|
| 80 minutters forberedelse pr undervisnings~ Fra : Mark Jensen |
Dato : 23-10-10 11:36 |
|
Jeg har aldrig helt forstået den enorme fokus på folkeskolen -
samtidig med at man næsten aldrig har i nærheden af samme fokus på
gymnasierne.
Tilstandene på gymnasierne er da i hvert fald helt vildt anderledes
ekstreme sådan i international sammenligning.
http://politiken.dk/cci/ECE1091483/gymnasielaerere-underviser-9-til-11-timer-om-ugen-/
"Gymnasielærere i andre vestlige lande står langt mere bag katederet
og underviser elever end de danske kolleger, der underviser elever i
klassisk forstand i 379 timer om året.
I Tyskland står lærerne mere end 700 timer i undervisningslokalerne,
og i Skotland er det mere end 800 timer om året. I OECD-landene
underviser gymnasielærerne 661 timer om året, hvilket er næsten 300
timer om året mere end danske. "
Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
| |
Snuden (23-10-2010)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 23-10-10 20:30 |
|
On Sat, 23 Oct 2010 12:36:20 +0200, Mark Jensen <jjk2@hotmail.com>
wrote:
>Jeg har aldrig helt forstået den enorme fokus på folkeskolen -
>samtidig med at man næsten aldrig har i nærheden af samme fokus på
>gymnasierne.
>
>Tilstandene på gymnasierne er da i hvert fald helt vildt anderledes
>ekstreme sådan i international sammenligning.
>
> http://politiken.dk/cci/ECE1091483/gymnasielaerere-underviser-9-til-11-timer-om-ugen-/
>
>"Gymnasielærere i andre vestlige lande står langt mere bag katederet
>og underviser elever end de danske kolleger, der underviser elever i
>klassisk forstand i 379 timer om året.
>
>I Tyskland står lærerne mere end 700 timer i undervisningslokalerne,
>og i Skotland er det mere end 800 timer om året. I OECD-landene
>underviser gymnasielærerne 661 timer om året, hvilket er næsten 300
>timer om året mere end danske. "
>
>Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
>pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
Ikke hvis 70 minutters kaffepause er indregnet...
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
Ukendt (23-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-10-10 23:50 |
|
"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jtd6c6p1q5e1mlj8v1vn1lhbgmn9dd3l8u@4ax.com...
> On Sat, 23 Oct 2010 12:36:20 +0200, Mark Jensen <jjk2@hotmail.com>
> wrote:
>>Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
>>pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
>
> Ikke hvis 70 minutters kaffepause er indregnet...
Der anvendes også en del tid på diverse møder, lektiehjælp, administration
samt frokost med løn.
For 15 år siden arbejdede jeg som barselvikar i matematik på et gymnasium og
jeg mener at kunne huske at der var en time til forberedelse per
konfrontationstime af 45 minutter. Denne tid inkluderede tid til at rette
obligatoriske ugentlige skriftlige opgaver.
Hvis du skulle rette 20 opgavesæt og give fornuftig individuel
tilbagemelding om hvad eleverne havde lavet godt, hvor de havde lavet fejl,
hvori fejlene består og anvise hvordan de kan undgå tilsvarende fejl
fremover, hvor lang tid tror du så det ville tage dig ? Og med
fuldtidsansættelse ville du have 3 sådanne sæt HVER uge.
Det drejede sig ikke bare om at slå op i en facitliste og registre om de
enkelte svar var rigtige eller forkerte.
Og så skal man huske at gymnasier i forskellige lande ikke dækker hekt det
samme - eksempelvis dækker tyske gymnasier 5. til 13. skoleår og er i en
hvis grad stadig eliteuddannelse, idet det accepteres at den gennemsnitlige
elev vil have problemer med at klare det.
En forudsætning for at kunne kalde nogen ineffektive eller dovne må være at
vide hvad deres arbejdsgivere forventer de skal bruge deres tid på og hvad
de faktisk bruger den på.
Iøvrigt holdt jeg ingen kaffepauser dengang.
| |
Per Rønne (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 24-10-10 07:55 |
|
Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:
> Iøvrigt holdt jeg ingen kaffepauser dengang.
Det har jeg som ikke-kaffedrikker heller aldrig gjort .
Eventuelle kaffepauser i lærersammenhæng vil altid blive holdt på
lærerværelset, mens eleverne holder frikvarter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Per Rønne (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 24-10-10 07:55 |
|
Mark Jensen <jjk2@hotmail.com> wrote:
> Jeg har aldrig helt forstået den enorme fokus på folkeskolen -
> samtidig med at man næsten aldrig har i nærheden af samme fokus på
> gymnasierne.
>
> Tilstandene på gymnasierne er da i hvert fald helt vildt anderledes
> ekstreme sådan i international sammenligning.
>
>
> "Gymnasielærere i andre vestlige lande står langt mere bag katederet
> og underviser elever end de danske kolleger, der underviser elever i
> klassisk forstand i 379 timer om året.
>
> I Tyskland står lærerne mere end 700 timer i undervisningslokalerne,
> og i Skotland er det mere end 800 timer om året. I OECD-landene
> underviser gymnasielærerne 661 timer om året, hvilket er næsten 300
> timer om året mere end danske. "
>
> Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
> pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
Med den nye gymnasiereform skal lærerne deltage i et stort antal
team-møder. Det er det der sammen med andet møderi, der tager halvdelen
af lærernes tid, gør at lærerne er så kort tid sammen med eleverne. Og
det er altså politikerne der har gennemført denne hovedløse forringelse
af gymnasieskolen, efter min opfattelse den største katastrofe i skolen
siden afskaffelsen af realeksamen.
Det er i øvrigt rigtigt at gymnasielærere har mindre forberedelsestid
end i lande som Tyskland og Skotland, men hertil er at sige at her
taler vi for Tysklands vedkommende om gymnasieskoler for de 11-20 årige,
og for Skotlands vedkommende om /secondary schools/ for samme
aldersklasse. De tyske gymnasieskoler er som de danske ikke for alle
elever; kun de bedst begavede, og i britiske skoler dyrker man
traditionelt /sets/, hvor årgangene inddeles i sets baseret på fagligt
niveau, hvilket i høj grad vil sige baseret på IQ.
En britisk lærer på en secondary school underviser fra 6.-13. klasse i
et skolesystem hvor børnene starter i 1. klasse som 5-årige, og hvor der
er 11 års undervisningspligt. 18+ eksamen kan med de rette fag med de
rette niveauer give adgang til universitetet. 6.-13. klasse undervises
på samme skole, og eleverne går mere eller mindre i samme skoleuniformer
i hele forløbet.
Når det er nævnt så skal der også nævnes hvad en delegation fra
Gymnasieskolernes Læreforening oplevede, da de fornylig besøgte tyske
skoler. Det viste sig nemlig at være umuligt for de fleste lærere at nå
forberedelsen til timerne, med det der var sat af til den. De fleste
lærere var derfor officielt på deltid, selv om de arbejdede fuldtid. For
at få tid til forberedelsen.
I realiteten får lærerne altså blot mindre løn - og man skal være
ualmindeligt ubegavet hvis man ikke forstår, at det vil have betydning
for rekrutteringen til gymnasielærerjobs fremover.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Arne H. Wilstrup (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 24-10-10 09:29 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1jquy1c.1qwre414utlbqN%per@RQNNE.invalid...
>][...] Og det er altså politikerne der har gennemført denne hovedløse
>forringelse
> af gymnasieskolen, efter min opfattelse den største katastrofe i skolen
> siden afskaffelsen af realeksamen.
Du lever stadig i fortiden, Per - realeksamen havde vel sin berettigelse
indtil slutningen af 70'erne - så var den ikke aktuel længere, da
uddannelsesmønstret, samfundet og forholdene i det hele taget ændrede sig en
hel del. Det er spøjst at du hele tiden hæger om den gamle realeksamen, sóm
stort set ikke var andet end en slags ministudenterfabrik hvor det gjaldt om
at tyre så mange bøger igennem som muligt - i dag er 10.klasse at ligne med
den, bortset fra at man også her tager hensyn til dem der ikke er helt så
gode til at læse eller at regne. Kravene i 9.klasse, svarende til 2.real, er
såmænd ikke ringere end daværende klassetrin, men de er anderledes i dag end
dengang. Dengang havde man fx ikke computere til elevbrug, og der blev ikke
stillet krav om forståelse i matematikken sådan som der stilles krav om i
dag.
Realklasserne var et tilbud om at eleverne lærte de såkaldte "reale fag" som
skulle gøre dem skikket til at gå handelsvejen og for nogles vedkommende
direkte i gymnasiet, da der ikke var adgangsprøver for dem der ikke fik lov
til at anvende den mulighed.
Din meget konservative holdning til dette, som vi har iagttaget længe, har
ingen gang på jorden i dag - men jeg forstår at du hæger om den gamle
realeksamen som en form for nostalgisk ønsketænkning om en tid der ikke er -
og måske heller ikke i virkeligheden var.
Jeg ved godt at du er modstander af fremskridt på det uddannelsesmæssige
område. Alt skal være som det er og blive hvad det var-holdningen skinner
tydeligt igennem i dine skriverier. Det er som om du ser tingene løsrevet
fra virkeligheden du befinder dig i. Tingene hænger imidlertid sammen, også
selvom du ikke vil erkende det. Det er den objektive virkelighed jeg her
taler om.
>
[...]>
> I realiteten får lærerne altså blot mindre løn - og man skal være
> ualmindeligt ubegavet hvis man ikke forstår, at det vil have betydning
> for rekrutteringen til gymnasielærerjobs fremover.
Sådanne påstande som i emnet dukker altid op i en tid med
overenskomstforhandlinger - det er blot et politisk spin møæntet på dem
(vælgerne) der er uprofessionelle voksne og derfor intet aner om
undervisning, undervisningstilrettelæggelse m.v.
Der er stadig et mantra gående på at eleverne alene lærer ved at læreren
står og foredrager ex cathedra og så lærer de ydmyge poder alt det læreren
siger og fremsætter den lærdom dagen eller dagene derefter. Den såkaldte
tankpasserpædagogik er bestemt ikke udryddet fra folks bevidsthed, for var
den det, så ville folk ikke bide på en så alarmerende overskrift med slet
skjulte hentydninger til de dovne gymnasielærere.
Når folkeskolerne skal til óverenskomstforhandlinger, så vil vi se samme
form for overskrifter - jeg vil gætte på at man endda vil forsøge at
knæsætte det princip om at i gamle dage kunne man undervise op til 35 elever
i en klasse, og det kan man så godt i dag i stedet for de max 28 i en
klasse. Flere skoler har allerede forsøgt at få dispensation til
foretagendet - det handler om besparelse fremfor noget andet.
I dag er begrebet "den rummelige folkeskole" erstattet med ordet
"inklusion". Det er nært det samme, det er blot farven der har fået en anden
lyd. Det betyder blot at vi skal spare endnu mere, og derfor skal
speciallærerne enten helt afskaffes eller også skal de deltage med de svage
elever i klasserne i en slags to-lærerordning.
Det der imidlertid sker i praksis er at disse tolærere bliver taget ud af
timerne til at dække vikarbesætningen for at spare på udefrakommende
vikarer. Ligesom sidste gang, hvor den "rummelige folkeskole" blev
introduceret, blev der lovet ekstra midler. Disse midler kom imidlertid
aldrig til udmøntning, og nu skal man spare endnu mere, så derfor skal det
gå ud over de svageste i klasserne - med modeordet "inklusion" har man altså
til hensigt at lade aspergersbørn og autister, dyslektikere og
små-psykotiske elever gå i større og større klasser, medens den ekstra-hjælp
der var sat i udsigt til at hjælpe disse elever, bliver anvendt til andre
formål. Disse svage grupper kan dårligt råbe op og udgør et forsvindende
lille antal til at kunne true politikerne som vælgere, derfor gør man som
man gør.
Bemærk i øvrigt også det nye fænomen som hate-crime i forhold til
handicappede. De bliver nu overfaldet med bemærkninger som at "Du er skyld i
at jeg skal betale mere i skat" etc. En uhyggelig tendens i vort samfund - i
øvrigt anført fra visse højrefløjsgrupper. Ækelt.
| |
Per Rønne (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 24-10-10 18:21 |
|
Arne H. Wilstrup <nixen@bixen.invalid> wrote:
> Bemærk i øvrigt også det nye fænomen som hate-crime i forhold til
> handicappede. De bliver nu overfaldet med bemærkninger som at "Du er skyld i
> at jeg skal betale mere i skat" etc. En uhyggelig tendens i vort samfund - i
> øvrigt anført fra visse højrefløjsgrupper. Ækelt.
Jeg har set det nævnt i aviserne, men ikke selv stødt på fænomenet.
Naturligvis er det - ækelt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Mark Jensen (25-10-2010)
| Kommentar Fra : Mark Jensen |
Dato : 25-10-10 13:26 |
|
On Sun, 24 Oct 2010 19:21:24 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>Arne H. Wilstrup <nixen@bixen.invalid> wrote:
>
>> Bemærk i øvrigt også det nye fænomen som hate-crime i forhold til
>> handicappede. De bliver nu overfaldet med bemærkninger som at "Du er skyld i
>> at jeg skal betale mere i skat" etc. En uhyggelig tendens i vort samfund - i
>> øvrigt anført fra visse højrefløjsgrupper. Ækelt.
>
>Jeg har set det nævnt i aviserne, men ikke selv stødt på fænomenet.
>
>Naturligvis er det - ækelt.
Meen er det nu også reelt et problem, eller bygger man noget op en
enkeltepisode, som i andre sammenhænge kaldes urimelig debatstil.
Jeg tvivler på at der findes ret mange mennesker der svinder
handicappede til, og især at det skulle være med skatte-argumenter.
| |
Mark Jensen (25-10-2010)
| Kommentar Fra : Mark Jensen |
Dato : 25-10-10 13:25 |
|
On Sun, 24 Oct 2010 10:28:35 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:
>
>
>I dag er begrebet "den rummelige folkeskole" erstattet med ordet
>"inklusion". Det er nært det samme, det er blot farven der har fået en anden
>lyd. Det betyder blot at vi skal spare endnu mere, og derfor skal
>speciallærerne enten helt afskaffes eller også skal de deltage med de svage
>elever i klasserne i en slags to-lærerordning.
>Det der imidlertid sker i praksis er at disse tolærere bliver taget ud af
>timerne til at dække vikarbesætningen for at spare på udefrakommende
>vikarer. Ligesom sidste gang, hvor den "rummelige folkeskole" blev
>introduceret, blev der lovet ekstra midler. Disse midler kom imidlertid
>aldrig til udmøntning, og nu skal man spare endnu mere, så derfor skal det
>gå ud over de svageste i klasserne - med modeordet "inklusion" har man altså
>til hensigt at lade aspergersbørn og autister, dyslektikere og
>små-psykotiske elever gå i større og større klasser, medens den ekstra-hjælp
>der var sat i udsigt til at hjælpe disse elever, bliver anvendt til andre
>formål. Disse svage grupper kan dårligt råbe op og udgør et forsvindende
>lille antal til at kunne true politikerne som vælgere, derfor gør man som
>man gør.
Jeg er uenig med dig i mangt og meget, men at "den rummelige
folkeskole" og endnu mere af den slags er en katastrofe for det
faglige niveau. Jeg måtte virkelig tage mig til hovedet da
hovedkonklusionen på den store rapport(360graders eftersyn) var at der
skulle FLERE vanskelige elever ind i skolen. Og så tror man at det
faglige niveau vil blive bedre af det?
| |
Kim Larsen \(på AltB~ (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Kim Larsen \(på AltB~ |
Dato : 26-10-10 00:56 |
|
"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
news:4cc3ee33$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> Bemærk i øvrigt også det nye fænomen som hate-crime i forhold til
> handicappede. De bliver nu overfaldet med bemærkninger som at "Du er
> skyld i at jeg skal betale mere i skat" etc. En uhyggelig tendens i
> vort samfund - i øvrigt anført fra visse højrefløjsgrupper. Ækelt.
Der er nu hate-crimes mod mange andre grupper også. Det eksempel som du
nævner er ækelt og det er helt klart højrefløjens forkælede og forkvaklede
snotunger som fører an i den forbindelse.
Et andet eksempel er grov uhæmmet gennembankning af hjemløse. Den der
intolerance mod folk som er anderledes er noget som virkelig er kommet med
de seneste generationer af unge som overhovedet ingen opdragelse har fået,
overhovedet ingen værdier har fået, overhovedet ingen sociale kompetencer
har fået. Det er resultatet af forældregenerationens laden-stå-til. Det er
et mindre men dybt problematisk udsnit af generationen af forældre typisk
født i 1960´erne som er skyld i dette uvæsen, som er skyld i at vi har disse
forkvaklede dødsensfarlige unge hvor kun tilfældigheder er årsag til at de
endnu ikke er blevet til drabsmænd men "kun" til afstumpede voldsmænd.
Vi trænger til en overordentlig kraftig opstramning af straframmerne for
personfarlig kriminalitet, især de nedre straframmer skal hæves virkelig
markant. En dom for vold, voldtægt og drab mv. skal virkelig kunne mærkes.
Der skal fra samfundets side gives et signal om at vold vil vi ikke finde os
i, personfarlig kriminalitet kommer man til at sidde i fængsel for i mange
år, alt efter hvor alvorlig forbrydelsen er.
Jeg ved godt at vi nok ikke bliver enige om det sidste afsnit, men som du
ved, så bliver jeg opfattet som temmelig højreorienteret når det gælder
straffeloven og det er nok ikke helt ved siden af.
--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krigsdeltagelse(r) NU ! E-mail: kl2607@gmail.com
| |
S.A.Thomsen (26-10-2010)
| Kommentar Fra : S.A.Thomsen |
Dato : 26-10-10 06:12 |
|
On Tue, 26 Oct 2010 01:55:38 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:
> Der er nu hate-crimes mod mange andre grupper også. Det eksempel som du
> nævner er ækelt og det er helt klart højrefløjens forkælede og forkvaklede
> snotunger som fører an i den forbindelse.
>
> Et andet eksempel er grov uhæmmet gennembankning af hjemløse. Den der
> intolerance mod folk som er anderledes er noget som virkelig er kommet med
> de seneste generationer af unge som overhovedet ingen opdragelse har fået,
> overhovedet ingen værdier har fået, overhovedet ingen sociale kompetencer
> har fået. Det er resultatet af forældregenerationens laden-stå-til. Det er
> et mindre men dybt problematisk udsnit af generationen af forældre typisk
> født i 1960´erne som er skyld i dette uvæsen, som er skyld i at vi har disse
> forkvaklede dødsensfarlige unge hvor kun tilfældigheder er årsag til at de
> endnu ikke er blevet til drabsmænd men "kun" til afstumpede voldsmænd.
Du har tydeligvis IKKE undersøgt HVEM der for det meste laver disse
overfald.
> Vi trænger til en overordentlig kraftig opstramning af straframmerne for
> personfarlig kriminalitet, især de nedre straframmer skal hæves virkelig
> markant. En dom for vold, voldtægt og drab mv. skal virkelig kunne mærkes.
> Der skal fra samfundets side gives et signal om at vold vil vi ikke finde os
> i, personfarlig kriminalitet kommer man til at sidde i fængsel for i mange
> år, alt efter hvor alvorlig forbrydelsen er.
Et godt skridt på vejen ville være, at udvise de voldspsykopeter der ikke
er danske statsborgere, samme dag de bliver dømt.
> Jeg ved godt at vi nok ikke bliver enige om det sidste afsnit, men som du
> ved, så bliver jeg opfattet som temmelig højreorienteret når det gælder
> straffeloven og det er nok ikke helt ved siden af.
Så er du altså ikke helt tabt.
| |
Kim Larsen \(på AltB~ (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Kim Larsen \(på AltB~ |
Dato : 26-10-10 07:17 |
|
"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:j36trc8t1g3u.16sjvxmhn6u8s.dlg@40tude.net
> On Tue, 26 Oct 2010 01:55:38 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com
> eller Datemas.de) wrote:
>
>> Der er nu hate-crimes mod mange andre grupper også. Det eksempel som
>> du nævner er ækelt og det er helt klart højrefløjens forkælede og
>> forkvaklede snotunger som fører an i den forbindelse.
>>
>> Et andet eksempel er grov uhæmmet gennembankning af hjemløse. Den der
>> intolerance mod folk som er anderledes er noget som virkelig er
>> kommet med de seneste generationer af unge som overhovedet ingen
>> opdragelse har fået, overhovedet ingen værdier har fået, overhovedet
>> ingen sociale kompetencer har fået. Det er resultatet af
>> forældregenerationens laden-stå-til. Det er et mindre men dybt
>> problematisk udsnit af generationen af forældre typisk født i
>> 1960´erne som er skyld i dette uvæsen, som er skyld i at vi har
>> disse forkvaklede dødsensfarlige unge hvor kun tilfældigheder er
>> årsag til at de endnu ikke er blevet til drabsmænd men "kun" til
>> afstumpede voldsmænd.
>
> Du har tydeligvis IKKE undersøgt HVEM der for det meste laver disse
> overfald.
Der er faktisk ret så mange leverpostejsfarvede danske unge røvhuller som
laver den slags. Det er et faktum.
>> Vi trænger til en overordentlig kraftig opstramning af straframmerne
>> for personfarlig kriminalitet, især de nedre straframmer skal hæves
>> virkelig markant. En dom for vold, voldtægt og drab mv. skal
>> virkelig kunne mærkes. Der skal fra samfundets side gives et signal
>> om at vold vil vi ikke finde os i, personfarlig kriminalitet kommer
>> man til at sidde i fængsel for i mange år, alt efter hvor alvorlig
>> forbrydelsen er.
>
> Et godt skridt på vejen ville være, at udvise de voldspsykopeter der
> ikke er danske statsborgere, samme dag de bliver dømt.
Jo da, helt sikkert. Udlændinge som laver alvorlig kriminalitet skal ud af
vagten, vi rigeligt problemer nok med dansk-etniske unge som ikke kan finde
ud af at overholde lov og orden.
>> Jeg ved godt at vi nok ikke bliver enige om det sidste afsnit, men
>> som du ved, så bliver jeg opfattet som temmelig højreorienteret når
>> det gælder straffeloven og det er nok ikke helt ved siden af.
>
> Så er du altså ikke helt tabt.
Det er du til gengæld.
--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Stop Danmarks krigsdeltagelse(r) NU ! E-mail: kl2607@gmail.com
| |
S.A.Thomsen (26-10-2010)
| Kommentar Fra : S.A.Thomsen |
Dato : 26-10-10 08:31 |
|
On Tue, 26 Oct 2010 08:16:36 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:
>>> Der er nu hate-crimes mod mange andre grupper også. Det eksempel som
>>> du nævner er ækelt og det er helt klart højrefløjens forkælede og
>>> forkvaklede snotunger som fører an i den forbindelse.
>>>
>>> Et andet eksempel er grov uhæmmet gennembankning af hjemløse. Den der
>>> intolerance mod folk som er anderledes er noget som virkelig er
>>> kommet med de seneste generationer af unge som overhovedet ingen
>>> opdragelse har fået, overhovedet ingen værdier har fået, overhovedet
>>> ingen sociale kompetencer har fået. Det er resultatet af
>>> forældregenerationens laden-stå-til. Det er et mindre men dybt
>>> problematisk udsnit af generationen af forældre typisk født i
>>> 1960´erne som er skyld i dette uvæsen, som er skyld i at vi har
>>> disse forkvaklede dødsensfarlige unge hvor kun tilfældigheder er
>>> årsag til at de endnu ikke er blevet til drabsmænd men "kun" til
>>> afstumpede voldsmænd.
>>
>> Du har tydeligvis IKKE undersøgt HVEM der for det meste laver disse
>> overfald.
>
> Der er faktisk ret så mange leverpostejsfarvede danske unge røvhuller som
> laver den slags. Det er et faktum.
Og du gider tydeligvis heller ikke undersøge det, men kører på autopilot.
>>> Vi trænger til en overordentlig kraftig opstramning af straframmerne
>>> for personfarlig kriminalitet, især de nedre straframmer skal hæves
>>> virkelig markant. En dom for vold, voldtægt og drab mv. skal
>>> virkelig kunne mærkes. Der skal fra samfundets side gives et signal
>>> om at vold vil vi ikke finde os i, personfarlig kriminalitet kommer
>>> man til at sidde i fængsel for i mange år, alt efter hvor alvorlig
>>> forbrydelsen er.
>>
>> Et godt skridt på vejen ville være, at udvise de voldspsykopeter der
>> ikke er danske statsborgere, samme dag de bliver dømt.
>
> Jo da, helt sikkert. Udlændinge som laver alvorlig kriminalitet skal ud af
> vagten, vi rigeligt problemer nok med dansk-etniske unge som ikke kan finde
> ud af at overholde lov og orden.
For en gangs skyld er vi enige.
>>> Jeg ved godt at vi nok ikke bliver enige om det sidste afsnit, men
>>> som du ved, så bliver jeg opfattet som temmelig højreorienteret når
>>> det gælder straffeloven og det er nok ikke helt ved siden af.
>>
>> Så er du altså ikke helt tabt.
>
> Det er du til gengæld.
Nej, jeg er FORAN dig, men du kan stadig nå at komme her op, hvis du tager
dig sammen.
| |
Per Rønne (26-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 26-10-10 11:13 |
|
S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:
> On Tue, 26 Oct 2010 08:16:36 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
> Datemas.de) wrote:
> > Der er faktisk ret så mange leverpostejsfarvede danske unge røvhuller som
> > laver den slags. Det er et faktum.
>
> Og du gider tydeligvis heller ikke undersøge det, men kører på autopilot.
Hvor mange etniske danskere er leverpostejsfarvede (= brune) ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
J. Nielsen (26-10-2010)
| Kommentar Fra : J. Nielsen |
Dato : 26-10-10 15:41 |
|
On Tue, 26 Oct 2010 07:12:12 +0200, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:
>Du har tydeligvis IKKE undersøgt HVEM der for det meste laver disse
>overfald.
Kim Larsen er alvidende. Detaljer, såsom fakta, er ham inderligt
ligegyldige.
--
-JN-
| |
Mark Jensen (25-10-2010)
| Kommentar Fra : Mark Jensen |
Dato : 25-10-10 13:21 |
|
On Sun, 24 Oct 2010 08:54:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>Mark Jensen <jjk2@hotmail.com> wrote:
>
>> Jeg har aldrig helt forstået den enorme fokus på folkeskolen -
>> samtidig med at man næsten aldrig har i nærheden af samme fokus på
>> gymnasierne.
>>
>> Tilstandene på gymnasierne er da i hvert fald helt vildt anderledes
>> ekstreme sådan i international sammenligning.
>>
>>
>> "Gymnasielærere i andre vestlige lande står langt mere bag katederet
>> og underviser elever end de danske kolleger, der underviser elever i
>> klassisk forstand i 379 timer om året.
>>
>> I Tyskland står lærerne mere end 700 timer i undervisningslokalerne,
>> og i Skotland er det mere end 800 timer om året. I OECD-landene
>> underviser gymnasielærerne 661 timer om året, hvilket er næsten 300
>> timer om året mere end danske. "
>>
>> Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
>> pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
>
>Med den nye gymnasiereform skal lærerne deltage i et stort antal
>team-møder. Det er det der sammen med andet møderi, der tager halvdelen
>af lærernes tid, gør at lærerne er så kort tid sammen med eleverne. Og
>det er altså politikerne der har gennemført denne hovedløse forringelse
>af gymnasieskolen, efter min opfattelse den største katastrofe i skolen
>siden afskaffelsen af realeksamen.
>
Hvorfor kom denne reform igennem? Jeg forstår det ikke - det er det
samme i folkeskolen med et hav af møder, og jeg ville tro at
borgerlige politikere ville være mere tilbøjeligt til at insistere på
mere elev-tid og alligevel er gymnasiereformen vel et resultat af et
borgerlig forslag? Er der en mere forståelig forklaring på hvorfor
borgerlige skulle ønske at øge mødeaktiviteten?
Der er selvfølgelig brugbare møder - men der er godt nok også møder
hvor der kan bruges ualmindelig lang tid på at tage ret ligegyldige
beslutninger som resultat af dette team-koncept.
>
>Når det er nævnt så skal der også nævnes hvad en delegation fra
>Gymnasieskolernes Læreforening oplevede, da de fornylig besøgte tyske
>skoler. Det viste sig nemlig at være umuligt for de fleste lærere at nå
>forberedelsen til timerne, med det der var sat af til den. De fleste
>lærere var derfor officielt på deltid, selv om de arbejdede fuldtid. For
>at få tid til forberedelsen.
Nu startede jeg tråden - ikke så meget kun for at drille en faggruppe
men pga reel uvidenhed på området og fordi de empiriske data ser meget
specielle ud. Jeg tror der er basis for at gøre noget, og det kan så
være at få skåret ned på mødeaktivitet for til gengæld at få mere tid
med eleverne.
| |
Ukendt (25-10-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-10-10 21:07 |
|
"Mark Jensen" <jjk2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:h9tac6tqqfki5ksttpp567po1qf1ttbagn@4ax.com...
> Hvorfor kom denne reform igennem? Jeg forstår det ikke - det er det
> samme i folkeskolen med et hav af møder, og jeg ville tro at
> borgerlige politikere ville være mere tilbøjeligt til at insistere på
> mere elev-tid og alligevel er gymnasiereformen vel et resultat af et
> borgerlig forslag? Er der en mere forståelig forklaring på hvorfor
> borgerlige skulle ønske at øge mødeaktiviteten?
DJØF
| |
Henry Vest (24-10-2010)
| Kommentar Fra : Henry Vest |
Dato : 24-10-10 12:21 |
|
Mark Jensen wrote:
> Jeg nægter at tro at gymnasielærere bruger FIRS minutters forberedelse
> pr undervisningslektion. Det er jo helt ekstremt vanvittigt.
Pr. klokketime. En forberedelsesfaktor på 1,33.
--
Henry Vest
| |
|
|