Fonter eller lignende freeware til mac
Fra : Ninzen

Dato : 07-08-01 21:12

Hej

Jeg har søgt på google men kan ikke finde noget billigt freeware
til hurtigt at skumme skriftsnits "visuelt" på en Mac.
På PC har jeg FontSee og Fonter - der må da findes noget l
ignende til Mac.
Jeg vil blive glad for et forslag?
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-08-01 22:11

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg har søgt på google men kan ikke finde noget billigt freeware
> til hurtigt at skumme skriftsnits "visuelt" på en Mac.
> På PC har jeg FontSee og Fonter - der må da findes noget l
> ignende til Mac.

Jeg bruger FontExplorer -- glimrende program, og tilmed gratis. Hente
det her <http://pages.infinit.net/trottier/fexpl.html>.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | Remember Occam's razor? |

Fra : Ninzen

Dato : 07-08-01 22:17

"J.C. Voss" <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> skrev

> Jeg bruger FontExplorer -- glimrende program, og tilmed gratis. Hente
> det her <http://pages.infinit.net/trottier/fexpl.html>.

Det ser rigtig godt ud!
Morgendagen må lade det stå sin prøve...
- Tak for tippet.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : J.C. Voss

Dato : 07-08-01 22:37

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> - Tak for tippet.

Ingen årsag (-:

Fra : Magnus Rohde

Dato : 08-08-01 00:35

d. 07/08/01 23:10 skrev J.C. Voss på jcSPAM@BLOCKvoss.tf i artiklen
1exsljd.s0e5ub1rfmbh2N%jcSPAM@BLOCKvoss.tf:

> Jeg bruger FontExplorer -- glimrende program, og tilmed gratis. Hente
> det her <http://pages.infinit.net/trottier/fexpl.html>.

En anden mulighed er "Font List Creator"; jeg kan ikke lige huske en url,
men prøv at søg på <http://www.versiontracker.com/>. Programmet kan dog kun
vise fonte der er installeret på systemet.

Magnus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-01 01:46

Hej

Der findes masser af tilsvarende værktøjer til Mac. Her er nogle
stykker.
FONTaSee 3.0a (freeware)
<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=1697&db=mac>.
Fontastic! 1.4.5 (freeware*
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=8255/fontastic.sit.bin>.

FontCat 1.3.5 (shareware)
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=1700/FontCat1.3.5.sea.hqx>.

Mini FV 1.1.1 (freeware)
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=10128/Mini_FV.sit>.

QuickFonts 1.0.1 (freeware)
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=11054/quickfonts.sit>.

Type Table 1.1.2 (freeware)
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=10911/TypeTable1.1.2.img.sit.hqx>

Ninzen wrote:

> [...]
> til hurtigt at skumme skriftsnits "visuelt" på en Mac.
> På PC har jeg FontSee og Fonter - der må da findes noget l

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Spritt Schapiro

Dato : 08-08-01 16:48

Generelt kan du altid kigge på www.versiontracker.com, der er en
helvedes masse.

mht til fonte, så er der http://www.erik.co.uk/font/ (jeg har ikke
kigget nærmere) og http://www.royaltyfree.dk/v25/ (PC, men det kan
koncverteres til mac)

S.

--
Kultur: http://www.manifestfetishclub.dk * http://www.trekkies.dk

Fra : Ninzen

Dato : 08-08-01 19:00

"Spritt Schapiro" <spritt@startrekmail.com> skrev

> mht til fonte, så er der http://www.erik.co.uk/font/ (jeg har ikke
> kigget nærmere) og http://www.royaltyfree.dk/v25/ (PC, men det kan
> koncverteres til mac)

Tak for jeres gode svar.
Jeg har nu flere at vælge mellem, og de har været i brug i dag.
Underligt at jeg ikke selv stødte ind i dem. Det eneste jeg selv
fandt svarede med et dødt link - nemlig FontaSee.
Men pyt - mit problem er løst og jeg er glad og tilfreds.
--

Venlig hilsen Ninzen