Forskellige reaktioner på forskellige inst~
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-08-01 17:36

Findes der nogen videnskabelige indikationer af, at forskellige
mennesker reagerer forskelligt på forskellige dele af en komposition
eller indspilning (vokal, rytmer, soloinstrumenter...), eller at folk har
bestemte instrumenter som primære instrumenter, når de lytter til
musik? Det vil sige f.eks. at et menneske reagerer særligt stærkt
over for en kvindelig vokal, mens et andet menneske ubevidst lægger
mest vægt på rytmebaggrunden - eller at én ubevidst foretrækker
klaverspil, men en anden foretrækker guitar?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-01 19:59

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kk2jo$2mt$1@sunsite.dk...
> [...]
> mest vægt på rytmebaggrunden - eller at én ubevidst foretrækker
> klaverspil, men en anden foretrækker guitar?

__________________________

Interessant spørgsmål (hvor får du dem dog fra ?)

Jeg selv reagerer kraftigt på musik som indeholder saxofoner og
ukontrolabelt aggressivt klaverspil.

Hihi

Fra : Peter G.

Dato : 05-08-01 20:00

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> [...]
> mest vægt på rytmebaggrunden - eller at én ubevidst foretrækker
> klaverspil, men en anden foretrækker guitar?

Jeg vws ikkw om dette lige er det du leder efter, men denne side prøver at
påvise den teori. Under alle omstændigheder er der nogle links du måske kan
bruge.

http://www.philomel.com/

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"If You Can Make Me Disappear A Little, Can You Make Me Disappear A Lot?

Fra : Hanne

Dato : 05-08-01 20:54

> [...]
> mest vægt på rytmebaggrunden - eller at én ubevidst foretrækker
> klaverspil, men en anden foretrækker guitar?

Det ligger vel i opdragelsen og opvæksten og i hvordan den enkelte har
trænet eller udviklet sit musikøre.

Hanne