Den 06/10/10 21.15, Henrik 8600 skrev:
>
>
> "KentBM" <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4cacbc31$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den 06/10/10 19.26, Henrik 8600 skrev:
>>> Jeg har netop modtaget min iPhone 4 retur fra Telenors "Værksted."
>>>
>>> Der er intet ændret, de har geninstalleret softwaren, ligesom jeg selv
>>> har gjort, hele tre gange....
>>>
>>> Der er stadigt fejl på dyret.
>>>
>>> I morgen ryger den afsted igen, håber det går bedre.
>>>
>>> Men i tilfælge af at den ryger afsted tredje gang her jeg brug for at
>>> vide noget.
>>>
>>> Dét jeg har brug for at vide er om det er korrekt at en vare SKAL
>>> ombyttes når den ryger til rep tredje gang.
>>>
>>> Og jeg har brug for en god reference på dén info.
>>>
>>> Nogen der kan hjælpe?
>>>
>>> H.
>>
http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Koebelov
>>
>> Det ser ud som om, at du allerede kan kræve den byttet efter 2 forsøg.
>>
>> --
>>
>> Kent
>
> Jeg har læst det hele, men det er lykkedes mig at overse det.
>
> Er du sikker på at det står på siden, i så fald hvor???
>
> Det vil være en stor hjælp....
>
> H.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A
"Hvor mange forsøg har sælger
Som udgangspunkt har en sælger kun et forsøg på at afhjælpe en mangel
eller at ombytte varen. I en række tilfælde har sælgeren dog ret til at
forsøge mere end en enkelt gang.
Hvis en sælger skal have to eller flere forsøg, skal det altid være
velbegrundet, og det er en forudsætning, at afhjælpningen eller
ombytningen samlet set sker inden for rimelig tid."
mvh Anders