/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
ekstern hd til brug på flere computere?
Fra : E


Dato : 06-05-10 16:21

Kan man købe en ekstern hd som man kan bruge på flere computere uden at
skulle flytte den?



 
 
N Dude (06-05-2010)
Kommentar
Fra : N Dude


Dato : 06-05-10 16:31

E wrote.:

> Kan man købe en ekstern hd som man kan bruge på flere computere uden
> at skulle flytte den?

Ja, hvis den har *ethernet* eller bare netværks tilslutning. Kaldes også en
NAS eller en filserver. Det er nødvendigt, at det er apparatet selv, som
forvalter filtabellen, hvilket IKKE sker på en USB disk, fordi der er det
OS'et der gør det.

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970476



Søren Bøgh Nielsen (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 06-05-10 20:47


"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse
news:4be2de62$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan man købe en ekstern hd som man kan bruge på flere computere uden at
> skulle flytte den?
>

Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_hd

Søren



N Dude (07-05-2010)
Kommentar
Fra : N Dude


Dato : 07-05-10 09:21

Søren Bøgh Nielsen wrote.:


> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og

Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,- i
leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!

Er der andre, som hopper på den, så bare ring til mig, jeg lejer meget gerne
harddiske ud til samme beløb!



Rado (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 07-05-10 10:08

On Fri, 7 May 2010 10:20:41 +0200, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>Søren Bøgh Nielsen wrote.:
>
>
>> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
>> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
>
>Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,- i
>leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!

Nu er der jo også 500 GB online backup inkl. i prisen.



--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

J (07-05-2010)
Kommentar
Fra : J


Dato : 07-05-10 13:46


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:e1m7u5lutkp5r6l5m5k298n9o9vulpvu1k@4ax.com...
> On Fri, 7 May 2010 10:20:41 +0200, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
> wrote:
>
>>Søren Bøgh Nielsen wrote.:
>>
>>
>>> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
>>> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
>>
>>Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,-
>>i
>>leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!
>
> Nu er der jo også 500 GB online backup inkl. i prisen.
>
>
Hvad mener geniet med "jo også"?



Rado (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 07-05-10 15:15

On Fri, 7 May 2010 14:46:06 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>
>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:e1m7u5lutkp5r6l5m5k298n9o9vulpvu1k@4ax.com...
>> On Fri, 7 May 2010 10:20:41 +0200, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
>> wrote:
>>
>>>Søren Bøgh Nielsen wrote.:
>>>
>>>
>>>> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
>>>> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
>>>
>>>Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,-
>>>i
>>>leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!
>>
>> Nu er der jo også 500 GB online backup inkl. i prisen.
>>
>>
>Hvad mener geniet med "jo også"?
>

At man både får en 500 GB NAS tilsendt, plus 500 GB online plads hos
TDC, til sikkerhedsbackup af indholdet på NASen.



--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Thorbjørn Ravn Ander~ (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-05-10 16:42

Den 07/05/10 16.14, Rado skrev:
> At man både får en 500 GB NAS tilsendt, plus 500 GB online plads hos
> TDC, til sikkerhedsbackup af indholdet på NASen.

og automatisk spejling derop.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Søren Bøgh Nielsen (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 07-05-10 14:03


"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:4be3cd5c$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,-
> i leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!

Med et lige så intuitivt interface og opsætning, så en netværksharddisk ikke
'kun er for nørder', 500 GB automatisk onlinebackup, og gratis support på
dansk?

> Er der andre, som hopper på den, så bare ring til mig, jeg lejer meget
> gerne harddiske ud til samme beløb!

Tilbyder du de samme ting?

Søren



N Dude (07-05-2010)
Kommentar
Fra : N Dude


Dato : 07-05-10 21:25

Søren Bøgh Nielsen wrote.:

> Tilbyder du de samme ting?

Ja, hvis du tegner en kontrakt for fem år!



Søren Bøgh Nielsen (08-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Bøgh Nielsen


Dato : 08-05-10 15:52


"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:4be47721$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, hvis du tegner en kontrakt for fem år!

Næppe - jeg nøjes med TDC HomeDisk ;)

Søren



Thorbjørn Ravn Ander~ (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-05-10 16:42

Den 07/05/10 10.20, N Dude skrev:
> Søren Bøgh Nielsen wrote.:
>
>
>> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
>> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
>
> Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,- i
> leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!
>
> Er der andre, som hopper på den, så bare ring til mig, jeg lejer meget gerne
> harddiske ud til samme beløb!

Der er tilsyneladende automatisk spejling til en TDC-server af filerne
hvis man er uheldig. Det er faktisk ret fikst.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Rado (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 07-05-10 16:49

On Fri, 07 May 2010 17:41:58 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Den 07/05/10 10.20, N Dude skrev:
>> Søren Bøgh Nielsen wrote.:
>>
>>
>>> Du kunne overveje en TDC HomeDisk:
>>> http://gear.comon.dk/nyheder/Fed-Home-Disk-fra-TDC-1.339008.html og
>>
>> Ja, og droppe det hurtigt igen. Det er da pløkåndsvagt at betale kr 736,- i
>> leje det første år og 600,- de efterfølgende for en sølle 500 gb disk!
>>
>> Er der andre, som hopper på den, så bare ring til mig, jeg lejer meget gerne
>> harddiske ud til samme beløb!
>
>Der er tilsyneladende automatisk spejling til en TDC-server af filerne
>hvis man er uheldig. Det er faktisk ret fikst.

Der er dog et men:

"4. Sikkerhed
Online backup af TDC HomeDisk sker ved overførsel
af data fra kundens TDC HomeDiskt til TDC via en
krypteret forbindelse. Opbevaringen af data hos TDC
er ikke krypteret.

TDC har truffet forskellige sikkerhedsforanstaltninger
for at beskytte kunden mod tab og misbrug af data,
herunder ved at der en gang dagligt tages back up
af alle de lagrede og sikkerhedskopierede filer på
serverne. TDC kan dog ikke fuldstændig udelukke, at
uvedkommende ulovligt vil kunne skaffe sig til adgang
til serverne og dermed se kundens data."

Det betyder så formodentlig også at admins etc. hos TDC kan kigge i
folks filer.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Jens Petersen (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Jens Petersen


Dato : 07-05-10 18:53

On Fri, 07 May 2010 17:48:40 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:


>Det betyder så formodentlig også at admins etc. hos TDC kan kigge i
>folks filer.

Man kan jo kryptere filerne på disken, så er backup'en også krypteret.

--
OV1A Jens

Drive the way you wish your children would.

Rado (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 07-05-10 19:22

On Fri, 07 May 2010 19:53:22 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>On Fri, 07 May 2010 17:48:40 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
>wrote:
>
>
>>Det betyder så formodentlig også at admins etc. hos TDC kan kigge i
>>folks filer.
>
>Man kan jo kryptere filerne på disken, så er backup'en også krypteret.
>

Det kræver at hver enkelt fil er krypteret individuelt, og det er ikke
en smart måde at kryptere filer på, især ikke hvis det er filer man
bruger hele tiden.

Det ville være meget smartere hvis TDC gav mulighed for at kryptere
samtidig med upload. Det gør de fleste andre online backup services.
Og det er relativt simpelt at lave.



--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Jesper Lund (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 07-05-10 23:42

Rado wrote:

> Det ville være meget smartere hvis TDC gav mulighed for at kryptere
> samtidig med upload. Det gør de fleste andre online backup services. Og
> det er relativt simpelt at lave.

Kender du en serviceudbyder til private, hvor krypteringsnøglen genereres
klient-side og bliver der (og *kun* der for den private nøgle hvis det er
PGP), således at det med 100% sikkerhed kan udelukkes at udbyderen (eller
andre skumle typer) har en bagdør der giver adgang til dine data?

Jeg krypterer selv... (jeg bruger ikke TDC men rsync.net).

--
Jesper Lund

Rado (08-05-2010)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 08-05-10 13:45

On 07 May 2010 22:41:48 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Rado wrote:
>
>> Det ville være meget smartere hvis TDC gav mulighed for at kryptere
>> samtidig med upload. Det gør de fleste andre online backup services. Og
>> det er relativt simpelt at lave.
>
>Kender du en serviceudbyder til private, hvor krypteringsnøglen genereres
>klient-side og bliver der (og *kun* der for den private nøgle hvis det er
>PGP), således at det med 100% sikkerhed kan udelukkes at udbyderen (eller
>andre skumle typer) har en bagdør der giver adgang til dine data?

Hos mozy.com (som jeg selv bruger) kan man selv generere nøglen, men
der er selvfølgelig ingen garanti for at den ikke bliver sendt videre.
Det er så AES 256 bit. Man kan også bruge deres egen nøgle, det er
Blowfish 448 bit.

Hvorfor de har valgt forskellige krypteringsmetoder her kan man så
fundere lidt over. Det kan jo ikke udelukkes at de har en skjult
aftale med NSA, AES 256 er jo ifølge nogle mulig at knække med
tilstrækkelig CPU kraft (om det så er rigtigt ved jeg ikke), det er
vist ikke tilfældet med Blowfish 448. Men NSA er nok næppe
interesseret i private folks data, det er nok mere terrorister og den
slags de er ude efter. Men det kunne jo også være for at et firma der
har penge nok kan betale nogen med en supercomputer til at redde deres
data, hvis de skulle smide nøglen væk.



--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste