/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
USB 3, hvornår tror i ??
Fra : jagge


Dato : 16-11-10 22:41

Hey

Er lige faldet over USB 3 og kan se at hastigheden er vildt høje. Det er
jo alt det en videoredigerings amatør drømmer vådt om.

Er der nogen rygter om hvornår det kommer til en macbook, er det en
standard der har vundet udbredelse på PC siden ?

Hygge

Jakob

 
 
Thomas von Hassel (16-11-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-11-10 22:53

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Er lige faldet over USB 3 og kan se at hastigheden er vildt høje. Det er
> jo alt det en videoredigerings amatør drømmer vådt om.
>
> Er der nogen rygter om hvornår det kommer til en macbook, er det en
> standard der har vundet udbredelse på PC siden ?

don't hold thy breath ... der er ikke noget stort push for at
implementere USB3 før engang i 2011 ...

Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...

Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..

/thomas

Jesper Rasmussen (16-11-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Rasmussen


Dato : 16-11-10 23:40

On Tue, 16 Nov 2010 22:53:13 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
> er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...

Ja og?

>
> Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..

Her er en test af en USB3 HDD-boks:
http://www.pcpro.co.uk/blogs/2009/11/04/usb-3-0-its-here-and-it-goes-whoosh/

De måler læse/skrivehastigheder omkring 120MB/s - altså 4 gange mere end
de latterlige 30MB/s USB2 kan levere i praksis**. Det giver da meget go'
mening, synes du ikke?!?


** ja jeg ved godt, at der her i gruppen er én, der på mirakuløs vis
overfører væsentligt mere end, hvad USB2 (og FW) teoretisk kan, men vi
andre i resten af verdenen må desværre nøjes med sølle ca. 30MB/s


--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Thomas von Hassel (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-11-10 06:47

Jesper Rasmussen <mejr@privacy.net> wrote:

> On Tue, 16 Nov 2010 22:53:13 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>
> > Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
> > er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...
>
> Ja og?

Jeg tror de færreste kigger på andet end den hastighed en bus _kan_
levere i modsætning til hvad den kan levere som et komplet system ..

>
> >
> > Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..
>
> Her er en test af en USB3 HDD-boks:
> http://www.pcpro.co.uk/blogs/2009/11/04/usb-3-0-its-here-and-it-goes-whoosh/
>
> De måler læse/skrivehastigheder omkring 120MB/s - altså 4 gange mere end
> de latterlige 30MB/s USB2 kan levere i praksis**. Det giver da meget go'
> mening, synes du ikke?!?

jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

>
>
> ** ja jeg ved godt, at der her i gruppen er én, der på mirakuløs vis
> overfører væsentligt mere end, hvad USB2 (og FW) teoretisk kan, men vi
> andre i resten af verdenen må desværre nøjes med sølle ca. 30MB/s

hehe :)

/thomas

Flemming Rubini (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 17-11-10 07:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Jesper Rasmussen <mejr@privacy.net> wrote:
>
> > On Tue, 16 Nov 2010 22:53:13 +0100, Thomas von Hassel wrote:
> >
> > > Du render også i det faktum at din bushastighed i f.eks. USB3 og FW3200
> > > er hurtigere end du kan udnytte med en alm SATA2 disk ...
> >
> > Ja og?
>
> Jeg tror de færreste kigger på andet end den hastighed en bus _kan_
> levere i modsætning til hvad den kan levere som et komplet system ..
>
> >
> > >
> > > Du skal op i SATA3 og SSD diske før det giver mening ..
> >
> > Her er en test af en USB3 HDD-boks:
> > http://www.pcpro.co.uk/blogs/2009/11/04/usb-3-0-its-here-and-it-goes-whoosh/
> >
> > De måler læse/skrivehastigheder omkring 120MB/s - altså 4 gange mere end
> > de latterlige 30MB/s USB2 kan levere i praksis**. Det giver da meget go'
> > mening, synes du ikke?!?
>
> jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.
>
> >
> >
> > ** ja jeg ved godt, at der her i gruppen er én, der på mirakuløs vis
> > overfører væsentligt mere end, hvad USB2 (og FW) teoretisk kan, men vi
> > andre i resten af verdenen må desværre nøjes med sølle ca. 30MB/s
>
> hehe :)

Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
ellers var jeg også gået den vej.
Mit seneste køb er denne lille USB2-disk
<http://www.dustinhome.dk/pd_5010332496.aspx?>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Esben (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-10 12:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
> ellers var jeg også gået den vej.

Det lyder mærkeligt...! Men man skal holde softwaren opdateret, da Apple
ikke selv laver den og hver gang ser forrige version som inkompatibel.
Personlig har jeg ind imellem problemer med mit kort, men har ikke
kunnet reproducere det med andre computere eller andre kort. Kun lige
den kombi jeg har

Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
Sonnettechs driver skulle virke på IOgears kort.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Flemming Rubini (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 17-11-10 13:00

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
> > ellers var jeg også gået den vej.
>
> Det lyder mærkeligt...! Men man skal holde softwaren opdateret, da Apple
> ikke selv laver den og hver gang ser forrige version som inkompatibel.
> Personlig har jeg ind imellem problemer med mit kort, men har ikke
> kunnet reproducere det med andre computere eller andre kort. Kun lige
> den kombi jeg har
>
> Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> Sonnettechs driver skulle virke på IOgears kort.

Jeg har brugt dette indtil en opdatering eller andet slog det ud. Andre
kan stadig bruge det bare ikke jeg.

AKE
esata expresscard
BC338
New Generation Express Interface

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Esben (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-10 17:33

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Jeg har ikke held med at finde et eSata Express34 kort som virker,
> > > ellers var jeg også gået den vej.
> >
> > Det lyder mærkeligt...! Men man skal holde softwaren opdateret, da Apple
> > ikke selv laver den og hver gang ser forrige version som inkompatibel.
> > Personlig har jeg ind imellem problemer med mit kort, men har ikke
> > kunnet reproducere det med andre computere eller andre kort. Kun lige
> > den kombi jeg har
> >
> > Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> > Sonnettechs driver skulle virke på IOgears kort.
>
> Jeg har brugt dette indtil en opdatering eller andet slog det ud. Andre
> kan stadig bruge det bare ikke jeg.
>
> AKE
> esata expresscard
> BC338
> New Generation Express Interface

OK jeg bruger IOGear som er solgt til mac, men på hjmmesiden aldrig
ligger med Apple-drivere. La Cies skulle vel også virke

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Flemming Rubini (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 17-11-10 15:52

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> Sonnettechs driver skulle virke

Sørme så, det gjorde det. De kalder det et Tempo SATA Edge kort. Men det
dur i hvert fald til mit eSATA behov.

Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.

Kilde:
<http://www.sonnettech.com/support/kb/kb.php?cat=410&expand=&action=a3#a
3>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Esben (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-10 17:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> > Sonnettechs driver skulle virke
>
> Sørme så, det gjorde det. De kalder det et Tempo SATA Edge kort. Men det
> dur i hvert fald til mit eSATA behov.
>
> Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.
>
> Kilde:
> <http://www.sonnettech.com/support/kb/kb.php?cat=410&expand=&action=a3#a
> 3>

Kan dog ikke se det på edbpriser, som til gengæld har La Cies:

<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Tempo+SATA+E2P%2c+Tempo+
SATA+Edge+ExpressCard%2f34&sp=all&pid=482484>

Mit er et tidl. version af det her kort:

<http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=iogear+esata&sp=all&pid=
455771>

Sonnettech er efter min bedste erfaring det bedste mærke, men led efter
dansk forhandler. Ville i hvert fald prøve noget andet en IOgears efter
de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Flemming Rubini (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 17-11-10 17:59

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
> >
> > > Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> > > Sonnettechs driver skulle virke
> >
> > Sørme så, det gjorde det. De kalder det et Tempo SATA Edge kort. Men det
> > dur i hvert fald til mit eSATA behov.
> >
> > Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.
> >
> > Kilde:
> > <http://www.sonnettech.com/support/kb/kb.php?cat=410&expand=&action=a3#a
> > 3>
>
> Kan dog ikke se det på edbpriser, som til gengæld har La Cies:
>
> <http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Tempo+SATA+E2P%2c+Tempo+
> SATA+Edge+ExpressCard%2f34&sp=all&pid=482484>
>
> Mit er et tidl. version af det her kort:
>
> <http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=iogear+esata&sp=all&pid=
> 455771>
>
> Sonnettech er efter min bedste erfaring det bedste mærke, men led efter
> dansk forhandler. Ville i hvert fald prøve noget andet en IOgears efter
> de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
> strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...

Tak for tippet, jeg kigger på det. Jeg forventer ikke så meget, da jeg
kun har givet $15 for mit inkl. porto fra Hong Kong.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Esben (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-10 19:46

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
> > >
> > > > Det skulle være muligt at bruge drivere på kryds af mærker så
> > > > Sonnettechs driver skulle virke
> > >
> > > Sørme så, det gjorde det. De kalder det et Tempo SATA Edge kort. Men det
> > > dur i hvert fald til mit eSATA behov.
> > >
> > > Og kortet kan ses i menulinjen, hvilket er nyt for mig.
> > >
> > > Kilde:
> > > <http://www.sonnettech.com/support/kb/kb.php?cat=410&expand=&action=a3#a
> > > 3>
> >
> > Kan dog ikke se det på edbpriser, som til gengæld har La Cies:
> >
> > <http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Tempo+SATA+E2P%2c+Tempo+
> > SATA+Edge+ExpressCard%2f34&sp=all&pid=482484>
> >
> > Mit er et tidl. version af det her kort:
> >
> > <http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=iogear+esata&sp=all&pid=
> > 455771>
> >
> > Sonnettech er efter min bedste erfaring det bedste mærke, men led efter
> > dansk forhandler. Ville i hvert fald prøve noget andet en IOgears efter
> > de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
> > strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...
>
> Tak for tippet, jeg kigger på det. Jeg forventer ikke så meget, da jeg
> kun har givet $15 for mit inkl. porto fra Hong Kong.

Har ikke lige fanget - hvilket kort har du?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Flemming Rubini (18-11-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 18-11-10 03:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> > > Sonnettech er efter min bedste erfaring det bedste mærke, men led efter
> > > dansk forhandler. Ville i hvert fald prøve noget andet en IOgears efter
> > > de erfaringer jeg selv har haft med det. Princippetog ydelsen er
> > > strålende - vill ærgre mig over en maskine uden eSATA...
> >
> > Tak for tippet, jeg kigger på det. Jeg forventer ikke så meget, da jeg
> > kun har givet $15 for mit inkl. porto fra Hong Kong.
>
> Har ikke lige fanget - hvilket kort har du?

"AKE eSATA Expresscard/34 BC338
New Generation Express Interface"

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Esben (17-11-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 17-11-10 12:10

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

Gid det er så vel - kan næsten ikke vente...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

jagge (17-11-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 17-11-10 22:48


> jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.

Det forstår jeg ikke. Den er da langsommere end USB3 så vidt jeg kan se.

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (18-11-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-11-10 18:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> > jo, masser ... jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
> > på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.
>
> Det forstår jeg ikke. Den er da langsommere end USB3 så vidt jeg kan se.
>

Der er SATA 3.0 på vej

<http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA#SATA_Revision_3.0_.28SATA_6_Gbi
t.2Fs.29>

/thomas

(Thorbjørn Ravn (17-11-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 17-11-10 20:19

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> jeg har ikke noget imod USB3. Men mine penge er faktisk
>> på eSATA som fremtidens standard, ihvertfald til harddiske.
>
> Gid det er så vel - kan næsten ikke vente...

Det kan du ellers blive nødt til så længe vi kun kan flytte sårn en
30-80 Mb/s :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste