dieters lieder
Fra : lise hansen

Dato : 05-08-01 16:04

hej gruppe hvem er/var dieters lieder og hvad hed de forskellige medlemmer.
jeg har hørt en lille fugl synge noget om at de kom her fra Roskilde passer
det?
mvh. søren

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 05-08-01 16:12

"lise hansen" <ædfjgf@kdngkj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
medlemmer.
> jeg har hørt en lille fugl synge noget om at de kom her fra Roskilde

Ja de kom fra Roskilde, i miljøet omkring Paramount, centeret omkring
brødrene Martin og Johan Gerup. Deres største, og vist eneste, hit var "Dig
og mig", der blev indspillet i flere forskellige versioner. Det nummer var
med i Brødrene Bisp ( Voldsom Volvo).
Johan Gerup spiller vist nok med "Red Squares" idag......

mvh/ Søren

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Hans Huttel

Dato : 06-08-01 08:03

lise hansen skrev:

> hej gruppe hvem er/var dieters lieder og hvad hed de forskellige medlemmer.
> jeg har hørt en lille fugl synge noget om at de kom her fra Roskilde passer
> det?

Det er korrekt. Brødrene Gerup er allerede blevet nævnt. Så vidt jeg ved var
Halfdan E (siden kendt som komponist og producer) også med i Dieters Lieder.
Dieters Lieder blev videreført som det engelsksprogede Happy Mondays-agtige
Flying Fish og her var Halfdan E i al fald med.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/