/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Passagerer indrømmer
Fra : Per Rønne


Dato : 10-06-10 15:12

Ja, læs selv:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
i-selvransagelse>

Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det var dem
der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

 
 
Notion (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Notion


Dato : 10-06-10 17:58


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
> Ja, læs selv:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
> i-selvransagelse>
>
> Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
> Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det var dem
> der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.

Per kan du ikke fortælle, om du syntes pirateri er okay?

Glem nu alt om hvem som begyndte at slå på soldaterne, men koncentrer dig
om, lovligheden i at disse soldater befandt sig på skibet.

Det er det som optager de fleste, men at du har holdning til pirateri, er
godt nok forkert.


Per Rønne (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 10-06-10 18:08

Notion <No_post@to.me> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
> > Ja, læs selv:
> >
> > <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
> > i-selvransagelse>
> >
> > Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
> > Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det var dem
> > der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.
>
> Per kan du ikke fortælle, om du syntes pirateri er okay?
>
> Glem nu alt om hvem som begyndte at slå på soldaterne, men koncentrer dig
> om, lovligheden i at disse soldater befandt sig på skibet.
>
> Det er det som optager de fleste, men at du har holdning til pirateri, er
> godt nok forkert.

Som angivet af mange var aktionen fuldt ud lovlig.

Og lige som med dem der hævder at verdensaltet blev skabt af Gud år 23.
oktober 4004 fKr, kl. 9:00, så orker jeg ikke at diskutere det
yderligere, så:

EOD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Kim Larsen \(på AltB~ (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 10-06-10 20:44

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1jjvwwq.1u2oclryelszfN%per@RQNNE.invalid
> Notion <No_post@to.me> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
>>> Ja, læs selv:
>>>
>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
>>> i-selvransagelse>
>>>
>>> Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
>>> Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det
>>> var dem der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.
>>
>> Per kan du ikke fortælle, om du syntes pirateri er okay?
>>
>> Glem nu alt om hvem som begyndte at slå på soldaterne, men
>> koncentrer dig om, lovligheden i at disse soldater befandt sig på
>> skibet.
>>
>> Det er det som optager de fleste, men at du har holdning til
>> pirateri, er godt nok forkert.
>
> Som angivet af mange var aktionen fuldt ud lovlig.

Nej aktionen foregik i internationalt farvand og var 100 % ulovlig. Det
var/er at sammenligne fuldstændig med pirateri. Passagerne gjorde langt
mindre end de kunne have gjort. Havde de slået hele banden af soldater
ihjel, så havde der ikke været så meget at sige til det.

Så jeg synes at du skal besvare spørgsmålet: Per kan du ikke fortælle, om du
syntes pirateri er okay?

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



J. Nielsen (10-06-2010)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 10-06-10 21:29

On Thu, 10 Jun 2010 21:44:04 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Så jeg synes at du skal besvare spørgsmålet: Per kan du ikke fortælle, om du
>syntes pirateri er okay?

Her er et par eksempler mere på israelsk "pirateri" som du og
Spirituspatruljen kan forarges over.

http://en.wikipedia.org/wiki/Francop_Affair
http://en.wikipedia.org/wiki/Karine_A_Affair
--

-JN-

Michael Weber (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 10-06-10 21:24

"Per Rønne" wrote:
> Notion <No_post@to.me> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
>>> Ja, læs selv:
>>>
>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
>>> i-selvransagelse>
>>>
>>> Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
>>> Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det
>>> var dem der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.
>>
>> Per kan du ikke fortælle, om du syntes pirateri er okay?
>>
>> Glem nu alt om hvem som begyndte at slå på soldaterne, men
>> koncentrer dig om, lovligheden i at disse soldater befandt sig på
>> skibet.
>>
>> Det er det som optager de fleste, men at du har holdning til
>> pirateri, er godt nok forkert.
>
> Som angivet af mange var aktionen fuldt ud lovlig.


Som angivet af det internationale samfund, ønsker man en uvildig undersøgelse
af hændelse for at fastslå om aktionen var lovlig.



--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

\"@' (10-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 10-06-10 21:33

On Thu, 10 Jun 2010 22:23:49 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:


>Som angivet af det internationale samfund, ønsker man en uvildig undersøgelse
>af hændelse for at fastslå om aktionen var lovlig.


ja,

det bliver interessant at finde ud af om det er lovligt at forsyne
terrorister med våben under dække af påstået humanisme


--
Si vis pacem - para bellum

Michael Weber (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Michael Weber


Dato : 10-06-10 21:34

"@' wrote:
> On Thu, 10 Jun 2010 22:23:49 +0200, "Michael Weber"
> <michael@michaelweber.invalid> wrote:
>
>
>> Som angivet af det internationale samfund, ønsker man en uvildig
>> undersøgelse af hændelse for at fastslå om aktionen var lovlig.
>
>
> ja,
>
> det bliver interessant at finde ud af om det er lovligt at forsyne
> terrorister med våben under dække af påstået humanisme


Sjovt at Israel modsætter sig en uafhængig undersøgelse.
Hvis man ikke har noget at skjule, hvad er så problemet?!


--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/
Die Schöne neue Welt der Überwachung:
http://www.spiegel.de/media/0,4906,15385,00.swf

Ukendt (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-10 23:34

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse
news:4c114ca4$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Sjovt at Israel modsætter sig en uafhængig undersøgelse.
> Hvis man ikke har noget at skjule, hvad er så problemet?!

Hvem vil du foreslå skulle stå for en sådan "uafhængig" undersøgelse ?

Er "uvildig" ikke godt nok ?



\"@' (12-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 12-06-10 14:36

On Thu, 10 Jun 2010 22:33:38 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>"@' wrote:
>> On Thu, 10 Jun 2010 22:23:49 +0200, "Michael Weber"
>> <michael@michaelweber.invalid> wrote:
>>
>>
>>> Som angivet af det internationale samfund, ønsker man en uvildig
>>> undersøgelse af hændelse for at fastslå om aktionen var lovlig.
>>
>>
>> ja,
>>
>> det bliver interessant at finde ud af om det er lovligt at forsyne
>> terrorister med våben under dække af påstået humanisme
>
>
>Sjovt at Israel modsætter sig en uafhængig undersøgelse.
>Hvis man ikke har noget at skjule, hvad er så problemet?!

samme uafhængighed som kendetegner såkaldte humanitære organisationer
som helt enøjet og ensidigt påtaler hvad israelerne gør, men aldrig
påtaler hvad de der i mere end 60 år har ført krig mod Israel
foretager sig,

jeg forstår ganske udmærket israelernes holdning


hvornår begynder de åh så aaaaltid "velmenende" "humanister" at
kritisere muhamedanernes femfærd mod israelse civilister?


--
Si vis pacem - para bellum

Per Rønne (12-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-06-10 05:15

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Notion <No_post@to.me> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
> >>> Ja, læs selv:
> >>>
> >>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
> >>> i-selvransagelse>
> >>>
> >>> Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
> >>> Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det
> >>> var dem der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.
> >>
> >> Per kan du ikke fortælle, om du syntes pirateri er okay?
> >>
> >> Glem nu alt om hvem som begyndte at slå på soldaterne, men
> >> koncentrer dig om, lovligheden i at disse soldater befandt sig på
> >> skibet.
> >>
> >> Det er det som optager de fleste, men at du har holdning til
> >> pirateri, er godt nok forkert.
> >
> > Som angivet af mange var aktionen fuldt ud lovlig.
>
> Som angivet af det internationale samfund, ønsker man en uvildig undersøgelse
> af hændelse for at fastslå om aktionen var lovlig.

Som angivet af USA mener man at det fuldt ud dækkes af en intern
israelsk undersøgelse ... USA var også bag den sikkerhedsrådsresolution
du henviser til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Patruljen (12-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 12-06-10 08:02

On 12 Jun., 15:36, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> On Thu, 10 Jun 2010 22:33:38 +0200, "Michael Weber"
>
>
>
>
>
> <mich...@michaelweber.invalid> wrote:
> >"@' wrote:
> >> On Thu, 10 Jun 2010 22:23:49 +0200, "Michael Weber"
> >> <mich...@michaelweber.invalid> wrote:
>
> >>> Som angivet af det internationale samfund, nsker man en uvildig
> >>> unders gelse af h ndelse for at fastsl om aktionen var lovlig.
>
> >> ja,
>
> >> det bliver interessant at finde ud af om det er lovligt at forsyne
> >> terrorister med v ben under d kke af p st et humanisme
>
> >Sjovt at Israel mods tter sig en uafh ngig unders gelse.
> >Hvis man ikke har noget at skjule, hvad er s problemet?!
>
> samme uafh ngighed som kendetegner s kaldte humanit re organisationer
> som helt en jet og ensidigt p taler hvad israelerne g r, men aldrig
> p taler hvad de der i mere end 60 r har f rt krig mod Israel
> foretager sig,

Dokumentation ?

Nå - ikke -

> jeg forst r ganske udm rket israelernes holdning
>
> hvorn r begynder de h s aaaaltid "velmenende" "humanister" at
> kritisere muhamedanernes femf rd mod israelse civilister?

Hvis du ikke undersøger tingene, så finder du ingenting. Men er det
din skyld eller de humanitære organisationers fejl?

> --
> Si vis pacem - para bellum-

Nicky (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Nicky


Dato : 10-06-10 19:47

Det er gårsdagens nyhed og har ikke længere nogen værdi. Jeg ser lige at
Hamas nu vil anlægge sag mod Israel. Verden er blevet gal.



""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
> Ja, læs selv:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
> i-selvransagelse>
>
> Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under dæk.
> Vesterlændinge bag i skibet, og arabere og tyrker i stævnen; det var dem
> der gik til angreb på soldaterne da de var mest sårbare.
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe


Patruljen (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 10-06-10 13:03

On 10 Jun., 20:46, "Nicky" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:
> Det er g rsdagens nyhed og har ikke l ngere nogen v rdi. Jeg ser lige at
> Hamas nu vil anl gge sag mod Israel. Verden er blevet gal.
>
> ""Per R nne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsennews:1jjvnnf.bwdycw1cuaon2N%per@RQNNE.invalid...
>
>
>
> > Ja, l s selv:
>
> > <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/369561:Udland--Gazaaktivister-
> > i-selvransagelse>
>
> > Passagererne blev endda inddelt i tre grupper. Kvinder under d k.
> > Vesterl ndinge bag i skibet, og arabere og tyrker i st vnen; det var dem
> > der gik til angreb p soldaterne da de var mest s rbare.

Svaret på opkaldet til flotillen lød således;

"Kalder den israelske hær. Det her er en frihedsflotille. Vi har seks
skibe med os, og om bord har vi udelukkende passagerer og humanitær
hjælp beregnet til folkene i Gaza-striben. Vi har ikke noget med, der
kan være en trussel for de armerede styrker«.

»Derfor har I ikke ret til at udøve magt imod os. Blokaden af Gaza er
ulovlig under international lov. Vi har tilladelse fra
havnemyndighederne i Gaza til at lægge til«, siger kvinden fra
frihedsflåden.


IDF gengav efterfølgende forkerte oplysninger om - "Go back to
Auschwitz" osv etc. Det var forkerte oplysninger og rendyrket
misinformering.

Tilgengæld havde kvinden som svarede fuldstændigt ret. Blokaden af
Gaza er ulovlig. Israel har okkuperet og besat palæstinensiske,
syriske og jordanske områder. I henhold til international lov har man
ret til at modsætte sig ulovlig okkupation. Længere er den egentlig
ikke - og så kan højredrengene jamre sig alt det de vil om raketter
osv.

Det er ret enkelt. Når Israel ikke mere handler imod international
lovgivning - så kan man klage over at være blevet uretfærdigt
behandlet. Og ikke et sekund før -




\"@' (10-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 10-06-10 21:27

On Thu, 10 Jun 2010 12:03:03 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:


>Tilgengæld havde kvinden som svarede fuldstændigt ret. Blokaden af
>Gaza er ulovlig.

nej


> Israel har okkuperet og besat palæstinensiske,
>syriske og jordanske områder. I henhold til international lov har man
>ret til at modsætte sig ulovlig okkupation.

og FN's sikkerhedsråd vedtog efter juni '67 at en af betingelserne som
skulle opfyldes af "araberne" for at israelerne skulle rømme besat
land var garantier til Israel om fred samt anerkendelse af staten
Israel,

men ind til videre har kun Jordan og Egypten kunnet oppe sig til
dette,




Længere er den egentlig ikke - og så kan jøde- og USA-hadere jamre så
længe de vil


histirien har nu gennemmere end 60 år vist at det er muhamedanerne som
ikke VIL have fred ved østenden af Middelhavet


--
Si vis pacem - para bellum

Per Rønne (12-06-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-06-10 05:15

"@' <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> On Thu, 10 Jun 2010 12:03:03 -0700 (PDT), Patruljen
> <Patruljen@yahoo.dk> wrote:
>
>
> >Tilgengæld havde kvinden som svarede fuldstændigt ret. Blokaden af
> >Gaza er ulovlig.
>
> nej
>
> > Israel har okkuperet og besat palæstinensiske,
> >syriske og jordanske områder. I henhold til international lov har man
> >ret til at modsætte sig ulovlig okkupation.
>
> og FN's sikkerhedsråd vedtog efter juni '67 at en af betingelserne som
> skulle opfyldes af "araberne" for at israelerne skulle rømme besat
> land var garantier til Israel om fred samt anerkendelse af staten
> Israel,

Inden for /sikre/ grænser, noget som våbenstilstandslinjen tydeligvis
ikke blev anset som værende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Patruljen (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 10-06-10 14:33

On 10 Jun., 22:27, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> On Thu, 10 Jun 2010 12:03:03 -0700 (PDT), Patruljen
>
> <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> >Tilgengæld havde kvinden som svarede fuldstændigt ret. Blokaden af
> >Gaza er ulovlig.
>
> nej

Du er konsekvent faktarsistent -

UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
Gaza is illegal and should be lifted.

UN High Commissioner for Human Rights Navi Pillay said on Saturday
Israel's blockade of Gaza is illegal and should be lifted, and
reiterated calls for an investigation into Israel's raid on aid supply
ships this week, Reuters reported.

"International humanitarian law prohibits starvation of civilians as a
method of warfare and ... it is also prohibited to impose collective
punishment on civilians," Pillay said.

"I have consistently reported to member states that the blockade is
illegal and must be lifted."
http://www.worldbulletin.net/news_detail.php?id=59534

Hvis nogen blokerede Sjælland ulovligt, så fandt jeg det ærligt talt
helt iorden, at fyre nogle stingere af i ægget på dem. Stop jeres
klagesange og sørg for at feje for egen dør - før i klager over
skidtet foran de andres.


Ukendt (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-10 23:26

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:6e0d9573-1c06-4cc5-a38f-df86fcd7350e@i28g2000yqa.googlegroups.com...

> Du er konsekvent faktarsistent -
>
> UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
> UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
> Gaza is illegal and should be lifted.

Og hvad så ? Hvad en eller anden tilfældig FN medarbejder udtaler er
LIGEGYLDIGT.

Det der tæller er sikkerhedsrådet og de har IKKE erklæret noget sådant.

Jeg kan kun igen opfordre dig til at fortælle hvilken konkret konvention,
som er overtrådt og hvordan - ellers snakker du jo bare tomme ord efter.



\"@' (12-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 12-06-10 14:47

On Fri, 11 Jun 2010 00:26:21 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn*mail.dk> wrote:

>"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>news:6e0d9573-1c06-4cc5-a38f-df86fcd7350e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
>
>> Du er konsekvent faktarsistent -
>>
>> UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
>> UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
>> Gaza is illegal and should be lifted.
>
>Og hvad så ? Hvad en eller anden tilfældig FN medarbejder udtaler er
>LIGEGYLDIGT.
>
>Det der tæller er sikkerhedsrådet og de har IKKE erklæret noget sådant.
>
>Jeg kan kun igen opfordre dig til at fortælle hvilken konkret konvention,
>som er overtrådt og hvordan - ellers snakker du jo bare tomme ord efter.
>


Navanethem Pillay

SydAfrikansk højesteretsdommer udpeget af terrroisten Mandela har
iskkert medvirket ved udformningen af de nugældende racistiske love i
SydAfrika,

højkommisær for menneskerettigheder HØHH,

det er på tide af få nedlagt FN


--
Si vis pacem - para bellum

. (10-06-2010)
Kommentar
Fra : .


Dato : 10-06-10 17:25

On 11 Jun., 00:26, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:6e0d9573-1c06-4cc5-a38f-df86fcd7350e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
>
> > Du er konsekvent faktarsistent -
>
> > UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
> > UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
> > Gaza is illegal and should be lifted.
>
> Og hvad s ? Hvad en eller anden tilf ldig FN medarbejder udtaler er
> LIGEGYLDIGT.

FN`s høj kommisær for menneskerettigheder er ikke bare en tilfældig
receptionist - vel fister.

Her er iøvrigt hendes CV;


Education: University of Natal (BA & LLB); Harvard University (Masters
and Doctorate in human rights and international law )

Career
2003-2008 -- Appeals Division Judge, International Criminal Court in
the Hague
1999-2003 -- President, International Criminal Tribunal for Rwanda
1995-1999 -- Judge, International Criminal Tribunal for Rwanda 1995 --
Acting Judge, Supreme Court of South Africa
1995 -- Vice-President, University of Durban Westville
1985 -- Co-founded international women's rights group Equality Now
1980 -- Lecturer, University of KwaZulu-Natal
1967-1995 – Attorney and Conveyancer, High Court of South Africa
1967 -- First woman to start a law practice in Natal Province, South
Africa. Defense attorney http://www.ohchr.org/EN/NEWSEVENTS/Pages/NewHC.aspx


Her er hvad hun sagde om blokaden for 1.5 år siden;

18 November 2008 – The top United Nations human rights official called
today for an immediate end to the Israeli blockade of the Gaza Strip,
which she said contravened international law and had deprived those
living there of their most basic human rights for months.
“By function of this blockade, 1.5 million Palestinian men, women and
children have been forcibly deprived of their most basic human rights
for months,” said Navi Pillay, the UN High Commissioner for Human
Rights. “This is in direct contravention of international human rights
and humanitarian law. It must end now,” she said.

Ms. Pillay called on the Israeli authorities to facilitate the urgent
passage of essential humanitarian goods into Gaza, including food,
medical supplies and fuel, to allow the immediate restoration of
electricity, water and other essential services, and to lift
restrictions on the movement of civilians for medical, educational and
religious purposes.

“Decisive steps must be taken to preserve the dignity and basic
welfare of the civilian population, more than half of which are
children,” she said.

Ms. Pillay welcomed the decision by Israel to allow a limited number
of trucks to enter Gaza on 17 November, but recalled its obligation to
refrain from all measures that contravene international law.

“Only a full lifting of the blockade followed by a strong humanitarian
response will be adequate to relieve the massive humanitarian
suffering evident in Gaza today,” she said.

The High Commissioner also appealed for a complete cessation of
Israeli air strikes and incursions, and of rocket fire by Palestinian
groups.

Secretary-General Ban Ki-moon telephoned Israeli Prime Minister Ehud
Olmert today to express his deep concern over the consequences of the
deteriorating humanitarian situation inside Gaza.

Mr. Ban strongly urged Mr. Olmert to facilitate the freer movement of
humanitarian supplies and needed UN personnel into Gaza.

The Israeli leader denounced the continuing rocket fire into Israeli
from Gaza, but agreed to look seriously into the matter raised by Mr.
Ban, according to a read-out of the telephone call.

Also today, the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in
the Near East (UNRWA) drew attention to what it called “unprecedented
levels of hardship” in Gaza. It said mothers were being turned away
from UNRWA food centres without powdered milk for their babies, while
the agency had been unable to get supplies in, even for blind
children.

Men du mener velsagtens, at du har mere forstand på denslags. Og -
hvis du spørger Nickey og Jens Bruun, så er hun sikkert antisemit
eller nazist og er plaget af indre dæmoner. Måske begynder de`herrer
ligerfrem at anbefale excorcisme :)



\"@' (12-06-2010)
Kommentar
Fra : \"@'


Dato : 12-06-10 14:49

On Thu, 10 Jun 2010 16:25:06 -0700 (PDT), "." <Niels_Bruun@yahoo.dk>
wrote:

>On 11 Jun., 00:26, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:
>> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:6e0d9573-1c06-4cc5-a38f-df86fcd7350e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
>>
>> > Du er konsekvent faktarsistent -
>>
>> > UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
>> > UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
>> > Gaza is illegal and should be lifted.
>>
>> Og hvad s ? Hvad en eller anden tilf ldig FN medarbejder udtaler er
>> LIGEGYLDIGT.
>
>FN`s høj kommisær for menneskerettigheder er ikke bare en tilfældig
>receptionist - vel fister.

korrekt

hun er en SydAfrikansk racist


--
Si vis pacem - para bellum

Patruljen (12-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 12-06-10 08:01

On 12 Jun., 15:48, "\"@'" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> On Thu, 10 Jun 2010 16:25:06 -0700 (PDT), "." <Niels_Br...@yahoo.dk>
> wrote:
>
> >On 11 Jun., 00:26, "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> wrote:
> >> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:6e0d9573-1c06-4cc5-a38f-df86fcd7350e@i28g2000yqa.googlegroups.com...
>
> >> > Du er konsekvent faktarsistent -
>
> >> > UN's Pillay: Israel's blockade on Gaza illegal, must be lifted
> >> > UN High Commissioner for Human Rights Pillay said Israel's blockade of
> >> > Gaza is illegal and should be lifted.
>
> >> Og hvad s ? Hvad en eller anden tilf ldig FN medarbejder udtaler er
> >> LIGEGYLDIGT.
>
> >FN`s høj kommisær for menneskerettigheder er ikke bare en tilfældig
> >receptionist - vel fister.
>
> korrekt
>
> hun er en SydAfrikansk racist

Det dokumenterer du lige?

> --
> Si vis pacem - para bellum


Patruljen (12-06-2010)
Kommentar
Fra : Patruljen


Dato : 12-06-10 08:04

On 12 Jun., 06:14, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> "@' <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> > On Thu, 10 Jun 2010 12:03:03 -0700 (PDT), Patruljen
> > <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
>
> > >Tilgengæld havde kvinden som svarede fuldstændigt ret. Blokaden af
> > >Gaza er ulovlig.
>
> > nej
>
> > > Israel har okkuperet og besat palæstinensiske,
> > >syriske og jordanske områder. I henhold til international lov har man
> > >ret til at modsætte sig ulovlig okkupation.
>
> > og FN's sikkerhedsråd vedtog efter juni '67 at en af betingelserne som
> > skulle opfyldes af "araberne" for at israelerne skulle rømme besat
> > land var garantier til Israel om fred samt anerkendelse af staten
> > Israel,
>
> Inden for /sikre/ grænser, noget som våbenstilstandslinjen tydeligvis
> ikke blev anset som værende ...

Nope - hvad med at okkupere hele mellemøsten og halvdelen af Afrika -
bare sådan for en sikkerhedsskyld?

> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste