/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Thunderbird og surftown ?
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 09-09-10 16:40

jeg kan af en eller anden grund HENTE men ikke sende post
den siger den skal bruge et andet kode ord ???

af ukendte årsager kunne ikke sende med smtp server ??

Nogen bud ?

Mv.
BMM

 
 
Ivan V. Klattrup (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 09-09-10 17:52

Bo M. Mogensen skrev:

>Nogen bud ?

Har du fulgt deres vejledning
https://surftown.dk/support/hvordan-saetter-jeg-min-e-mail-op-som-pop3-konto-i-thunderbird

Bo M. Mogensen (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 09-09-10 23:28

Den 09-09-2010 18:52, Ivan V. Klattrup skrev:
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>> Nogen bud ?
>
> Har du fulgt deres vejledning
> https://surftown.dk/support/hvordan-saetter-jeg-min-e-mail-op-som-pop3-konto-i-thunderbird

det er punkt 5 jeg ikke kan få frem ===???

jamen der hvor pop3 skulle komme frem der sker der ikke rigtigt noget og
der kommer en fejl medeles der siger at dette er ikke en imap4 hvad end
det så betyder ..

Mv.
BMM

Ivan V. Klattrup (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 09-09-10 23:37

Bo M. Mogensen skrev:

> imap4 hvad end
>det så betyder ..

det er såmænd thunderbird udviklernes bedste forsøg på at få nye brugere
til at løbe skrigende bort fra thunderbird allerede under konfiguration af
mailkonti at de har valgt at imap skal være standard for alle.

Kim Ludvigsen (09-09-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 09-09-10 23:56

Den 10-09-2010 00:37, Ivan V. Klattrup skrev:
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>> imap4 hvad end
>> det så betyder ..
>
> det er såmænd thunderbird udviklernes bedste forsøg på at få
> nye brugere til at løbe skrigende bort fra thunderbird
> allerede under konfiguration af mailkonti at de har valgt at
> imap skal være standard for alle.

Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så
godt, og så' det faktisk skidt".

Bo, tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php#opret-mailkonto

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:
http://kimludvigsen.dk/linux

Hans Paulin (6310) (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 10-09-10 06:08

Den 10-09-2010 00:55, Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så godt, og så'
> det faktisk skidt".

Jeg er nu glad for imap selvom at det gør Thunderbird langsommere; er
det også dit ankepunkt?
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Kim Ludvigsen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-09-10 06:54

Den 10-09-2010 07:07, Hans Paulin (6310) skrev:
> Den 10-09-2010 00:55, Kim Ludvigsen skrev:
>
>> Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så
>> godt, og så' det faktisk skidt".
>
> Jeg er nu glad for imap selvom at det gør Thunderbird
> langsommere; er det også dit ankepunkt?

Jeg har skam ikke noget mod IMAP.

Problemet er, at Thunderbird indfører en ny, smart
opsætningsguide, der skulle gøre det meget nemmere at
opsætte en mailkonto. Og det virker sikkert fint nok, hvis
man har en kendt udbyder, og hvis man vil benytte IMAP.

Men hvis ens udbyder ikke er kendt af Thunderbird, risikerer
man, at det er meget mere besværligt. Og det bliver rigtigt
slemt, hvis man ønsker at benytte POP3. Thunderbird vælger
nemlig automatisk IMAP, og det kan være svært at få lov at
ændre dette valg til POP3.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet
Thunderbird 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Hans Paulin (6310) (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 10-09-10 13:25

Den 10-09-2010 07:53, Kim Ludvigsen skrev:

> Problemet er, at Thunderbird indfører en ny, smart opsætningsguide, der
> skulle gøre det meget nemmere at opsætte en mailkonto. Og det virker
> sikkert fint nok, hvis man har en kendt udbyder, og hvis man vil benytte
> IMAP.

Hæ hæ ;) - jeg har tidligere valgt imap fra, men er i Thunderbird blevet
rigtig glad for det.

Men klart at det er en problematik :)

> Men hvis ens udbyder ikke er kendt af Thunderbird, risikerer man, at det
> er meget mere besværligt. Og det bliver rigtigt slemt, hvis man ønsker
> at benytte POP3. Thunderbird vælger nemlig automatisk IMAP, og det kan
> være svært at få lov at ændre dette valg til POP3.

Okay :)

Jeg vælger tit mainstream netop for at undgå den slags bøvl :)

Tak for et fint og uddybende svar; undskyld den sene besvarelse, men den
lokale TDC-central har været nede i 6+ timer indtil nu! :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Lars (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 10-09-10 09:00

On Fri, 10 Sep 2010 00:55:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Den 10-09-2010 00:37, Ivan V. Klattrup skrev:
>> Bo M. Mogensen skrev:
>>
>>> imap4 hvad end
>>> det så betyder ..
>>
>> det er såmænd thunderbird udviklernes bedste forsøg på at få
>> nye brugere til at løbe skrigende bort fra thunderbird
>> allerede under konfiguration af mailkonti at de har valgt at
>> imap skal være standard for alle.
>
>Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så
>godt, og så' det faktisk skidt".
>
Her gik jeg og troede han hed Larsen.

--
Lars

Kim Ludvigsen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-09-10 11:16

Den 10-09-2010 09:59, Lars skrev:
> On Fri, 10 Sep 2010 00:55:32 +0200, Kim Ludvigsen
>>
>> Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så
>> godt, og så' det faktisk skidt".
>>
> Her gik jeg og troede han hed Larsen.

Han har sikkert taget navneforandring, for jeg tager nemlig
aldrig fejl, basta!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=decimalkomma

Bo M. Mogensen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-09-10 18:57

Den 10-09-2010 00:55, Kim Ludvigsen skrev:
> Den 10-09-2010 00:37, Ivan V. Klattrup skrev:
>> Bo M. Mogensen skrev:
>>
>>> imap4 hvad end
>>> det så betyder ..
>>
>> det er såmænd thunderbird udviklernes bedste forsøg på at få
>> nye brugere til at løbe skrigende bort fra thunderbird
>> allerede under konfiguration af mailkonti at de har valgt at
>> imap skal være standard for alle.
>
> Ja, man mindes den gamle sang om Jensen: "Det sku vær' så godt, og så'
> det faktisk skidt".
>
> Bo, tjek denne guide:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php#opret-mailkonto
>
>


ja ok så lykkdes det i terorien :) dvs jeg fik de rigtige indstillinger
for pop3 og smtp
brugernavn eller passw virker så ikke ... det er muligvis en fejl 40 -
som jeg ikke brgriber for jeg har selv sat psw der hvor man opretter mail ?

Mv.
BMM

Kim Ludvigsen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-09-10 19:13

Den 10-09-2010 19:57, Bo M. Mogensen skrev:
> Den 10-09-2010 00:55, Kim Ludvigsen skrev:
>>
>> Bo, tjek denne guide:
>> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php#opret-mailkonto

> brugernavn eller passw virker så ikke ... det er muligvis en fejl 40 -
> som jeg ikke brgriber for jeg har selv sat psw der hvor man opretter mail ?

Hvis fejlmeddelelsen siger, at der er fejl i brugernavn
eller adgangskode, ja, så er der fejl i en af de to. Tjek
begge to og ikke kun adgangskoden. Og husk forskel på store
og små bogstaver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:
http://pc-sikkerhed.dk

Bo M. Mogensen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-09-10 22:35

Den 10-09-2010 20:12, Kim Ludvigsen skrev:
> Den 10-09-2010 19:57, Bo M. Mogensen skrev:
>> Den 10-09-2010 00:55, Kim Ludvigsen skrev:
>>>
>>> Bo, tjek denne guide:
>>> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php#opret-mailkonto
>>>
>
>> brugernavn eller passw virker så ikke ... det er muligvis en fejl 40 -
>> som jeg ikke brgriber for jeg har selv sat psw der hvor man opretter
>> mail ?
>
> Hvis fejlmeddelelsen siger, at der er fejl i brugernavn eller
> adgangskode, ja, så er der fejl i en af de to. Tjek begge to og ikke
> kun adgangskoden. Og husk forskel på store og små bogstaver.

Hej Kim
jeg laver det hele om fra begyndelsen af - jeg ved egentligt ikke om oe
var bedre - men når man kendte den så virkede den - men det gør den her
måske også når jeg lære at kende den
Mv.
BMM


Ivan V. Klattrup (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 10-09-10 22:49

Kim Ludvigsen skrev:

>"Det sku vær' så godt, og så' det faktisk skidt".

Havde jeg bare haft evnerne til det, havde jeg lavet en extension som gav
den gamle kontoguide tilbage

Kim Ludvigsen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-09-10 23:06

Den 10-09-2010 23:49, Ivan V. Klattrup skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:
>
>> "Det sku vær' så godt, og så' det faktisk skidt".
>
> Havde jeg bare haft evnerne til det, havde jeg lavet en
> extension som gav den gamle kontoguide tilbage

For os lidt nørdede er den gamle metode helt klart nemmest,
så sådan en udvidelse ville være velkommen.

Tanken bag den nye guide er egentlig meget god for ikke
nørder - hvis ellers det havde virket. Problemet er bare, at
der ikke findes en fast standard for opsætning af
mailservere. Thunderbird går ud fra, at mailserveren hedder
det samme som domænet, men det er langt fra en given ting.

En del danske mailudbyderes serveropsætning er efterhånden
blevet indrapporteret til Thunderbird, så guiden kan finde
ud af, hvilke mailservere den skal bruge til forskellige
domæner. Så det bliver sikkert bedre og bedre hen ad vejen.

Men vi mangler stadig en stor rød knap med teksten: "Nej,
jeg vil sgu ikke have IMAP".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet
Thunderbird 3:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Bo M. Mogensen (11-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-09-10 17:40

Den 11-09-2010 00:06, Kim Ludvigsen skrev:
>
> Men vi mangler stadig en stor rød knap med teksten: "Nej, jeg vil sgu
> ikke have IMAP".
>

Ohh ja hvor det det dog ville gøre alting meget nemmer ...
Mv
BMM


Bo M. Mogensen (10-09-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 10-09-10 18:19

Den 10-09-2010 00:37, Ivan V. Klattrup skrev:
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>> imap4 hvad end
>> det så betyder ..
>
> det er såmænd thunderbird udviklernes bedste forsøg på at få nye
> brugere til at løbe skrigende bort fra thunderbird allerede under
> konfiguration af mailkonti at de har valgt at imap skal være standard
> for alle.
insrømmet en sær ide - men gmail konto æder den på stedet ..

Mv.
BMM

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste