Hjæp vedr. iskiassmerter
Fra : Rie

Dato : 04-08-01 22:44

Hej

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig, eller retter sagt min mor.

Min mor lider meget under iskiassmerter. Hun har prøvet meget, bl.a
fysioterapeut, "klog mand", akupunktur m.m. Intet har virket og hun får nu
stærke piller. Hun er blevet skrevet op til en operation, men ventiden er
desværre lang.

Er der nogen af jer, så har gode erfaring mod iskias, som måske kan hjælpe
hende, så vil jeg gerne høre fra jer.

Mvh

Rie Hyrland
rie@hyrland.dk
http://www.brystknuden.dk

Fra : /arcana

Dato : 04-08-01 23:36

"Rie" <rie@hyrland.dk> wrote in message

> Er der nogen af jer, så har gode erfaring mod iskias, som måske kan hjælpe
> hende, så vil jeg gerne høre fra jer.

Har hun været hos en kiropraktor?

/arcana

Fra : Los

Dato : 04-08-01 23:58

> Er der nogen af jer, så har gode erfaring mod iskias, som måske kan hjælpe
> hende, så vil jeg gerne høre fra jer.

Både min far og andre familiemedlemmer har fået kureret iskias-smerter hos
en zoneterapeut. Hun (zoneterapeuten) er nu draget til de evige
fodtrykkermarker, men mon ikke en anden zoneterapeut kan være ligeså
behjælpelig?

Mvh.

Morten

Fra : /arcana

Dato : 05-08-01 00:35

"Los" <dallx@hotmail.com> wrote in message news:9khucr$12f$1@sunsite.dk...

> [...]
> en zoneterapeut. Hun (zoneterapeuten) er nu draget til de evige
> fodtrykkermarker, men mon ikke en anden zoneterapeut kan være ligeså

Jeg er eksamineret zoneterapeut med mange års erfaring. Jeg vil anbefale
træning, kiropraktik eller akupunktur. Der er måske nogle
(zoneterapi-)punkter man kan trykke på, som lindrer i en akut situation, men
det ændrer ikke på, at man måske hellere skulle træne sin rygmuskulatur
eller lignende.

/arcana

Fra : Kat

Dato : 05-08-01 10:42

/arcana skrev:
> [...]
situation, men
> det ændrer ikke på, at man måske hellere skulle træne sin

Jeg vil give /arcana helt ret!
Nu ved jeg ikke hvad din mor skal opereres for (?), men det kunne
tyde på at det var noget afklemning af nerver i rygsøjlen af den
ene eller anden art. Dermed er det primært et knogleproblem, og
en zoneterapeut vil ikke kunne hjælpe her. Men kiropraktoren kan
gøre underværker, da han manipulerer med knogler og muskler!
Men husk at en veltrænet ryg, med muskler der støtter op om
knoglerne, er det allervigtigste, ellers kan hun gå til nok så
mange behandlinger med øjeblikkelig lindring - men tilbageflad
vil der komme!

--
/kat
---

Fra : Los

Dato : 05-08-01 11:08

> [...]
men
> det ændrer ikke på, at man måske hellere skulle træne sin rygmuskulatur

Jeg er enig med både Arcana og Kat i, at træning af rygmuskulaturen er at
foretrække. Faktisk er jeg forbløffet over den dominerende fysiske
inaktivitet hos flertallet af befolkningen. Klichéen: "sund sjæl i et sundt
legeme" holder virkelig et langt stykke ad vejen.
Har dog lige et spørgsmål: hvis det er et spørgsmål om optræning af
rygmuskulatur, hvorfor så anbefale akupunktur? Og hvad kan akupunktur
tilbyde, som zoneterapi ikke kan?

Mvh.

Morten

Fra : /arcana

Dato : 05-08-01 12:44

"Los" <dallx@hotmail.com> wrote in message news:9kj5k2$4ve$1@sunsite.dk...

> Har dog lige et spørgsmål: hvis det er et spørgsmål om optræning af
> rygmuskulatur, hvorfor så anbefale akupunktur? Og hvad kan akupunktur
> tilbyde, som zoneterapi ikke kan?

Det er heller ikke en varig løsning på problemet, men sådan en nål kan være
genial til at løse op for spændinger i forkrampede muskler. Det er
zoneterapi ikke så godt til.

/arcana

Fra : nils gert høj waale

Dato : 04-09-01 15:20

Optræning af rygmuskulatur ! ja nej, Man skal først og fremmest lære at gå
og stå rigtigt. Flade sko og flex i knæene og så opspænding af FORSIDEN,
spænd op fra mellemkødet til tungebenet, så bliver ryggen aflastet og
afspændt. Nogle helbreder Iskias, ved at gå med en tung rygsæk. Det virker
på to måder; masserer lænden (hvis rygsækken ellers er rigtigt udformet), og
tvinger en til at spænde forsiden op.
Jeg vil også anbefale Akupressur (shiatsu)
Kærlig hilsen Nils

/arcana <wallaby@kangoroo.gov> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kjbk6$7bq$1@news.cybercity.dk...