|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skyline er helt fantastisk - ringe Fra : Karl Lassen
 | 
 Dato :  02-04-10 05:37
 | 
 |  | Jeg skriver til denne nyhedsgruppe fordi jeg har opgivet
 at få kontakt til Skylines kundesupport/service i det
 håb at nogle hos Skyline læser denne nyhedsgruppe.
 
 Jeg er en af Skyline.dk s nye kunder. Overført fra
 Clearwire/Dansk Telecom, da Skyline købte disse.
 Jeg havde en ganske udmærket forbindelse i sidste uge.
 1 Mbit/300. Mine 3 computere, IP telefon, routere og kameraer
 virkede helt perfekt.
 Men i weekenden overførtes jeg til Skylines system.
 Det eneste, som nu virker, engang i mellem og meget langsomt,
 er forbindelsen til mine computere. Vi falder af nettet sådan ca.
 hver 15tende minut.
 Skyles kundeservice kan nås via et telefonnummer eller via email
 står der på Skylines hjemmeside. Men eet er teori et andet er
 praktis. Hjemmesiden, hvorfra man skulle kunne sende en email
 fungerer ikke. Når man har udfyldt alle rubrikker, såsom hvilken afdeling
 som skal modtage emailen, kundenavn, kundenummer, gade, by og
 om man vil kontaktes via telefon eller email og trykker send, så
 får man at vide at hjemmesiden indeholder en javascriptfejl.
 Hvis man så vil ringe til support, så eksisterer linien ikke,
 eller man er nu i køen og bliver afbrudt efter nogle
 minutter. Det er endnu ikke lykkes mig at få telefonforbindelse til
 Skylines kundesupport og heller ikke andre services.
 Skylines hjemmeside indeholder også en side med Driftstatus.
 Man kunne så tro at det skyldes travlhed med et eller andet.
 Men det ville vel fremgå af deres Driftsstatus side.
 
 Her står: "Åbne driftmeddelelser: Der er i øjeblikket ingen åbne
 driftmeddelelser.
 
 Mht. til opsætning af mine kameras, IP telefon og routere i Skylines
 router, som jo er tvungen, fordi den også indeholder modemet, så burde
 det være et mindre problem. Det kunne jeg i lørdags, før omlægningen.
 Da var bruger id og kodeord begge "admin".
 Ved første kontakt med Skyline, blev der på min computer skrevet
 "Skyline opdaterer din forbindelse (hvilken vist betød router),
 og siden da har brugerid og/eller password ikke fungeret.
 Skylines router er nu lukket land. Vejledning til routeren?
 Ja, der er en lille en, som viser hvor man udvendigt skal sætte sine
 ledninger.
 Men en beskrivelse af hvordan man konfigurerer sin router via en
 web-tilgang, får man ikke umiddelbart
 Man får den ikke tilsendt sammen med routeren.
 og den kan heller ikke downloades fra Skylines hjemmeside.
 
 Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
 ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under afvikling
 og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.
 
 --
 Mvh. Karl
 
 
 
 |  |  | 
  Per Nordahl (02-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nordahl
 | 
 Dato :  02-04-10 06:39
 | 
 |  | 
 "Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i en meddelelse
 news:4bb574af$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg skriver til denne nyhedsgruppe fordi jeg har opgivet
 > at få kontakt til Skylines kundesupport/service i det
 > håb at nogle hos Skyline læser denne nyhedsgruppe.
 >
 > Jeg er en af Skyline.dk s nye kunder. Overført fra
 > Clearwire/Dansk Telecom, da Skyline købte disse.
 > Jeg havde en ganske udmærket forbindelse i sidste uge.
 > 1 Mbit/300. Mine 3 computere, IP telefon, routere og kameraer
 > virkede helt perfekt.
 > Men i weekenden overførtes jeg til Skylines system.
 > Det eneste, som nu virker, engang i mellem og meget langsomt,
 > er forbindelsen til mine computere. Vi falder af nettet sådan ca.
 > hver 15tende minut.
 > Skyles kundeservice kan nås via et telefonnummer eller via email
 > står der på Skylines hjemmeside. Men eet er teori et andet er
 > praktis. Hjemmesiden, hvorfra man skulle kunne sende en email
 > fungerer ikke. Når man har udfyldt alle rubrikker, såsom hvilken
 > afdeling
 > som skal modtage emailen, kundenavn, kundenummer, gade, by og
 > om man vil kontaktes via telefon eller email og trykker send, så
 > får man at vide at hjemmesiden indeholder en javascriptfejl.
 > Hvis man så vil ringe til support, så eksisterer linien ikke,
 > eller man er nu i køen og bliver afbrudt efter nogle
 > minutter. Det er endnu ikke lykkes mig at få telefonforbindelse til
 > Skylines kundesupport og heller ikke andre services.
 > Skylines hjemmeside indeholder også en side med Driftstatus.
 > Man kunne så tro at det skyldes travlhed med et eller andet.
 > Men det ville vel fremgå af deres Driftsstatus side.
 >
 > Her står: "Åbne driftmeddelelser: Der er i øjeblikket ingen åbne
 > driftmeddelelser.
 >
 > Mht. til opsætning af mine kameras, IP telefon og routere i Skylines
 > router, som jo er tvungen, fordi den også indeholder modemet, så
 > burde
 > det være et mindre problem. Det kunne jeg i lørdags, før
 > omlægningen.
 > Da var bruger id og kodeord begge "admin".
 > Ved første kontakt med Skyline, blev der på min computer skrevet
 > "Skyline opdaterer din forbindelse (hvilken vist betød router),
 > og siden da har brugerid og/eller password ikke fungeret.
 > Skylines router er nu lukket land. Vejledning til routeren?
 > Ja, der er en lille en, som viser hvor man udvendigt skal sætte sine
 > ledninger.
 > Men en beskrivelse af hvordan man konfigurerer sin router via en
 > web-tilgang, får man ikke umiddelbart
 > Man får den ikke tilsendt sammen med routeren.
 > og den kan heller ikke downloades fra Skylines hjemmeside.
 >
 > Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
 > ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under
 > afvikling
 > og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.
 >
 > --
 > Mvh. Karl
 
 Deværre nøjagtig samme oplevelse her -:(   (Hvidovre)
 
 Dog kom jeg igennem til en eller enden knd.support i går.
 Tilsyneladende ikke deres egen afdl.
 Hun satte så e-mail kontoen op og rettede i opsætningen. Således at
 det nu skulle være i orden, iflg. hende.
 Resultatet er at nu kommer der endnu flere fejlmeddelser -:(
 Og den beder ligeledes stadigvæk om kodeord. Aner ikke hvilket kodeord
 det skulle være, da jeg ikke er blevet spurgt det.
 
 Telefon, IP, kunne hun ikke gøre noget ved, Så nej, min har heller
 ikke virket i en uge´s tid nu.
 
 Med h.t IP tlf. skal den sættes direkekte i den nye router, siger
 nogle IT-nørder som jeg kender.
 Jeg skal altså så heller ikke bruge min Linksys-router mere.
 
 Mvh. Per Nordahl
 En TIDLIGERE tilfreds kunde, men nu er tålmodighen vist ikke særlig
 lang mere.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars (02-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  02-04-10 10:56
 | 
 |  |  |  |  | 
   Paul-J (02-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paul-J
 | 
 Dato :  02-04-10 20:37
 | 
 |  | 
 >>
 >
 > Iflg Skylines Direktør så burde i alle sammen være glade, for det er
 > en succeshistorie vi her er vidne til :-/
 > http://www.computerworld.dk/art/55636?cid=4&q=succeshistore&sm=search&a=cid&i=4&o=1&pos=2 >
 > -- 
 > Lars
 Det føltes ikke spor som en succes, at man skulle stå og vente 2 døgn før internet kunne 
 bruges igen. Uden at kunne få info om hvor længe man skulle vente. Det glemmer jeg 
 aldrig.
 Siden har internetdelen dog fungeret OK hos mig, men jeg synes Skyline er blevet for 
 dyr.
 119 kr for "op til" 2mbit og med lav uploadhast.
 89 + 12 kr for telefoni (de 12 er for nummervisning)
 + circa 20 kr / md i strømforbrug.
 I alt 240 kr for en forbindelse med meget svært tilgængelig support.
 Hos Fullrate giver man circa 180 kr for det samme. 
            
             |  |  | 
    Paul-J (09-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Paul-J
 | 
 Dato :  09-04-10 09:23
 | 
 |  | 
 "Paul-J" <getpaul@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:4bb6475c$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 
 > Det føltes ikke spor som en succes, at man skulle stå og vente 2 døgn før internet
 > kunne bruges igen. Uden at kunne få info om hvor længe man skulle vente. Det glemmer
 > jeg aldrig.
 >
 > Siden har internetdelen dog fungeret OK hos mig, men jeg synes Skyline er blevet for
 > dyr.
 > 119 kr for "op til" 2mbit og med lav uploadhast.
 > 89 + 12 kr for telefoni (de 12 er for nummervisning)
 > + circa 20 kr / md i strømforbrug.
 >
 > I alt 240 kr for en forbindelse med meget svært tilgængelig support.
 >
 > Hos Fullrate giver man circa 180 kr for det samme.
 OBS Har man et stort telefonforbrug kommer fullrate op til 220, men stadig under
 Skylines pris
 
 
 
 
 |  |  | 
   Per Nordahl (03-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Nordahl
 | 
 Dato :  03-04-10 11:58
 | 
 |  | 
 "Lars" <lars@invalid.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:pnfbr5llv8dhskutd7pdgihpnlvbcgnsf0@4ax.com...
 >
 > Iflg Skylines Direktør så burde i alle sammen være glade, for det er
 > en succeshistorie vi her er vidne til :-/
 > http://www.computerworld.dk/art/55636?cid=4&q=succeshistore&sm=search&a=cid&i=4&o=1&pos=2 >
 > -- 
 > Lars
 Ja man må sige det TORDNER derudaf.
 Her ved middagstid er der et lille hul til indernettet.
 Telefonforbindelse er vi heldigvis stadigvæk fri for. At vennerne så 
 tror man bare ikke gider tage tlf. er jo ikke mit problem.
 Kan være jeg skal bede dem at ringe til skyline istedet for!
 Mener. De HAR jo mulighed for at ringe, - men ok de kommer nok heller 
 igennem til dem.
 Per Nordahl. 
            
             |  |  | 
  Claus Skaarup \(Arbe~ (07-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Skaarup \(Arbe~
 | 
 Dato :  07-04-10 13:18
 | 
 |  | 
 
            Jeg har haft samme oplevelse. 2 MÅNEDER, hvor jeg jævnligt ringede til 
 kundeservice og hørte hvordan status var. Det eneste de kunne sige de få 
 gange jeg kom igennem var at "de arbejder på sagen".
 Efter de 2 måneders "arbejden på sagen" sagde jeg mit abonnement op 
 telefonisk. Ca. en uge senere kom der et par teknikere - uanmeldt - og 
 spurgte om jeg havde problemer med min forbindelse.
 Jeg sendte dem hjem igen med beskeden om at jeg HAVDE sagt abonnementet op. 
 Inden da sagde jeg, at de da kunne tage antennen med, når de nu var kørt 
 herop i det skrækkelige vejr. (Det var midt i decembersneen). Det kunne de 
 så ikke, selv om de var kommet afsted i en vogn med lift. Det var åbenbart 
 en anden, der skulle pille antennen ned.
 Og jeg kunne blive ved...
 Så ingen respekt herfra, heller!
 -- 
 Mvh. Claus
www.clask.dk |  |  | 
  Lars B. Nielsen (03-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B. Nielsen
 | 
 Dato :  03-04-10 13:38
 | 
 |  | De første forsøg fra Skyline's side er blevet gjort i århus, nogle uger før
 omlægningen i københavn.
 og det virker ikke for alle i århus endnu. Det er som om det nye udstyr ikke
 kan dække de samme områder.
 
 Er her nogle der har haft held med at opsætte en pap2 (ip telefoni) bagpå
 den nye fine hvide skyline box. Hvad har i gjort, virker det ?
 
 Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan
 "finde" et - så vi kan komme videre......
 
 
 Her er et lille diagram over hvad jeg forsøger at få til at virke.
 
 <Hvidbox fra Skyline + Firewall>-------LAN------ <Linksys PAP2>--- <Telefon>
 LAN-------<PC>
 
 Jeg har forsøgt at spørge kundeservice om boxen har en DMZ zone defineret
 men ingen svar. Jeg har forsøgt at teste deres oplysning med en DMZ zone på
 192.168.1.50. Jeg går ud fra at gateway er 192.168.1.1. Det kan jeg ikke få
 til at virke.
 
 
 INFO:
 
 Når boxen bliver sendt ud til kunden, får man med i pakken en information om
 at man kan logge ind i kassen med 192.168.1.1 bruger admin og password
 admin. Denne info kommer fra fabrikken og denne adgang bliver LUKKET når
 boxen første gang får forbindelse til skyline.
 
 Vi kunder kommer ikke videre når vi pludselig får en ny router ind i huset
 med en firewall indbygget der default spærre for alt der kommer fra
 internettet.
 En box hvor du som kunde ikke kan eller må lave ændringer (hvis du har viden
 til det).
 En box hvor du skal helt ned på knæ hos "kundeservice".... når du vil have
 lavet ændringer eller har behov for en opsætningsændring. f.eks til din
 hjemme server, ip telefoni, web cam, o.s.v....
 
 
 
 Jeg vil gerne samle oplysninger sammen så de nye glade kunder af skyline kan
 få nogle oplysninger der passer, da jeg tror at Skyline skal have lidt hjælp
 til at komme igang.
 
 
 /lars
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Frank Damgaard (03-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Damgaard
 | 
 Dato :  03-04-10 15:20
 | 
 |  | 
 
            Lars B. Nielsen wrote:
 > De første forsøg fra Skyline's side er blevet gjort i århus, nogle uger før 
 > omlægningen i københavn.
 > og det virker ikke for alle i århus endnu. Det er som om det nye udstyr ikke 
 > kan dække de samme områder.
 > 
 > Er her nogle der har haft held med at opsætte en pap2 (ip telefoni) bagpå 
 > den nye fine hvide skyline box. Hvad har i gjort, virker det ?
 > 
 > Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan 
 > "finde" et - så vi kan komme videre......
 En bekendt har samme problem.
 Efter at jeg havde hentet manual fra skyline's hjemmeside konkluderede vi
 at skyline havde glemt at give alle/en del af clearwires kunder
 besked om password, for der står man skal bruge WPA password ....
 og det er det samme som login/password  ?
 " Du bliver nu bedt om at indtaste det password du har fået udleveret af   
  SkyLine ved bestillingen / levering af dit udstyr"
 nok der kæden hoppede af for skyline, for clearwire-kunder har jo ikke
 bestilt abonnement hos skyline, og har dermed ikke et password ..... ?
 De havde sådan set også glemt at fortælle om at der skulle ændres udstyr,
 der kom bare pludselig en papkasse med udstyr....
 Nok en af de mest kiksede omlægninger nogensinde..... ;(
 Men det skal da siges at nogen fra skyline-support ringede til min bekendt
 i torsdags (helligdag), så nu er han på internet igen.
 (men ingen adgang til boksens login)
 > INFO:
 > 
 > Når boxen bliver sendt ud til kunden, får man med i pakken en information om 
 > at man kan logge ind i kassen med 192.168.1.1 bruger admin og password 
 > admin. Denne info kommer fra fabrikken og denne adgang bliver LUKKET når 
 > boxen første gang får forbindelse til skyline.
 manualerne på :
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandInstallationInternet
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandVoipInstallationInternet
http://skyline.dk/?showDoc=supportGuideBroadbandIduInstallationInternet siger intet om at man skal kunne logge på router og ændre opsætning, det er noget skidt...
 faktisk selv ændring fra WPA til WEP eller lign. kræver en tur forbi skyline support.!
 (hvis nogen skulle have brug for det gamle WEP)
 > 
 > Vi kunder kommer ikke videre når vi pludselig får en ny router ind i huset 
 > med en firewall indbygget der default spærre for alt der kommer fra 
 > internettet.
 > En box hvor du som kunde ikke kan eller må lave ændringer (hvis du har viden 
 > til det).
 > En box hvor du skal helt ned på knæ hos "kundeservice".... når du vil have 
 > lavet ændringer eller har behov for en opsætningsændring. f.eks til din 
 > hjemme server, ip telefoni, web cam, o.s.v....
 > Jeg vil gerne samle oplysninger sammen så de nye glade kunder af skyline kan 
 > få nogle oplysninger der passer, da jeg tror at Skyline skal have lidt hjælp 
 > til at komme igang.
            
             |  |  | 
  Allan (12-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  12-04-10 11:35
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 3 Apr 2010 12:38:05 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1iaj@XXXmail.tele.dk> wrote: 
 > 
 > Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan 
 > "finde" et - så vi kan komme videre......
 Tja, jeg var en snært mere forudseende, da jeg nåede at læse lidt
 her i gruppen, før jeg fik smidt den hvide box på.
 Så jeg kig ind i Web setup'et og ændrede passwordet fra standard
 admin til noget andet, før jeg foretog den første registrering hos
 Skyline.
 Det virkede fint - de ændrede tilsyneladende en del af setup'et,
 men passwordet forblem det jeg havde tastet ind, så jeg har stadig
 adgang til setup    I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
 selvom de påstår det i medfølgende breve.
 Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.
 Mon ikke der er en eller anden måde man kan sætte box tilbage
 til fabrikstilstand vha knapper eller lign ?  Man kan via webfjæset - 
 men det hjælper jo ikkke dem, der ikke har adgang.
 Jeg tænker bare, at kunne I andre resette boxen igen, så kunne
 I måske lave samme nummer som mig    -- 
   Allan.
 It is better to close your mouth, and look like a fool,
 than to open it, and remove all doubt.
            
             |  |  | 
   Karl Lassen (12-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karl Lassen
 | 
 Dato :  12-04-10 14:29
 | 
 |  | 
 "Allan" <allan2@warpspeed.dyndns.dk> skrev i meddelelsen 
 news:YEdw17zDmnZd-pn2-Ijm6QdNMxXGI@localhost...
 > On Sat, 3 Apr 2010 12:38:05 UTC, "Lars B. Nielsen" 
 > <oz1iaj@XXXmail.tele.dk> wrote:
 >
 >>
 >> Er der nogle der har et password til Skylines nye hvide box - Eller kan
 >> "finde" et - så vi kan komme videre......
 >
 > Tja, jeg var en snært mere forudseende, da jeg nåede at læse lidt
 > her i gruppen, før jeg fik smidt den hvide box på.
 > Så jeg kig ind i Web setup'et og ændrede passwordet fra standard
 > admin til noget andet, før jeg foretog den første registrering hos
 > Skyline.
 > Det virkede fint - de ændrede tilsyneladende en del af setup'et,
 > men passwordet forblem det jeg havde tastet ind, så jeg har stadig
 > adgang til setup    >
 > I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
 > selvom de påstår det i medfølgende breve.
 > Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.
 >
 > Mon ikke der er en eller anden måde man kan sætte box tilbage
 > til fabrikstilstand vha knapper eller lign ?  Man kan via webfjæset -
 > men det hjælper jo ikkke dem, der ikke har adgang.
 >
 > Jeg tænker bare, at kunne I andre resette boxen igen, så kunne
 > I måske lave samme nummer som mig    >
 >
 >
 > -- 
 >  Allan.
 >
 > It is better to close your mouth, and look like a fool,
 > than to open it, and remove all doubt.
 Nej, vi kan desværre ikke resette boksen. Den mangler den reset
 knap som alle andre normale routere har.
 Det irriterer mig, at mit system er opbygget til at kunne køre
 n-draft. Det kan den lukkede router bare ikke. Det var et trin
 baglæns i wireless udviklingen.
 -- 
 Mvh. Karl 
            
             |  |  | 
    Lars B. Nielsen (12-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B. Nielsen
 | 
 Dato :  12-04-10 16:39
 | 
 |  | >
 > Nej, vi kan desværre ikke resette boksen. Den mangler den reset
 > knap som alle andre normale routere har.
 > Det irriterer mig, at mit system er opbygget til at kunne køre
 > n-draft. Det kan den lukkede router bare ikke. Det var et trin
 > baglæns i wireless udviklingen.
 >
 > --
 > Mvh. Karl
 
 Hvis du skruer den hvide fod af er der et lille hul med en pil. Der sidder
 en switch. Jeg ved ikke hvad den bruges til.
 
 Jeg ved heller ikke hvad der sker hvis man trykker på den. Jeg har fået info
 af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv har
 pillet koster det ca 600kr. Der er nok nogle data man skal indtaste inden
 man kommer på igen. '
 
 Jeg har ikke gjort op om jeg vil forsøge. hvis det er en reset knap, virker
 det på følgende måde
 
 1 tryk under 5 sec er restart
 
 1 tryk over 5 sec er reset til default, så spørgsmålet er nu om den udsendte
 router er leveret default opsætning, eller der skal en tekniker til for at
 få den på nettet ??.
 
 Jeg hører gerne om hvad der sker.
 
 PAP2 på Skyline's net.
 
 Forsøg:
 
 DMZ er aktiveret
 Firewall deaktiveret
 
 Jeg har fået opsat DMZ af en skyline tekniker, de er IKKE lavet i de nye
 ALVARION boxe. Problemet nu er at den lukker porten automatisk,jeg kan tilgå
 en pap2 på inner siden fra internettet - indtaste brugernavn og password og
 så lukker porten.
 hvis jeg så venter lidt og forsøger igen kan jeg få 1/4 start side fra pap2.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Karl Lassen (12-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karl Lassen
 | 
 Dato :  12-04-10 18:34
 | 
 |  | 
 >
 > Jeg ved heller ikke hvad der sker hvis man trykker på den. Jeg har fået
 > info af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv
 > har pillet koster det ca 600kr. Der er nok nogle data man skal indtaste
 > inden man kommer på igen. '
 
 Hvis ikke der er informeret om gebyret på kr. 600 i tilslutningsaftalen,
 eller via brev, så mener jeg ikke de kan tage gebyrer af nogen art.
 
 Jeg synes at det er noget svineri at det ikke er skrevet på deres website
 at det koster penge at resette deres router. I routerens vejledning står
 der admin/admin for brugerid og kodeord. Det er da også noget
 svineri at de, ved første logon, resetter routeren og ændrer routerens
 brugerid og/eller kodeord uden at informere på forhånd. Alt hvad jeg
 havde kodet i routeren var pist væk efter første gang jeg brugte routeren.
 Herefter kunne jeg ikke få kontakt med support.
 Wifi SSID med pass2 forsvandt pist. Det samme gjorde mine andre
 konfigureringer.
 Uden noget forvarsel og uden senere kontakt.
 For f..... Skyline er nogle  håbløse amatører.
 
 --
 Mvh. Karl
 
 
 
 |  |  | 
     Allan (13-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  13-04-10 06:38
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 12 Apr 2010 15:39:09 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1iaj@XXXmail.tele.dk> wrote: 
 > >
 > > Nej, vi kan desværre ikke resette boksen. Den mangler den reset
 > > knap som alle andre normale routere har.
 > > Det irriterer mig, at mit system er opbygget til at kunne køre
 > > n-draft. Det kan den lukkede router bare ikke. Det var et trin
 > > baglæns i wireless udviklingen.
 > 
 > Hvis du skruer den hvide fod af er der et lille hul med en pil. Der sidder 
 > en switch. Jeg ved ikke hvad den bruges til.
 > 
 > Jeg ved heller ikke hvad der sker hvis man trykker på den. Jeg har fået info 
 > af en skylinetekniker at hvis de kommer ud til en kunde og han selv har 
 > pillet koster det ca 600kr. 
 For det første kan de ikke kræve penge for noget der ikke fremgår af ABO 
 betingelser, og den slags fremgår ikke af mine Clearwire betingelser (og
 Skyline har ikke fremsendt mig nogen nye - med de 30 dages varsel
 loven kræver).
 Dernæst bliver det jo op til Skyline at dokumentere 'pilleri'.Tvivler på,
 at de vil føre en retssag på dette område - og derudover fremgår det heller
 ikke nogen steder, at dette ikke er tilladt.  Tværtimod har Skyline jo selv 
 fremsendt 'admin' adgangskode til udstyret ved levering.
 >Der er nok nogle data man skal indtaste inden 
 > man kommer på igen. '
 
 Jeg tvivler. Routerens data lignede en fabriksindstilling før den blev 'registreret'.
 > Jeg har ikke gjort op om jeg vil forsøge. hvis det er en reset knap, virker 
 > det på følgende måde
 > 
 > 1 tryk under 5 sec er restart
 > 
 > 1 tryk over 5 sec er reset til default, så spørgsmålet er nu om den udsendte 
 > router er leveret default opsætning, eller der skal en tekniker til for at 
 > få den på nettet ??.
 Tak for det - det kan da blive nyttigt    -- 
   Allan.
 It is better to close your mouth, and look like a fool,
 than to open it, and remove all doubt.
            
             |  |  | 
   Lars B. Nielsen (12-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B. Nielsen
 | 
 Dato :  12-04-10 18:27
 | 
 |  | 
 >
 > I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
 > selvom de påstår det i medfølgende breve.
 > Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.
 
 hej allan
 
 Er din firewall aktiv og kan du se hvilken software du kører med.
 
 
 Min firewall er deaktiveret.
 Jeg har problemer med porte der lukker af sig selv. Min software hedder
 noget med x.x.40 frit efter min hukommelse.
 
 /lars
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Allan (13-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  13-04-10 06:30
 | 
 |  | On Mon, 12 Apr 2010 17:26:46 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1iaj@XXXmail.tele.dk> wrote:
 
 >
 > >
 > > I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
 > > selvom de påstår det i medfølgende breve.
 > > Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.
 >
 > Er din firewall aktiv og kan du se hvilken software du kører med.
 
 Jeg mener den var deaktiveret - men jeg har vist aktiveret (noget af) den.
 
 > Min firewall er deaktiveret.
 
 Iøvrigt bemærkelsesværdigt, at osse uPNP er deaktiveret.
 Dette kunne måske have hjulpet en del.
 
 > Jeg har problemer med porte der lukker af sig selv.
 
 Det har jeg nu ikke oplevet - men det er osse relativt lidt,
 jeg har brug for indkommende forbindelser - pt er det kun DCC
 jeg bruger en del.
 
 > Min software hedder  noget med x.x.40 frit efter min hukommelse.
 
 Kan ikke huske det, og er ikke i nærheden af boxen. Vender tilbage,
 når jeg får kigget efter.
 
 Tror iøvrigt en af grundene til at Skyline måske spærrer for adgang
 er, at der er adgang til at rette i nogle parametre for Wimax forbindelsen.
 Det er da vist noget rigtigt kludder fra fabrikanten, at give brugeren
 adgang til dette.
 
 
 --
 Allan.
 
 It is better to close your mouth, and look like a fool,
 than to open it, and remove all doubt.
 
 
 |  |  | 
     Chano Andersen (13-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Chano Andersen
 | 
 Dato :  13-04-10 18:10
 | 
 |  | Den 13-04-2010 07:29, Allan skrev:
 > Tror iøvrigt en af grundene til at Skyline måske spærrer for adgang
 > er, at der er adgang til at rette i nogle parametre for Wimax forbindelsen.
 > Det er da vist noget rigtigt kludder fra fabrikanten, at give brugeren
 > adgang til dette.
 
 Det kommer vel an på HVAD man kan rette. Mig bekendt kræver alle
 trådløse forbindelser noget opsætning for at fungere, er ret sikker på
 at WiMax ikke er meget anderledes end så meget andet, på det punkt.
 
 - Chano Andersen
 
 
 |  |  | 
    Allan (24-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan
 | 
 Dato :  24-04-10 20:40
 | 
 |  | On Mon, 12 Apr 2010 17:26:46 UTC, "Lars B. Nielsen" <oz1iaj@XXXmail.tele.dk> wrote:
 
 > > I den sammenhæng skal det siges, at DMZ ikke bliver sat op af Skyline,
 > > selvom de påstår det i medfølgende breve.
 > > Det er jeg så selv gjort, og det virker fint.
 >
 > hej allan
 >
 > Er din firewall aktiv og kan du se hvilken software du kører med.
 >
 >
 > Min firewall er deaktiveret.
 > Jeg har problemer med porte der lukker af sig selv. Min software hedder
 > noget med x.x.40 frit efter min hukommelse.
 
 Samme her - 1.0.0.40
 
 og så:
 
 Show the subscriber station information.
 
 Firmware Version
 5.2.2030050001
 
 Driver Version
 5.2.47001
 
 Library Version
 05.02.561
 
 Baseband Chip Version
 bece0310
 
 RF Chip Version
 5200
 
 --
 Allan.
 
 It is better to close your mouth, and look like a fool,
 than to open it, and remove all doubt.
 
 
 |  |  | 
  Karl Lassen (06-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karl Lassen
 | 
 Dato :  06-04-10 19:50
 | 
 |  | 
 > Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
 > ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under afvikling
 > og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.
 >
 
 
 
 Tak for alle svarene,
 Har sendt Skyline endnu flere e-mails med simple spørgsmål.
 De svarer blot overhovedet ikke. Fantastisk.
 
 Det viser at Skyline desværre ikke kan løfte opgaven med bredbånd.
 Der er heller intet som tyder på at de kan i fremtiden. Jeg forstår dem
 blot ikke. Hvorfor overtage Clearwire for blot at ignorere kunderne.
 Men elselskaberne bruger vist nok kundernes penge på så meget pjat, og
 det med service og konkurrence har de aldrig været tunede til.
 
 Jeg har nu bestilt bredbånd hos Tellmore.
 
 --
 Mvh. Karl
 
 
 
 |  |  | 
  Jørgen Farum Jensen (07-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen
 | 
 Dato :  07-04-10 16:29
 | 
 |  | 
 
            Karl Lassen skrev:
 > Tak for alle svarene,
 > Har sendt Skyline endnu flere e-mails med simple spørgsmål.
 > De svarer blot overhovedet ikke. Fantastisk.
 > 
 > Det viser at Skyline desværre ikke kan løfte opgaven med bredbånd.
 > Der er heller intet som tyder på at de kan i fremtiden. Jeg forstår dem
 > blot ikke. Hvorfor overtage Clearwire for blot at ignorere kunderne.
 > Men elselskaberne bruger vist nok kundernes penge på så meget pjat, og
 > det med service og konkurrence har de aldrig været tunede til.
 Jeg ser først nu at Skyline er noget El-selskabs
 noget. De fortæller ligesom Profiber at de
 er eksperter i elforsyning og kommunikation.
 Et forsyningsselskabs kernekompetence er at
 grave huller i jorden og lægge rør, kabler
 eller fibre ned i hullerne og dernæst bruge
 disse lange tynde ting til at transmittere
 noget igennem - vand, spildevand, elektriske
 signaler eller moduleret laserlys.
 Det er helt åbenbart ikke gået op for disse
 selskaber at transmission ikke er kommunikation.
 Det er selskaber, for hvem kunderservice består
 i at installere monopolskillepunkter med tilknyttet
 måler og sende uforståelige regninger på forbruget.
 Ignorering af kunderne er den virkelige kerne-
 kompetence. I mit forsynsingsområde er de
 ikek en gang i stand til at retablere fortove
 og veje efter opgravningen.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Jørgen Farum Jensen
 Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/ Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/ ..
            
             |  |  | 
  Karl Lassen (08-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karl Lassen
 | 
 Dato :  08-04-10 19:05
 | 
 |  | 
 "Karl Lassen" <karl@lassen????.dk> skrev i meddelelsen
 news:4bbb825d$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Skulle en support/service medarbejder læse i denne nyhedsgruppe,
 >> ja, så ved de hvorfor mit abbonnement hos Skylineer er under afvikling
 >> og alle videre betalinger er stoppet hos PBS.
 
 
 Jeg glæder mig til tirsdag. Så får jeg Tellmore bredbånd og kan arkivere
 Skylines modem/router.
 --
 Mvh. Karl
 
 
 
 |  |  | 
  martin.joergensen (07-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin.joergensen
 | 
 Dato :  07-04-10 10:31
 | 
 |  | 
 
            Jeg vil da også gerne lige dele mine oplevelser med jer...    søndag: bestilte 2048/512 internet forbindelse 6 måneders gratis
 abb.    torsdag: modtager en pakke med et modem i.
 fredag: sætter det til og konstatere at der ikke er dækning, (fordi
 skyline ikke har omlagt nettet endnu)
 lørdag: tager på påskeferie 1 uge.
 søndag: kommer hjem fra en uges ferie, router kan ikke logge på,
 hænger 2 timer i telefonkøen hos skyline
 mandag: kommer igennem på telefonen, skyline ringer tilbage 4 gange,
 4. gang bliver jeg guidet i at resette modemmet, det virker.
 tirsdag: er ude og finde en NAT-router så jeg kan få noget indgående
 trafik, efter nogle test, viser det sig at 192.168.1.50 IKKE er åben
 for trafik. ringer til skyline 3 gange og alle 3 gange lover de at
 ringe tilbage. (de ringede aldrig tilbage) sendte forresten også et
 par mails.
 onsdag: ringede kl 8.00 hang i køen i 10 min, jeg kom til at tale med
 en som kun kunne tage mit telefonnummer og ville ringe tilbage, der er
 endnu ikke nogen som har ringet endnu. ved middagstid ringede jeg og
 insiterede på at tale med teknisk support, efter cirka 30 min. kom jeg
 igennem til en som kunne rekonfigurere mit modem. jeg skulle blot
 genstarte det efter 15 min.
 akja, nu omkring 18.30 efter genstart står det bare og blinker, med
 ingen forbindelse til nettet..
 Det er det mest amatøragtige jeg nogensinde har oplevet, hvis de ikke
 får styr på deres net og kunder, er deres kunder smuttet videre til
 andre udbydere inden for kort tid.
 Tag jer sammen Skyline alias ELROTEL,
 //Martin
            
             |  |  | 
  Lars B. Nielsen (07-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars B. Nielsen
 | 
 Dato :  07-04-10 19:01
 | 
 |  | > efter nogle test, viser det sig at 192.168.1.50 IKKE er åben
 > for trafik
 
 Mange tak martin, jeg har brugt timer og mange kilometer på at undersøge
 skylines nye router. Så din information er rigtig god, da jeg er kommet til
 samme resultat. DMZ zonen 192.168.1.50 virker ikke.
 
 Min familie har haft flere fra Skyline på besøg, men teknisk sker der intet.
 
 Jeg har her idag forsøgt en gang for alle at finde ud af om den router
 indkommende trafik til 192.168.1.50. Efter mine forsøg samlede jeg igen
 systemet, og inden jeg forlod min mor's computer ville jeg se om der stadig
 var adgang til internettet. Men nej Skyline's net er nede i Lystrup.....
 Århus Nord fra kl 17:00 til 20:00
 Den grønne status lampe blinker grønt. INGEN Internet.
 
 Er der nogle der har den NYE ALVARION skyline's hvide box, hvor de har
 indkommende traffik fra internettet. ?????
 
 
 /lars
 
 
 
 
 |  |  | 
  martin.joergensen (08-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin.joergensen
 | 
 Dato :  08-04-10 01:17
 | 
 |  | Hej Lars
 
 Hvis 192.168.1.50 var en DMZ ip-adresse, ville en "ping pakke" efter
 min bedste overbevisning også ramme 192.168.1.50.
 Når jeg pinger min skyline ip-adresse udefra, får jeg svar på mit ping
 uanset om der sidder noget på DMZ ip'en eller ej, af det må jeg udlede
 at alvarion modem/routeren selv svare på ping, og derfor er der ingen
 dmz.
 
 
 //Martin
 
 "Skyline, bliv ved din læst'
 
 
 |  |  | 
   Mcwm (08-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mcwm
 | 
 Dato :  08-04-10 10:32
 | 
 |  | Den 08-04-2010 09:17, martin.joergensen skrev:
 > Hej Lars
 >
 > Hvis 192.168.1.50 var en DMZ ip-adresse, ville en "ping pakke" efter
 > min bedste overbevisning også ramme 192.168.1.50.
 > Når jeg pinger min skyline ip-adresse udefra, får jeg svar på mit ping
 > uanset om der sidder noget på DMZ ip'en eller ej, af det må jeg udlede
 > at alvarion modem/routeren selv svare på ping, og derfor er der ingen
 > dmz.
 >
 >
 > //Martin
 >
 > "Skyline, bliv ved din læst'
 Der laves ikke forward af ping i en router.
 
 Venligst
 Mcwm
 
 
 |  |  | 
    Niels Kristian Jense~ (08-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~
 | 
 Dato :  08-04-10 19:26
 | 
 |  | Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote in
 news:XOqdneSZTdwOPyDWnZ2dnUVZ8u5i4p2d@giganews.com:
 
 > Der laves ikke forward af ping i en router.
 
 Det kan man selv justere i mine to routere (en linux box og en ZyXEL box)
 
 
 |  |  | 
     Mcwm (10-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mcwm
 | 
 Dato :  10-04-10 00:32
 | 
 |  | 
 
            Den 08-04-2010 20:25, Niels Kristian Jensen skrev:
 > Mcwm<newsFJERN@glostrup.it>  wrote in
 > news:XOqdneSZTdwOPyDWnZ2dnUVZ8u5i4p2d@giganews.com:
 >
 >> Der laves ikke forward af ping i en router.
 >
 > Det kan man selv justere i mine to routere (en linux box og en ZyXEL box)
 Det er vist en promille af routere der giver den mulighed    Venligst
 Mcwm
            
             |  |  | 
      Niels Kristian Jense~ (10-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~
 | 
 Dato :  10-04-10 08:13
 | 
 |  | 
 
            Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote in
 news:YpydnbR5AYFkJSLWnZ2dnUVZ7v5i4p2d@giganews.com: 
 >>> Der laves ikke forward af ping i en router.
 >>
 >> Det kan man selv justere i mine to routere (en linux box og en ZyXEL
 >> box) 
 > Det er vist en promille af routere der giver den mulighed    Så er det den promille af routere, der anvendes hele vejen mellem 
 trace.tele.dk og de fleste andre maskiner på internet    Routere er ikke bare NAT-routere (typisk med et simpelt firewall-filter 
 indbygget) hos folk, en router er generelt en dims, der sender pakker fra 
 et subnet til et andet.
 Mvh. NKJensen
            
             |  |  | 
       Mcwm (10-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mcwm
 | 
 Dato :  10-04-10 21:23
 | 
 |  | 
 
            Den 10-04-2010 09:13, Niels Kristian Jensen skrev:
 > Mcwm<newsFJERN@glostrup.it>  wrote in
 > news:YpydnbR5AYFkJSLWnZ2dnUVZ7v5i4p2d@giganews.com:
 >
 >>>> Der laves ikke forward af ping i en router.
 >>>
 >>> Det kan man selv justere i mine to routere (en linux box og en ZyXEL
 >>> box)
 >> Det er vist en promille af routere der giver den mulighed    >
 > Så er det den promille af routere, der anvendes hele vejen mellem
 > trace.tele.dk og de fleste andre maskiner på internet    >
 > Routere er ikke bare NAT-routere (typisk med et simpelt firewall-filter
 > indbygget) hos folk, en router er generelt en dims, der sender pakker fra
 > et subnet til et andet.
 >
 > Mvh. NKJensen
 Ja da, og vi må så også formode at det er en sådan fin router tråden 
 handler om. Jeg skal da beklage at jeg konkluderer på OPs tråd    Jeg mener bare ikke jeg fik øje på noget der kunne foranledige til at 
 svare uden for OPs netværk, men det gjorde du så.
 Kunne du så med det samme præcisere "dims" nu jeg skal belæres? Eller er 
 det nu jeg skal sprede min brede viden om "dimser"?    Venligst
 Mcwm
            
             |  |  | 
        Niels Kristian Jense~ (11-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~
 | 
 Dato :  11-04-10 08:48
 | 
 |  | 
 
            Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote in
 news:z7udnQHjOJywQ13WnZ2dnUVZ8lNi4p2d@giganews.com: 
 > Kunne du så med det samme præcisere "dims" nu jeg skal belæres? Eller
 > er det nu jeg skal sprede min brede viden om "dimser"?    Hej igen, det var ikke for at "belære" nogen - jeg syntes bare at den meget 
 korte sætning "Der laves ikke forward af ping i en router." ikke kunne stå 
 alene, der er jo andre end dig og mig som læser denne gruppe.
 Undskyld hvis jeg fik det udtrykt på en klodset måde.
 Mvh. NKJensen
            
             |  |  | 
  N/A (08-04-2010) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  08-04-10 10:32
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
 |  |