/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
brændte gryder ?
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 06:11

jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver gang
da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget som det
høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg kun har
piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer til bunds i
sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Mv.
Bo M Mogensen



 
 
Klaus Alexander Seis~ (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Klaus Alexander Seis~


Dato : 11-04-10 06:18

Bo M. Mogensen skrev:

> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en gryde ?

Alm. tøjvaskemiddel er osse fremragende til at ta' den slags (jeg
har kun prøvet dem uden parfume, så jeg aner ikke om duften af
parfume bli'r hængende hvis man benytter et vaskemiddel med parfume).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Bo M. Mogensen (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 20:13


"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
news:hprm31$6va$1@zdani.szn.dk...
> Bo M. Mogensen skrev:
>
>> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en gryde ?
>
> Alm. tøjvaskemiddel er osse fremragende til at ta' den slags (jeg
> har kun prøvet dem uden parfume, så jeg aner ikke om duften af
> parfume bli'r hængende hvis man benytter et vaskemiddel med parfume).

forsøget skal da gøres :) jeg mener hvis man for den brændte bund væk så er
det jo bare at smække den i opvaskemaskinen bagefter
>
forøs



Jens Bruun (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-10 08:21

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> og kan
> man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, og at du
finder dig selv med plæneklipperen i hånden mindst to gange om ugen i
sommerhalvåret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Thø (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Thø


Dato : 11-04-10 17:34

On 11-04-2010 09:21, Jens Bruun wrote:
>> kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

> Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
> installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, [...]

Det lyder som om du er ude i en "soft/firm"-ware baseret løsning (a'la
den ing.dk beskriver problemerne med her:
http://ing.dk/artikel/61920-opgradering-fra-kaereste-70-til-kone-10 )

Men findes der virkeligt ikke en rent hardware/teknisk løsning til et
almindeligt køkken idag? - Industrien har da brugt automatisk omrøring i
30-40 år...


--
Thø


Bo M. Mogensen (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 20:14


"Thø" <jt@thoestesen.invalid> skrev i en meddelelse
news:4bc1fa5a$0$4821$9f626990@news.telelet.dk...
> On 11-04-2010 09:21, Jens Bruun wrote:
>>> kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?
>
>> Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
>> installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, [...]
>
> Det lyder som om du er ude i en "soft/firm"-ware baseret løsning (a'la den
> ing.dk beskriver problemerne med her:
> http://ing.dk/artikel/61920-opgradering-fra-kaereste-70-til-kone-10 )
>
> Men findes der virkeligt ikke en rent hardware/teknisk løsning til et
> almindeligt køkken idag? - Industrien har da brugt automatisk omrøring i
> 30-40 år...


jamen tror du ikke de er meget store ?



Bo M. Mogensen (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 20:14


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:-M-dndZUpbTl5VzWnZ2dnUVZ8n-dnZ2d@giganews.com...
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk
>
>> og kan
>> man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?
>
> Jo, de kommer i mange modeller og i mange prisklasser. Problemet med at
> installere en sådan er, at dit hjem pludselig er totalt ommøbleret, og at
> du finder dig selv med plæneklipperen i hånden mindst to gange om ugen i
> sommerhalvåret.
>
du mener ikke de er til at styrre ? jeg forestillede mig et stativ til en
almindelig hånd mikser ?



ASKF (11-04-2010)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 11-04-10 11:03

Bo M. Mogensen ytrede sig i <4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

>jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
>inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver gang
>da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget som det
>høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg kun har
>piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer til bunds i
>sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?

Du kan nemt rense dem med krystalinsk brun sæbe.

Smør sæben på det fastbrændte, dæk gryden til (så sæben ikke tørrer ud)
og lad det stå natten over. Nu skulle det være til at vaske af.

Husk at bruge handsker, da brun sæbe er en kraftig base og kan ætse
huden.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

Bo M. Mogensen (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 20:15


"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
news:l773s5tkm4go6h5p4kh9e1iqk9v3aj6f9b@4ax.com...
> Bo M. Mogensen ytrede sig i <4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk>
> med dette:
>
>>jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
>>inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver
>>gang
>>da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget som det
>>høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg kun har
>>piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer til bunds
>>i
>>sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?
>
> Du kan nemt rense dem med krystalinsk brun sæbe.
>
> Smør sæben på det fastbrændte, dæk gryden til (så sæben ikke tørrer ud)
> og lad det stå natten over. Nu skulle det være til at vaske af.
>
> Husk at bruge handsker, da brun sæbe er en kraftig base og kan ætse
> huden.


ok også en mulighed fordi i forhold til vaske maskine pulver ( jeg har det
kun flydende ) så har jeg brun sæbe ..



Kim Schulz (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 11-04-10 11:30

On Sun, 11 Apr 2010 07:10:50 +0200
"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

> jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit
> liv inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en
> gryde hver gang da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan
> bruge sådan noget som det høj koncentrerede man heler i opvaske
> maskiner - problemer er jeg kun har piller til min opvaske maskine -
> nogen bud på hvordan man kommer til bunds i sådan en gryde ? og kan
> man ikke få noget automatisk der røre i en gryde ?
>
> Mv.
> Bo M Mogensen
>
>

vi bruger også tabs i vores opvasker, men jeg plejer bare at knuse
sådan en tab ned i gryden/fadet og så opløse med lidt vand. lad det stå
natten over og stort set alt er løsnet sig.

kim


Bo M. Mogensen (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Bo M. Mogensen


Dato : 11-04-10 20:17


"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
news:20100411123001.128e6b40@megalap...
On Sun, 11 Apr 2010 07:10:50 +0200
"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:


> > vi bruger også tabs i vores opvasker, men jeg plejer bare at knuse
> > sådan en tab ned i gryden/fadet og så opløse med lidt vand. lad det stå
> n> atten over og stort set alt er løsnet sig.

tak for alle svarene :) nu prøver jeg med brun sæbe først og går det så ikke
så knuser jeg en opvaske maskine pille eller noget af den



Jens Bruun (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-10 20:25

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
4bc2201d$0$277$14726298@news.sunsite.dk

> tak for alle svarene :) nu prøver jeg med brun sæbe først og går det
> så ikke så knuser jeg en opvaske maskine pille eller noget af den

Smør gryden ind i brun sæbe, smid den i en pose, smid et par skvæt
salmiakspiritus ind i posen, og luk posen. Dagen efter kan du skylle gryden
ren.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-04-10 22:18

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
> inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver
> gang da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget
> som det høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg
> kun har piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer
> til bunds i sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre
> i en gryde ?

Hvad med at skrue lidt ned for blusset og røre i gryden med et piskeris
eller hvad de nu hedder. Det har virket de sidste 25 år for mit
vedkommende...

/karsten



Jens Bruun (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 11-04-10 22:22

Karsten Madsen <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
4bc23c80$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Hvad med at skrue lidt ned for blusset og røre i gryden med et
> piskeris eller hvad de nu hedder. Det har virket de sidste 25 år for
> mit vedkommende...

Du kender tydeligvis ikke Bo M. Mogensen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Ukendt (12-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-10 21:15

>> Hvad med at skrue lidt ned for blusset og røre i gryden med et
>> piskeris eller hvad de nu hedder. Det har virket de sidste 25 år for
>> mit vedkommende...
> Du kender tydeligvis ikke Bo M. Mogensen.

Burde jeg det ?

/karsten



Anders Houmark (11-04-2010)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 11-04-10 23:07


"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4bc159da$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
> jeg har fået den ide at jeg vil lave sauce / sovs (?) 2 gange i mit liv
> inden for de sidste 2 uger problemet er at det koster mig en gryde hver
> gang da det da virkeligt brænder på - jeg ved man kan bruge sådan noget
> som det høj koncentrerede man heler i opvaske maskiner - problemer er jeg
> kun har piller til min opvaske maskine - nogen bud på hvordan man kommer
> til bunds i sådan en gryde ? og kan man ikke få noget automatisk der røre
> i en gryde ?

Alle forslagene er udmærkede, og er noget jeg evt. selv vil prøve næste
gang, bare for sjov..

Sidst jeg havde en gryde som var brændt på, pga. det ikke lige er så nemt at
lave budding der brugte jeg bare varmt vand fra hanen og så bagepulver i
vandet.. 20 min så kunne det skyldes ud.

Mvh Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste