/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MS Office 2007 DK til Mac ?
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 06-04-10 13:05

Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



 
 
Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 13:20


Brian Vestergaard wrote:
> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

Nej, her hedder den MS Office 2008. - Den er også bedre end MSO2007 og
uden al det der diller-daller-værk, som gør MSO2007 til noget af et
mareridt at arbejde med...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Brian Vestergaard (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 06-04-10 13:30

Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
> Brian Vestergaard wrote:
>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

> Nej, her hedder den MS Office 2008

Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 13:43


Brian Vestergaard wrote:
> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
>> Brian Vestergaard wrote:
>>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
>> Nej, her hedder den MS Office 2008
>
> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?

Hvis du kan 'nøjes' med en 'Home Edition', vil jeg tro, Fona er de
billigste - ca. 1000kr., - hvis jeg ellers husker rigtig...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-04-10 21:33

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
> > Brian Vestergaard wrote:
> >> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> > Nej, her hedder den MS Office 2008
>
> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?

(Home & Student)Jeg forhandlede den ned til kr.: 599,- i Elgiganten, ved
samtidigt køb af en xtern harddisk.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 21:36


Morten Lind wrote:
> Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
>> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
>>> Brian Vestergaard wrote:
>>>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>>> Nej, her hedder den MS Office 2008
>> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?
>
> (Home & Student)Jeg forhandlede den ned til kr.: 599,- i Elgiganten, ved
> samtidigt køb af en xtern harddisk.

Brugte du en AK-47 som 'pressionsmiddel'.?

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-04-10 21:43

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Morten Lind wrote:
> > Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
> >> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
> >>> Brian Vestergaard wrote:
> >>>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
> >>> Nej, her hedder den MS Office 2008
> >> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?
> >
> > (Home & Student)Jeg forhandlede den ned til kr.: 599,- i Elgiganten, ved
> > samtidigt køb af en xtern harddisk.
>
> Brugte du en AK-47 som 'pressionsmiddel'.?
>
> mvh. Erik Richard

Hæ, hæ...næh - jeg tror blot, jeg var der på et gunstigt tidspunkt?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-10 21:45

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Morten Lind wrote:
> > > Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
> > >> Erik Richard Sørensen kom med denne ide:
> > >>> Brian Vestergaard wrote:
> > >>>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
> > >>> Nej, her hedder den MS Office 2008
> > >> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?
> > >
> > > (Home & Student)Jeg forhandlede den ned til kr.: 599,- i Elgiganten, ved
> > > samtidigt køb af en xtern harddisk.
> >
> > Brugte du en AK-47 som 'pressionsmiddel'.?
> >
> > mvh. Erik Richard
>
> Hæ, hæ...næh - jeg tror blot, jeg var der på et gunstigt tidspunkt?

jeg gætter på de stadig tjente mere på dit software køb end på den
harddisk du fik med ...

/thomas

Morten Lind (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-04-10 22:07

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > > >> Hvor købes den billigst i en butik ved københavn (storkøbenhavn) ?

> > > > (Home & Student)Jeg forhandlede den ned til kr.: 599,- i Elgiganten, ved
> > > > samtidigt køb af en xtern harddisk.

> > > Brugte du en AK-47 som 'pressionsmiddel'.?

> > > mvh. Erik Richard

> > Hæ, hæ...næh - jeg tror blot, jeg var der på et gunstigt tidspunkt?

> jeg gætter på de stadig tjente mere på dit software køb end på den
> harddisk du fik med ...

> /thomas

Sikkert

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

jagge (06-04-2010)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 06-04-10 14:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Nej, her hedder den MS Office 2008. - Den er også bedre end MSO2007 og
> uden al det der diller-daller-værk, som gør MSO2007 til noget af et
> mareridt at arbejde med...

så entydigt er det bestemt ikke. Jeg har nu rodet lidt med det og jeg er
ved at ændre synspunkt.

Jeg har været STOR fortaler for openoffice men kan se at hvis man roder
meget med eks exel funktionalitet så er de bare IKKE kompatible.

Desuden har jeg allerede nu fundet ting der er udeladt af mac versionen
som simpelthen bare ikke er iorden. Eks kan man ikke lave fejlbjælker på
et søjlediagram, tada... så er det uanvendeligt til al afbildning af
videnskabelig data. Det ligner sgu en bevidst tanke, helt grotesk at
udelukke det.

MVH

Jakob

Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 15:33


jagge wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Nej, her hedder den MS Office 2008. - Den er også bedre end MSO2007 og
>> uden al det der diller-daller-værk, som gør MSO2007 til noget af et
>> mareridt at arbejde med...
>
> så entydigt er det bestemt ikke. Jeg har nu rodet lidt med det og jeg er
> ved at ændre synspunkt.

Jeg lånte en 2007sp2 og prøvede den i min XPPro, og det var jeg ikke
tilfreds med. OK, det var først og fremmest Word og PowerPoint. I
praksis er begge dele ubrugelige for folk med nedsat syn og for folk,
der af den ene eller anden grund har vanskeligheder ved at overskue
tingene - fx. personer, der har fået en hjerneskade efter ulykker,
blodpropper osv.. - Selv underviserne på div. genoptræningskurser
fraråder de grupper at bruge MSO2007 - og den nye MSO2010, og anbefaler,
at man istedet køber en MSO2003 Standard Edition, Small Business eller
Professional Edition. Pt. har jeg så købt en brugt Home & Student, men
jeg mangler Access fra Pro ver., så det ender nok med, jeg køber den,
når/hvis jeg finder en rimelig billig version.

> Jeg har været STOR fortaler for openoffice men kan se at hvis man roder
> meget med eks exel funktionalitet så er de bare IKKE kompatible.

Nu er jeg først og fremmest bruger af database, præsentation og
tekstbehandling, men jeg véd også, at netop regneark endnu er det svage
punkt i OpenOffice. Regnearket i OOo er kompatibel med Excel, men en
kombination af fejl i både Excel og OOo's regneark gør, at åbner man et
Excel regneark i OOo, risikerer man, at en del referencer går tabt og
ikke mindst, - at skrifttyper og str. ændres, så man skal tilrette arket
helt fra grunden.

Laver du det samme regneark i OOo's regneark og åbner det i Excel
2003/2007, er der faktisk stort set ingen problemer. - Man skal blot
huske at arkivere i .xls i OOo og ikke .xlsx...

> Desuden har jeg allerede nu fundet ting der er udeladt af mac versionen
> som simpelthen bare ikke er iorden. Eks kan man ikke lave fejlbjælker på
> et søjlediagram, tada... så er det uanvendeligt til al afbildning af
> videnskabelig data. Det ligner sgu en bevidst tanke, helt grotesk at
> udelukke det.

Hm, svjh. skyldes det, at VisualBasic er væk i Mac versionen af MSO2008.
- Her er OpenOffice faktisk bedre, da den stadig understøtter VB.
Normalt bruger jeg slet ikke Excel, men istedet MarinerCalc til de få
ting, jeg overhovedet laver i et regneark - netop, fordi MC er
compatibel med næsten alle kendte regneark...

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-10 13:41

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

Nej.

Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
Windows.

Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.

Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Brian Vestergaard (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 06-04-10 13:44

Per Rønne sendte dette med sin computer:
> Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

> Nej.

> Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
> Windows.

Findes det på dansk ?

> Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
> 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.

> Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
> er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.

Okay, det ser ud til at det kan betale sig at vente... kender du ca.
pris ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Thomas von Hassel (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-10 13:53

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Per Rønne sendte dette med sin computer:
> > Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
>
> >> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> > Nej.
>
> > Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
> > Windows.
>
> Findes det på dansk ?
>

jep

> > Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
> > 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.
>
> > Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
> > er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.
>
> Okay, det ser ud til at det kan betale sig at vente... kender du ca.
> pris ?

Hvis du har brug for det nu så købt den nu ... der er ingen fast dato
eller pris på Office 2011 for Mac ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 14:02


Brian Vestergaard wrote:
> Per Rønne sendte dette med sin computer:
>> Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
>
>>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
>> Nej.
>
>> Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
>> Windows.
>
> Findes det på dansk ?
>
>> Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
>> 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.
>
>> Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
>> er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.
>
> Okay, det ser ud til at det kan betale sig at vente... kender du ca. pris ?

Det er der vist ingen, der gør endnu. - Det er jo kun en pre-beta
version. - Og hvis du vil vente, kan du med fordel benytte OpenOffice 3.2.

Dansk OpenOffice 3.2.0IntelMac
http://download.services.openoffice.org/files/stable/3.2.0/OOo_3.2.0_MacOSXIntel_install_en-US.dmg

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-10 14:16

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Per Rønne sendte dette med sin computer:
> > Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
>
> >> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> > Nej.
>
> > Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
> > Windows.
>
> Findes det på dansk ?

Jep - og som standard får du den på dansk i Danmark.

> > Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
> > 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.
>
> > Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
> > er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.
>
> Okay, det ser ud til at det kan betale sig at vente... kender du ca.
> pris ?

Næh, men nok til det samme som det eksisterende produkt. Hvilket vil
sige en tusse til en Home Edition med tre licenser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Erik Richard Sørense~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-04-10 13:53


Per Rønne wrote:
> Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
>> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> Nej.
>
> Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
> Windows.
>
> Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
> 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.
>
> Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
> er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.

Tja, der er nu god kompatibilitet mellem de nuværende versioner til Mac
og Windows, når man ser bort fra RTFD, som er et Mac-only format. Du kan
da også tilgå både Outlook og Exchange servere fra Entourage, men kun
læse - ikke læse/skrive. Det samme for MSO2003/MSO2007, de kan også
tilgå Entourage, men kun læse.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-10 15:04

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Per Rønne wrote:
> > Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:
> >> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
> >
> > Nej.
> >
> > Brug MS Office 2008 i stedet. Den findes til gengæld slet ikke til
> > Windows.
> >
> > Eller endnu bedre: vent til du om et halvt års tid kan købe MS Office
> > 2011. Som igen kun vil kunne køre på Mac.
> >
> > Her er Entourage erstattet af Outlook, og Visual Basic for Applications
> > er tilbage for at sikre kompatibilitet med Windows-versionerne.
>
> Tja, der er nu god kompatibilitet mellem de nuværende versioner til Mac
> og Windows, når man ser bort fra RTFD, som er et Mac-only format. Du kan
> da også tilgå både Outlook og Exchange servere fra Entourage, men kun
> læse - ikke læse/skrive. Det samme for MSO2003/MSO2007, de kan også
> tilgå Entourage, men kun læse.

For firmaer der baserer meget på VBA-makroer gør det en stor forskel at
Visual Basic for Applications er tilbage.

I øvrigt er Entourage så dårlig at jeg forlængst har droppet den. Vi får
se med Outlook ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Bruno, Copenhagen - ~ (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 06-04-10 18:25

Per Rønne wrote:
>
> I øvrigt er Entourage så dårlig at jeg forlængst har droppet den. Vi får
> se med Outlook ...

Forbered dig på at droppe Outlook. Medmindre MS virkelig opper sig med
den næste udgave, så skal du i hvert fald ikke forvente noget der tåler
sammenligning med eksempelvis Thunderbird.

Mvh
Bruno

Thomas von Hassel (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-04-10 19:13

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Per Rønne wrote:
> >
> > I øvrigt er Entourage så dårlig at jeg forlængst har droppet den. Vi får
> > se med Outlook ...
>
> Forbered dig på at droppe Outlook. Medmindre MS virkelig opper sig med
> den næste udgave, så skal du i hvert fald ikke forvente noget der tåler
> sammenligning med eksempelvis Thunderbird.

jeg vil ikke sammenligne Thnderbird og Outlook/Entrouage ... førstnævnte
er en mail klient .. de to andre er groupware klienter med integration
til fælles og personlige mail, adresse og kalender data ... Det kan godt
være at Entrouage ikke er perfekt, men hvis du har brug for at
samarbejde på en arbejdsplads hvor de bruger Exchange eller Exchange
kompatible systemer så gør de et ok arbejde ...

/thomas

Bruno, Copenhagen - ~ (07-04-2010)
Kommentar
Fra : Bruno, Copenhagen - ~


Dato : 07-04-10 09:36

Thomas von Hassel wrote:
>
> jeg vil ikke sammenligne Thnderbird og Outlook/Entrouage ... førstnævnte
> er en mail klient .. de to andre er groupware klienter med integration
> til fælles og personlige mail, adresse og kalender data ...

Det er jeg godt med på og selvfølgelig er Thunderbird ikke et alternativ
hvis man skal kunne mere en mail, men hvor ville jeg ønske der var. På
jobbet har jeg den tvivlsomme fornøjelse, at Outlook er det valgte
program og det er bare ikke godt det Microsoft har lavet.

Mvh
Bruno

Per Rønne (07-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-04-10 10:27

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >
> > jeg vil ikke sammenligne Thnderbird og Outlook/Entrouage ... førstnævnte
> > er en mail klient .. de to andre er groupware klienter med integration
> > til fælles og personlige mail, adresse og kalender data ...
>
> Det er jeg godt med på og selvfølgelig er Thunderbird ikke et alternativ
> hvis man skal kunne mere en mail, men hvor ville jeg ønske der var.

Nævnte du ikke andetsteds Thunderbird som alternativ til MacSOUP? Og nu
siger du at Thunderbird kun er en mail-klient?

Jeg bruger Mail til mail, og MacSOUP til news. MacSOUP er ganske simpelt
uegnet til mail.

Når Outlook kommer er det muligt at jeg går over til Outlook [med
integreret mail, adressebog, kalender og tasks]. Vel at mærke hvis det
synkroniserer ordentligt med Sneleopardens extensible Sync Services.

Jeg forestiller mig ikke at Outlook vil have en newsreader af samme
kvalitet som MacSOUP.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (07-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 07-04-10 10:32

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> >
> > jeg vil ikke sammenligne Thnderbird og Outlook/Entrouage ... førstnævnte
> > er en mail klient .. de to andre er groupware klienter med integration
> > til fælles og personlige mail, adresse og kalender data ...
>
> Det er jeg godt med på og selvfølgelig er Thunderbird ikke et alternativ
> hvis man skal kunne mere en mail, men hvor ville jeg ønske der var. På
> jobbet har jeg den tvivlsomme fornøjelse, at Outlook er det valgte
> program og det er bare ikke godt det Microsoft har lavet.

jeg har heldigvis aldrig haft brug for at brue Outlook som min daglige
klient .. men jeg har supporteret mange mennersker som har, og jeg kan
genkende din klagesang :)

/thomas

Per Rønne (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-10 19:16

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Per Rønne wrote:

> > I øvrigt er Entourage så dårlig at jeg forlængst har droppet den. Vi får
> > se med Outlook ...
>
> Forbered dig på at droppe Outlook. Medmindre MS virkelig opper sig med
> den næste udgave, så skal du i hvert fald ikke forvente noget der tåler
> sammenligning med eksempelvis Thunderbird.

Jeg bruger såmænd Mail, BusyCal og OmniFocus på Mac til det en Outlook
burde kunne klare.

Det afgørende for mig er Outlooks integration med med eksempelvis Sync
Services. Det Entourage gav var værdiløst.

Jeg ved dog at Outlook i modsætning til Entourage vil fungere med
TimeMachine. Entourage har alle programmets data i én fil, og sker der
blot én ændring i timen skal hele filen [der kan være op til 2 GB stor]
backes op. En gang i timen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Per Rønne (06-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 06-04-10 19:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:
>
> > Per Rønne wrote:
>
> > > I øvrigt er Entourage så dårlig at jeg forlængst har droppet den. Vi får
> > > se med Outlook ...
> >
> > Forbered dig på at droppe Outlook. Medmindre MS virkelig opper sig med
> > den næste udgave, så skal du i hvert fald ikke forvente noget der tåler
> > sammenligning med eksempelvis Thunderbird.
>
> Jeg bruger såmænd Mail, BusyCal og OmniFocus på Mac til det en Outlook
> burde kunne klare.

Og naturligvis Adressebog ...

> Det afgørende for mig er Outlooks integration med med eksempelvis Sync
> Services. Det Entourage gav var værdiløst.
>
> Jeg ved dog at Outlook i modsætning til Entourage vil fungere med
> TimeMachine. Entourage har alle programmets data i én fil, og sker der
> blot én ændring i timen skal hele filen [der kan være op til 2 GB stor]
> backes op. En gang i timen.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Brian Vestergaard (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 13-04-10 02:34

Brian Vestergaard kom med følgende:
> Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?

Har nu købt Office 2008, man kan undre sig over hvorfor bruger menuer
m.m. er så langt fra Office til PC, er det et forsøg på at gøre det
nemt for folk

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Per Rønne (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-04-10 03:57

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Brian Vestergaard kom med følgende:
> > Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> Har nu købt Office 2008, man kan undre sig over hvorfor bruger menuer
> m.m. er så langt fra Office til PC, er det et forsøg på at gøre det
> nemt for folk

Man har tilstræbt at gøre menuerne Mac-agtige, ikke Win-agtige. Det
afgørende er at dokumentfilerne er kompatible med Win-udgavernes, og det
er de - når der bortses fra Visual Basic for Application.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-04-10 07:44

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Brian Vestergaard kom med følgende:
> > Findes MS Office 2007 ikke på dansk til mac ?
>
> Har nu købt Office 2008, man kan undre sig over hvorfor bruger menuer
> m.m. er så langt fra Office til PC, er det et forsøg på at gøre det
> nemt for folk


det er forsøg på at gøre bod på Office 4.0 som var en hurtig portering
af Windows versionen og som folk _hadede_

/thomas

Morten Lind (13-04-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-04-10 16:26

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Har nu købt Office 2008, man kan undre sig over hvorfor bruger menuer
> m.m. er så langt fra Office til PC, er det et forsøg på at gøre det
> nemt for folk

Office til Mac har altid været et bedre produkt end Office til Windows,
men du er måske ny?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste