Bekæmp ynk og nag med mobilbrainstorming
Empati=ynk gir muslimindvandring og ande onder og misundelse, hævnlyst
og ande nagfølelser er også rod til meget bittert djævelskab
Hvis folk der knevrer i mobiltelefon dagen lang med venner diskuterede
fordele ved at arbejde skaber arbejde på et frit marked som i Kina, så
ville meget være bedre
Dk.politik er bedre end sms og snak
Fortrængning af nag-aggressioner: og deres "råd og gæring"
Både islandske og sicilianske klaner har været tæt ved udryddelse
fordi øje for øje gør verden blind.
Hævnlystens onde cirkler giver vendetta dvs blodfejde. Nagfølelsernes
resentiment er et kæmpeproblem Nietzsche lærte Freud modellen om at
fortrængt had ligger og bliver giftigt . En munk kan sublimere sin
sexlyst over i havearbeje når onanilyst opstår, og det er ret
problemfrit, men bider man en fornærmelse i sig kan hævnlysten ligge
og ulme og rådne og gære indtil der sker vulkaneksplosion og
uforudsigelig sublimation er sket af een art forståelig had til noget
sindrigt og værre uforståeligt had. Det hjar mange tænkere indset og
skrevet klart fra Jefferson til Gandhi..Samtidig med at Freud lærtes
op vedr slavemoral, skrev Henrik Ibsen skuespil om hvordan ærlighed
varer længst men når man dumstolt fortrænger selvbedrag om , at man
ikke holder af sit barn, fordi det er utroskabsbarn og man er hanrej,
så får man barnet til at begå selvmord (Vildanden).
Der sker forfærdelige gæringer i underbevidstheden så Åbenhed kan ikke
overdrives - Lys over land.
Staten bør ikke hævne men overvåge for elektroniske informationer er
vejen ud af kriminalitetsvæksten.
Talrige skilsmissedramaer har moralen at hvis man turde sandheden var
mega-problemer ikke skruet i vejret
"Slaveopstanden i moralen begynder med, at ressentimenttet selv bliver
skabende og føder værdier: resentimentet hos sådanne væsener, der er
nægtet den egentlige reaktion gennem handling og som kun holder sig
skadesløse gennem en imaginær hævn. Mens al fornem moral vokser ud af
en triumferende sigen ja til sig selv, siger slavemoralen fra første
færd nej til et "udenfor", til et "anderledes", til et "ikke-selv", og
dette nej er dens skabende handling. Denne venden op og ned på det
værdisættende blik - denne nødvendige retning udadtil i stedet for
indadtil mod sig selv - hører netop til ressentimentet: for at komme
til verden behøver slavemoralen forst og fremmest altid en mod- og
yderverden. Den behøver fysiologisk talt, ydre pirringer for
overhovedet at agere: dens aktion er fra grunden af reaktion".
Nietzsche
De fortrængte nagfølelser kaldes ressentiment og omfatter hævnlyst,
misundelse, bitterhed,jalousi, forurettethed, rethaveriskhed og er
enormt stærke argumenter for at følge den konfuzianske vej Åbenhed
uden grænser. Kun omkostninger bøt være loft for overvågning.
|