/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Homoægteskab ikke en menneskeret
Fra : Jesper


Dato : 29-06-10 23:19

Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
homoægteskab ikke er en menneskeret.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>

--
Jesper
*********************************************
Chuck Norris doesn't wear a watch.
HE decides what time it is.

 
 
Peter K (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Peter K


Dato : 30-06-10 05:19

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>
> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>

Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må han
jo.

Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han jo.

Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må han
jo.




Bo Warming (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 30-06-10 05:35

On Wed, 30 Jun 2010 16:18:55 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>>
>> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>
>
>Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må han
>jo.
>
>Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han jo.
>
>Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må han
>jo.
>
Bland staten uden om
Kirken er her bondefornuftig at når der skal og kan laves børn, kun da
skal fællesskabet blande sig juridisk og ceremonielt.
>

Volger Garfield  (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Volger Garfield 


Dato : 30-06-10 18:28

On Wed, 30 Jun 2010 16:18:55 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>>
>> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>
>
>Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må han
>jo.

Men det bliver det ikke til en menneskeret af.

>Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han jo.

Hvordan ved man at æselet selv vil - Det ender jo med at blive et
tvangsægteskab og det er forbudt (hér)

>Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må han
>jo.

Det må han heller ikke, hér. (Ihvertfald ikke på samme tid)


Volger

Peter K (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Peter K


Dato : 30-06-10 22:54

"Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> wrote in message
news:q4vm2611aqe5orj9jm33gah34vofbdpciu@4ax.com...
> On Wed, 30 Jun 2010 16:18:55 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
> wrote:
>
>>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>>news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
>>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
>>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>>>
>>> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>
>>
>>Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må
>>han
>>jo.
>
> Men det bliver det ikke til en menneskeret af.
>
>>Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han
>>jo.
>
> Hvordan ved man at æselet selv vil - Det ender jo med at blive et
> tvangsægteskab og det er forbudt (hér)
>
>>Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må han
>>jo.
>
> Det må han heller ikke, hér. (Ihvertfald ikke på samme tid)

Ja - du har ret i at "menneskerettigheder" handler om hvad man har lov eller
ret til, og ikke om hvad man IKKE har lov til (som almindelige love for det
meste handler om).

Vi skal dog huske at de såkaldte "menneskerettigheder" er bare nogle
retningslinjer som nogen syntes var en god ide.

De kunne ligesågodt inkludere at mand-mand ægteskaber er en "ret", eller at
en mand må have flere koner (som man kan i andre lande), eller at det er en
menneskeret at spise pølse på brød med sennep.





Jesper (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-07-10 10:09

Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:

> "Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> wrote in message
> news:q4vm2611aqe5orj9jm33gah34vofbdpciu@4ax.com...
> > On Wed, 30 Jun 2010 16:18:55 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
> > wrote:
> >
> >>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> >>news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
> >>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
> >>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
> >>>
> >>> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>
> >>
> >>Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må
> >>han
> >>jo.
> >
> > Men det bliver det ikke til en menneskeret af.
> >
> >>Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han
> >>jo.
> >
> > Hvordan ved man at æselet selv vil - Det ender jo med at blive et
> > tvangsægteskab og det er forbudt (hér)
> >
> >>Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må han
> >>jo.
> >
> > Det må han heller ikke, hér. (Ihvertfald ikke på samme tid)
>
> Ja - du har ret i at "menneskerettigheder" handler om hvad man har lov eller
> ret til, og ikke om hvad man IKKE har lov til (som almindelige love for det
> meste handler om).
>
> Vi skal dog huske at de såkaldte "menneskerettigheder" er bare nogle
> retningslinjer som nogen syntes var en god ide.
>
> De kunne ligesågodt inkludere at mand-mand ægteskaber er en "ret", eller at
> en mand må have flere koner (som man kan i andre lande), eller at det er en
> menneskeret at spise pølse på brød med sennep.
>
>
>
Hvad vrøvler du om Peter K? Homoægteskaber er naturligvis også mand-mand
ægteskaber, flerkoneri er forbudt i alle europarådslande og ERMK blnader
sig naturligvis ikke i hvordan du spiser din pølse. Hvis du vil ha'
"pølsen" op bag i, så kan du gøre det, men det er ikke en menneskeret at
få sådan et forhold velsignet.

--
Jesper
*********************************************
Chuck Norris doesn't wear a watch.
HE decides what time it is.

Peter K (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Peter K


Dato : 01-07-10 10:36

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1jky6ud.9voyr319s69fbN%spambuster@users.toughguy.net...
> Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:
>
>> "Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> wrote in message
>> news:q4vm2611aqe5orj9jm33gah34vofbdpciu@4ax.com...
>> > On Wed, 30 Jun 2010 16:18:55 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
>> > wrote:
>> >
>> >>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>> >>news:1jkvi4i.kdem48vqhsk4N%spambuster@users.toughguy.net...
>> >>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
>> >>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>> >>>
>> >>> <http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2010/06/29/235209.htm>
>> >>
>> >>Men står der at en mand IKKE må gifte sig med en mand? Hvis ikke, så må
>> >>han
>> >>jo.
>> >
>> > Men det bliver det ikke til en menneskeret af.
>> >
>> >>Står der at en mand IKKE må gifte sig med et æsel? Hvis ikke, så må han
>> >>jo.
>> >
>> > Hvordan ved man at æselet selv vil - Det ender jo med at blive et
>> > tvangsægteskab og det er forbudt (hér)
>> >
>> >>Står der at en mand IKKE må gifte sig med 12 kvinder? Hvis ikke, så må
>> >>han
>> >>jo.
>> >
>> > Det må han heller ikke, hér. (Ihvertfald ikke på samme tid)
>>
>> Ja - du har ret i at "menneskerettigheder" handler om hvad man har lov
>> eller
>> ret til, og ikke om hvad man IKKE har lov til (som almindelige love for
>> det
>> meste handler om).
>>
>> Vi skal dog huske at de såkaldte "menneskerettigheder" er bare nogle
>> retningslinjer som nogen syntes var en god ide.
>>
>> De kunne ligesågodt inkludere at mand-mand ægteskaber er en "ret", eller
>> at
>> en mand må have flere koner (som man kan i andre lande), eller at det er
>> en
>> menneskeret at spise pølse på brød med sennep.
>>
>>
>>
> Hvad vrøvler du om Peter K? Homoægteskaber er naturligvis også mand-mand
> ægteskaber, flerkoneri er forbudt i alle europarådslande og ERMK blnader
> sig naturligvis ikke i hvordan du spiser din pølse. Hvis du vil ha'
> "pølsen" op bag i, så kan du gøre det, men det er ikke en menneskeret at
> få sådan et forhold velsignet.

Det er hele pointen. "Menneskerettigheder" er sådan set bare nogle
tilfældige ideer skrevet ned, og kaldet for "rettigheder".

Hvorfor er det en menneskeret at en mand kan gifte sig med en kvinde? Men
ikke en menneskeret at en mand kan gifte sig med en mand?


Jesper (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-07-10 11:52

Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:

>
> Det er hele pointen. "Menneskerettigheder" er sådan set bare nogle
> tilfældige ideer skrevet ned, og kaldet for "rettigheder".
>
> Hvorfor er det en menneskeret at en mand kan gifte sig med en kvinde? Men
> ikke en menneskeret at en mand kan gifte sig med en mand?

Ét ord: Reproduktion
--
Jesper
*********************************************
Chuck Norris doesn't wear a watch.
HE decides what time it is.

Peter K (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Peter K


Dato : 01-07-10 12:01

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1jkyboh.oj75i9ceszmoN%spambuster@users.toughguy.net...
> Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:
>
>>
>> Det er hele pointen. "Menneskerettigheder" er sådan set bare nogle
>> tilfældige ideer skrevet ned, og kaldet for "rettigheder".
>>
>> Hvorfor er det en menneskeret at en mand kan gifte sig med en kvinde? Men
>> ikke en menneskeret at en mand kan gifte sig med en mand?
>
> Ét ord: Reproduktion

Og? Siger du at en mand og kvinder har "ret" til at gifte sig med hindanden
fordi de kan have børn? Men derimod, at en mand må ikke gifte sig med en
mand fordi de ikke kan have børn sammen?

Hvad med et mand-kvinde par som ikke vil have børn - hvorfor har de ret til
at gifte sig? Hvad med personer der ikke kan have børn af medicinske
årsager - hvorfor må de giftes?

Det hænger ikke sammen.

Og jeg kan ikke se hvorfor det ikke er en "ret" for en mand at gifte sig med
flere kvinder - de kan alle have børn med ham.... reproduktion!


Jesper (01-07-2010)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-07-10 12:09

Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> news:1jkyboh.oj75i9ceszmoN%spambuster@users.toughguy.net...
> > Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:
> >
> >>
> >> Det er hele pointen. "Menneskerettigheder" er sådan set bare nogle
> >> tilfældige ideer skrevet ned, og kaldet for "rettigheder".
> >>
> >> Hvorfor er det en menneskeret at en mand kan gifte sig med en kvinde? Men
> >> ikke en menneskeret at en mand kan gifte sig med en mand?
> >
> > Ét ord: Reproduktion
>
> Og? Siger du at en mand og kvinder har "ret" til at gifte sig med hindanden
> fordi de kan have børn? Men derimod, at en mand må ikke gifte sig med en
> mand fordi de ikke kan have børn sammen?
>
> Hvad med et mand-kvinde par som ikke vil have børn - hvorfor har de ret til
> at gifte sig? Hvad med personer der ikke kan have børn af medicinske
> årsager - hvorfor må de giftes?
>
> Det hænger ikke sammen.
>
> Og jeg kan ikke se hvorfor det ikke er en "ret" for en mand at gifte sig med
> flere kvinder - de kan alle have børn med ham.... reproduktion!

100% af alle børn er et resultat af samvær mellem mand og kvinde. 0% er
resultatet af samvær mand-mand, det kommer der kun lort på pikken af!

Så udfra en samfundsmæssig synsvinkel, så er det mand-kvinde forholdet
der skal beskyttes, da det danner grundlag for den næste generation.
--
Jesper
*********************************************
Chuck Norris doesn't wear a watch.
HE decides what time it is.

Martin Larsen (30-06-2010)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 30-06-10 10:24

Jesper wrote:
> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>
>
Jeg havde nær sagt op i røven med dette godhedsindustrielle
antidemokratiske tosseri - også selvom lodderne her fordelte sig
fornuftigt (men kun 4-3).

Mvh
Martin

P.N. (30-06-2010)
Kommentar
Fra : P.N.


Dato : 30-06-10 13:16


"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2b0d29$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper wrote:
>> Den Europæiske Menneskeretsdomstol slog fast i dag at retten til
>> homoægteskab ikke er en menneskeret.
>>
>>
> Jeg havde nær sagt op i røven med dette godhedsindustrielle
> antidemokratiske tosseri - også selvom lodderne her fordelte sig
> fornuftigt (men kun 4-3).
>
> Mvh
> Martin

Og her gik vi og troede vi at i højrefløjsere blev vildt ophidsede når
bøsser blev stenet i Iran og så er blot en flok skide homofober, nu må
P.E.R. komme på banen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408836
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste