Roastbeef
Fra : R.N.

Dato : 04-08-01 05:35

Må jeg godt lige prøve at lave et sammendrag af alle de medd. der er kommet
om oksestege etc længere nede ad siden?

Altså jeg vil gerne sætte en roastbeef på frokostbordet i morgen søndag. Men
egentlig er jeg ikke særlig vant til at tilberede netop roastbeef. Det
forbavsede mig meget, at flere siger at den eneste rigtige måde at tilberede
den på er ved at koge den i en gryde vand.Men det lyder jo nemt, så jeg vil
gerne prøve det.

Vil det sige at den korrekte måde er at koge den i 20 min., tage den op og
lade den køle lidt af, og derefter brune den kraftigt på alle sider samtidig
med at man krydrer den med salt og peber?

Er det simpelthen måden at gøre det på?

Kan jeg gøre det i aften og lade den stå i køleskab i nat?

M.v.h. R.N.

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 04-08-01 07:40

Hejsa R.N.

"R.N." <elena@io.dk> skrev i en meddelelse
..

> [...]
> lade den køle lidt af, og derefter brune den kraftigt på alle sider
samtidig
> med at man krydrer den med salt og peber?

Jeg laver den som før beskrevet på den måde, og den bliver perfekt hver
gang. Og så er det pære let. )

> Kan jeg gøre det i aften og lade den stå i køleskab i nat?

Det kan du fint, men pak den endelig godt ind, den vil nemlig væde en smule.
Hvis du skal bruge den som pålæg, skal den helst skæres på en pålægsmaskine
da det er svært at få tynde skiver pr. håndkraft.

God fornøjelse.

Mvh. Renate

Fra : R.N.

Dato : 05-08-01 18:55

"Renate Jacobsen" skrev i en meddelelse >
> Hejsa R.N.

> samtidig
> >
> Jeg laver den som før beskrevet på den måde, og den bliver perfekt hver
> gang. Og så er det pære let. )
>
> God fornøjelse.

Hej Renate

Nu er fødselsdagsgæsterne taget hjem. Tak for råd om den måde med at koge en
roast-beef. Den blev, som du skrev, perfekt. Og helt rigtigt - det er en
dejligt nem og enkel måde. Da der jo ville blive tale om en portion kogevand
bagefter, snittede jeg et løg i stykker og kom ned i gryden sammen med noget
rosmarin og en god stilk løvstikke fra haven. Uhm hvor den suppe nu smager
godt, jeg må se hvordan jeg nu kan fryse den ned.

Bedste hilsener R.N.

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 05-08-01 21:48

> [...]
> rosmarin og en god stilk løvstikke fra haven. Uhm hvor den suppe nu smager
> godt, jeg må se hvordan jeg nu kan fryse den ned.

Hej R.N.

Det glæder mig at du har haft glæde af rådet og håber du havde en god
fødselsdag.

Den med suppen var ikke en tosset idé, det vil jeg huske næste gang der står
roastbeef på menuen her hos os. Tak for det.

Mange hilsner

Renate