Sprøde løgringe
Fra : Niels

Dato : 20-11-10 08:29

På en restaurant fik jeg serveret et stykke smørrebrød med roastbeef.
Øverst var der lækre sprøde løgringe. Hvordan laver man dem? De havde
ikke været dyppet i nogen form for dej (som amerikanernes onion rings
bliver), og det virkede heller ikke som om, at de havde været i
frituregryden.

--
Niels

Fra : Gamle

Dato : 20-11-10 20:45

Niels wrote:
> [...]
> ikke været dyppet i nogen form for dej (som amerikanernes onion rings
> bliver), og det virkede heller ikke som om, at de havde været i

Fra kogebogen.dk

Steg tynde løgringe og skiver af hvidløg forsigtigt i rigelig olie. Ryst
panden jævnligt. Når løgringene er smukt gyldne, lægges de på fedtsugende
papir, køler af og drysses med salt. Steg først løgene lige inden
serveringen. Steg tynde løgringe og skiver af hvidløg forsigtigt i rigelig
olie. Ryst panden jævnligt. Når løgringene er smukt gyldne, lægges de på
fedtsugende papir, køler af og drysses med salt. Steg først løgene lige
inden serveringen.

Mvh.
Torben

Fra : Niels

Dato : 20-11-10 13:29

> [...]
> olie. Ryst panden jævnligt. Når løgringene er smukt gyldne, lægges de på
> fedtsugende papir, køler af og drysses med salt. Steg først løgene lige

Tak. Jeg måtte straks prøve det, og det blev rigtig godt. Man skal
være på vagt, for pludselig tager løgene farve. Det bliver fast
tilbehør til én af mine yndlingsretter i efterår/vinter: æbleflæsk.

--
Niels

Fra : Preben

Dato : 21-11-10 00:44

Den 20.11.2010 kl. 20:45 skrev Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk>:

> [...]
> olie. Ryst panden jævnligt. Når løgringene er smukt gyldne, lægges de på
> fedtsugende papir, køler af og drysses med salt. Steg først løgene lige

Skal det gøres ad 2 gange?

--
mvh/Preben

Fra : Niels

Dato : 21-11-10 03:52

> Skal det gøres ad 2 gange?
>
> --
> mvh/Preben

Næh, én ongang er nok til at de bli'r sprøde. Til gengæld vil jeg
udelade hvidløg, eller tilsætte dem senere i stegningen, så de ikke
bliver brankede.

--
Niels

Fra : Gamle

Dato : 21-11-10 12:56

Niels wrote:

> Næh, én ongang er nok til at de bli'r sprøde. Til gengæld vil jeg
> udelade hvidløg, eller tilsætte dem senere i stegningen, så de ikke
> bliver brankede.

Hvidløgene var med i denne opskrift som der blev sakset fra.

Mvh.
Torben