Deling af skærm mellem mac og pc
Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-08-01 10:55

Halløjsa

Findes der en elegant løsning til at dele skærm mellem en pc og 8
mac'er (1 pc og 1 mac kan gøre det).

Mac'en: Apples klassiske skærmstik (Beige G3)
PC'en: VGA
Skærmen: AppleVision 1710 - dvs. både klassisk og VGA.

Vh.
Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 11:37

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Mac'en: Apples klassiske skærmstik (Beige G3)
> PC'en: VGA
> Skærmen: AppleVision 1710 - dvs. både klassisk og VGA.

Har du spurgt efter en tilsrækkelig stor swich box hos Brink? evt også
byg-selv, hvis du kan håndtere en loddekolbe (9 porte er "lidt" mange)

Swich-box'en skal bare have VGA porte, da du kan montere en Mac->VGA
adapter på G3'en, og dermed få lov til at lægge 3-400kr i stakkles
Officelines slunkne pengekasse - Du ved "Applestore og de stakkels
forhandlere"

NB. har du overvejet at lade de 8 af dem køre skærmløs, og fjernstyre
dem via Timbukto eller VNC (gratis)?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-08-01 13:47

In article <1exm7k6.1wuiwvo17bfosN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> adapter på G3'en, og dermed få lov til at lægge 3-400kr i stakkles
> Officelines slunkne pengekasse - Du ved "Applestore og de stakkels

Joeh, men ville jo gerne undgå den der VGA adapter, for selfølgelig
kan jeg købe en pc switchbox til 290,- - men hvis der nu var noget
smartere til en fornuftig pris.

> NB. har du overvejet at lade de 8 af dem køre skærmløs, og fjernstyre
> dem via Timbukto eller VNC (gratis)?

De 8 var en joke

Tak for hjælpen!

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 14:16

> Joeh, men ville jo gerne undgå den der VGA adapter.

Jeg har én (fra Officeline), som jeg gerne bytter for en gammel 12-14"
appleskærm, hvis du skulle ligge inde med gammelt skrammel.

> for selfølgelig kan jeg købe en pc switchbox til 290,- - men hvis der nu
> var noget smartere til en fornuftig pris.

Jeg mener at DiscDirect i sin tid forhandlede nogle $-pebrede swiche,
der kunne dele både tastatur/mus og skærm mellem mac og PC. Jeg aner
ikke hvordan det fungerede i praksis... Er det noget i den stil du
søger?

> De 8 var en joke

ok Jeg læste det, som om at du vidste at det kunne lade sig gøre med
én mac og én pc... læs _og_ forstå, morten... bonk! (lyden af en tung
iBook der mødes med pandebrasken)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

jeg har fået et sted at bo, men leder stadig efter en lejlighed

Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-08-01 15:23

In article <1exmf3i.1dtwqq1dlhdpdN%reippuert@mac.com>,

> Jeg har én (fra Officeline), som jeg gerne bytter for en gammel 12-14"
> appleskærm, hvis du skulle ligge inde med gammelt skrammel.

Jamen hey - sådan en 14" Trinitron ting har jeg da stående. Og den
står knivskarpt. Stik mig lige en mail på monitorsalg@attention.dk

> læs _og_ forstå, morten... bonk! (lyden af en tung
> iBook der mødes med pandebrasken)

Pas nu på - iBooks er ret solide, men hvis du er tykpandet, såeh

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-01 16:01

> Jamen hey - sådan en 14" Trinitron ting har jeg da stående. Og den
> står knivskarpt. Stik mig lige en mail på monitorsalg@attention.dk

done.

> Pas nu på - iBooks er ret solide, men hvis du er tykpandet, såeh

tykpandet ved jeg ikke men fladpannet er jeg da blevet kaldt, også i
dette forum... Måske er det pga. af iBook'en?

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-08-01 13:02

In article
<moof.immerfreundlich-1EEF23.11545404082001@news.get2net.dk>,
Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Findes der en elegant løsning til at dele skærm mellem en pc og 8
> mac'er (1 pc og 1 mac kan gøre det).

Blackbox laver nogen mægtigt fine skærmswitche.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk