Længe leve Gibbiceps- mallen = algeæder
Fra : Peter Michael Jensen

Dato : 03-08-01 22:13

Jeg spurgte nyhedsgr. for en månedstid siden, hvilke maller, der er nyttige.
Havde problemer med mange alger, der kvælte mine planter.
Fik mange gode svar, og anskaffede mig 2 Ancistrusmaller til mit lille
yngleakvarie, og 2 ret store Glyptoperichtys Gibbicepsmaller til mit store
akvarie.
Hvilken succes. Især de to Gibbiceps er virkelig et hit, både at se på med
deres smukke leopardplettede ydre, men sandelig også som algegrovædere. De
kan virkelig anbefales, og tak til nyhedsgruppen!!

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 04-08-01 00:22

"Peter Michael Jensen" <sods@oncable.dk> wrote in message
> Hvilken succes. Især de to Gibbiceps er virkelig et hit, både at se på med
> deres smukke leopardplettede ydre, men sandelig også som algegrovædere. De
> kan virkelig anbefales, og tak til nyhedsgruppen!!

Hej Peter
Alle akvarier burde have minst et af disse viundrerne. Det er bare så synd
at de bliver så enorme - og af og til lidt agressive, hvis de ikke finder
nok alger at møle sig igennem.....
Synd jeg ikke er bosat indenlands, for ellers skulle jeg have hørt med jer
om der var nogen som ville bytte en mod en kampfisk hun. Jeg må nemlig af
med den ene.... :(
Hilsen Ditte

Fra : "Morten Strårup"

Dato : 05-08-01 00:06

In article <amGa7.2244$9%5.55295@news.world-online.no>, "Ditte Cecilie
Simonsen" <ditte@godjenta.com> wrote:

> [...]
> indenlands, for ellers skulle jeg have hørt med jer om der var nogen som
> ville bytte en mod en kampfisk hun. Jeg må nemlig af med den ene.... :(

Ja, flotte er de, men som sagt også agressive. Jeg har en på lidt over 20
cm i mit 325 liters akvarie, og den holder da også akvariet fuldstændig
rent for alger. Derudover kan man nemt se om den bliver fodret nok, ens
planter får nemlig store fine huller hvis den ikke får nok at spise, og
når jeg så fodrer fiskene så lægger den sig i vandoverfladen med bugen
opad og vil fodres... Fed fisk...

Hilsen

Morten Strårup

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 05-08-01 01:02

"Morten Strårup" <morten@flopsy.dk> wrote in message
Klip
> [...]
> planter får nemlig store fine huller hvis den ikke får nok at spise, og
> når jeg så fodrer fiskene så lægger den sig i vandoverfladen med bugen

Hej Morten.
Din fisk skulle jeg gerne have set. Min nøjes med at teriorisere resten af
bundfiskbestanden, og ellers så ligger han og surmuler under en anubis......
Men jeg fik mig en god latter ved tanken om en Gibiceps i vandoverfladen....
:)
Hilsen Ditte

Fra : Søren Steffensen

Dato : 08-08-01 14:18

æder de også trådalger ?

--
SOS - www.overclocking.dk/uk
icq: 102169245

Fra : Tine

Dato : 12-08-01 21:39

Jeg har meget svært ved at kende forskel på algerne, men mine to Gibbiceps
har fået renset planterne, der blev kvalt af alger. Det er virkelig
effektivt.
Jeg har nogle få lange, lange alger? der vokser på en lavasten, måske er
det trådalger?, og dem tar de vist ikke.
v.h. Tine