/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
National Banken - 100 mia.
Fra : Petse


Dato : 09-06-10 20:43

Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.

Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi bare kan
tage 24 mia. ud af National Banken?

 
 
Kim2000 (09-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 09-06-10 21:06



"Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:huoqsm$5r0$1@news.datemas.de...
> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
> mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.
>
> Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi bare kan
> tage 24 mia. ud af National Banken?

Og efter 24 år så gør vi hvad?

900.000 stillinger i det offentlige, vi er 5,6 millioner i landet, dvs. der
er en ansat for hver 5-6 borger. Det er altså for meget. Kommunerne brugte
alene sidste 1 milliard på konsulenter. De sidste 3 år er der blevet ansat
15000 akademikere til lave hvad?

Velfærdssamfundet skal atter målrettes så de svageste får og kun de svageste
og staten skal ganske enkelt lære at blande sig uden om mest muligt og holde
sig til kerneydelserne, altså uddannelse, retsvæsenet osv. I korsør betaler
man en taxamand taxameterpris for at han kører een beboer til bingo 30 meter
nede af gaden!! Og det værste var endda at kommunens ansvarlige chef slet
ikke kunne se noget forkert i det.


Kim2000 (09-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 09-06-10 21:16



"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
news:4c0ff3ff$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> "Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:huoqsm$5r0$1@news.datemas.de...
>> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
>> mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.
>>
>> Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi bare kan
>> tage 24 mia. ud af National Banken?
>
> Og efter 24 år så gør vi hvad?
>
> 900.000 stillinger i det offentlige, vi er 5,6 millioner i landet, dvs.
> der er en ansat for hver 5-6 borger. Det er altså for meget. Kommunerne
> brugte alene sidste 1 milliard på konsulenter. De sidste 3 år er der
> blevet ansat 15000 akademikere til lave hvad?
>
> Velfærdssamfundet skal atter målrettes så de svageste får og kun de
> svageste og staten skal ganske enkelt lære at blande sig uden om mest
> muligt og holde sig til kerneydelserne, altså uddannelse, retsvæsenet osv.
> I korsør betaler man en taxamand taxameterpris for at han kører een beboer
> til bingo 30 meter nede af gaden!! Og det værste var endda at kommunens
> ansvarlige chef slet ikke kunne se noget forkert i det.

Hov - Efter 4 år selvfølgelig


Kim Larsen \(på AltB~ (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Kim Larsen \(på AltB~


Dato : 10-06-10 09:57

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
news:4c0ff665$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> news:4c0ff3ff$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> "Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:huoqsm$5r0$1@news.datemas.de...
>>> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en
>>> der mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.
>>>
>>> Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi
>>> bare kan tage 24 mia. ud af National Banken?
>>
>> Og efter 24 år så gør vi hvad?
>>
>> 900.000 stillinger i det offentlige, vi er 5,6 millioner i landet,
>> dvs. der er en ansat for hver 5-6 borger. Det er altså for meget.
>> Kommunerne brugte alene sidste 1 milliard på konsulenter. De sidste
>> 3 år er der blevet ansat 15000 akademikere til lave hvad?
>>
>> Velfærdssamfundet skal atter målrettes så de svageste får og kun de
>> svageste og staten skal ganske enkelt lære at blande sig uden om mest
>> muligt og holde sig til kerneydelserne, altså uddannelse,
>> retsvæsenet osv. I korsør betaler man en taxamand taxameterpris for
>> at han kører een beboer til bingo 30 meter nede af gaden!! Og det
>> værste var endda at kommunens ansvarlige chef slet ikke kunne se
>> noget forkert i det.
>
> Hov - Efter 4 år selvfølgelig

Jo, den er selvfølgelig god nok. Men kan du ikke lige forklare hvorfor vi
skal spare røven ud af bukserne med så mange penge på statsbankkontoen ?
Det giver ingen mening. Selvfølgelig skal vi sætte tæring efter næring men
der er vel ingen grund til at gå fuldstændig amok blot fordi EU er ude at
rasle med sablerne. Hvorfor fanden har vi i det hele taget tilladt EU at
blande sig så meget i vores økonomi ? Vi er ikke med i den 3. fase af
EMU´en, så går det helt galt kan vi blot devaluere. Det kan jeg ikke se kan
rage EU på nogen måde. Vi truer ikke Euroens stabilitet. Og nej,
Christiansebasse, det gør vi ikke.

--
Kim Larsen (kun på en af udbyderne: AltBinaries.com eller Datemas.de)
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
Tag et kig på: http://dokusiden.itgo.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Christian R. Larsen (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-06-10 10:21

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> wrote
in message news:LN1Qn.5$rW2.2@hurricane...
> Jo, den er selvfølgelig god nok. Men kan du ikke lige forklare hvorfor vi
> skal spare røven ud af bukserne med så mange penge på statsbankkontoen ?

Nationalbanken er ikke en statsbank, og den har ikke 100 mia. på kontoen.
Tallet er grebet ud af den blå luft.

> Det giver ingen mening. Selvfølgelig skal vi sætte tæring efter næring men
> der er vel ingen grund til at gå fuldstændig amok blot fordi EU er ude at
> rasle med sablerne. Hvorfor fanden har vi i det hele taget tilladt EU at
> blande sig så meget i vores økonomi ?

Fordi vi gerne vil have ECB's hjælp til at fastholde vores fastkurspolitik.

> Vi er ikke med i den 3. fase af EMU´en, så går det helt galt kan vi blot
> devaluere.

Devaluering løser ingen problemer, Kim - det skaber dem.

> Det kan jeg ikke se kan rage EU på nogen måde. Vi truer ikke Euroens
> stabilitet. Og nej, Christiansebasse, det gør vi ikke.

Nej, det gør vi ikke - og hvad så?



Jesper Lund (09-06-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 09-06-10 21:29

Petse wrote:

> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
> mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.

Nationalbankens overskud er en regnskabsmæssig fiktion.

--
Jesper Lund

Christian R. Larsen (10-06-2010)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 10-06-10 08:12

"Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
news:huoqsm$5r0$1@news.datemas.de...
> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
> mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.
>
> Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi bare kan
> tage 24 mia. ud af National Banken?

Nationalbankens overskud efter henlæggelser overføres automatisk til staten.
I øvrigt passer det ikke, at den har et overskud på 100 mia. Senest
afsluttede regnskabsår er 2009, og der var overskuddet 3,9 mia., hvoraf 1,5
mia. blev overført til staten.




Petse (11-06-2010)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 11-06-10 17:16

Christian R. Larsen wrote:
> "Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
> news:huoqsm$5r0$1@news.datemas.de...
>> Har snakket om genopretningspakken med nogle bekendte og der var en der
>> mente, at National Banken har 100 mia. i overskud.
>>
>> Hvis det passer, hvorfor fanden skal vi så spare 24 mia, når vi bare kan
>> tage 24 mia. ud af National Banken?
>
> Nationalbankens overskud efter henlæggelser overføres automatisk til staten.
> I øvrigt passer det ikke, at den har et overskud på 100 mia. Senest
> afsluttede regnskabsår er 2009, og der var overskuddet 3,9 mia., hvoraf 1,5
> mia. blev overført til staten.
>
>
>

Ja, jeg kan så ikke sige om det er rigtig eller forkert.
Har bare hørt det med de 100 mia fra en bekendt. Om han har ret eller ej
aner jeg ikke noget om.
Skrev indlægget for at få det bekræftet eller afkræftet.

Christian R. Larsen (14-06-2010)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 14-06-10 09:02

"Petse" <pjensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message
news:hutngl$act$5@news.datemas.de...
> Ja, jeg kan så ikke sige om det er rigtig eller forkert.

Det stammer fra NB's egen hjemmeside, så det er naturligvis rigtigt.




Jesper Lund (11-06-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 11-06-10 17:31

Petse wrote:

> Skrev indlægget for at få det bekræftet eller afkræftet.

Nu er dk.politik ikke ligefrem kendt for sit store fokus på faktuelle
oplysninger, men det er da interessant at du har fået den ide

--
Jesper Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408836
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste