/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
telefonhukommelse
Fra : Jørgen


Dato : 11-02-10 23:09

Nokia taler om de to hukommelser Hukommelseskortet og Telefonhukommelsen.
Hukommelseskortet er klar. Det er det lille kort, man selv kan købe og sætte
i. Det indeholder den musik og de billeder, man vælger at gemme.

Men hvad er telefonhukommelsen? Er det SIM-kortet, eller er der en tredie
hukommelse i telefonen. SIM-kortet er jo en lille hukommelse. Det rummer i
hvert fald PIN-koden, jeg har valgt.

Hvor gemmer sig alle mine telefonnumre?

Jørgen



 
 
Chano Andersen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 11-02-10 23:36

Den 11-02-2010 23:09, Jørgen skrev:
> Men hvad er telefonhukommelsen? Er det SIM-kortet, eller er der en tredie
> hukommelse i telefonen. SIM-kortet er jo en lille hukommelse. Det rummer i
> hvert fald PIN-koden, jeg har valgt.

Telefonhukommelsen kan bedst beskrives som et hukommelseskort der er
indbygget i telefonen, og ikke kan pilles ud.

> Hvor gemmer sig alle mine telefonnumre?

Sandsynligvis i telefonhukommelsen, med mindre du har mulighed for, og
benyttet dig af, at flytte dem til kortet.

- Chano Andersen

Anders (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 12-02-10 07:46


"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4b748667$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 11-02-2010 23:09, Jørgen skrev:
>> Men hvad er telefonhukommelsen? Er det SIM-kortet, eller er der en tredie
>> hukommelse i telefonen. SIM-kortet er jo en lille hukommelse. Det rummer
>> i
>> hvert fald PIN-koden, jeg har valgt.
>
> Telefonhukommelsen kan bedst beskrives som et hukommelseskort der er
> indbygget i telefonen, og ikke kan pilles ud.
>
>> Hvor gemmer sig alle mine telefonnumre?
>
> Sandsynligvis i telefonhukommelsen, med mindre du har mulighed for, og
> benyttet dig af, at flytte dem til kortet.
>
> - Chano Andersen

Man gemmer selv. sine kontakter på sinkortet og ikke i telefonens
hukommelse.

A



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 13:54

Anders skrev:

> Man gemmer selv. sine kontakter på sinkortet og ikke i telefonens
> hukommelse.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Mine SE-mobiler gemmer
automatisk kontakter i den interne hukommelse, og hvis de skal
kopieres til simkortet, skal man gøre det via menuen.

Det der kopieres til simkortet, er kun til en nødløsning. Det er
splittet op på en måde der er ret upraktisk hvis det skal
kopieres tilbage.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 12-02-10 15:19


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:1ojan599bo2j3ql3tvqfueuqnh0pqm7utq@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Man gemmer selv. sine kontakter på sinkortet og ikke i telefonens
>> hukommelse.
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Mine SE-mobiler gemmer
> automatisk kontakter i den interne hukommelse, og hvis de skal
> kopieres til simkortet, skal man gøre det via menuen.
>
> Det der kopieres til simkortet, er kun til en nødløsning. Det er
> splittet op på en måde der er ret upraktisk hvis det skal
> kopieres tilbage.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Der er 2 måder du kan gemme dine kontakter - enten så er det i telefonens
hukommelse el. simkortet.

Jeg gemmer altid mine kontakter på simkortet, for skulle mobilen gå i
stykker el. sælges, så kan man bare tage kortet ud, og smide i en anden
mobil uden at have mistet sine kontakter.

A



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 16:18

Anders skrev:

> Jeg gemmer altid mine kontakter på simkortet, for skulle mobilen gå i
> stykker el. sælges, så kan man bare tage kortet ud, og smide i en anden
> mobil uden at have mistet sine kontakter.

Jeg gemmer dem altid begge steder. En snu ræv har flere indgange.

Brugervenligheden er langt større ved den liste der ligger i
hukommelsen (på SE-mobiler).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 12-02-10 16:48


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:r6san51gbvhikn3ec6kk74g5po8srd58qk@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Jeg gemmer altid mine kontakter på simkortet, for skulle mobilen gå i
>> stykker el. sælges, så kan man bare tage kortet ud, og smide i en anden
>> mobil uden at have mistet sine kontakter.
>
> Jeg gemmer dem altid begge steder. En snu ræv har flere indgange.
>
> Brugervenligheden er langt større ved den liste der ligger i
> hukommelsen (på SE-mobiler).
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

LOL

Det er det samme, om du har dem liggende på kortet el mobilen, det er bare
opsætningen af mobilen du skal ændre.

A



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 17:35

Anders skrev:

> Det er det samme, om du har dem liggende på kortet el mobilen, det er bare
> opsætningen af mobilen du skal ændre.

Du tager fejl.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 12-02-10 18:33


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:8l0bn55co46diug3is487en41ipfg7f633@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Det er det samme, om du har dem liggende på kortet el mobilen, det er
>> bare
>> opsætningen af mobilen du skal ændre.
>
> Du tager fejl.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nixen, det er dig der tager fejl.....

Hvad vil du ellers gøre, hvis mobilen er i stykker og ikke kan reddes, og du
skal bruge dine kontakter ?

A



Max (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-02-10 19:02

Hej Anders

> Hvad vil du ellers gøre, hvis mobilen er i stykker og ikke kan
> reddes, og du skal bruge dine kontakter ?

Så indlæser man dem da bare fra den backup man har.
At opbevare sine kontakter på SIM kortet er jo en
begrænset løsning da pladsen jo ikke er ret stor.

--
Mvh Max


Anders (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 13-02-10 06:46


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b759775$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Anders
>
>> Hvad vil du ellers gøre, hvis mobilen er i stykker og ikke kan
>> reddes, og du skal bruge dine kontakter ?
>
> Så indlæser man dem da bare fra den backup man har.
> At opbevare sine kontakter på SIM kortet er jo en
> begrænset løsning da pladsen jo ikke er ret stor.
>
> --
> Mvh Max

Nu fylder en kontakt ikke alverden, så der kan være mange på et alm.
størrelse kort.

A



Max (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-02-10 08:49

Hej Anders

> Nu fylder en kontakt ikke alverden, så der kan være mange på et alm.
> størrelse kort.

At du ikke kan fylde et kort op, ja det betyder jo ikke at
vi andre ikke kan.

--
Mvh Max


Anders (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 13-02-10 09:05


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b765978$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Anders
>
>> Nu fylder en kontakt ikke alverden, så der kan være mange på et alm.
>> størrelse kort.
>
> At du ikke kan fylde et kort op, ja det betyder jo ikke at
> vi andre ikke kan.
>
> --
> Mvh Max

Så må du have ret mange kontakter - på den anden side af 2000

A



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 19:19

Anders skrev:

> Nixen, det er dig der tager fejl.....

> Hvad vil du ellers gøre, hvis mobilen er i stykker og ikke kan reddes, og du
> skal bruge dine kontakter ?

Læser du overhovedet hvad jeg skriver?

Jeg gemmer kontakterne både i hukommelsen og på simkortet.

Formatet på simkortet er træls. Derfor er det kun til en
nødløsning. Den har jeg ikke haft brug for endnu. Hvis der skulle
ske en katastrofe, ville jeg bruge blåtand til at overføre
kontakterne fra min ekstratelefon.

Formatet på simkortet er anderledes end formatet i hukommelsen.
Det er ikke det samme.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 13-02-10 06:49


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4p6bn5djfd8g7tckrml512kfhk07j60rgf@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Nixen, det er dig der tager fejl.....
>
>> Hvad vil du ellers gøre, hvis mobilen er i stykker og ikke kan reddes, og
>> du
>> skal bruge dine kontakter ?
>
> Læser du overhovedet hvad jeg skriver?
>
> Jeg gemmer kontakterne både i hukommelsen og på simkortet.
>
> Formatet på simkortet er træls. Derfor er det kun til en
> nødløsning. Den har jeg ikke haft brug for endnu. Hvis der skulle
> ske en katastrofe, ville jeg bruge blåtand til at overføre
> kontakterne fra min ekstratelefon.
>
> Formatet på simkortet er anderledes end formatet i hukommelsen.
> Det er ikke det samme.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Det er ikke et problem jeg kender noget til på min SE mobil, kan skrive det
samme som i telefonens hukommelse....

Og ja, jeg læser skam hvad du skriver, men du er jo gammel skolelærer (????)
og de er jo ikke altid helt uptodate på det nyeste....

A



Bertel Lund Hansen (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-02-10 12:19

Anders skrev:

> Det er ikke et problem jeg kender noget til på min SE mobil

Det er fint hvis du vil fortælle os hvad din mobil kan.

Det er ikke så fint når du benægter at det er sandt når jeg
fortæller hvad jeg gør og hvad min mobil kan.

> Og ja, jeg læser skam hvad du skriver, men du er jo gammel skolelærer (????)
> og de er jo ikke altid helt uptodate på det nyeste....

Kniber det med at redde ansigt?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning Præstegaard (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 14-02-10 20:40

"Bertel Lund Hansen" <> skrev i meddelelsen

>> Og ja, jeg læser skam hvad du skriver, men du er jo gammel skolelærer
>> (????)
>> og de er jo ikke altid helt uptodate på det nyeste....
>
> Kniber det med at redde ansigt?
>
Han har ikke opdaget at du har efteruddannet dig til nørd.

mvh
Henning


Bertel Lund Hansen (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-02-10 00:15

Henning Præstegaard skrev:

> Han har ikke opdaget at du har efteruddannet dig til nørd.

Det er jo mest kun den formelle del. Jeg begyndte med computere i
1971.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 15-02-10 08:11


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:2u0hn597p7u7o3rkpsmtq1lt4it53kepf3@news.stofanet.dk...
> Henning Præstegaard skrev:
>
>> Han har ikke opdaget at du har efteruddannet dig til nørd.
>
> Det er jo mest kun den formelle del. Jeg begyndte med computere i
> 1971.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Og du er sikkert ikke komnmet ret meget videre siden....

A



Bertel Lund Hansen (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-02-10 09:21

Anders skrev:

> Og du er sikkert ikke komnmet ret meget videre siden....

Nej, helt sikkert ikke.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 15-02-10 09:25


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:6u0in597ae4ri6eu00bq4j5mqsu07bo9ns@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Og du er sikkert ikke komnmet ret meget videre siden....
>
> Nej, helt sikkert ikke.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Computeren fra den tid, er blevet overhalet af den moderne mobiltelefon i
hastighed, så der er sket en del siden 1971.

A



Bertel Lund Hansen (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-02-10 12:06

Anders skrev:

> Computeren fra den tid, er blevet overhalet af den moderne mobiltelefon i
> hastighed, så der er sket en del siden 1971.

Jamen dog. Hvad bruger man så i stedet for DOS? Er CPU'erne
blevet videreudviklet så de kan køre 16-bit?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 15-02-10 12:12


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:qgain5lai4jvkf9kjnmgjclk3vi69usjoc@news.stofanet.dk...
> Anders skrev:
>
>> Computeren fra den tid, er blevet overhalet af den moderne mobiltelefon i
>> hastighed, så der er sket en del siden 1971.
>
> Jamen dog. Hvad bruger man så i stedet for DOS? Er CPU'erne
> blevet videreudviklet så de kan køre 16-bit?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

De nyeste CPU'ere kører ihvertfald 64 Bit.

A



Chano Andersen (17-02-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 17-02-10 18:46

Den 15-02-2010 12:12, Anders skrev:
> De nyeste CPU'ere kører ihvertfald 64 Bit.

Betyder det, at der findes CPU'er til hjemmemarkedet der kører mere end
32bit?

- Chano Andersen

Bertel Lund Hansen (17-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-02-10 19:52

Chano Andersen skrev:

> Betyder det, at der findes CPU'er til hjemmemarkedet der kører mere end
> 32bit?

Hvordan får de plads til alle de bits i de små kabinetter? Det
går over min forstand.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (17-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 17-02-10 19:54


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:hleon55a9im3vqerq9ir651hulmb52bda0@news.stofanet.dk...
> Chano Andersen skrev:
>
>> Betyder det, at der findes CPU'er til hjemmemarkedet der kører mere end
>> 32bit?
>
> Hvordan får de plads til alle de bits i de små kabinetter? Det
> går over min forstand.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

En CPU fylder ikke alverden idag ca. 45x45 mm.

A



Anders (17-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 17-02-10 19:55


"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4b7c2b71$0$271$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 15-02-2010 12:12, Anders skrev:
>> De nyeste CPU'ere kører ihvertfald 64 Bit.
>
> Betyder det, at der findes CPU'er til hjemmemarkedet der kører mere end
> 32bit?
>
> - Chano Andersen

De fleste CPU'er der bruges idag, kører stortset allesammen 64 bit ?

A



Chano Andersen (19-02-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 19-02-10 07:45

Den 17-02-2010 19:55, Anders skrev:
> De fleste CPU'er der bruges idag, kører stortset allesammen 64 bit ?

WOW, så kan man regne med store tal nu...

- Chano Andersen

N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



Lars Raaby (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 15-02-10 16:47

Den 13-02-2010 06:48, Anders skrev:
> "Bertel Lund Hansen"<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
> meddelelse news:4p6bn5djfd8g7tckrml512kfhk07j60rgf@news.stofanet.dk...
>> Anders skrev:

> Og ja, jeg læser skam hvad du skriver, men du er jo gammel skolelærer (????)
> og de er jo ikke altid helt uptodate på det nyeste....
>
LOL


--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!


Anders (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 15-02-10 17:53


"Lars Raaby" <lars.raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4b796c91$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Den 13-02-2010 06:48, Anders skrev:
> "Bertel Lund Hansen"<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
> meddelelse news:4p6bn5djfd8g7tckrml512kfhk07j60rgf@news.stofanet.dk...
>> Anders skrev:

> Og ja, jeg læser skam hvad du skriver, men du er jo gammel skolelærer
> (????)
> og de er jo ikke altid helt uptodate på det nyeste....
>
LOL


--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!

Tsk Tsk

A




N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



Per H. Nielsen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 12-02-10 20:44

Anders wrote:

> Nixen, det er dig der tager fejl.....

Nej Bertel har fuldstændig ret. Når man gemmer på SIM-kortet er der
f.eks. en begrænsning i længden på navne.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan
PGP key: http://www.dkscan.dk/phn.asc
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 22:31

Per H. Nielsen skrev:

> Nej Bertel har fuldstændig ret. Når man gemmer på SIM-kortet er der
> f.eks. en begrænsning i længden på navne.

Ja, og hvis man har tre numre under ét navn, bliver det til tre
eksemplarer med samme navn (med en tilføjelse) på simkortet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

David Mc Nally (19-02-2010)
Kommentar
Fra : David Mc Nally


Dato : 19-02-10 00:59

On Feb 19, 7:45 am, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:
> Den 17-02-2010 19:55, Anders skrev:
>
> > De fleste CPU'er der bruges idag, k rer stortset allesammen 64 bit ?
>
> WOW, s kan man regne med store tal nu...

Men er det ikke begrænset hvor store tal der er plads til, når de nu
kun er 45 x 45 mm? På min skærm fylder 123456789 * 123456789 mere end
45 x 45 mm, og så må den jo skære nogle af cifrene af?

Anders (19-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 19-02-10 09:35


"David Mc Nally" <dmcn42@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:c3e58c8e-92cc-4bfb-b700-033829ae7e51@k19g2000yqc.googlegroups.com...
On Feb 19, 7:45 am, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:
> Den 17-02-2010 19:55, Anders skrev:
>
> > De fleste CPU'er der bruges idag, k rer stortset allesammen 64 bit ?
>
> WOW, s kan man regne med store tal nu...

Men er det ikke begrænset hvor store tal der er plads til, når de nu
kun er 45 x 45 mm? På min skærm fylder 123456789 * 123456789 mere end
45 x 45 mm, og så må den jo skære nogle af cifrene af?

LOL

A



Chano Andersen (19-02-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 19-02-10 21:20

Den 19-02-2010 08:59, David Mc Nally skrev:
> Men er det ikke begrænset hvor store tal der er plads til, når de nu
> kun er 45 x 45 mm? På min skærm fylder 123456789 * 123456789 mere end
> 45 x 45 mm, og så må den jo skære nogle af cifrene af?

Du har fat i noget der.. Men på den anden side, så fylder 64 bit jo ikke
meget, mon ikke der kan stå 64 0'er og 1taller på 45 x 45 mm?

- Chano Andersen

N/A (19-02-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-02-10 21:20



David Mc Nally (20-02-2010)
Kommentar
Fra : David Mc Nally


Dato : 20-02-10 11:20

On Feb 19, 9:19 pm, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:
> Den 19-02-2010 08:59, David Mc Nally skrev:
>
> > Men er det ikke begrænset hvor store tal der er plads til, når de nu
> > kun er 45 x 45 mm? På min skærm fylder 123456789 * 123456789 mere end
> > 45 x 45 mm, og så må den jo skære nogle af cifrene af?
>
> Du har fat i noget der.. Men på den anden side, så fylder 64 bit jo ikke
> meget, mon ikke der kan stå 64 0'er og 1taller på 45 x 45 mm?

Så skal fonten godt nok være lille - hvor lille font kan sådan en
CUPer overhovedet læse?

Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 00:25

Jørgen skrev:

> Men hvad er telefonhukommelsen? Er det SIM-kortet, eller er der en tredie
> hukommelse i telefonen. SIM-kortet er jo en lille hukommelse. Det rummer i
> hvert fald PIN-koden, jeg har valgt.

Chano har forklaret det. Jeg supplerer:

Tænk på en computers indbyggede hukommelse. Sådan en skal mobilen
(som jo er en computer) også have for at kunne fungere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jørgen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 12-02-10 00:38



>
> Tænk på en computers indbyggede hukommelse. Sådan en skal mobilen
> (som jo er en computer) også have for at kunne fungere.
>
> --
*****************

TAK Det giver mening.Jeg har en gammel telefon fyldt med en masse numre. Jeg
har købt en ny. Nu skal jeg have numrene derover. Så skulle man kunne på en
eller anden måde Kopiere det nummerlager over til huk.kortet i den gamle
tlf. Derefter sætte kortet over i den nye telefon. Det kan jeg vist ikke,
for jeg har bedt den nye tlf fortælle, hvor meget lager der er i kortet. Den
siger, at kortet er ikke formteret til den nye tlf. Og dog - Jeg har da set
mine gamle billeder på den nye telefon. Jeg er nok for træt i aften. Jeg
fortsætter i morgen.
Tak.




Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 01:32

Jørgen skrev:

> TAK Det giver mening.Jeg har en gammel telefon fyldt med en masse numre.

Har den blåtand?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Anders (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 12-02-10 07:47


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:ib89n599d2qnj6d2btukcivb406uepbkui@news.stofanet.dk...
> Jørgen skrev:
>
>> TAK Det giver mening.Jeg har en gammel telefon fyldt med en masse numre.
>
> Har den blåtand?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ellers så brug ZYB, det kan ''snakke'' med alle mobiler.

A



Jørgen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 12-02-10 07:48


> Har den blåtand?
>
> --
> Bertel

*********

Ja, for Søren. det må da være måden at gøre det på.

Nu begynder mine hænder et ryste lidt, for jeg har altid haft et anstrengt
forhold til Bluetooth. Så anstrengt, at jeg har opgivet det. Jeg bruger
kabel mellem telefon og PC, når jeg kommer hjem med billeder. Jeg har i
tidens løb købt adskillige dongler til PC'en. Når jeg en sjælden gang får
det til at virke, bliver det kun kortvarigt.

Du mener, jeg skal prøve at koble begge telefoner sammen?

Mvh Jørgen



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 13:57

Jørgen skrev:

> > Har den blåtand?

> Ja, for Søren. det må da være måden at gøre det på.

> Du mener, jeg skal prøve at koble begge telefoner sammen?

Ja. Jeg har mobiler fra samme fabrik (SE), og jeg kopierer mine
kontaklister fra den ene til den anden. Det er helt problemfrit
(og ingen computer involveret).

Nu er det længe siden jeg gjorde det sidst. Mobilerne skal vist
parres sammen første gang. Når der bliver bedt om en kode skal du
bruge den samme på begge mobiler. Hos mig virker 0000 (vistnok).

På samme måde kan du dele billeder og lyde.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 14:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu er det længe siden jeg gjorde det sidst. Mobilerne skal vist
> parres sammen første gang.

Jeg kopierer jævnligt. Der er parringen (af mobilerne altså) som
jeg gjorde for længe siden.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jørgen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 12-02-10 15:13


For kort tid siden gemte jeg hele telefonens indhold i PC'en. Der blev
oprettet en fil i
C:\documents and settings\pc\application data\Nokia\*
Filen hed noget i retning af *\content copier.
Den er beregnet til nødstilfælde, hvis jeg skulle miste data i telefonen.
Så troede jeg også, at jeg kunne lægge hele redeligheden ind i en ny Nokia.
Men den går ikke

Nu har jeg jo kun et SIMkort til mine to telefoner. Gud ved, om jeg kan
overføre dem med Bluetooth met et manglende SIMkort. jeg prøver.

Jørgen



Bertel Lund Hansen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-02-10 16:19

Jørgen skrev:

> Nu har jeg jo kun et SIMkort til mine to telefoner. Gud ved, om jeg kan
> overføre dem med Bluetooth met et manglende SIMkort. jeg prøver.

Nej, det kan du ikke. En mobil uden simkort er inaktiv (den beder
blot om et simkort hele tiden).

Måske kan du kopiere kontakterne fra simkortet til mobilens
hukommelse. Det kan jeg.

I øvrigt har jeg et simkort til min ekstramobil. Det er rart at
have to mobiler, og det koster mig kun 7,50 kr. om måneden at
have et kort jeg ikke bruger.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jørgen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 12-02-10 19:27


"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:59san5df0t33mccn72fncbr1l4bvgu7h2n@news.stofanet.dk...
> Jørgen skrev:
>
>> Nu har jeg jo kun et SIMkort til mine to telefoner. Gud ved, om jeg kan
>> overføre dem med Bluetooth met et manglende SIMkort. jeg prøver.
>
> Nej, det kan du ikke. En mobil uden simkort er inaktiv (den beder
> blot om et simkort hele tiden).
>
> Måske kan du kopiere kontakterne fra simkortet til mobilens
> hukommelse. Det kan jeg.
>
> I øvrigt har jeg et simkort til min ekstramobil. Det er rart at
> have to mobiler, og det koster mig kun 7,50 kr. om måneden at
> have et kort jeg ikke bruger.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

**************************

Det er lykkedes mig at få begge telefoner til at lære hinanden ar kende med
kun SIMkort i den ene af dem. SIMkortet skal jo først bruges, når jeg skal
ud af huset med mobilen. De to mobilers navne står der i hvert fald. De har
selv fundet det. Det er ikke mig, der har skrevet navnene.

Men hvad nu? Jeg har det lige som pigerne i min skoleklasse, når vi skulle
til fysik. Mange af dem havde vedtaget, at detteher er meget svært. Det kan
jeg ikke finde ud af. Og det kom til at passe.

Jeg har også prøvet i computeren Stifinder. I den gamle Tlf. fandt jeg
Telefonhukommelsen og Memorykortet. Jeg tog alle filer fra Tlf.kortet og
kopierede dem til Mem.kort. Så satte jeg kortet over i den ny tel. Der ville
jeg kopiere filerne fra kortet til telefonens memory. Det kumme jeg ikke.

Jeg har også små kortlæsere, der kan læse kortene uden at gå gennem
telefonen. Det har jeg nu ikke prøvet. Hvorfor skulle det hjælpe? På
Stifinderen har jeg jo et godt overblik over ingholdet. Jeg har også prøvet
et lægge filerne ind i et tomt bibliotek i PC'en og prøve at kopiere dem til
en nye telefon. Det kunne man heller ikke.

Men nu er det lykkedes mig at på begge telefoner til at acceptere hinanden
på Bluetooth. HVAD GØR JEG SÅ? Hvordan får jeg den nye telefon til at
kopiere den gamles navne og numre ind i sin egen telefonhukommelse?

Jørgen



Jørgen (12-02-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 12-02-10 23:14


Hvordan får jeg den nye telefon til at
> kopiere den gamles navne og numre ind i sin egen telefonhukommelse?
>
> Jørgen
>
>
************************

Jeg har klaret den. Alle mine problemer er løst.
Den nye (Nokia 6303) har en funktion, jeg ikke har set i den gamle. det er
"Gendan Indhold".

Tak for støtte undervejs
Hilsen Jørgen.



Chano Andersen (14-02-2010)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 14-02-10 19:21

Den 12-02-2010 13:56, Bertel Lund Hansen skrev:
> Nu er det længe siden jeg gjorde det sidst. Mobilerne skal vist
> parres sammen første gang. Når der bliver bedt om en kode skal du
> bruge den samme på begge mobiler. Hos mig virker 0000 (vistnok).

Koden er selvvalgt, og jo længere og mindre ensartet, jo bedre. Det er
den eneste sikkerhed der er i bluetooth standarden som kan forhindre
aflytning, og den er vist ikke særligt stærk, så ingen grund til at gøre
det nemmere, med en nem kode. ;)

- Chano Andersen

Lars Raaby (15-02-2010)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 15-02-10 16:54

Den 12-02-2010 13:56, Bertel Lund Hansen skrev:
> Jørgen skrev:
>
>>> Har den blåtand?
>
>> Ja, for Søren. det må da være måden at gøre det på.
>
>> Du mener, jeg skal prøve at koble begge telefoner sammen?
>
> Ja. Jeg har mobiler fra samme fabrik (SE), og jeg kopierer mine
> kontaklister fra den ene til den anden. Det er helt problemfrit
> (og ingen computer involveret).
>
> Nu er det længe siden jeg gjorde det sidst. Mobilerne skal vist
> parres sammen første gang. Når der bliver bedt om en kode skal du
> bruge den samme på begge mobiler. Hos mig virker 0000 (vistnok).
>
> På samme måde kan du dele billeder og lyde.
>
Har du ikke MyPhoneExplore Bertel?

http://www.fjsoft.at/en det bedste program til SE.

Virker nu også til Satio. Jubii
--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!


Bertel Lund Hansen (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-02-10 00:48

Lars Raaby skrev:

> Har du ikke MyPhoneExplore Bertel?

Nej, det kender jeg ikke. Jeg savner det heller ikke. Jeg ændrer
ikke ret meget ved min mobil når først den er sat op.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lars Raaby (19-02-2010)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 19-02-10 13:20

Den 16-02-2010 00:48, Bertel Lund Hansen skrev:
> Lars Raaby skrev:
>
>> Har du ikke MyPhoneExplore Bertel?
>
> Nej, det kender jeg ikke. Jeg savner det heller ikke. Jeg ændrer
> ikke ret meget ved min mobil når først den er sat op.
>
Du kan tage backup af din telefon. gemme SMS og meget mere.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!


Bertel Lund Hansen (20-02-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-02-10 20:16

Lars Raaby skrev:

> Du kan tage backup af din telefon. gemme SMS og meget mere.

Sms'er ryger ud så snart de er modtaget og læst eller skrevet.
Backup af andre ting klares via blåtand til min reservemobil samt
en pc med blåtand. Det er alt rigeligt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste