs
> envejskommunikation og vigtige pointer flygtes fra, som ved klassisk
> forelæsning

Hvordan kan man flygte fra dine klynkebomber?

Bo Warming (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-11-10 02:39

On Sat, 27 Nov 2010 00:23:48 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>On 11/27/2010 12:16 AM, Vidal wrote:
>
>>
>> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
>> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
>> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
>> Gore gjorde.
>>
>
>Det er altid en smule morsomt når Vidal docerer sin apokalypselæsning i
>fri dressur. Men DK falder vel fra hinanden før USA, tror du ikke?
>
En fortalelse som politikeren lynhurtigt korrigerede, er nok til at
danske hadere går i selvsving

DADK (27-11-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 27-11-10 04:44

Vidal wrote:
> Den 25-11-2010 20:18, DADK skrev:
>> P.N. wrote:
>>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>>
>>>
>>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>>
>> Ja, alt tyder på at hun bliver en fremragende præsident.
>
> Faktisk kan hun og Glenn Beck måske finde ud af noget med
> deres Tea Party. Og folk, der tiltrækkes af hende, er
> fuldstændig ligeglade med, hvor dum hun er.

Ja, det tror jeg også. Dog tror jeg folk i Danmark har en ret unuanceret
forestilling om hvad Tea Party-bevægelsen er. Den er vistnok noget
bredere i sin grund end blot de skingre ultrahøjreorienterede typer som
Palin. Det er som jeg opfatter det mere et slags græsrodsoprør
foranlediget af finanskrise osv, end et egentligt politisk parti. Palin
ville ikke engang kunne samle hele Tea Party.

Det vil kun være til Obamas fordel hvis Palin virkelig kan blive
nomineret, så er han sikker på at vinde.

> Og hvis stemmerne ikke slår helt til, tror jeg, den flok sikkert
> kunne finde på at lave samme nummer, som Bush gjorde overfor Al
> Gore med Fox' hjælp. Det er en flok farlige dummernikker.

Jeg synes at have læst at republikanerne (altså de seriøse, dem der kan
vinde) netop ønsker Palin hen hvor peberet gror.
>
> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
> Gore gjorde.

Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?


Vidal (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-11-10 12:30

Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:
> Vidal wrote:
>> Den 25-11-2010 20:18, DADK skrev:
>>> P.N. wrote:
>>>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>>>
>>>>
>>>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>>>
>>> Ja, alt tyder på at hun bliver en fremragende præsident.
>>
>> Faktisk kan hun og Glenn Beck måske finde ud af noget med
>> deres Tea Party. Og folk, der tiltrækkes af hende, er
>> fuldstændig ligeglade med, hvor dum hun er.
>
> Ja, det tror jeg også. Dog tror jeg folk i Danmark har en ret unuanceret
> forestilling om hvad Tea Party-bevægelsen er. Den er vistnok noget bredere i sin
> grund end blot de skingre ultrahøjreorienterede typer som Palin. Det er som jeg
> opfatter det mere et slags græsrodsoprør foranlediget af finanskrise osv, end et
> egentligt politisk parti. Palin ville ikke engang kunne samle hele Tea Party.

Palin har en stærk allieret i Fox News. Jeg ser somme tider
Glenn Beck, det er frygteligt at se, hvad han slipper af sted
med. Det kan da godt ske alm. republikanere tager afstand fra
hans retorik, men der bliver jo tilsyneladende flere og flere
af dem.

Jeg kan se Dave Letterman bliver stadig skarpere i sine udfald
mod Palin og Jon Stewart gør jo tykt nar ad dem og har holdt
sit rally for at bevare almindelig sund fornuft. Det ser jeg
som et tegn på Palins magt.

http://www.the912project.com/the-912-2/mission-statement/

* Do you watch the direction that America is being taken in and
feel powerless to stop it?
* Do you believe that your voice isn’t loud enough to be heard
above the noise anymore?
* Do you read the headlines everyday and feel an empty pit in
your stomach… as if you’re completely alone?

Dem, der har det sådan, er USA's virkelige magthavere.

> Det vil kun være til Obamas fordel hvis Palin virkelig kan blive nomineret, så
> er han sikker på at vinde.

Nej, Obama er dybt utroværdig, han har jo ikke kunnet løse
de problemer, der er opstået i de 8 år år, der går forud for
hans regeringstid. Det opfattes som bevis på han er inkompetent.
Det slår man på fra Tea Party bevægelsen. Man ignorerer, at det
jo ikke er ham, der har bragt USA i den situation.

>> Og hvis stemmerne ikke slår helt til, tror jeg, den flok sikkert
>> kunne finde på at lave samme nummer, som Bush gjorde overfor Al
>> Gore med Fox' hjælp. Det er en flok farlige dummernikker.
>
> Jeg synes at have læst at republikanerne (altså de seriøse, dem der kan vinde)
> netop ønsker Palin hen hvor peberet gror.

Ja, Sarah Palin er lidt for farlig for de mere moderate
republikanere, som heldigvis stadigt er i flertal.

>> Jeg ved godt, dette er ude i det yderste led af en række tænkte
>> forudsætninger, men det kunne måske i sidste ende hive USA fra
>> hinanden, hvis ikke folk vil falde lige så nemt til patten, som
>> Gore gjorde.
>
> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?

Jeg tænker på, at en rask og beslutsom mand som George W.
Bush kunne snuppe sejren fra Al Gore, eller at det i det hele
taget var muligt lige pludseligt at besidde magten inden
valget var afgjort. Jeg tager ikke stilling til om den ene
eller den anden var retteligt valgt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-11-10 18:56

On 11/27/2010 12:29 PM, Vidal wrote:
> Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:

>>
>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>
> Jeg tænker på

[snip mere sort snak]

Al Gore som præsident (gys) ville have været større katastrofe end
jordnøddefarmeren Carter, som ikke evnede at forhindre den Iranske
katastrofe.

Mvh
Martin

Vidal (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 27-11-10 21:52

Den 27-11-2010 18:55, Martin Larsen skrev:
> On 11/27/2010 12:29 PM, Vidal wrote:
>> Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:
>
>>>
>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>
>> Jeg tænker på
>
> [snip mere sort snak]
>
> Al Gore som præsident (gys) ville have været større katastrofe end
> jordnøddefarmeren Carter, som ikke evnede at forhindre den Iranske katastrofe.
>

Det plejer jo at være demokratiets vilkår, at den, der får
fleste stemmer, er valgt.

Gore ville uden tvivl have ført en fornuftigere økonomisk
politik og sandsynligvis ikke have ført USA (og Danmark!)
i krig. Men det er jo svært at føre sandhedsbevis for.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-11-10 22:22

On 11/27/2010 09:52 PM, Vidal wrote:
> Den 27-11-2010 18:55, Martin Larsen skrev:
>> On 11/27/2010 12:29 PM, Vidal wrote:
>>> Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:
>>
>>>>
>>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>>
>>> Jeg tænker på
>>
>> [snip mere sort snak]
>>
>> Al Gore som præsident (gys) ville have været større katastrofe end
>> jordnøddefarmeren Carter, som ikke evnede at forhindre den Iranske
>> katastrofe.
>>
>
> Det plejer jo at være demokratiets vilkår, at den, der får
> fleste stemmer, er valgt.
>
> Gore ville uden tvivl have ført en fornuftigere økonomisk
> politik og sandsynligvis ikke have ført USA (og Danmark!)
> i krig. Men det er jo svært at føre sandhedsbevis for.
>

Gore ER sandheden, vejen og livet - ligesom Lenin



Bo Warming (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-11-10 13:33

On Sat, 27 Nov 2010 21:52:21 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Den 27-11-2010 18:55, Martin Larsen skrev:
>> On 11/27/2010 12:29 PM, Vidal wrote:
>>> Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:
>>
>>>>
>>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>>
>>> Jeg tænker på
>>
>> [snip mere sort snak]
>>
>> Al Gore som præsident (gys) ville have været større katastrofe end
>> jordnøddefarmeren Carter, som ikke evnede at forhindre den Iranske katastrofe.
>>
>
>Det plejer jo at være demokratiets vilkår, at den, der får
>fleste stemmer, er valgt.
>
>Gore ville uden tvivl have ført en fornuftigere økonomisk
>politik og sandsynligvis ikke have ført USA (og Danmark!)
>i krig. Men det er jo svært at føre sandhedsbevis for.


Gore håbede at blive ungdommmens socialist-præsident - som Obama blev
Lige skidt

DADK (29-11-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 29-11-10 03:30

Vidal wrote:
> Den 27-11-2010 18:55, Martin Larsen skrev:
>> On 11/27/2010 12:29 PM, Vidal wrote:
>>> Den 27-11-2010 04:43, DADK skrev:
>>
>>>>
>>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>>
>>> Jeg tænker på
>>
>> [snip mere sort snak]
>>
>> Al Gore som præsident (gys) ville have været større katastrofe end
>> jordnøddefarmeren Carter, som ikke evnede at forhindre den Iranske
>> katastrofe.
>>
>
> Det plejer jo at være demokratiets vilkår, at den, der får
> fleste stemmer, er valgt.

Netop - det er i hvert fald udgangsdpunktet. Sådan definerer man vist
demokrati, altså ift antal stemmer.

> Gore ville uden tvivl have ført en fornuftigere økonomisk
> politik og sandsynligvis ikke have ført USA (og Danmark!)
> i krig. Men det er jo svært at føre sandhedsbevis for.

Ja, for det kan ingen jo vide. Hvad man kan sige om Al Gore er (mange
ting) men han er i hvert fald populist, Pia K når ham ikke til
sokkeholderne. Han har turneret land og rige rundt med sit "The Awful
Truth" der udover at benytte hollowood-virkemidler ala klip fra "The day
after tomorrow" jo er temmelig uvidenskabeligt funderet. Han har sat sig
i spidsen for den nye klimareligion.

DADK (29-11-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 29-11-10 03:02

Vidal wrote:

> Palin har en stærk allieret i Fox News.

Ja, det tror jeg på. Jeg kan ikke selv se det pt, men de fragmenter jeg
får slynget i hovedet vidner om det. Alternativt går jeg nogle gange på
http://www.youtube.com/user/FoxBroadcasting

>Jeg ser somme tider
> Glenn Beck, det er frygteligt at se, hvad han slipper af sted
> med.

Den eneste gang jeg har set Fox live sådan fortløbende var ifb
invasionen af Irak. Når DR ikke sendte formidlede de så Fox' signal. Det
er ganske utroligt så dumme selv studieværterne er, og dem der er ude i
"felten". Man tror næsten ikke på det kan være rigtigt. Trods alt må vi
vel tale om relativt højtudannede mennesker.

>Det kan da godt ske alm. republikanere tager afstand fra
> hans retorik, men der bliver jo tilsyneladende flere og flere
> af dem.

Hvor ved du det fra? Som sagt er Tea Party nærmest en forsikring for Obama.

> Jeg kan se Dave Letterman bliver stadig skarpere i sine udfald
> mod Palin og Jon Stewart gør jo tykt nar ad dem og har holdt
> sit rally for at bevare almindelig sund fornuft. Det ser jeg
> som et tegn på Palins magt.

Rart at se én - blot én - dansker, der har gennemskuet at David
Letterman er demokrat. Jeg har 2 gange måtte diskutere med folk der
mener han er en slags højreorienteret republikaner. Men, det er ikke et
argument - hun er bare så fuld af gode historier, Palin. Du tror vel
ikke på, gravalvorligt, at de 300 mio amerikanere generelt er dummere
end alle andre? Sarah Palin og det segment hun tilhører laver noget
ravage, men de er da ikke en seriøs trussel ift præsidentposten.

> http://www.the912project.com/the-912-2/mission-statement/
>
> * Do you watch the direction that America is being taken in and
> feel powerless to stop it?
> * Do you believe that your voice isn’t loud enough to be heard
> above the noise anymore?
> * Do you read the headlines everyday and feel an empty pit in
> your stomach… as if you’re completely alone?
>
> Dem, der har det sådan, er USA's virkelige magthavere.

Det tror jeg du tager fejl i.

>> Det vil kun være til Obamas fordel hvis Palin virkelig kan blive
>> nomineret, så
>> er han sikker på at vinde.
>
> Nej, Obama er dybt utroværdig, han har jo ikke kunnet løse
> de problemer, der er opstået i de 8 år år, der går forud for
> hans regeringstid. Det opfattes som bevis på han er inkompetent.
> Det slår man på fra Tea Party bevægelsen. Man ignorerer, at det
> jo ikke er ham, der har bragt USA i den situation.

Ja, det gør "man", men gør den enkelte vælger i Ohio og New Hampshire nu
også det? Tror ikke du skal være så bekymret.

(..)
>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>
> Jeg tænker på, at en rask og beslutsom mand som George W.
> Bush kunne snuppe sejren fra Al Gore, eller at det i det hele
> taget var muligt lige pludseligt at besidde magten inden
> valget var afgjort. Jeg tager ikke stilling til om den ene
> eller den anden var retteligt valgt.

Der er jo det med flest stemmer vs "valgmænd", tror jeg det hedder. Ja,
det er jo et ganske anderledes system, i Danmark er det også
forunderligt at man kan vælges ind på ganske få personlige stemmer,
selvom landsresultatet for det parti man tilhører er gået af H til.

Jeg har absolut ingen ekspertise udi den sag med Florida, det eneste jeg
har hørt gentagent som et slags faktum er, at Al Gore vistnok
stemmeantalmæssigt fik flere stemmer end Bush. Og ift det måtte han vel
logisk set være en vinder. Men, og det er ikke for at forsvare det -
demokrati er meget speget - det er f.eks lidt underligt at et færøsk
mandat, en øgruppe der tæller 50.000, faktisk har kunne afgøre hvem der
skal være statsminister. Jeg mener, vi er mindst 200.000 herude på
pestegnen, og det er blot en kreds. Det er muligt, jeg siger ikke det er
sådan, det er muligt at den slags mærkværdige uforholdsmæssige ting har
spillet ind.

Vidal (29-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-11-10 13:48

Den 29-11-2010 03:01, DADK skrev:
> Vidal wrote:
>
>> Palin har en stærk allieret i Fox News.
>
> Ja, det tror jeg på. Jeg kan ikke selv se det pt, men de fragmenter jeg får
> slynget i hovedet vidner om det. Alternativt går jeg nogle gange på
> http://www.youtube.com/user/FoxBroadcasting
>
>> Jeg ser somme tider
>> Glenn Beck, det er frygteligt at se, hvad han slipper af sted
>> med.
>
> Den eneste gang jeg har set Fox live sådan fortløbende var ifb invasionen af
> Irak. Når DR ikke sendte formidlede de så Fox' signal. Det er ganske utroligt så
> dumme selv studieværterne er, og dem der er ude i "felten". Man tror næsten ikke
> på det kan være rigtigt. Trods alt må vi vel tale om relativt højtudannede
> mennesker.

Jon Stewart har i flere indslag påvist, de gør sig dummere,
end de er.

>> Det kan da godt ske alm. republikanere tager afstand fra
>> hans retorik, men der bliver jo tilsyneladende flere og flere
>> af dem.
>
> Hvor ved du det fra? Som sagt er Tea Party nærmest en forsikring for Obama.

Måske er det mit sortsyn og min generelle paranoia, der taler.
Når the Tea Party får styr på finanserne og det gør de, så vil
der ske ting og sager. I USA er det i sidste ende pengene, der
taler højest.

>> Jeg kan se Dave Letterman bliver stadig skarpere i sine udfald
>> mod Palin og Jon Stewart gør jo tykt nar ad dem og har holdt
>> sit rally for at bevare almindelig sund fornuft. Det ser jeg
>> som et tegn på Palins magt.
>
> Rart at se én - blot én - dansker, der har gennemskuet at David Letterman er
> demokrat. Jeg har 2 gange måtte diskutere med folk der mener han er en slags
> højreorienteret republikaner.

Jeg tror, han er demokrat. Men qva sit job er han parat til
at sælge sin egen mor for en god joke, så derfor går ingen
ram forbi, hverken demokrater eller republikanere.

> Men, det er ikke et argument - hun er bare så fuld
> af gode historier, Palin. Du tror vel ikke på, gravalvorligt, at de 300 mio
> amerikanere generelt er dummere end alle andre? Sarah Palin og det segment hun
> tilhører laver noget ravage, men de er da ikke en seriøs trussel ift
> præsidentposten.

De bygger en 'dem mod os' myte op, og 'os' det er de ægte, skattehadende
amerikanere, der er imod indvandring, the establishment og sygesikring
for nu at pege på et par fokuspunkter. Det er en anti-elitær bevægelse
og den slags appellerer oftest ikke til de klogeste i samfundet.

>> http://www.the912project.com/the-912-2/mission-statement/
>>
>> * Do you watch the direction that America is being taken in and
>> feel powerless to stop it?
>> * Do you believe that your voice isn’t loud enough to be heard
>> above the noise anymore?
>> * Do you read the headlines everyday and feel an empty pit in
>> your stomach… as if you’re completely alone?
>>
>> Dem, der har det sådan, er USA's virkelige magthavere.
>
> Det tror jeg du tager fejl i.

Det er konklusionen, som du finder den på 921-projektet:

If you’ve answered YES (til ovenstående punkter), then you’ve fallen for the
Wizard of Oz lie. While the voices you hear in the distance may sound
intimidating, as if they surround us from all sides—the reality is very
different. Once you pull back the curtain, you realize that there are only a few
people pressing the buttons, and their voices are weak. The truth is that they
don’t surround us at all.

We surround them.

Dem der betaler til det bestående politiske system er: labor unions or
rich socialists, the money is funneled through umbrella organizations.

Og det er jo ikke rigtigt amerikansk, vel?

>>> Det vil kun være til Obamas fordel hvis Palin virkelig kan blive nomineret, så
>>> er han sikker på at vinde.
>>
>> Nej, Obama er dybt utroværdig, han har jo ikke kunnet løse
>> de problemer, der er opstået i de 8 år år, der går forud for
>> hans regeringstid. Det opfattes som bevis på han er inkompetent.
>> Det slår man på fra Tea Party bevægelsen. Man ignorerer, at det
>> jo ikke er ham, der har bragt USA i den situation.
>
> Ja, det gør "man", men gør den enkelte vælger i Ohio og New Hampshire nu også
> det? Tror ikke du skal være så bekymret.

Palin og Beck er ved at bygge en stemning op.

> (..)
>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>
>> Jeg tænker på, at en rask og beslutsom mand som George W.
>> Bush kunne snuppe sejren fra Al Gore, eller at det i det hele
>> taget var muligt lige pludseligt at besidde magten inden
>> valget var afgjort. Jeg tager ikke stilling til om den ene
>> eller den anden var retteligt valgt.
>
> Der er jo det med flest stemmer vs "valgmænd", tror jeg det hedder. Ja, det er
> jo et ganske anderledes system, i Danmark er det også forunderligt at man kan
> vælges ind på ganske få personlige stemmer, selvom landsresultatet for det parti
> man tilhører er gået af H til.
>
> Jeg har absolut ingen ekspertise udi den sag med Florida, det eneste jeg har
> hørt gentagent som et slags faktum er, at Al Gore vistnok stemmeantalmæssigt fik
> flere stemmer end Bush. Og ift det måtte han vel logisk set være en vinder. Men,
> og det er ikke for at forsvare det - demokrati er meget speget - det er f.eks
> lidt underligt at et færøsk mandat, en øgruppe der tæller 50.000, faktisk har
> kunne afgøre hvem der skal være statsminister. Jeg mener, vi er mindst 200.000
> herude på pestegnen, og det er blot en kreds. Det er muligt, jeg siger ikke det
> er sådan, det er muligt at den slags mærkværdige uforholdsmæssige ting har
> spillet ind.

Ja, politik er mærkværdig, men i Danmark kan vi jo forstå,
som oftest da, hvad der sker. Det amerikanske system er for
mig uigennemskueligt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Jens Bruun (29-11-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-11-10 13:54

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4cf3a0f2$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja, politik er mærkværdig, men i Danmark kan vi jo forstå,
> som oftest da, hvad der sker. Det amerikanske system er for
> mig uigennemskueligt.

Og alligevel gør du dig klog på det?`Underligt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Vidal (29-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 29-11-10 14:11

Den 29-11-2010 13:53, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4cf3a0f2$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Ja, politik er mærkværdig, men i Danmark kan vi jo forstå,
>> som oftest da, hvad der sker. Det amerikanske system er for
>> mig uigennemskueligt.
>
> Og alligevel gør du dig klog på det?`Underligt.

Man undrer sig vel som oftest over det, man ikke forstår.
Er det virkeligt så underligt? Jeg kloger mig ikke på
det amerikanske valg*system*.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

DADK (08-12-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-12-10 11:06

Vidal wrote:
> Den 29-11-2010 13:53, Jens Bruun skrev:
>> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> 4cf3a0f2$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Ja, politik er mærkværdig, men i Danmark kan vi jo forstå,
>>> som oftest da, hvad der sker. Det amerikanske system er for
>>> mig uigennemskueligt.
>>
>> Og alligevel gør du dig klog på det?`Underligt.
>
> Man undrer sig vel som oftest over det, man ikke forstår.
> Er det virkeligt så underligt? Jeg kloger mig ikke på
> det amerikanske valg*system*.
>
Nej, og jeg gider da heller ikke sidde og godte mig som Jens Bruun
åbenbart gør. Jeg kan i høj grad "se" hvad du mener, det minder om mine
egne holdninger før jeg blev "højreorienteret".

DADK (08-12-2010)
Kommentar
Fra : DADK


Dato : 08-12-10 11:03

Vidal wrote:
> Den 29-11-2010 03:01, DADK skrev:
>> Vidal wrote:

Undskyld det lange delay

>>> Palin har en stærk allieret i Fox News.
>>
>> Ja, det tror jeg på. Jeg kan ikke selv se det pt, men de fragmenter
>> jeg får
>> slynget i hovedet vidner om det. Alternativt går jeg nogle gange på
>> http://www.youtube.com/user/FoxBroadcasting
>>
>>> Jeg ser somme tider
>>> Glenn Beck, det er frygteligt at se, hvad han slipper af sted
>>> med.
>>
>> Den eneste gang jeg har set Fox live sådan fortløbende var ifb
>> invasionen af
>> Irak. Når DR ikke sendte formidlede de så Fox' signal. Det er ganske
>> utroligt så
>> dumme selv studieværterne er, og dem der er ude i "felten". Man tror
>> næsten ikke
>> på det kan være rigtigt. Trods alt må vi vel tale om relativt
>> højtudannede
>> mennesker.
>
> Jon Stewart har i flere indslag påvist, de gør sig dummere,
> end de er.

Ja, og gør det ikke din "frygt" mindre? Tea-party folkene er naturligvis
ikke idioter, men det er ovedrdreven frygt at tro de kan bemægtige sig
præsidentrollen.

>>> Det kan da godt ske alm. republikanere tager afstand fra
>>> hans retorik, men der bliver jo tilsyneladende flere og flere
>>> af dem.
>>
>> Hvor ved du det fra? Som sagt er Tea Party nærmest en forsikring for
>> Obama.
>
> Måske er det mit sortsyn og min generelle paranoia, der taler.
> Når the Tea Party får styr på finanserne og det gør de, så vil
> der ske ting og sager. I USA er det i sidste ende pengene, der
> taler højest.

Det er fornuften der taler højest i USA. Ingen fornuft = ingen
fortjeneste, hvis man skal se "kapitalistisk" på det. Du virker til at
opfatte de 300 mio amerikanere som en flok viljeløse slaver. Det er ikke
rigtigt. Den amerikanske befolkning kan i kraft af den iværksætterånd
der gennemsyrer landet udvirke utrolige ting. Hvis ikke det havde været
for USA, så sad vi altså lige nu i en kommunistisk arbejdslejr, fordi
Stalin havde besejret Hitler, og internettet var ikke opfundet. Søg på
"the greatest generation" på google.

>
>>> Jeg kan se Dave Letterman bliver stadig skarpere i sine udfald
>>> mod Palin og Jon Stewart gør jo tykt nar ad dem og har holdt
>>> sit rally for at bevare almindelig sund fornuft. Det ser jeg
>>> som et tegn på Palins magt.
>>
>> Rart at se én - blot én - dansker, der har gennemskuet at David
>> Letterman er
>> demokrat. Jeg har 2 gange måtte diskutere med folk der mener han er en
>> slags
>> højreorienteret republikaner.
>
> Jeg tror, han er demokrat. Men qva sit job er han parat til
> at sælge sin egen mor for en god joke, så derfor går ingen
> ram forbi, hverken demokrater eller republikanere.

Ergo, han er demokrat

>> Men, det er ikke et argument - hun er bare så fuld
>> af gode historier, Palin. Du tror vel ikke på, gravalvorligt, at de
>> 300 mio
>> amerikanere generelt er dummere end alle andre? Sarah Palin og det
>> segment hun
>> tilhører laver noget ravage, men de er da ikke en seriøs trussel ift
>> præsidentposten.
>
> De bygger en 'dem mod os' myte op, og 'os' det er de ægte, skattehadende
> amerikanere, der er imod indvandring, the establishment og sygesikring
> for nu at pege på et par fokuspunkter. Det er en anti-elitær bevægelse
> og den slags appellerer oftest ikke til de klogeste i samfundet.

Helt rigtigt, men det er jo ikke det samme som at Sarah Palin kan vinde
et præsidentvalg.

>>> http://www.the912project.com/the-912-2/mission-statement/
>>>
>>> * Do you watch the direction that America is being taken in and
>>> feel powerless to stop it?
>>> * Do you believe that your voice isn’t loud enough to be heard
>>> above the noise anymore?
>>> * Do you read the headlines everyday and feel an empty pit in
>>> your stomach… as if you’re completely alone?
>>>
>>> Dem, der har det sådan, er USA's virkelige magthavere.
>>
>> Det tror jeg du tager fejl i.
>
> Det er konklusionen, som du finder den på 921-projektet:
>
> If you’ve answered YES (til ovenstående punkter), then you’ve fallen for
> the Wizard of Oz lie. While the voices you hear in the distance may
> sound intimidating, as if they surround us from all sides—the reality is
> very different. Once you pull back the curtain, you realize that there
> are only a few people pressing the buttons, and their voices are weak.
> The truth is that they don’t surround us at all.
>
> We surround them.
>
> Dem der betaler til det bestående politiske system er: labor unions or
> rich socialists, the money is funneled through umbrella organizations.
>
> Og det er jo ikke rigtigt amerikansk, vel?

God pointe, men den du trigger er dig selv. Det er oppe i dit eget hoved
at paradokset skabes. Det er dig selv der har en fordom om USA, og så
forfølger du alt der kan bekræfte denne fordom.

>
>>>> Det vil kun være til Obamas fordel hvis Palin virkelig kan blive
>>>> nomineret, så
>>>> er han sikker på at vinde.
>>>
>>> Nej, Obama er dybt utroværdig, han har jo ikke kunnet løse
>>> de problemer, der er opstået i de 8 år år, der går forud for
>>> hans regeringstid. Det opfattes som bevis på han er inkompetent.
>>> Det slår man på fra Tea Party bevægelsen. Man ignorerer, at det
>>> jo ikke er ham, der har bragt USA i den situation.
>>
>> Ja, det gør "man", men gør den enkelte vælger i Ohio og New Hampshire
>> nu også
>> det? Tror ikke du skal være så bekymret.
>
> Palin og Beck er ved at bygge en stemning op.

De får omtale, ja - men vinde et præsidentvalg? Get real.

>> (..)
>>>> Tænker du på den såkaldte valgsvindel i Florida?
>>>
>>> Jeg tænker på, at en rask og beslutsom mand som George W.
>>> Bush kunne snuppe sejren fra Al Gore, eller at det i det hele
>>> taget var muligt lige pludseligt at besidde magten inden
>>> valget var afgjort. Jeg tager ikke stilling til om den ene
>>> eller den anden var retteligt valgt.
>>
>> Der er jo det med flest stemmer vs "valgmænd", tror jeg det hedder.
>> Ja, det er
>> jo et ganske anderledes system, i Danmark er det også forunderligt at
>> man kan
>> vælges ind på ganske få personlige stemmer, selvom landsresultatet for
>> det parti
>> man tilhører er gået af H til.
>>
>> Jeg har absolut ingen ekspertise udi den sag med Florida, det eneste
>> jeg har
>> hørt gentagent som et slags faktum er, at Al Gore vistnok
>> stemmeantalmæssigt fik
>> flere stemmer end Bush. Og ift det måtte han vel logisk set være en
>> vinder. Men,
>> og det er ikke for at forsvare det - demokrati er meget speget - det
>> er f.eks
>> lidt underligt at et færøsk mandat, en øgruppe der tæller 50.000,
>> faktisk har
>> kunne afgøre hvem der skal være statsminister. Jeg mener, vi er mindst
>> 200.000
>> herude på pestegnen, og det er blot en kreds. Det er muligt, jeg siger
>> ikke det
>> er sådan, det er muligt at den slags mærkværdige uforholdsmæssige ting
>> har
>> spillet ind.
>
> Ja, politik er mærkværdig, men i Danmark kan vi jo forstå,
> som oftest da, hvad der sker. Det amerikanske system er for
> mig uigennemskueligt.

Det forhindrer dig da ikke i at komme med temmelig bastante konklusioner
og alle mulige slags forudsigelser...

Jesper (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 26-11-10 01:11

P.N. <la@hotmail.com> wrote:

> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>
>
> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.

Sarah Palin får Gucci-Helle til at ligne et universal geni.
--
Jesper
*********************************************
Chuck Norris doesn't wear a watch.
HE decides what time it is.

Bo Warming (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-11-10 02:08

On Fri, 26 Nov 2010 01:10:59 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>P.N. <la@hotmail.com> wrote:
>
>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>
>>
>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>
>Sarah Palin får Gucci-Helle til at ligne et universal geni.

Palin er dygtig populist og det er en boomerang når velmener-medierne
nu fordrejer en fortalelse til uvidenhed.

Hendes tidligere sjuskefejl var heller ikke problematiske for en
præsidentkandidat

Kim Larsen \(på AltB~ (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 26-11-10 11:31

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1jsjhx1.qwna2cjypr7kN%spambuster@users.toughguy.net
> P.N. <la@hotmail.com> wrote:
>
>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>
>>
>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>
> Sarah Palin får Gucci-Helle til at ligne et universal geni.

Og det er hende som måske skal være USA´s næste præsident. Man fornemmer
tydeligt at højrefløjen virkelig har deres retoriske genier, ha ha ha...

LOL

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



S.A.Thomsen (26-11-2010)
Kommentar
Fra : S.A.Thomsen


Dato : 26-11-10 12:35

On Fri, 26 Nov 2010 11:30:43 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1jsjhx1.qwna2cjypr7kN%spambuster@users.toughguy.net
>> P.N. <la@hotmail.com> wrote:
>>
>>> http://politiken.dk/udland/ECE1125443/palin-vi-maa-stoette-nordkorea/
>>>
>>>
>>> Tak for støtten Sarah, det varmede her i kulden.
>>
>> Sarah Palin får Gucci-Helle til at ligne et universal geni.
>
> Og det er hende som måske skal være USA´s næste præsident. Man fornemmer
> tydeligt at højrefløjen virkelig har deres retoriske genier, ha ha ha...
>
> LOL

Hun bliver aldrig præsident. Det er hun simpelthen for dum til.

Til sammenligning er Hillary Clinton 1.000 gange klogere.

Jens Bruun (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 26-11-10 18:56

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1f22a8zujk6rd.15ysl0jncyn9e.dlg@40tude.net:

> Hun bliver aldrig præsident. Det er hun simpelthen for dum til.
>
> Til sammenligning er Hillary Clinton 1.000 gange klogere.

Sarah Palin bliver præsident 1.000 gange før Hillary Clinton.

Reagan havde også ry for at være dum. Historien viser med al tydelighed, at
han var klogere end de fleste.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Kim Larsen \(på AltB~ (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 26-11-10 19:18

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:yu-dnTAo4ttdaXLRnZ2dnUVZ8gWdnZ2d@giganews.com
> S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> 1f22a8zujk6rd.15ysl0jncyn9e.dlg@40tude.net:
>
>> Hun bliver aldrig præsident. Det er hun simpelthen for dum til.
>>
>> Til sammenligning er Hillary Clinton 1.000 gange klogere.
>
> Sarah Palin bliver præsident 1.000 gange før Hillary Clinton.

Selvfølgelig gør hun det, og da hun kan se Rusland hjemmer fra sine
stuevinduer ved hun alt om hvad der foregår i Rusland (siger hun selv).
*FNIS*

LOL

> Reagan havde også ry for at være dum. Historien viser med al
> tydelighed, at han var klogere end de fleste.

At overgå Sarah Palin i begavelse er noget selv jubelidioten Jens Rovsing
Bruun gør (det er også nogenlunde det eneste han kan).

LOL

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com



Volger Garfield  (26-11-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 26-11-10 21:42

On Fri, 26 Nov 2010 18:56:15 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
>1f22a8zujk6rd.15ysl0jncyn9e.dlg@40tude.net:
>
>> Hun bliver aldrig præsident. Det er hun simpelthen for dum til.
>>
>> Til sammenligning er Hillary Clinton 1.000 gange klogere.
>
>Sarah Palin bliver præsident 1.000 gange før Hillary Clinton.

Selvfølgelig - Hun er alt for klog til at ville være præsident.

>Reagan havde også ry for at være dum. Historien viser med al tydelighed, at
>han var klogere end de fleste.

De fleste amerikanere, ja... Men de er sgu også dumme.
De var også dumme nok til at genvælge GWBush.


Volger

Bo Warming (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-11-10 03:30

On Fri, 26 Nov 2010 18:56:15 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
>1f22a8zujk6rd.15ysl0jncyn9e.dlg@40tude.net:
>
>> Hun bliver aldrig præsident. Det er hun simpelthen for dum til.
>>
>> Til sammenligning er Hillary Clinton 1.000 gange klogere.
>
>Sarah Palin bliver præsident 1.000 gange før Hillary Clinton.
>
>Reagan havde også ry for at være dum. Historien viser med al tydelighed, at
>han var klogere end de fleste.

Mon Reagan har udtænkt et eneste af de lovforslag han har stillet.
Han blev opstillet fordi han var perfekt skuespiller og havde fordomme
som folk flest

Palin har husmor og model udseende og den kombination kan let skabe en
præsident, for hendes HOLDNINGER ER ULTRA
F O L K E L I G E

Jens Bruun (27-11-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-11-10 12:17

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
53r0f65sett8eo42u0on621cuvh9ttfr23@4ax.com:

> Mon Reagan har udtænkt et eneste af de lovforslag han har stillet.

Sikkert ikke. Men det er heller ikke pointen. Det er administrationen bag
præsidenten, der er vigtig. Og så er det ret ligegyldigt, hvem der er
kransekagefigur.

Men Reagan havde noget helt særligt, og jeg er overbevist om, at vi kan
takke hans person for meget - bl.a. for Sovjetunionens kollaps. Det var
selvfølgelig sket under alle omstændigheder, men han fremskyndede denne for
hele verden lykkelige begivenhed.

> Han blev opstillet fordi han var perfekt skuespiller og havde fordomme
> som folk flest

Jeg tror, Reagan havde færre fordomme end folk flest.

> Palin har husmor og model udseende og den kombination kan let skabe en
> præsident, for hendes HOLDNINGER ER ULTRA
> F O L K E L I G E

Jepper. Den almindelige amerikaner er dødtræt af eliten og dens talen ned.
Sarah Palin er et frisk pust, og hun er garanteret hverken klogere eller
dummere end flertallet. At hun er uvidende om mange ting siger INTET om
hendes intellekt, men en del om det amerikanske uddannelsessystem og
amerikansk snævertsynhed.

Jeg er helt tryg ved tanken om Sarah Palin som amerikansk præsident.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Bo Warming (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-11-10 13:58

On Sat, 27 Nov 2010 12:17:02 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
>53r0f65sett8eo42u0on621cuvh9ttfr23@4ax.com:
>
>> Mon Reagan har udtænkt et eneste af de lovforslag han har stillet.
>
>Sikkert ikke. Men det er heller ikke pointen. Det er administrationen bag
>præsidenten, der er vigtig. Og så er det ret ligegyldigt, hvem der er
>kransekagefigur.
>
>Men Reagan havde noget helt særligt, og jeg er overbevist om, at vi kan
>takke hans person for meget - bl.a. for Sovjetunionens kollaps. Det var
>selvfølgelig sket under alle omstændigheder, men han fremskyndede denne for
>hele verden lykkelige begivenhed.
>
>> Han blev opstillet fordi han var perfekt skuespiller og havde fordomme
>> som folk flest
>
>Jeg tror, Reagan havde færre fordomme end folk flest.
>
>> Palin har husmor og model udseende og den kombination kan let skabe en
>> præsident, for hendes HOLDNINGER ER ULTRA
>> F O L K E L I G E
>
>Jepper. Den almindelige amerikaner er dødtræt af eliten og dens talen ned.
>Sarah Palin er et frisk pust, og hun er garanteret hverken klogere eller
>dummere end flertallet. At hun er uvidende om mange ting siger INTET om
>hendes intellekt, men en del om det amerikanske uddannelsessystem og
>amerikansk snævertsynhed.
>
>Jeg er helt tryg ved tanken om Sarah Palin som amerikansk præsident.

Hun vil få gode rådgivere så hun vil blive som Reagan

Martin Larsen og Jens Bruun har personangrebet mig vildt og mine
saglige svar på et par af emnerne kalder Martin for "tæppebombning"
Enten bakker de eller en af dem ud, fordi jeg har ret, eller de ringer
35861000 og vi aftaler hviket delemne vi skal fokusere på i een tråd

Jens Bruuns påstand om at jeg er nødt til at købe fjams , er end ikke
et angreb, for det kan være klogt at vælge markedsøkonomi og dermed
jævnbyrdighed med det stærke modsatte køn.

Men af kontext var Jens klart angribende tsk tsk

Jens Bruuns ønske om uretfærdige fodboldsdomme uden elektronik er vist
ikke en tråd værd, eller ?

Afvisning af elektronisk retfærdighed minder også om Martins modstand
mod gps-overvågning af alle biler altid

Lyrik (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 28-11-10 06:25

On 27 Nov., 03:30, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Palin har husmor og model udseende og den kombination kan let skabe en
> pr sident, for hendes HOLDNINGER ER ULTRA
> F O L K E L I G E
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er sådan et lotterispil. De kloge kunne ikke redde Amerika, så nu
skal de dumme prøves af. Hil præsident Sara Palin! Hun har en tydelig
fan i dig. Hun skal nok få sat de opkomlinge til "undermenschen" på
plads! For et hvidt domineret Amerika, stem på Sara!

Det rare ved dem du er "tosset og helt skør med", er at din
begejstring er et rødt advarselslys!

jens



Vidal (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 28-11-10 14:30

Den 28-11-2010 14:25, Lyrik skrev:

> Det er sådan et lotterispil. De kloge kunne ikke redde Amerika, så nu
> skal de dumme prøves af. Hil præsident Sara Palin!

Al magt til de dumme, så skal verden nok gå ad helvede til.



--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Larsen (28-11-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 28-11-10 18:52

On 11/28/2010 02:29 PM, Vidal wrote:
> Den 28-11-2010 14:25, Lyrik skrev:
>
>> Det er sådan et lotterispil. De kloge kunne ikke redde Amerika, så nu
>> skal de dumme prøves af. Hil præsident Sara Palin!
>
> Al magt til de dumme, så skal verden nok gå ad helvede til.
>

Så skal vi også være enige om hvem der er de kloge

De farligste er sgu den flom af halvstuderede røvere som den røde
uddannelses-"revolution" (læs eksempelvis Weekendavisen om "gymnasiets
død" i denne uge, og rektorernes studietur til Kina for et par uger
siden - DK-uddannelse er røven af serie 7) udklækker i spandevis. Thi
den slags mennesker behøver ikke at tænke for at finde sandhed - de VED
at de har den med nærmest religiøs forvisning.

Mvh
Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste