/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Hvad vil I anbefale?
Fra : Werner


Dato : 26-07-10 14:42

Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og betaler
således for et abonnement vi ikke benytter.
Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?
vh
Werner



 
 
Hans Paulin (6310) (26-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 26-07-10 23:56

Werner skrev:
> Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og betaler
> således for et abonnement vi ikke benytter.
> Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?

Ja.

> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

Ja:

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&=&q=fastnetnummer+til+mobil&aq=5&aqi=g9g-s1&aql=&oq=fastnet&gs_rfai=

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bertel Lund Hansen (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 27-07-10 07:57

Hans Paulin skrev:

> > Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

> Ja:

Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen, men rent
teknisk er det stadig et fastnetnummer, og det kan ikke lade sig
gøre at portere det til et mobilnummer.

Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk
umuligt/vanskeligt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Hans Paulin (6310) (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 27-07-10 08:45

Bertel Lund Hansen frembragte:
> Hans Paulin skrev:
>
>> Ja:
>
> Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
> lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen, men rent
> teknisk er det stadig et fastnetnummer, og det kan ikke lade sig
> gøre at portere det til et mobilnummer.

Jeg ved det godt og ville osse kun vælge det som sidste udvej.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Leif Neland (25-09-2010)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-09-10 17:42

Den 27-07-2010 08:56, Bertel Lund Hansen skrev:
> Hans Paulin skrev:
>
>>> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?
>
>> Ja:
>
> Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
> lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen, men rent
> teknisk er det stadig et fastnetnummer, og det kan ikke lade sig
> gøre at portere det til et mobilnummer.
>
> Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
> muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk
> umuligt/vanskeligt.
>

Så længe der er forskel på prisen på at ringe mobilt og fastnet, så har
de *!?" at lade det være muligt at se forskel på nummeret.

I de fleste lande, hvor der er mobilitet, og det koster det samme at
ringe til fastnet og til mobil, er det modtageren, der skal betale for
den fornøjelse at kunne tage sin telefon et andet sted end derhjemme.

Leif


--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

Bertel Lund Hansen (26-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-09-10 11:10

Leif Neland skrev:

> > Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
> > muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk
> > umuligt/vanskeligt.

> Så længe der er forskel på prisen på at ringe mobilt og fastnet, så har
> de *!?" at lade det være muligt at se forskel på nummeret.

Du ved godt hvad "har besluttet" betyder, ikke?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Leif Neland (26-09-2010)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 26-09-10 22:45

Den 26-09-2010 12:10, Bertel Lund Hansen skrev:
> Leif Neland skrev:
>
>>> Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
>>> muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk
>>> umuligt/vanskeligt.
>
>> Så længe der er forskel på prisen på at ringe mobilt og fastnet, så har
>> de *!?" at lade det være muligt at se forskel på nummeret.
>
> Du ved godt hvad "har besluttet" betyder, ikke?
>

Skal vi kalde det "firmamæssig civil ulydighed?"

Nogen politikere(?) "har besluttet" at noget skulle være muligt, men de
besidder ikke den tekniske viden til at overskue at det er
umuligt/vanskeligt, og at det vil være en meget dårlig service over for
kunden, at det ikke vil være muligt at vide prisen på et opkald.

Hvad hvis nogen politikere "har besluttet" at det skal være muligt at
flyve fra Sjælland til Fyn uden motorkraft?

Eller at forholdet mellem en cirkels omkreds og diameter er 3?

Leif

--
Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

J.K.Arning (26-09-2010)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 26-09-10 16:06

On 2010-07-27 08:56:50 +0200, Bertel Lund Hansen said:

>>
>
> Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
> lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen

forkert ..

http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

og der er intet fusk i det .. det er hvad det giver sig ud for .. man
kan modtage opkald til til gamle fastnet nummer på mobilen.



Bertel Lund Hansen (26-09-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 26-09-10 17:03

J.K.Arning skrev:

> > Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
> > lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen

> forkert ..

Såh?

> http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

Lad os se hvad der står:

    Du kan roligt skille dig af med din fastnettelefon, for alle
    opkald til dit fastnetnummer bliver viderestillet direkte
    til dit mobilnummer.

Åh, du må meget undskylde. Opkaldene bliver ikke routet videre.
De bliver viderestillet. Undskyld mange gange.

Las os læse lidt videre:

    Det er ikke dyrere for din morfar og Moster Lone at ringe
    til dig, fordi dit nummer er viderestillet med
    3Hjemmenummer. De betaler stadig for opkald til
    fastnetnummer.

> og der er intet fusk i det ..

Det er ikke portering af fastnetnummeret til mobil. Derfor kalder
jeg det fusk.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

svum (29-07-2010)
Kommentar
Fra : svum


Dato : 29-07-10 12:16

> Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og betaler
> således for et abonnement vi ikke benytter.
> Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?


Det er muligt at lukke fastnet telefonen, bibeholde bredbåndsforbindelsen,
og få telefoni via bredbånd.
Der er ikke abbonoment på bredbåndstelefone, der skal kun betales for
forbrug, og du kan beholde
fastnetnummeret. Hvis du vil kan du få viderestilling, så dine
fastnetsamtaler bliver viderestillet til mobiltelefon, men det koster

Kim


Claus E Beyer (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 31-07-10 16:31

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
news:4c4d90b6$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og
> betaler således for et abonnement vi ikke benytter.
> Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?
> vh
> Werner

http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

Claus


Chano Andersen (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 31-07-10 20:33

Den 31-07-2010 17:31, Claus E Beyer skrev:

> http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

Ja, og Telenor har haft det længere...
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnementer/services/yndlingsnummer/kampagne/

- Chano Andersen

simon (26-09-2010)
Kommentar
Fra : simon


Dato : 26-09-10 12:49

Den 26-07-2010 15:42, Werner skrev:
> Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og betaler
> således for et abonnement vi ikke benytter.
> Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?
> vh
> Werner
>
>
Måske dette:
https://www.onfone.dk/sider/24/abonnementer-priser
Dette er ip-telefoni, der kan køre via dit bredbånd -
alternativt er der de forskellige muligheder for fastnet-
nummer via mobilen, som flere allerede har skrevet om.
/simon


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste