/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Paris - Tog eller fly?
Fra : Per®


Dato : 14-01-10 07:05

Havde tænkt på nogle dage i Paris (4-5 dage 3 voksne), og tænkte at det
måske bedre kan betale sig at sove i et tog og vågne i Paris end at flyve og
tilbringe sin tid i og til og fra lufthavne.

Nogen der har erfaring i det? - eller gode råd...


--
mvh Per*



 
 
Bjarne S Nielsen (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 14-01-10 08:32

Per® skrev:
> Havde tænkt på nogle dage i Paris (4-5 dage 3 voksne), og tænkte at det
> måske bedre kan betale sig at sove i et tog og vågne i Paris end at flyve og
> tilbringe sin tid i og til og fra lufthavne.
>
> Nogen der har erfaring i det? - eller gode råd...
>
>
Vi rejste med sovevogn Paris - Hamburg for 1½ år siden.
Det er absolut den behageligste måde at rejse på.

Fra Hamburg kørte vi med et lækkert ICE-tog.

(Og fra London med Eurostar)

Bjarne

Uffe Kousgaard (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 14-01-10 09:57

"Per®" <nospam@nospam.ru> wrote in message
news:28cd2$4b4eb428$55dacbb2$27991@news.galnet.dk...
> Havde tænkt på nogle dage i Paris (4-5 dage 3 voksne), og tænkte at det
> måske bedre kan betale sig at sove i et tog og vågne i Paris end at flyve
> og tilbringe sin tid i og til og fra lufthavne.

Det kommer helt an på, hvor du bor ift. toget til Paris henh. en lufthavn
med forbindelse til Paris.

Din mail-adresse antyder, at du bor i Rusland, så mon toget kan betale sig?




Per® (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Per®


Dato : 15-01-10 07:12


"Uffe Kousgaard"

> Det kommer helt an på, hvor du bor ift. toget til Paris henh. en lufthavn
> med forbindelse til Paris.
>
> Din mail-adresse antyder, at du bor i Rusland, så mon toget kan betale
> sig?

Nåeh, det er nu bare en spambeskyttelse, Odense og Trekantområdet ligger
tættere på...

Per*



Armand (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-01-10 15:13

Per® skrev:
> Havde tænkt på nogle dage i Paris (4-5 dage 3 voksne), og tænkte at det
> måske bedre kan betale sig at sove i et tog og vågne i Paris end at flyve og
> tilbringe sin tid i og til og fra lufthavne.
>
> Nogen der har erfaring i det? - eller gode råd...
>
Der er langt til paris i tog - Det meste af et døgn!
Flypriserne er meget billige hvorved det skulle være ganske muligt både
at komme hurtigere og billigere afsted med fly!

--
Armand.

Bjarne S Nielsen (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 14-01-10 19:58

Armand skrev:
> Per® skrev:
>> Havde tænkt på nogle dage i Paris (4-5 dage 3 voksne), og tænkte at
>> det måske bedre kan betale sig at sove i et tog og vågne i Paris end
>> at flyve og tilbringe sin tid i og til og fra lufthavne.
>>
>> Nogen der har erfaring i det? - eller gode råd...
>>
> Der er langt til paris i tog - Det meste af et døgn!
> Flypriserne er meget billige hvorved det skulle være ganske muligt både
> at komme hurtigere og billigere afsted med fly!
>
Det har du generelt ret i.

Og med fly skal man nok regne med ca. 8 - 10 timer incl
møde-/ventetider og landtransport og evt. forsinkelse.

Argumenterne for at tage sovevogn er, at det er en meget mere
komfortabel og mindre stresset rejse end med fly. Nogle af os synes
endda, at det er en oplevelse i sig selv, selvom det ikke altid er
billigst. Og så er det mere miljøvenligt.

Et andet er, at man kan have alt med i bagagen.

Eksempler:
Ankomst til Paris om formiddagen med fly betyder, at man skal op midt om
natten, møde to timer før i lufthavnen, tjekke ind, gennem sikkerhed,
vente, vente, vente, vente, sidde mast inde på næsten ingen plads i tør
luft, vade gennem lufthavn, kontrolleres og endelig med bus eller tog
til byen uden at vide, om man er blevet smittet af den koncentrerede
cocktail af virus og bakterier i luften, man deler med de andre
flypassagerer.

Jeg får mere ud af en feriedag, hvor jeg står udhvilet ud af en sovevogn
inde i Paris.

Bjarne







Henrik W (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik W


Dato : 14-01-10 21:32

Bjarne S Nielsen skrev:

> Og med fly skal man nok regne med ca. 8 - 10 timer incl
> møde-/ventetider og landtransport og evt. forsinkelse.

Nej, sidste gang (28/12 2009) kæresten og jeg fløj fra AAL til ORL tog
det 4t 15m fra vi forlod vores lejlighed i Aalborg til vi stod på
hotelværelset i Paris.

--
Henrik W

Bjarne S Nielsen (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 14-01-10 23:51

Henrik W skrev:
> Bjarne S Nielsen skrev:
>
>> Og med fly skal man nok regne med ca. 8 - 10 timer incl
>> møde-/ventetider og landtransport og evt. forsinkelse.
>
> Nej, sidste gang (28/12 2009) kæresten og jeg fløj fra AAL til ORL tog
> det 4t 15m fra vi forlod vores lejlighed i Aalborg til vi stod på
> hotelværelset i Paris.
>
- og sidste gang min datter skulle på endagstur til London, var hun
hjemme igen efter ca. 6 timer - uden at være nået længere end ud i
flyet, der blev aflyst.

Du kan ikke generalisere ud fra en konkret hændelse, hvor i har været
heldige med alt.

Naturligvis tager det betydeligt kortre tid, hvis du bor lige ved
lufthavnen, men generelt kan man ikke påregne de tider, du nævner.

En meget normal tur fra somewhere i Danmark

Til lufthavn: 1 - 3 timer
Mødetid: 2 timer
Flyvetid 1½ time (gæt)
Ekspedition i lufthavn ½ time
Landtransport incl ventetid ca. 1 time
Forsinkelser 0 - ?

Man kan diskutere de enkelte tider alt efter hvor meget nerver man
f.eks. har til at køre sent hjemmefra.
Det er stadig hurtigere end et tog, men det ændrer ikke noget ved, at
man skal op midt om natten for at være sikker på at være i Paris om
morgenen!

Hvis jeg ankommer til en by med sovevogn, har jeg mere ud af den første
dag, og da jeg forlod Paris med sovevogn om aftenen, havde vi haft
næsten en hel dag uden stress og jag afsluttende med en hyggelig afsked
på banegården og shopping af guf til turen. Skiftet i Hamburg bød også
på et væld af shoppingmuligheder og god og billig morgenmad incl.
friskpresset juice. Ikke at sammenligne med lufthavnspriser!

vh

Bjarne





Henrik W (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik W


Dato : 15-01-10 06:05

Bjarne S Nielsen skrev:
> Henrik W skrev:
>> Bjarne S Nielsen skrev:
>>
>>> Og med fly skal man nok regne med ca. 8 - 10 timer incl
>>> møde-/ventetider og landtransport og evt. forsinkelse.
>>
>> Nej, sidste gang (28/12 2009) kæresten og jeg fløj fra AAL til ORL tog
>> det 4t 15m fra vi forlod vores lejlighed i Aalborg til vi stod på
>> hotelværelset i Paris.
>>
> - og sidste gang min datter skulle på endagstur til London, var hun
> hjemme igen efter ca. 6 timer - uden at være nået længere end ud i
> flyet, der blev aflyst.
>
> Du kan ikke generalisere ud fra en konkret hændelse, hvor i har været
> heldige med alt.

Jamen, så lad mig generalisere noget mere. Vi har fløjet derned 5-6
gange alt i alt, og bortset fra 1 gang, hvor hele CDG var mørklagt pga.
et voldsomt uvejr, og bagagebåndene derfor ikke kunne køre, så har det
taget samme tid, som ovennævnte tur. Uvejret forøgede tiden med ca. 1 time.

Turene har været med 2 forskellige flyselskaber (Sterling & Norwegian)
og vi har landet i hhv. Charles De Gaulle og Orly. Hotellet har altid
ligget centralt i Paris med max 10min. gang til Notre Dame de Paris. Vi
har ca. 35min. transporttid til Aalborg lufthavn. Flyveturen tager ca 1½
time.

Vi har også taget turen med sovebus, og det var meget mere trættende end
flyet. Vi skulle ikke skifte bus undervejs.


--
Henrik W

kristian (15-01-2010)
Kommentar
Fra : kristian


Dato : 15-01-10 08:09

On Fri, 15 Jan 2010 06:05:21 +0100, Henrik W <wmazeman@xxxstofanet.dk>
wrote:


>
>Vi har også taget turen med sovebus, og det var meget mere trættende end
>flyet. Vi skulle ikke skifte bus undervejs.

Bus , ja pyha. Omkring 1990 inden det blev almindeligt med billige
flybilletter rejste jeg en gang med Eurolines busserne til og fra
Paris. En ganske almindelig turistbus uden sovepladser . Det var
altså noget af en prøvelse at komme igennem de 12-14 timer turen tog i
en tætpakket bus med dårlig ventilation.

Uffe Kousgaard (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 15-01-10 08:40

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> wrote in message
news:4b4f9fd9$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er stadig hurtigere end et tog, men det ændrer ikke noget ved, at man
> skal op midt om natten for at være sikker på at være i Paris om morgenen!

Man er bl.a. nødt til at gøre op med sig selv, hvornår på dagen man ønsker
at ankomme. Hvis det er morgen, ja så vil fly typisk være ret ubelejligt.

Ulempen ved at ankomme om morgenen er helt klart, at man ikke kan komme ind
på sit hotelværelse. Der passer en flyafgang faktisk bedre.



Jens G (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 15-01-10 16:39

On Thu, 14 Jan 2010 23:51:07 +0100, Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Henrik W skrev:
>> Bjarne S Nielsen skrev:
>>
>>> Og med fly skal man nok regne med ca. 8 - 10 timer incl
>>> møde-/ventetider og landtransport og evt. forsinkelse.
>>
>> Nej, sidste gang (28/12 2009) kæresten og jeg fløj fra AAL til ORL tog
>> det 4t 15m fra vi forlod vores lejlighed i Aalborg til vi stod på
>> hotelværelset i Paris.
>>
>- og sidste gang min datter skulle på endagstur til London, var hun
>hjemme igen efter ca. 6 timer - uden at være nået længere end ud i
>flyet, der blev aflyst.
>
>Du kan ikke generalisere ud fra en konkret hændelse, hvor i har været
>heldige med alt.

Vi har været med toget til Paris to gange sidst i 80'erne, dengang der
var noget der hed Viking Ekspressen.
Den ene gang fik vi stjålet vores penge og konens smykker, selv om vi
var i en aflåst sovevognskupé. Så jeg tror ikke jeg længere er i stand
til at sove i et tog.

Vi har været med fly jeg-ved-ikke-hvor-mange-gange, og har hidtil
været heldige. Ikke de store forsinkelser, og kun en enkelt gang har
der manglet et stk bagage som blev bragt da det ankom dagen efter.

Også bilen har været brugt nogle gange op gennem 90'erne, men det
gider jeg ikke mere. Det er simpelthen for hårdt, og vi brugte stort
set ikke bilen i byen.

Så jeg foretrækker helt klart fly.
Taxi fra CDG til Paris koster 50-60€, og så ankommer man direkte til
besøgsadressen, uden at skulle bakse rundt med bagage i tog og metro.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Bjarne S Nielsen (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 15-01-10 18:08

Jens G skrev:

> Vi har været med toget til Paris to gange sidst i 80'erne, dengang der
> var noget der hed Viking Ekspressen.
> Den ene gang fik vi stjålet vores penge og konens smykker, selv om vi
> var i en aflåst sovevognskupé. Så jeg tror ikke jeg længere er i stand
> til at sove i et tog.

Det er en rigtigt ærgerlig oplevelse, men jeg har nok været med nattog
et sted over 30 gange uden ubehagelige oplevelser undervejs, så det er
ikke lige det, der bekymrer mig.

Jeg er mere bekymret over smarte lommetyve i Paris.

Det var en rigtigt skøn tur, da der kørte direkte sovevogn til Paris.

Bjarne

Armand (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-10 19:13

Bjarne S Nielsen skrev:
>
>
> Det er en rigtigt ærgerlig oplevelse, men jeg har nok været med nattog
> et sted over 30 gange ..........
> Det var en rigtigt skøn tur, da der kørte direkte sovevogn til Paris.
>
Hvilket står i kontrast til i dag hvor man skal stige om i Hamborg sidst
på aftenen og således ikke taler i togets favør!

--
Armand.

Bjarne S Nielsen (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 15-01-10 19:28

Armand skrev:
> Bjarne S Nielsen skrev:
>>
>>
>> Det er en rigtigt ærgerlig oplevelse, men jeg har nok været med nattog
>> et sted over 30 gange .......... Det var en rigtigt skøn tur, da der
>> kørte direkte sovevogn til Paris.
>>
> Hvilket står i kontrast til i dag hvor man skal stige om i Hamborg sidst
> på aftenen og således ikke taler i togets favør!
>

Det er rigtigt ærgerligt, men jeg synes da ikke, det ødelægger hele turen.
Hamburg er ikke noget ringe sted at skifte, der er masser af sjove
butikker og restauranter.

Bjarne

Armand (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-01-10 20:23

Bjarne S Nielsen skrev:
> Armand skrev:
>> Bjarne S Nielsen skrev:
>>>
>>>
>>> Det er en rigtigt ærgerlig oplevelse, men jeg har nok været med
>>> nattog et sted over 30 gange .......... Det var en rigtigt skøn tur,
>>> da der kørte direkte sovevogn til Paris.
>>>
>> Hvilket står i kontrast til i dag hvor man skal stige om i Hamborg
>> sidst på aftenen og således ikke taler i togets favør!
>>
>
> Det er rigtigt ærgerligt, men jeg synes da ikke, det ødelægger hele turen.
> Hamburg er ikke noget ringe sted at skifte, der er masser af sjove
> butikker og restauranter.
>
Men et af argumenterne imod fly var ekstra håndtering af bagagen for at
komme til centrum!

Og så er der lige spildtiden mellem togene i den omstigning!

--
Armand.

Bjarne S Nielsen (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 16-01-10 01:23

Armand skrev:

> Men et af argumenterne imod fly var ekstra håndtering af bagagen for at
> komme til centrum!

Det var ikke et af mine argumenter, så vidt jeg husker.
Mit argument var, at man frit kan medbringe bagage - f.eks. også mad- og
drikkevarer.
>
> Og så er der lige spildtiden mellem togene i den omstigning!
>
Den betyder ikke så meget. Et direkte tog har også nogle ophold
undervejs, der bl.a. kan virke som buffer ved forsinkelser.

For mig at se er et af de vigtigste argumenter for sovevogn, at man kan
ankomme til sit bestemmelsessted frisk og udhvilet.

Du kan f.eks. stå ud af sengen klokken 9, spise morgenmad og være midt i
Paris 9:30.

Man er knap så frisk, hvis man er mødt op i Københavns Lufthavn klokken
5 om morgenen.

Bjarne



Armand (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-01-10 04:55

Bjarne S Nielsen skrev:
>
>
> For mig at se er et af de vigtigste argumenter for sovevogn, at man kan
> ankomme til sit bestemmelsessted frisk og udhvilet.
>
> Du kan f.eks. stå ud af sengen klokken 9, spise morgenmad og være midt i
> Paris 9:30.
>
> Man er knap så frisk, hvis man er mødt op i Københavns Lufthavn klokken
> 5 om morgenen.
>
- - - Efter egentligt først at have kunne falde til ro omkring midnat,
efter omstigningen i Hanborg!

--
Armand.

Bjarne S Nielsen (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 16-01-10 11:29

Armand skrev:
> Bjarne S Nielsen skrev:
>>
>>
>> For mig at se er et af de vigtigste argumenter for sovevogn, at man
>> kan ankomme til sit bestemmelsessted frisk og udhvilet.
>>
>> Du kan f.eks. stå ud af sengen klokken 9, spise morgenmad og være midt
>> i Paris 9:30.
>>
>> Man er knap så frisk, hvis man er mødt op i Københavns Lufthavn
>> klokken 5 om morgenen.
>>
> - - - Efter egentligt først at have kunne falde til ro omkring midnat,
> efter omstigningen i Hanborg!
>
Naturligvis. Der er forhåbentlig en hyggelig spisevogn, som lige skal
afprøves, før man går i seng

Bjarne

Steen Hansen (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Steen Hansen


Dato : 16-01-10 15:04

On Sat, 16 Jan 2010 01:23:18 +0100, Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Armand skrev:
>
>> Men et af argumenterne imod fly var ekstra håndtering af bagagen for at
>> komme til centrum!
>
>Det var ikke et af mine argumenter, så vidt jeg husker.
>Mit argument var, at man frit kan medbringe bagage - f.eks. også mad- og
>drikkevarer.
>>
>> Og så er der lige spildtiden mellem togene i den omstigning!
>>
>Den betyder ikke så meget. Et direkte tog har også nogle ophold
>undervejs, der bl.a. kan virke som buffer ved forsinkelser.
>
>For mig at se er et af de vigtigste argumenter for sovevogn, at man kan
>ankomme til sit bestemmelsessted frisk og udhvilet.
>
>Du kan f.eks. stå ud af sengen klokken 9, spise morgenmad og være midt i
>Paris 9:30.
>
>Man er knap så frisk, hvis man er mødt op i Københavns Lufthavn klokken
>5 om morgenen.
>
>Bjarne
>

Jeg undersøgte dette for 2-3 år siden, hvor min ide også var at man så
var frisk og udhvilet, når man kom frem til Paris, desværre var prisen
for denne rejse noget med 4-5 gange prisen for en flyrejse.

Så vi fløj til paris.

Steen

Armand (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-01-10 16:37

Steen Hansen skrev:
>
>
> Jeg undersøgte dette for 2-3 år siden, hvor min ide også var at man så
> var frisk og udhvilet, når man kom frem til Paris, desværre var prisen
> for denne rejse noget med 4-5 gange prisen for en flyrejse.
>
> Så vi fløj til paris.
>
Hottip i den forbindelse:
DB har vedvarende nattogs-tilbud mellem KBH (+ Odense og Kolding) og
München til 29 Euroner for en enkeltbillet siddende i 6-mands kupé hhv.
39Euroner i ligge-kupé!
Den billigste svarer til 435kr t/r, hvilket man vel ikke engang kan køre
på tværs af DK for :-|

--
Armand.

Kennet og Pernille (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Kennet og Pernille


Dato : 16-01-10 17:12

> Hottip i den forbindelse:
> DB har vedvarende nattogs-tilbud mellem KBH (+ Odense og Kolding) og
> München til 29 Euroner for en enkeltbillet siddende i 6-mands kupé hhv.
> 39Euroner i ligge-kupé!
> Den billigste svarer til 435kr t/r, hvilket man vel ikke engang kan køre
> på tværs af DK for :-|
>

Vi skal til Paris, og vil meget gerne prøve toget, men det koster jo en
mindre formue! Jeg har kontaktet DSB, og fået en prise i sovevogn, der lød
tæt på 1.500 pr. billet pr. vej! Når man så kan flyve for 3.000 ialt, er
valget indlysende. Dog kan man spare en overnatning med toget.

Det undrer mig også meget, at mens man on-line kan finde priser på alle
mulige og umulige destinationer pr. fly, er det umuligt at få priser oplyst
på togrejse. Selv når man ringer til DSB kan de ikke give en pris. "Vi skal
lave en rigtig billet, før end vi kan oplyse prisen" siger de ofte med et
stort suk. Når man så spørger til, hvad prisforskellen er på liggeplads og
soveplads, skal de hele cirkuset igennem igen. Selv efter det, får man kun
en ca. pris, da "der kommer nok snart rabatter, og vi kan ikke udstede
billetter til hele strækningen allerede nu!", og der er altså kun lidt over
3 måneder til vi skal afsted.

Hvis togrejser skal vinde terræn, må brugervenligheden vedr. billetter
voldsomt i vejret. Jeg kan godt finde tiderne via www.db.de, men priser er
helt umuligt!! Og en lille detalje - DSB udland har lukket i weekenden,
hvilket er ret usædvanligt for en servicevirksomhed.

Kennet



Bjarne S Nielsen (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne S Nielsen


Dato : 17-01-10 14:14

Kennet og Pernille skrev:
>> Hottip i den forbindelse:
>> DB har vedvarende nattogs-tilbud mellem KBH (+ Odense og Kolding) og
>> München til 29 Euroner for en enkeltbillet siddende i 6-mands kupé hhv.
>> 39Euroner i ligge-kupé!
>> Den billigste svarer til 435kr t/r, hvilket man vel ikke engang kan køre
>> på tværs af DK for :-|
>>
>
> Vi skal til Paris, og vil meget gerne prøve toget, men det koster jo en
> mindre formue! Jeg har kontaktet DSB, og fået en prise i sovevogn, der lød
> tæt på 1.500 pr. billet pr. vej! Når man så kan flyve for 3.000 ialt, er
> valget indlysende. Dog kan man spare en overnatning med toget.
>
> Det undrer mig også meget, at mens man on-line kan finde priser på alle
> mulige og umulige destinationer pr. fly, er det umuligt at få priser oplyst
> på togrejse. Selv når man ringer til DSB kan de ikke give en pris. "Vi skal
> lave en rigtig billet, før end vi kan oplyse prisen" siger de ofte med et
> stort suk. Når man så spørger til, hvad prisforskellen er på liggeplads og
> soveplads, skal de hele cirkuset igennem igen. Selv efter det, får man kun
> en ca. pris, da "der kommer nok snart rabatter, og vi kan ikke udstede
> billetter til hele strækningen allerede nu!", og der er altså kun lidt over
> 3 måneder til vi skal afsted.
>
> Hvis togrejser skal vinde terræn, må brugervenligheden vedr. billetter
> voldsomt i vejret. Jeg kan godt finde tiderne via www.db.de, men priser er
> helt umuligt!! Og en lille detalje - DSB udland har lukket i weekenden,
> hvilket er ret usædvanligt for en servicevirksomhed.
>
Jeg synes, at burde skrive til chefen for DSB International. Hvis det
stadig er den samme som for et par år siden, så er han absolut lydhør
for fornuft.

I har helt ret, men prøv evt. også at bestille via www.nachtzugreise.de

vh

Bjarne

Nicolai (17-01-2010)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 17-01-10 08:56

> Eksempler:
> Ankomst til Paris om formiddagen med fly betyder, at man skal op midt om
> natten, møde to timer før i lufthavnen, tjekke ind, gennem sikkerhed,
> vente, vente, vente, vente, sidde mast inde på næsten ingen plads i tør
> luft, vade gennem lufthavn, kontrolleres og endelig med bus eller tog til
> byen uden at vide, om man er blevet smittet af den koncentrerede cocktail
> af virus og bakterier i luften, man deler med de andre flypassagerer.
>
> Jeg får mere ud af en feriedag, hvor jeg står udhvilet ud af en sovevogn
> inde i Paris.

11/ år siden du sidst har været afsted?

Vi ankom 90 minutter før i hamborg, fløj til paris på samme tid, og tog
metroen ind til hotellet. Samlet rejsetid 7t.

Pris retur 665,- med air france.


Per® (19-01-2010)
Kommentar
Fra : Per®


Dato : 19-01-10 18:28

Tak til alle for engagerede input. Det førte til at Cimber flyver os
derned - og forhåbentligt osse hjem.

mvh Per*



Jesper Lauridsen (13-02-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 13-02-10 05:16

On Thu, 14 Jan 2010 19:57:51 +0100, Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Jeg får mere ud af en feriedag, hvor jeg står udhvilet ud af en sovevogn
> inde i Paris.

Jeg har rejst meget med sovevogn og er aldrig ankommet udhvilet. Jeg sover
meget dårligt i tog og de første mange timer efter ankomsten går med at
tælle ned til det øjeblik jeg får adgang til hotelværelset og kan tage en
lur.
--
http://rutluk.blogspot.com (kultur, mest film & musik)
http://aviskritiker.blogspot.com (aviser og tal)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409074
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste