/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iPad 2. generation
Fra : Per Rønne


Dato : 18-09-10 05:39

Ja, se her:

<http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
-2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

 
 
jp (18-09-2010)
Kommentar
Fra : jp


Dato : 18-09-10 06:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> Ja, se her:
>
> <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
> -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>

Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende

jo

Per Rønne (18-09-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-09-10 07:13

jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > Ja, se her:
> >
> > <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
> > -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>
>
> Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
> 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
> iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende

Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.

Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.

Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
[marts] ... jeg synes at forskellen er slående.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (18-09-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-09-10 08:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > Ja, se her:
> > >
> > > <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
> > > -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>
> >
> > Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
> > 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
> > iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende
>
> Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.
>
> Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.
>
> Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
> [marts] ... jeg synes at forskellen er slående.

Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
ikke kun er et halvt år imellem ...

/thomas

Per Rønne (18-09-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-09-10 08:45

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > > Ja, se her:
> > > >
> > > > <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
> > > > -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>
> > >
> > > Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
> > > 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
> > > iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende
> >
> > Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.
> >
> > Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.
> >
> > Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
> > [marts] ... jeg synes at forskellen er slående.
>
> Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> ikke kun er et halvt år imellem ...

Mais - c'est possible.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Henrik Münster (18-09-2010)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-09-10 23:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:
> > >
> > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > > > Ja, se her:
> > > > >
> > > > > <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-q
> > > > > uarter -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>
> > > >
> > > > Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente
> > > > til 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde
> > > > ventet til iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var
> > > > revolutionerende

Nixen. iPhone 3G var jo netop anden generation, som var den første, der
kom til Danmark officielt. Det var jo den første iPhone, der var
revolutionerende. 3G var bare lidt hurtigere og havde GPS. Faktisk
gjorde du jo netop med iPhone, som Per Rønne foreslår, man gør med iPad:
Venter til anden generation, da den alligevel først kommmer til Danmark
henad ved den tid, hvor anden generation kommer.

> > > Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.
> > >
> > > Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.
> > >
> > > Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
> > > [marts] ... jeg synes at forskellen er slående.
> >
> > Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> > ikke kun er et halvt år imellem ...
>
> Mais - c'est possible.

Det bliver spændende. Jeg havde egentlig ikke troet på det. Jeg var da
overbevist om, at iPad kom ret hurtigt til Danmark ligesom iPhone 4. Nu
er det efterår, og året går på hæld. Jeg må give dig ret Per. Jeg er
heller ikke sikker på, at det kan betale sig andet end at vente på anden
generation iPad. Især nu hvor rygterne går om en ny model i starten af
næste år.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Per Rønne (19-09-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 19-09-10 04:17

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > > > > > Ja, se her:
> > > > > >
> > > > > > <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-q
> > > > > > uarter -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>
> > > > >
> > > > > Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente
> > > > > til 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde
> > > > > ventet til iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var
> > > > > revolutionerende
>
> Nixen. iPhone 3G var jo netop anden generation, som var den første, der
> kom til Danmark officielt. Det var jo den første iPhone, der var
> revolutionerende. 3G var bare lidt hurtigere og havde GPS.

Den oprindelige iPhone var efter min opfattelse temmelig ligegyldig.
Først da det blev muligt at købe programmer fra 3. parts udviklere blev
den en værdig efterfølger til Palm.

Men der er dog stadig problemer med iOS. 3. parts udviklerne skal
naturligvis have fuld adgang til MobileMe, inklusive de udvidbare Sync
Services som er kommet med Sneleoparden.

> Faktisk gjorde du jo netop med iPhone, som Per Rønne foreslår, man gør med
> iPad: Venter til anden generation, da den alligevel først kommmer til
> Danmark henad ved den tid, hvor anden generation kommer.
>
> > > > Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.
> > > >
> > > > Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.
> > > >
> > > > Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
> > > > [marts] ... jeg synes at forskellen er slående.
> > >
> > > Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> > > ikke kun er et halvt år imellem ...
> >
> > Mais - c'est possible.
>
> Det bliver spændende. Jeg havde egentlig ikke troet på det. Jeg var da
> overbevist om, at iPad kom ret hurtigt til Danmark ligesom iPhone 4. Nu
> er det efterår, og året går på hæld. Jeg må give dig ret Per. Jeg er
> heller ikke sikker på, at det kan betale sig andet end at vente på anden
> generation iPad. Især nu hvor rygterne går om en ny model i starten af
> næste år.

Problemet for Apple består vel først at fremmest i at man kun kunne
producere 1,5 millioner iPads om måneden, mens man kunne komme op på 3
millioner iPhone 4. Men nu skulle man være oppe på 2 millioner iPads og
inden årets udgang [om godt tre måneder!] søger man at komme op på 3
millioner.

Så fabrikkerne i Kina skal udvides, og de særlige maskiner der bruges
til produktionen skal produceres - og det tager trods alt nogen tid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Martin Bredthauer (18-09-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 18-09-10 09:47

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> ikke kun er et halvt år imellem ...

og hvis man tænker på den kvalitets/funktionsmæssige forskel der var
mellem den org. iPhone og så iPhone 3G, så er rev. 2 af iPad nok værd at
vente på hvis man ønsker sig en tablet.

--
Mvh Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste