/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Adgang til lejlighed i istandsættelsesperi~
Fra : Henrik B.


Dato : 14-10-10 20:55

Hejsa.

I forbindelse med fraflytning fra et lejemål, står det angivet i
lejekontrakten at lejemålet skal være fraflyttet senest 14 dage før
opsigelsesperiodens udløb. Disse 14 dage benytter udlejer så til
istandsættelse af lejemålet. Hvordan er man stillet m.h.t. adgang til
lejemålet i denne periode? Man har jo i teorien betalt for disse 14 dage.
Mere konkret er der spørgsmålet om adgang til post i lejemålets postkasse.
Ny postadressen vil nemlig ikke blive ændret før udløbet af
opsigelsesperioden...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:
http://www.seashepherd.org/ - http://www.facebook.com/whalewars
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/


 
 
Anders Majland (14-10-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-10-10 22:44

> I forbindelse med fraflytning fra et lejemål, står det angivet i
> lejekontrakten at lejemålet skal være fraflyttet senest 14 dage før
> opsigelsesperiodens udløb.

> Hvordan er man stillet m.h.t. adgang til lejemålet i denne periode?

Som udgangspunkt ingen adgang. Man er fraflyttet og har afleveret nøglerne.

> Mere konkret er der spørgsmålet om adgang til post i lejemålets postkasse.
> Ny postadressen vil nemlig ikke blive ændret før udløbet af
> opsigelsesperioden...

Pil navnet af postkassen og meld flytning til postvæsenet. Evt som et
midlertidig adresseskift i perioden.

Får posten alligevel breve med ud burde han ikke levere dem når navnet ikke
passer. Sæt evt en skilt istedet med at lejer er fraflyttet og en addresse
brevene kan videresendes til. Men postbudene leverer sikert posten alligevel
(de får jo også brok hvis de ikke levere selvom der er mangelfuldt navn på
postkassen)

På posthuset kan sikkert stadig fåes en samlekuvert til portofri
videresendelse af post. Giv sådan en til udlejer og bed pænt om at få
videresendt eventuel post. Når en ny lejer flytter ind så gentag processen -
bed dem pænt om at videresende eller give besked til gammel lejer hvis der
skulle kommer post.

Retteligt kan man ikke "kræve" mere af ny lejer end at fejlleveret post
returneres.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste