Velbekomme! 2 is-opskrifter
Fra : Michael Tranekjer

Dato : 06-08-01 13:13

Hej folkens!

For nogle uger siden postede jeg et spørgsmål vedr. en ismaskine, og bl.a.
takket være de svar, jeg modtog i gruppen, fik jeg købt det rigtige.

Så som tak for rådene kommer her to nemme opskrifter på suveræne sorbeter.
Det er naturligvis en fordel med ismaskine, men de kan sagtens tilberedes
uden.

Velbekomme!

Chokoladesorbet

2½ dl sødmælk
2 dl vand
150 g sukker
50 g glucose
200 g mørk chokolade (manjari)

Mælk, vand, sukker og glucose koges op. Hæld det derefter over den hakkede
chokolade og rør, til det bliver helt glat og ensartet. Sigt og køl ned.
Kør sorbeten på ismaskine eller sæt den i fryseren og pisk hver halve time,
indtil den sætter sig.

Appelsinsorbet

5-6 usprøjtede appelsiner
400 g sukker
3 dl vand

Dagen før: Læg appelsinerne i sukkeret, sørg for at sukkeret kommer rundt
omkring skallen. Film skålen stramt. Dagen efter skrabes sukkeret af
appelsinerne, som nu har frigivet deres appelsinolie til sukkeret. Pres
saften af appelsinerne. Kog appelsinsukkeret med vandet og pisk til
sukkeret er opløst. Kom det i appelsinsaften og rør sammen, sigt og kør
sorbeten på maskine eller sæt den i fryseren og pisk hver halve time,
indtil den sætter sig.

Trane =;o}

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 06-08-01 18:44

"Michael Tranekjer" <michaeltranekjer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej folkens!
>
> For nogle uger siden postede jeg et spørgsmål vedr. en ismaskine, og
bl.a.
> takket være de svar, jeg modtog i gruppen, fik jeg købt det rigtige.

Hej
Nu er jeg nysgerrig.
Hvad for én har du købt ?
Ghita Cecilie

Fra : Michael Tranekjer

Dato : 07-08-01 08:57

Hejsa!

Jeg har købt Philips Delizia, 1 ltr. Den virker udmærket. Isen er i hvert
tilfælde spiselig

Trane =;o}

Fra : Morten Matzen

Dato : 07-08-01 11:52

Hejsa

Må man spørge hvad sådan en maskine koster ?

Morten

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 07-08-01 15:43

> [...]
> Hejsa!
>
> Jeg har købt Philips Delizia, 1 ltr. Den virker udmærket. Isen er i

Hej
Det er også så´n en jeg har, og vi er vææældig tilfredse.
Ghita Cecilie

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-08-01 19:38

Michael Tranekjer <michaeltranekjer@yahoo.com> wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg har købt Philips Delizia, 1 ltr. Den virker udmærket. Isen er i hvert
> tilfælde spiselig

Har du købt den jeg anbefalede, hvor selve køleelementet er en skål
eller de nyere version, hvor køleelementet er i bunden ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Michael Tranekjer

Dato : 08-08-01 07:51

Hej igen-igen!

Vi har desværre kun en lille fryser, så det var pladshensynet, der vejede
tungest. Derfor: Separat køleelement. Men det er nu ikke noget problem at
skrabe isen ud, vaske køleelementet af, smide det i fryseren, og så bruge
det igen et døgns tid senere.

Og maskinen koster iøvrigt 499,- kroner. Den kan fås (dvs. bestilles hjem!)
overalt, men man skal afgjort ikke forvente at forretningerne ved noget som
helst om den. Eller for den sags skyld nogen som helst andre is-maskiner.

Trane =;o}

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote in

Fra : netman77

Dato : 08-08-01 08:18

"Michael Tranekjer" skrev d. 08-08-01 07:51 dette indlæg :
> [...]
noget som
> helst om den. Eller for den sags skyld nogen som helst andre

Hej Michael

Jeg har samme is-maskine, og er vældigt tilfreds med den. Jeg har købt
et ekstra fryse-element, så jeg kan lave 2 slags is samme dag. Det
koster kr. 200,-

m.v.h. Jette M.

http://www.kandu.dk/