Ditech eller ej???
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 06-08-01 17:02

Hejsa

Er der nogen som har lidt erfaringer med Ditech motor?
Er de kun brændstof og oliebesparende?
Er de voldsomt meget hurtigere, og hvor stærkt kører de når plomberingerne
er fjernet?

Håber nogen kan hjælpe...

Jeg står nemli og skal vælge mellem Area 51 eller SR 50LC Ditech

Mvh
Hans

Fra : Thomas

Dato : 06-08-01 21:12

> Hejsa
>
> Er der nogen som har lidt erfaringer med Ditech motor?

Jeg kender ikke selv ret meget til den type motor men har fundet et link som
kan fortælle lidt mere.
http://home2.inet.tele.dk/jagu/sr50.html

> Jeg står nemli og skal vælge mellem Area 51 eller SR 50LC Ditech
>
> Mvh
> Hans

Men jeg tror at du skal undersøge priserne på stumer hvis du vælger Ditrch
jeg kunne godt forstille mig at den er dyr at få lavet. Det er jo slut selv
med at lave noget selv (hvis man gør det) det er ned til forhandleren hvis
der opstår motor problemer.

mvh. Thomas.B

Fra : Gundersen

Dato : 06-08-01 22:24

Hej

> Jeg kender ikke selv ret meget til den type motor men har fundet et link som
> kan fortælle lidt mere.
> http://home2.inet.tele.dk/jagu/sr50.html

He he... det er et link til min gamle side!
Nu ligger siden på scooterzone.dk!

Den har et bedre optræk end en almindelig, men jeg har ikke prøvet den afdroslet
i nu! =(

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : Gert Vest

Dato : 07-08-01 16:35

Thomas <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en

> [...]
selv
> med at lave noget selv (hvis man gør det) det er ned til forhandleren hvis

Stumperne generelt, er nok det samme som alm. SR 50. Omkring
brænstoftilførselen er det noget andet. Men lignende brænsstofsystemer i
biler er meget holdbare, så jeg tror ikke at det er der de fleste fejl
kommer. Jeg tror det vil vise sig at det er rust og andet korrosion, samt
div. styrt der vil dræne ens pengepung, ligesom alm. scooter.
Hvis den skulle være dyre at reparere, så er der jo også lidt penge at bruge
i differencen på benzinforbruget. Fra ca. 50 km/liter (Aprilia) til ca.
22km/liter (Den Blå Avis's test siger at EU-knallerter går 22 km/liter i
gennemsnit).

Jeg kører ca. 10000 km/år = 200 liter på Ditech og 454 liter alm.
Pris pr. år Ditech: ca. 1600 kr.
Pris pr. år Alm.: ca. 3636

Difference: 2036 kr/år

Dertil kommer at den skulle være billigere i olie også, men det har jeg ikke
regnet med.
Desuden er der aktionsradiusen: 8 * 50km = 400 km. Det vil være dejligt at
ikke skulle køre at tænke på næste tankning hele tiden. Specielt når man bor
ude på landet som jeg, hvor der er 8 km. til nærmeste tank. OK reservedunken
er opfundet.

Den næste jeg køber bliver helt sikkert en Ditech, desværre kommer den højst
sandsynligt ikke som Area 51, i følge importøren.

Med venlig hilsen

Gert Vest