/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Vedr. køb af bil.
Fra : ADL


Dato : 19-02-10 10:07

Jeg har den 14. Januar 2010 bestilt en ny bil hos SMC Biler Aalborg

Ved bestilling, og udfærdigelse af Slutseddel på bilen, får jeg afvide at
bilen vil blive leveret mellem uge 16-20
Men at jeg væl få den nøjagtige dato den følgende Mandag (den 18. Januar
2010)

Den 15. Januar 2010 får jeg en mail fra Sælgerne men en pris på nogle fælge
som jeg havde spurgt til, som jeg takker nej til.

Den 18. Januar 2010, Mandagen går, men ingen svar fra sælger med en
leveringsdato.

Den 22. Januar 2010, ringer jeg så til SMC biler, og beder om at snakke med
sælger, men han sidder med kunder, damen i receptionen får mit nummer
og lover hun nok skal få ham til at ringe
til mig når han er ledig. Det sker desværre så bare ikke.

Den 27. Januar 2010, skriver jeg så igen en mail til. sælger, om han kan
oplyse mig leveringsdatoen,
plus at jeg har fundet de fælger som jeg
gerne vil have på bilen, (på det tidspunkt har jeg så sat min mail op til at
bede om leveringsrapport)
får en leveringsrapport, inden for 10
minutter på min mail er blevet åbnet at sælger,

Den 1. Februar 2010, Mandag igen, stadig intet svar fra sælger, jeg kører så
en tur ud til SMC biler, for at snakke med sælgeren, han sidder sjovt nok
med kunder
Et sted i huset, jeg venter tålmodig en halv
time, uden held, forsøger mig med en anden sælger, om han kan se hvornår den
bil vi har bestilt kan
leveres, men han kan ikke se de aftaler som
en anden sælger har gang i.

Den 4. Februar 2010, Skriver jeg så endnu en mail , og at bilen bare skal
leveres med standardfælge, da jeg er godt tvær over jeg intet hører, og ikke
gider
have de skal skaffe mig alufælge, med den
behandling man får.
Denne mail bliver igen åbnet inden for
ganske kort tid, men ak nej, intet svar

Den 5. Februar 2010, Forsøger jeg mig igen med at ringe derud, sælger sidder
med kunder, og receptionisten, lover endnu engang, at hun vil få sælger
til at ringe til mig, så snart han er
ledig, men selvfølgelig sker det ikke!!!

Den 15. Februar 2010, Beder jeg endnu engang på mail at få en leveringsdato,
den bliver modtaget, men ingen svar, ligeledes forsøger jeg mig med at
ringe,
Men sælger har fri denne dag.

Den 17. Februar 2010, Skriver jeg så en mail til Sælgerens Chef hos SMC
biler. Den har jeg så heller ingen respons fået på.


Nu er mit spørgsmål så, kan jeg i god tro annuller handlen uden der risiker
at komme en regning fra SMC biler, på 10% af salgsprisen?

Mvh. ADL




 
 
alexbo (19-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-10 11:08


"ADL" skrev
> Jeg har den 14. Januar 2010 bestilt en ny bil hos SMC Biler Aalborg
> Ved bestilling, og udfærdigelse af Slutseddel på bilen, får jeg afvide at
> bilen vil blive leveret mellem uge 16-20
> Men at jeg væl få den nøjagtige dato den følgende Mandag (den 18. Januar
> 2010)
> Nu er mit spørgsmål så, kan jeg i god tro annuller handlen uden der
> risiker at komme en regning fra SMC biler, på 10% af salgsprisen?

Nej, jeg kan i hvert fald ikke se at sælger har ændret sit lovede
leveringstidspunkt uge 16-20.

Men nu ved jeg ikke helt hvad der står i din slutseddel og hvad du "har fået
at vide", står der overhovedet et leveringstidspunkt i slutseddelen?
Jeg vil foreslå at du tager en tur ind i butikken og "forlanger" et
tidspunkt da du ellers ser dig nødsaget til at handle andetsteds.

Evt. skriv til nedenstående og bed dem hjælpe dig med en dato.
http://www.volkswagen.dk/vw/Volkswagen-service/Kontakt-og-dialog/

Forøvrigt er de 10% du omtaler ikke længere gyldige, der er en ældre
højesteretssdom for
at kompensationen ikke må være en fast procent og ikke må overstige
forhandlerens dokumenterede tab.
Står de 10% under betingelser?

mvh
Alex Christensen






ADL (19-02-2010)
Kommentar
Fra : ADL


Dato : 19-02-10 11:23

Hej Alex

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4b7e630f$1$270$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "ADL" skrev
>> Jeg har den 14. Januar 2010 bestilt en ny bil hos SMC Biler Aalborg
>> Ved bestilling, og udfærdigelse af Slutseddel på bilen, får jeg afvide at
>> bilen vil blive leveret mellem uge 16-20
>> Men at jeg væl få den nøjagtige dato den følgende Mandag (den 18. Januar
>> 2010)
>> Nu er mit spørgsmål så, kan jeg i god tro annuller handlen uden der
>> risiker at komme en regning fra SMC biler, på 10% af salgsprisen?
>
> Nej, jeg kan i hvert fald ikke se at sælger har ændret sit lovede
> leveringstidspunkt uge 16-20.
>
> Men nu ved jeg ikke helt hvad der står i din slutseddel og hvad du "har
> fået
> at vide", står der overhovedet et leveringstidspunkt i slutseddelen?


Punkt 7. på slutseddelen "Er leveringsdatoen ikke angivet, leveres køretøjet
30 dage efter slutsedlens dato"

Slutsedlens dato er ligeledes den 14. Januar 2010

leveringstidspunket uge 16-20, fik vi mundligt ved købet den 14. Januar 2010


> Jeg vil foreslå at du tager en tur ind i butikken og "forlanger" et
> tidspunkt da du ellers ser dig nødsaget til at handle andetsteds.
>
> Evt. skriv til nedenstående og bed dem hjælpe dig med en dato.
> http://www.volkswagen.dk/vw/Volkswagen-service/Kontakt-og-dialog/
>
> Forøvrigt er de 10% du omtaler ikke længere gyldige, der er en ældre
> højesteretssdom for
> at kompensationen ikke må være en fast procent og ikke må overstige
> forhandlerens dokumenterede tab.
> Står de 10% under betingelser?

Nej der står ikke 10% nogle steder, det var bare noget jeg havde fundet frem
til på google.

Mvh. ADL


alexbo (19-02-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-10 12:10


"ADL" skrev

> Punkt 7. på slutseddelen "Er leveringsdatoen ikke angivet, leveres
> køretøjet 30 dage efter slutsedlens dato"

Jeg må så gå ud fra at der ikke står en leveringsdato, så synes jeg du skal
ringe til SMC og sige at du er klar til at hente din bil, og hvis de ikke er
klar til at levere inden 14 dage vil du annulere handelen, med henvisning
til købeloven.

§ 74. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke
køberen eller en omstændighed, som han bærer risikoen for, foreligger der
forsinkelse.

Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt
forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte
dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer
salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat,
eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.

Hvis leveringstiden uge 16-20 fremgår på anden måde, f.eks. i de mails du
har skrevet, så har du accepteret dette, og så vil jeg foreslå henvendelsen
til importøren for at få lidt skub i sagen.

Men en trussel om annulering vil ikke skade alligevel.

mvh
Alex Christensen






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409084
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste