""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i
meddelelsen
news:1jnzmkl.1xb38i41vwt1q8N%per@RQNNE.invalid...
> Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:
>
>> Mens de fremmede af hunkøn læser lektier for at
>> blive gode på danskernes
>> uddannelsespladser, bruger hannerne weekenden
>> på, hvad de er allerbedst
>> til -nemlig overfald på svage danskere.
>
> Erfaringer viser at i den danske folkeskole
> ligger de danske piger i
> toppen. Derefter kommer de islamiske piger, så
> de danske drenge og
> derefter de islamiske drenge. Folkeskolen er
> altså god til at selektere
> efter køn og oprindelse, og til at ekskludere
> især islamiske drenge.
>
> Mystisk nok klarer muslimske drenge sig udmærket
> på de islamiske
> privatskoler. Men her har man nok en anden
> holdning til disciplin og
> udenadslære end man har i folkeskolen, hvor
> holdningen synes at svare
> til dette:
>
> <
http://politiken.dk/debat/1046319/undskyld-vi-tog-fejl>
Det er jo det rene vås - en gang populistisk
sniksnak af en forsker der åbenlyst ikke har fulgt
med i hvordan folkeskolen af i dag fungerer - det
er rent udsagt pinligt at læse hans
kvababbelser -men nu er han jo også pensionist -
eller tæt ved, så han kan skrive hvad pokker han
vil uden at skulle konfronteres med virkeligheden.
Projektopgaver er jo ikke nær den eneste
undervisningsform der anvendes, jeg jeg vil endda
hævde med rette at den sjældent er anvendt kun i
enkelte tilfælde i forbindelse med den
obligatoriske projektopgave - at tage æren for at
det var ham og hans kammersjukker der satte det
hele i gang og "smadrede" den sorte skole, er
temmelig enfoldigt - det er at pynte sig med lånte
fjer. Han var ikke ene om at give den sorte skole
baghjul,og heldigvis for det - den sorte skole med
sin udenadlæren og terperi vil ikke du i dag. Det
er igen og igen det der må understreges at man
ikke kan benytte fortidens løsninger til nutidens
udfordringer, men når man bliver gammel, hænder
det jo med at man bliver senil.
Man bliver ikke klogere eller mere vidende af at
lære tingene udenad - tværtimod hindrer man en
kritisk stillingtagen til tingene, men det passer
jo udmærket i magthavernes kram - islamisk eller
ej. Det er en dybt reaktionær tankegang der
overhovedet ikke tager hensyn til den gedigne
forskning og den erfaring man har med
uddannelsessystemet i folkeskolen. Man kan klandre
den for mange ting, men fjolsets kronik er pladder
fra ende til anden. Den svarer til at man for
nogle år siden havde to seminarielektorer i
samfundsfag der ikke kunne forstå at eleverne i
folkeskolen ikke var mere vidende om samfundet når
de trods alt havde mellem 5- og 7 lektioner om
ugen i faget. Dette var fuldkommen forfejlet- der
var ingen skole i hele Danmark der havde det fag
med så mange timer - de fleste kørte (og kører) på
mindstetimetallet, der er 1 lektion om ugen, men
det var mig umuligt at komme til orde i Tanten og
forklare dem at de var fulde af løgn - for det
passede ikke i Tantens "redaktionelle" linje.
På samme måde vil det være umuligt at komme til
orde i Polemikken for at forklare det førnævnte
fjols at tingene faktisk ikke er skruet sådan
sammen som han hævder. De fleste skoler havde i
50'erne i tiårene derefter flere timer i fx dansk
end man har i dag - og timerne var længere (50
minutter). At påstå at man så lærte mere dengang
end nu, er faktisk udokumenteret, men det kan
dokumenteres at man havde længere tid til at lære
mindre end i dag hvor verden er mere kompleks og
hvor kravene til viden og selvstændighed er større
end dengang.
>
> Jeg kunne godt forestille mig at eleverne i de
> islamiske privatskoler
> rejser sig op, og står bag deres stol, når en
> voksen kommer ind i
> klassen. Noget vi i folke- og gymnasieskolen
> næppe har set siden
> 1950erne.
Det er en gang udvendig disciplin som ikke har
nogen gang på jorden - det har intet med læring at
gøre.
'