|
| Hvad skattepenge og flere offentligt ansat~ Fra : Per Rønne |
Dato : 07-10-10 15:14 |
|
På:
< http://ing.dk/artikel/112783-oeget-administration-sluger-330-mio-kr-eks
tra-af-universiteters-budget?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_
campaign=ingeftermiddag>
kan man se hvad skattepengene og de mange nye offentlige ansatte går
til.
Øget administration.
Alene på universitetsområdet er andelen af penge brugt til
administration på to år steget med 10%; fra 15,0% af budgetterne i 2007
til 16,5% i 2009. Det svarer i år til et ekstraforbrug på 330 millioner
kroner.
Tilsvarende »djøficering« ses andre steder. Mens der mangler »varme
hænder« øges antallet af bureaukrater.
Og selv hvor man kan tale om »varme hænder« reduceres antallet af reelle
arbejdstimer løbende. En gymnsielærer brugte således omkring 1970 10% af
sin arbejdstid til møder og administration; resten af tiden var ligeligt
delt mellem forberedelse og undervisning. I dag gør 50% af tiden til
møder og administration, mens 25% af tiden går til forberedelse og 25%
til undervisning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Henry Vest (09-10-2010)
| Kommentar Fra : Henry Vest |
Dato : 09-10-10 08:15 |
|
Per Rønne wrote:
> delt mellem forberedelse og undervisning. I dag gør 50% af tiden til
> møder og administration, mens 25% af tiden går til forberedelse og 25%
> til undervisning.
De tal skal nok lige tages med et gran salt. Hvor er tiden til eksamen,
efteruddannelse og opgaveretning?
Men i øvrigt helt enig i, at AL for megen tid går med møder og papirnusseri.
--
Henry Vest
| |
Martin Larsen (09-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 09-10-10 12:46 |
|
On 2010-10-09 09:15, Henry Vest wrote:
> Per Rønne wrote:
>
>> delt mellem forberedelse og undervisning. I dag gør 50% af tiden til
>> møder og administration, mens 25% af tiden går til forberedelse og 25%
>> til undervisning.
>
> De tal skal nok lige tages med et gran salt. Hvor er tiden til eksamen,
> efteruddannelse og opgaveretning?
>
> Men i øvrigt helt enig i, at AL for megen tid går med møder og papirnusseri.
>
>
Krasnik havde en god artiket i Weekendavisen for et par uger siden om
hvorledes man genopretter det amerikanske skolesystem, som har været ude
for samme deroute som vi kender overalt i Vesten siden
revolutionsdrømmerierne fra 68'erne begyndte at hærge.
Man har bl.a indført prøver hver anden måned, og lever eleverne ikke op
til målene *bliver læreren fyret*. Og genopretningen *virker*.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (09-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 09-10-10 19:21 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-09 09:15, Henry Vest wrote:
> > Per Rønne wrote:
> >
> >> delt mellem forberedelse og undervisning. I dag gør 50% af tiden til
> >> møder og administration, mens 25% af tiden går til forberedelse og 25%
> >> til undervisning.
> >
> > De tal skal nok lige tages med et gran salt. Hvor er tiden til eksamen,
> > efteruddannelse og opgaveretning?
> >
> > Men i øvrigt helt enig i, at AL for megen tid går med møder og papirnusseri.
> >
> Krasnik havde en god artiket i Weekendavisen for et par uger siden om
> hvorledes man genopretter det amerikanske skolesystem, som har været ude
> for samme deroute som vi kender overalt i Vesten siden
> revolutionsdrømmerierne fra 68'erne begyndte at hærge.
>
> Man har bl.a indført prøver hver anden måned, og lever eleverne ikke op
> til målene *bliver læreren fyret*. Og genopretningen *virker*.
Mon dog?
Lad mig gætte på at disse prøver er bevidstløse multiple-choice prøver
af typen:
»Hvornår fik Danmark sin første skriftlige forfatning. 1665, 1859 eller
1953?«.
En sådan prøveform fremmer gold udenadslære, er er gift for en mere
analytisk tilgang til tingene. Men multiple-choice kan klares over
internettet, og synes som skabt til at give besparelser.
En ordentlig prøveform, som naturligvis ikke skal kommer hver anden
måned, er en /mundtlig/ eksamen, hvor både elevernes egen lærer
deltager, som eksaminator, og en anden lærer, censor, er med.
Som jeg husker artiklen i Weekendavisen blev det system du angiver kun
brugt i Washington DC. Resultatet var så at stort set hele lærerkorpset
blev udskiftet hver anden måned.
Noget der nok skal højne blandt ghetto-skolebørnene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (09-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 09-10-10 21:15 |
|
On 2010-10-09 20:20, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-09 09:15, Henry Vest wrote:
>>> Per Rønne wrote:
>>>
>>>> delt mellem forberedelse og undervisning. I dag gør 50% af tiden til
>>>> møder og administration, mens 25% af tiden går til forberedelse og 25%
>>>> til undervisning.
>>>
>>> De tal skal nok lige tages med et gran salt. Hvor er tiden til eksamen,
>>> efteruddannelse og opgaveretning?
>>>
>>> Men i øvrigt helt enig i, at AL for megen tid går med møder og papirnusseri.
>>>
>> Krasnik havde en god artiket i Weekendavisen for et par uger siden om
>> hvorledes man genopretter det amerikanske skolesystem, som har været ude
>> for samme deroute som vi kender overalt i Vesten siden
>> revolutionsdrømmerierne fra 68'erne begyndte at hærge.
>>
>> Man har bl.a indført prøver hver anden måned, og lever eleverne ikke op
>> til målene *bliver læreren fyret*. Og genopretningen *virker*.
>
> Mon dog?
>
Mon hvad?
>
> Som jeg husker artiklen i Weekendavisen blev det system du angiver kun
> brugt i Washington DC. Resultatet var så at stort set hele lærerkorpset
> blev udskiftet hver anden måned.
>
> Noget der nok skal højne blandt ghetto-skolebørnene.
Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
*vigtigste overhovedet*.
Ian Roberts, den nye inspektør på Anacostia High:
"PÅ min sidste skole fyrede jeg 9 ud af 10 lærere. Skolerne i dette land
skal udsættes for en revolution. Og det er lærerne der skal gøre det.
Hvem ellers?"
9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
Vi taler om skoler hvor 50% af lærerne bliver udsat for overfald - ofte
seksuelle, og hvor man skal undersøges med metaldetektor ved indgangen.
Dr Roberts, som han kaldes fortsætter:
"Den største opgave er at ændre tankegangen hos de voksne. Mange lærere
tror ikke at det nytter. De stirrer sig blinde på sociale problemer og
bidrager selv til *offerkulturen*. Men en god lærer kan skubbe en
dårligt læsende elev 4-5 klasser frem på et enkelt år. Så det er
simpelt. Hvis en lærer ikke præsterer, må han eller hun forsvinde."
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 10-10-10 05:24 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-09 20:20, Per Rønne wrote:
> > Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >> Krasnik havde en god artiket i Weekendavisen for et par uger siden om
> >> hvorledes man genopretter det amerikanske skolesystem, som har været ude
> >> for samme deroute som vi kender overalt i Vesten siden
> >> revolutionsdrømmerierne fra 68'erne begyndte at hærge.
> >>
> >> Man har bl.a indført prøver hver anden måned, og lever eleverne ikke op
> >> til målene *bliver læreren fyret*. Og genopretningen *virker*.
> >
> > Mon dog?
> >
> Mon hvad?
Jeg tror ganske simpelt ikke på at det virker.
> > Som jeg husker artiklen i Weekendavisen blev det system du angiver kun
> > brugt i Washington DC. Resultatet var så at stort set hele lærerkorpset
> > blev udskiftet hver anden måned.
> >
> > Noget der nok skal højne blandt ghetto-skolebørnene.
>
> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
> *vigtigste overhovedet*.
>
> Ian Roberts, den nye inspektør på Anacostia High:
>
> "PÅ min sidste skole fyrede jeg 9 ud af 10 lærere. Skolerne i dette land
> skal udsættes for en revolution. Og det er lærerne der skal gøre det.
> Hvem ellers?"
>
> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>
> Vi taler om skoler hvor 50% af lærerne bliver udsat for overfald - ofte
> seksuelle, og hvor man skal undersøges med metaldetektor ved indgangen.
>
> Dr Roberts, som han kaldes fortsætter:
> "Den største opgave er at ændre tankegangen hos de voksne. Mange lærere
> tror ikke at det nytter. De stirrer sig blinde på sociale problemer og
> bidrager selv til *offerkulturen*. Men en god lærer kan skubbe en
> dårligt læsende elev 4-5 klasser frem på et enkelt år. Så det er
> simpelt. Hvis en lærer ikke præsterer, må han eller hun forsvinde."
Ingen lærer kan præstere /så hurtigt/.
Og multiple-choice opgaver er elendige til at vurdere standpunkter på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 10-10-10 11:58 |
|
On 2010-10-10 06:23, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-09 20:20, Per Rønne wrote:
>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>>>> Krasnik havde en god artiket i Weekendavisen for et par uger siden om
>>>> hvorledes man genopretter det amerikanske skolesystem, som har været ude
>>>> for samme deroute som vi kender overalt i Vesten siden
>>>> revolutionsdrømmerierne fra 68'erne begyndte at hærge.
>>>>
>>>> Man har bl.a indført prøver hver anden måned, og lever eleverne ikke op
>>>> til målene *bliver læreren fyret*. Og genopretningen *virker*.
>>>
>>> Mon dog?
>>>
>> Mon hvad?
>
> Jeg tror ganske simpelt ikke på at det virker.
>
>>> Som jeg husker artiklen i Weekendavisen blev det system du angiver kun
>>> brugt i Washington DC. Resultatet var så at stort set hele lærerkorpset
>>> blev udskiftet hver anden måned.
>>>
>>> Noget der nok skal højne blandt ghetto-skolebørnene.
>>
>> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
>> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
>> *vigtigste overhovedet*.
>>
>> Ian Roberts, den nye inspektør på Anacostia High:
>>
>> "PÅ min sidste skole fyrede jeg 9 ud af 10 lærere. Skolerne i dette land
>> skal udsættes for en revolution. Og det er lærerne der skal gøre det.
>> Hvem ellers?"
>>
>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>
>> Vi taler om skoler hvor 50% af lærerne bliver udsat for overfald - ofte
>> seksuelle, og hvor man skal undersøges med metaldetektor ved indgangen.
>>
>> Dr Roberts, som han kaldes fortsætter:
>> "Den største opgave er at ændre tankegangen hos de voksne. Mange lærere
>> tror ikke at det nytter. De stirrer sig blinde på sociale problemer og
>> bidrager selv til *offerkulturen*. Men en god lærer kan skubbe en
>> dårligt læsende elev 4-5 klasser frem på et enkelt år. Så det er
>> simpelt. Hvis en lærer ikke præsterer, må han eller hun forsvinde."
>
> Ingen lærer kan præstere /så hurtigt/.
>
> Og multiple-choice opgaver er elendige til at vurdere standpunkter på.
Der står intet om hvilken type tests de anvender.
Når systemet har kørt i et par år ved vi mere, hvis da ikke de rasende
kontrarevolutionære kommunist-lærere får held med deres sabotage.
Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 10-10-10 17:20 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
- det er det lokale byråd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 10-10-10 18:57 |
|
On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
>
> Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
> - det er det lokale byråd.
Gentager:
Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
*vigtigste overhovedet*.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 11-10-10 12:45 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
> > Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
> >
> > Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
> > - det er det lokale byråd.
>
> Gentager:
>
> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
> *vigtigste overhovedet*.
Gentager:
Washington DC styres ikke direkte af præsidenten, men af byråd og
borgmester.
Og så er det naturligvis ødelæggende hver 2. måned at fyre 90% af
lærerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 12:52 |
|
On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>>
>>>> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
>>>
>>> Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
>>> - det er det lokale byråd.
>>
>> Gentager:
>>
>> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
>> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
>> *vigtigste overhovedet*.
>
> Gentager:
>
> Washington DC styres ikke direkte af præsidenten, men af byråd og
> borgmester.
>
> Og så er det naturligvis ødelæggende hver 2. måned at fyre 90% af
> lærerne.
Ja godaw økseskaft
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 13:36 |
|
On 2010-10-11 13:51, Martin Larsen wrote:
> On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>
>>> On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
>>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>>>
>>>>> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
>>>>
>>>> Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
>>>> - det er det lokale byråd.
>>>
>>> Gentager:
>>>
>>> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
>>> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
>>> *vigtigste overhovedet*.
>>
>> Gentager:
>>
>> Washington DC styres ikke direkte af præsidenten, men af byråd og
>> borgmester.
>>
>> Og så er det naturligvis ødelæggende hver 2. måned at fyre 90% af
>> lærerne.
>
> Ja godaw økseskaft
>
Skulle måske lige sige at der /intet/ er i artiklen om at fyre hver 2.
måned - det er Rønnes fantasi...
Og så hans truismer... tsk tsk
| |
Per Rønne (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 11-10-10 15:34 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-11 13:51, Martin Larsen wrote:
> > On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
> >> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >>
> >>> On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
> >>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >>>>
> >>>>> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
> >>>>
> >>>> Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
> >>>> - det er det lokale byråd.
> >>>
> >>> Gentager:
> >>>
> >>> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
> >>> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
> >>> *vigtigste overhovedet*.
> >>
> >> Gentager:
> >>
> >> Washington DC styres ikke direkte af præsidenten, men af byråd og
> >> borgmester.
> >>
> >> Og så er det naturligvis ødelæggende hver 2. måned at fyre 90% af
> >> lærerne.
> >
> > Ja godaw økseskaft
> >
>
> Skulle måske lige sige at der /intet/ er i artiklen om at fyre hver 2.
> måned - det er Rønnes fantasi...
Praksis var at man var »nødt« til at fyre 90% af lærerne ved de prøver,
der afholdtes hver 2. månde ...
> Og så hans truismer... tsk tsk
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 16:16 |
|
On 2010-10-11 16:34, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-11 13:51, Martin Larsen wrote:
>>> On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
>>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>>>
>>>>> On 2010-10-10 18:20, Per Rønne wrote:
>>>>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Ros til Obama som prøver at hjælpe slumnegrene til bedre liv!
>>>>>>
>>>>>> Nu er det altså ikke præsidenten der styre skolevæsenet i Washington DC
>>>>>> - det er det lokale byråd.
>>>>>
>>>>> Gentager:
>>>>>
>>>>> Washington DC er Ground Zero i den amerikanske skoledebat og en slags
>>>>> eksperimentarium for Barack Obama's reform, som han kalder sin
>>>>> *vigtigste overhovedet*.
>>>>
>>>> Gentager:
>>>>
>>>> Washington DC styres ikke direkte af præsidenten, men af byråd og
>>>> borgmester.
>>>>
>>>> Og så er det naturligvis ødelæggende hver 2. måned at fyre 90% af
>>>> lærerne.
>>>
>>> Ja godaw økseskaft
>>>
>>
>> Skulle måske lige sige at der /intet/ er i artiklen om at fyre hver 2.
>> måned - det er Rønnes fantasi...
>
> Praksis var at man var »nødt« til at fyre 90% af lærerne ved de prøver,
> der afholdtes hver 2. månde ...
>
>> Og så hans truismer... tsk tsk
>
>
Gentager:
Nej, det står der /intet/ om i artiklen i Weekendavisen...
Fortæl hvor det står! (spalte, linie)
| |
Carsten Riis (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 10-10-10 12:02 |
|
Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
....
> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
> ...
Hvem sætter man så i stedet?
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.
| |
Martin Larsen (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 10-10-10 12:31 |
|
On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
> ...
>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>> ...
>
>
> Hvem sætter man så i stedet?
>
Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 10-10-10 17:20 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
> > Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
> > ...
> >> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
> >> ...
> >
> >
> > Hvem sætter man så i stedet?
> >
> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
Dem man sætter til det bliver jo så fyret efter to måneder, så kan kan
starte på en frisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Carsten Riis (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 10-10-10 17:33 |
|
Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
>> ...
>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>> ...
>>
>>
>> Hvem sætter man så i stedet?
>>
> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
>
Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
Hvad ville du sige, at kørelærerne kun underviste kørekort-aspiranter
til at bestå køreprøven? Sikke nogen kønne bilister vi får ud af det i
sidste ende? Men skid være med det....det ser godt i test-statistikkerne.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.
| |
Martin Larsen (10-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 10-10-10 19:02 |
|
On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
> Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
>> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
>>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
>>> ...
>>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>>> ...
>>>
>>>
>>> Hvem sætter man så i stedet?
>>>
>> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
>> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
>>
>
> Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
>
Ja, selvfølgelig.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 11-10-10 12:45 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
> > Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
> >> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
> >>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
> >>> ...
> >>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
> >>>> ...
> >>> Hvem sætter man så i stedet?
> >>>
> >> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
> >> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
> > Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
> >
> Ja, selvfølgelig.
Testresultaterne af multiple choice-opgaver er af elendig kvalitet, og
fremmer ikke en god indlæring.
Tværtimod.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 12:53 |
|
On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
>>> Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
>>>> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
>>>>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
>>>>> ...
>>>>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>>>>> ...
>
>>>>> Hvem sætter man så i stedet?
>>>>>
>>>> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
>>>> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
>
>>> Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
>>>
>> Ja, selvfølgelig.
>
> Testresultaterne af multiple choice-opgaver er af elendig kvalitet, og
> fremmer ikke en god indlæring.
>
Mere økseskaft...
| |
Per Rønne (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 11-10-10 15:34 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
> > Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
> >>> Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
> >>>> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
> >>>>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
> >>>>> ...
> >>>>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
> >>>>>> ...
> >
> >>>>> Hvem sætter man så i stedet?
> >>>>>
> >>>> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
> >>>> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
> >
> >>> Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
> >>>
> >> Ja, selvfølgelig.
> >
> > Testresultaterne af multiple choice-opgaver er af elendig kvalitet, og
> > fremmer ikke en god indlæring.
> >
> Mere økseskaft...
Jeg formoder at dine erfaringer bag katederet eller som eksaminator
eller censor ved det grønne klæde er ganske - beskedne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 16:19 |
|
On 2010-10-11 16:34, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> On 2010-10-11 13:44, Per Rønne wrote:
>>> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>>
>>>> On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
>>>>> Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
>>>>>> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
>>>>>>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
>>>>>>> ...
>>>>>>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>>>>>>> ...
>>>
>>>>>>> Hvem sætter man så i stedet?
>>>>>>>
>>>>>> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
>>>>>> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
>>>
>>>>> Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
>>>>>
>>>> Ja, selvfølgelig.
>>>
>>> Testresultaterne af multiple choice-opgaver er af elendig kvalitet, og
>>> fremmer ikke en god indlæring.
>>>
>> Mere økseskaft...
>
> Jeg formoder at dine erfaringer bag katederet eller som eksaminator
> eller censor ved det grønne klæde er ganske - beskedne.
Det har /intet/ med sagen at gøre. Der står /intet/ om multiple choice i
den artikel.
Fortæl hvor det står! (spalte, linie)
| |
Per Rønne (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 11-10-10 20:20 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> Det har /intet/ med sagen at gøre. Der står /intet/ om multiple choice i
> den artikel.
Erfaringsmæssigt foregår sådanne prøver på den måde. Den er også populær
blandt danske uddannelsespolitiere, da de er »lette« at rette - de skal
jo bare besvares på internettet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe
| |
Martin Larsen (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 11-10-10 20:59 |
|
On 2010-10-11 21:20, Per Rønne wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Det har /intet/ med sagen at gøre. Der står /intet/ om multiple choice i
>> den artikel.
>
> Erfaringsmæssigt foregår sådanne prøver på den måde. Den er også populær
> blandt danske uddannelsespolitiere, da de er »lette« at rette - de skal
> jo bare besvares på internettet ...
Indsigelser baseret på gætteri er dum *afsporing*...
Fakta er at Anacostia High har klart forbedrede resultater.
Mvh
Martin
| |
Carsten Riis (11-10-2010)
| Kommentar Fra : Carsten Riis |
Dato : 11-10-10 16:49 |
|
Martin Larsen skrev den 10-10-2010 20:02:
> On 2010-10-10 18:33, Carsten Riis wrote:
>> Martin Larsen skrev den 10-10-2010 13:31:
>>> On 2010-10-10 13:02, Carsten Riis wrote:
>>>> Martin Larsen skrev den 09-10-2010 22:14:
>>>> ...
>>>>> 9 ud af 10 - det må da sige lidt om at systemet er komplet råddent...
>>>>> ...
>>>>
>>>>
>>>> Hvem sætter man så i stedet?
>>>>
>>> Formentlig yngre kræfter med energi og fordomsfrit syn på tingene. Der
>>> er jo også ekstra fin løn til dem der kan levere.
>>>
>>
>> Levere hvad? At undervise, så testresultater ser fine ud?
>>
> Ja, selvfølgelig.
Du har ikke den fjerneste anelse om hvad du siger ja til!
NB: Bagkvinden bag IMPACT-projektet i Washington DC er blevet fyret.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.
| |
|
|