|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Punktering - udlejnings bil Fra : basso
 | 
 Dato :  21-07-10 11:30
 | 
 |  | Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
 punkteret dæk?
 
 
 |  |  | 
  cykelsmeden (21-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : cykelsmeden
 | 
 Dato :  21-07-10 14:35
 | 
 |  | Den 21-07-2010 12:29, basso skrev:
 > Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
 > punkteret dæk?
 hvis du har "fuld forsikring" så udlejer. Hvis ikke, så vil det normalt
 være lejeren.
 
 det var svaret til mig på g.can. hvor jeg havde "fuld forsikring, men
 gennem rejseselskabet, som havde formidlet billejen ;(
 Jeg måtte punge ud, men havde til gengæld ingen problemer med at få
 beløbet refunderet ved rejseselskabet efter hjemrejsen.
 
 finn
 
 
 |  |  | 
  Kennet og Pernille (25-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kennet og Pernille
 | 
 Dato :  25-07-10 21:42
 | 
 |  | 
 
            Hej
 jeg punterede med en AVIS bil i Australien. Jeg ringede og fik at vide, at 
 jeg skulle betale for lapningen når jeg leverede bilen tilbage (vist nok 100 
 AUD). Jeg fik lappet dækket, da jeg ikke ville risikere at strande i 
 ødemarken uden reservehjul.
 Da jeg leverede bilen tilbage, fortalte jeg hvad der var sket. Damen svarede 
 ved at refundere 100 AUD fordi jeg havde været så ærlig! Jeg fortalte endda 
 at jeg kun havde givet 60 AUD for lapningen! Fin service, men som sagt var 
 udgangspunktet, at jeg skulle betale for lapningen, hvilket også fremgik af 
 lejeaftalen.
 Kennet
 -- 
www.pernille-kennet.dk |  |  | 
  J (28-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J
 | 
 Dato :  28-07-10 11:46
 | 
 |  | 
 "basso" <basso@sport.dk> skrev i en meddelelse
 news:4c46cc22$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
 > punkteret dæk?
 
 Jeg lejede gennem Avis i England og kom til at betale for et nyt dæk.
 
 Jeg punkterede, ringede til Avis og de sendte en bil for at lappe dækket. De
 sagde at jeg derefter skulle køre bilen til et bestemt dækcenter og få et
 nyt dæk monteret.
 
 Da jeg afleverede bilen fik jeg en regning for et nyt dæk, men ikke for
 lapningen. Jeg var så naiv at tro et punkteret dæk var med i leje af bil,
 men nej.
 
 Da jeg næste gang skulle leje en bil ringede jeg til Hertz og klog af skade
 spurgte jeg med det samme om hvem der skulle betale ved punktering. Hos
 Hertz var det en del af lejen.
 
 Så jeg bruger ikke Avis mere, og har ligeledes anbefalet mine medarbejdere
 ikke at bruge Avis.
 
 Udover dette, var min oplevelse af Avis også at bilen ikke var klargjort da
 jeg fik den, der lå sodavandsflasker på gulvet bagi pilen,cigarettænder
 manglede og der var et stenslag i forruden.
 
 SÅ jeg tror det klogeste er at spørge det selskab du lejer hos om
 betingelserne INDEN leje.
 
 Mvh
 J
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjarne S Nielsen (31-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne S Nielsen
 | 
 Dato :  31-07-10 16:31
 | 
 |  | J skrev:
 
 > Jeg lejede gennem Avis i England og kom til at betale for et nyt dæk.
 >
 > Jeg punkterede, ringede til Avis og de sendte en bil for at lappe dækket. De
 > sagde at jeg derefter skulle køre bilen til et bestemt dækcenter og få et
 > nyt dæk monteret.
 >
 > Da jeg afleverede bilen fik jeg en regning for et nyt dæk, men ikke for
 > lapningen. Jeg var så naiv at tro et punkteret dæk var med i leje af bil,
 > men nej.
 >
 > Da jeg næste gang skulle leje en bil ringede jeg til Hertz og klog af skade
 > spurgte jeg med det samme om hvem der skulle betale ved punktering. Hos
 > Hertz var det en del af lejen.
 >
 > Så jeg bruger ikke Avis mere, og har ligeledes anbefalet mine medarbejdere
 > ikke at bruge Avis.
 >
 > Udover dette, var min oplevelse af Avis også at bilen ikke var klargjort da
 > jeg fik den, der lå sodavandsflasker på gulvet bagi pilen,cigarettænder
 > manglede og der var et stenslag i forruden.
 >
 > SÅ jeg tror det klogeste er at spørge det selskab du lejer hos om
 > betingelserne INDEN leje.
 >
 Jeg har lejet hos AVIS i Tyskland og Italien og Grækenland en del gange
 uden nogensinde at få andet end pinligt rengjorte næsten helt nye biler
 i fin stand. Nogle gange opgraderet til en meget højere klasse end jeg
 betalte for.
 Jeg tror, at problemet er den konkrete udlejer, du har været hos, og at
 du bør klage over behandlingen.
 
 Men man skal være meget opmærksom på udlejningsvilkår og forsikring, og
 det der med særlige vilkår omkring dæk er vist desværre ikke
 usædvanligt. Heldigvis sker det sjældent.
 
 Jeg betaler altid for at få reduceret selvrisikoen, siden dengang, da en
 formodet  norsk bilist smækkede døren op på vores lejebil i Italien og
 forårsagede en bule, der kostede mig ca. 4.000 kr.
 
 Pas på med de tilbud, der omfatter tredjeparts forsikring, f.eks.
 diverse flyselskaber og via sportsklubber.
 Det betyder altid, at du selv skal lægge penge ud for skade-selvrisiko
 og først får pengene refunderet efterfølgende.
 
 AVIS i Danmark har jeg ikke meget til overs for.
 
 Så vidt jeg husker brugte vi også AVIS i Skotland uden andre problemer
 end at folk generelt kører i den forkerte side af vejen og kantstenene
 tit er ved at ramme hjulene.
 
 Bjarne
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (31-07-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  31-07-10 17:25
 | 
 |  | basso skrev:
 > Er det normalt lejer eller udlejer der betaler for reperation af et
 > punkteret dæk?
 
 En bil vi lejede i Florida viste sig at have en sive-punktering, som vi
 dog levede med (og derved erfarede at man over-there har møntautomat på
 dæktryks-apparaterne på tankstationerne!) men noterede skriftligt, såvel
 som mundtligt ved aflevering uden at blive krediteret for det.
 Men vi er også så frygtsomme at al mulig dækning tilkøbes, så derfor
 måske også dén detalje :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
 |  |