Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldning af mellemformatfilm
Fra : Kim Christensen

Dato : 10-10-10 00:59

Til nogle bestemte opgaver har jeg et gammelt specialkamera til 6x6
mellemformat. Det kamera kan ikke uden videre digitaliseres, eller
udskiftes med noget digitalt.
Der er ikke ret mange tilbage der fremkalder/kopierer
mellemformatfilm, og det er min erfaring at det der laves er noget
sjusk.

Jeg har forsøgt at affotografere mellemformatfilm med en makrolinse,
og det går fint. Så er spørgsmålet om jeg ikke næsten lige så godt kan
fremkalde filmene selv. Jeg kan både bruge film til papirbilleder og
dias.
Men hvor får man udstyr og kemikalier til den slags i dag?

Alternativet er at få et af de eksisterende laboratorier til at
fremkalde filmen, _uden_ at klippe filmen op, og uden kopiering af
papirbilleder.

Hilsen Kim

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-10-10 13:30

On 10-10-2010 08:58, Kim Christensen wrote:
> [...]
>
> Alternativet er at få et af de eksisterende laboratorier til at
> fremkalde filmen, _uden_ at klippe filmen op, og uden kopiering af

Du tager ringer til http://www.laboratoriet-i-nannasgade.dk/ -de laver
det præcist som du gerne vil have det. Jeg bruger dem til 6x6 dias.
De er ikke gratis, men de leverer perfekt og ensartet arbejde, uden
ridser og støv.

S/H fremkalder jeg selv.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-10 22:39

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Men hvor får man udstyr og kemikalier til den slags i dag?

Jeg har brugt www.fotoimpex.de flere gange. De har et stort udvalg og er
nemme/hurtige at handle med.

mvh
Joachim