Olie
Fra : Bobby

Dato : 07-08-01 23:54

Hej

Jeg har en Peugeot Speedfight 2 LCE. Den har nu kørt 2900 km. Jeg indtil nu
kørt på halvsyntetisk olie, men overvejer kraftigt at skifte til
fuldsyntetisk.

Men nu er det jeg bestemt mener at have set et sted her i gruppen, hvor der
stod at Halv- og fuldsyntetisk ALDRIG må blandes sammen... Så hvordan grejer
man lige den, sådan rent praktisk set? Er det nok bare at køre den ned, så
der næsten ikke er noget olie tilbage, eller må de under ingen
omstændigheder blandes sammen??

Mvh.
Bobby

Fra : RpR

Dato : 08-08-01 12:22

> [...]
> man lige den, sådan rent praktisk set? Er det nok bare at køre den ned, så
> der næsten ikke er noget olie tilbage, eller må de under ingen

Generelt sker der intet ved at blande olier lidt. Tror godt du bare kan køre
den tom så pæren lyser og så fylde op med en god fuldsyntetisk olie.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Bobby

Dato : 08-08-01 13:18

Takker, så prøver jeg det

Mvh.
Bobby

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 08-08-01 15:25

> Generelt sker der intet ved at blande olier lidt. Tror godt du bare kan køre
> den tom så pæren lyser og så fylde op med en god fuldsyntetisk olie.

Nu vi er ved det...
Hvilke fuldsyntetiske olier kan anbefales?

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : RpR

Dato : 08-08-01 18:16

> Nu vi er ved det...
> Hvilke fuldsyntetiske olier kan anbefales?

Kører selv på IP's GRX-2 (eller sådan), den koster 118,- literen og er den
bedste olie jeg har haft mellem nallerne. Da jeg skildte en kammerat's
Aprilia Rally ad for at montere et Polini Sport cylinderkit, var hans
stempel som _nyt_, selvom det havde gået over 8000km.

Ellers har jeg haft meget gode erfaringer med: Motorex's rigtigt dyre race
olie, koster 130,- literen. De bruger ikke andet til Paris Dakar rally'et,
så det er der jo nok en god grund til =) Der er efter min mening ikke nogen
forskel mellem Motorex og IP's olie, de ligner hinanden, og lugter begge 2
så stærkt at de kunne vælte en hest omkuld

Har også kørt på Belray H1R (eller sådan, heh), en ret god olie der specielt
ikke efterlader koks. Koster 110,- literen.

Silkolene's olier.... Værre gang sjap. Selv deres såkaldte fuldsyntetiske
race olie til 89,- literen har kokset alle de motorer til jeg har set.
Stempelringen klister fast til stemplet osv. Olien kan simpelthen ikke
forbrændes! Om man så fylder den på en gocart motor, så dur det ik' :( Hold
jer fra det!

Lieg nu kører min Derbi GPR 50R på en olie fra Texaco, den eneste
fuldsyntetiske de har. Aner ikke hvad den koster, men den virker
overraskende godt. Den har ikke kørt på andet, og stempel og cylinder ser
okay ud. Olien skulle også være til "highperformance Road Racing 2-strokes
and Cart engines".
Eneste minus er at den efterladeren del koks i min potte, så når olien er
brugt kommer der IP i beholderen igen.
Generelt bør man holde sig fra benzinselvskabernes olier. De har travlt nok
med at forbedre deres benzin, lad hellere de firmaer der ikke laver andet
end olie ordne arbejdet.
OK, Q8 osv ville jeg nok ikke drømme om at hælde på!

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 08-08-01 23:06

[monstersnip]

Mange tak ;)
Tror at jeg fiser ud efter den der IP-ting når jeg engang får brug for olie... Hvor plejer man at kunne få den?

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 05:48

> Mange tak ;)
> Tror at jeg fiser ud efter den der IP-ting når jeg engang får brug for
olie... Hvor plejer man at kunne få den?

Købte den ved Vollerup 2-hjulscenter, men mon ikke du kan finde en MC
forhandler i nærheden der har Agip olier?

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 09-08-01 06:43

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:3b7215b6$0$324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> olie... Hvor plejer man at kunne få den?
>
> Købte den ved Vollerup 2-hjulscenter, men mon ikke du kan finde en MC
> forhandler i nærheden der har Agip olier?

Ork jo... Takker!

Fra : John Hewalo

Dato : 09-08-01 08:01

On Thu, 9 Aug 2001 00:05:47 +0200, "[UC]Rapperand" <no@email.dk>
wrote:

>[monstersnip]
>
>Mange tak ;)
>Tror at jeg fiser ud efter den der IP-ting når jeg engang får brug for olie... Hvor plejer man at kunne få den?

IP gpx2 pro fås hos en autoriseret apriliaforhandler.
IP anbefales af Aprilia, måske fordi begge er italienske?
Bruger selv IP GPX2 PRO, kunne ikke drømme om at bruge andet.

John

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 09-08-01 10:38

"John Hewalo" <john.hewalo@mail.tele.dk> wrote in message news:6j44ntc641vodrq72q5i118j2gs9dbcs7e@4ax.com...

> IP gpx2 pro fås hos en autoriseret apriliaforhandler.

Ahh... Så er det lige rundt om hjørnet

> IP anbefales af Aprilia, måske fordi begge er italienske?

Tjoe, og kvalitet vel.

> Bruger selv IP GPX2 PRO, kunne ikke drømme om at bruge andet.

Har også kun hørt godt om det... Tak for tippet!

Fra : RpR

Dato : 09-08-01 14:46

> IP anbefales af Aprilia, måske fordi begge er italienske?

Tror nu mere det er fordi skidtet virker. Kender ikke "rigtige" mærker der
har anbefalet elendige olier endnu.

> Bruger selv IP GPX2 PRO, kunne ikke drømme om at bruge andet.

Ja, bruger samme her.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 10-09-01 21:49

Hmm... så det er måske ikke så smart at købe det færdigblandet hvis man
bruger olieblandet benzin ? Bruger de skod olie i deres færdigblandede
benzin på div. benzintanker ?
Mvh
Morten Lundstrøm

Fra : RpR

Dato : 11-09-01 06:03

> Hmm... så det er måske ikke så smart at købe det færdigblandet hvis man
> bruger olieblandet benzin ? Bruger de skod olie i deres færdigblandede
> benzin på div. benzintanker ?

Ville nærmest sammenligne deres olie med råolie =)
Ik' en god ide at fylde det på sin knallert, så skulle det da være en meget
lovlig Maxi.

Fra : Tommy Fer

Dato : 11-09-01 09:22

> Ville nærmest sammenligne deres olie med råolie =)
> Ik' en god ide at fylde det på sin knallert, så skulle det da være en
meget
> lovlig Maxi.

hmm, da jeg nu engang var på en tank. (ved at være MANGE år siden *g*) men
der brugte vi den 2-takst olie der var i butikken. En udemærket en, alle
brugte. Det var simpelhen før den tid med fuldsyntetiske 2-T olier.
Ihvertfald på tankstationerne.

Så crude oil.... nej, men heller ikke lige frem top of the line.

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250