/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Grrrrr......GMail.:-(!
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-01-10 02:08


Nu er jeg altså blevet så p....træt af alt det bræk, der kommer og har
besluttet mig for ganske enkelt at slette/lukke min GMail konto. - Men
ih nej, - det kan jeg skam ikke få lov til.! - Til gengæld kan jeg få
lov til at oprette - tilsyneladende - så mange ekstra konti, som jeg har
lyst til... - Og den såkaldte 'hjælp' er ikke spor til hjælp... - Og de
reagerer heller ikke, når man sender mails til dem.

Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 
 
Ukendt (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-10 02:52

Hej,

> Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?

Google har som sædvanligt svaret:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8152&topic=12782

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Erik Richard Sørense~ (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-01-10 03:53


Jens Kristian Søgaard wrote:
>> Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?
>
> Google har som sædvanligt svaret:
>
> http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8152&topic=12782

Og Google har som sædvanlig lige netop ikke altid svaret.... Denne
såkaldte 'tjeneste' er blevet flyttet ind under div. add-ons som
GooglTalk m.fl. og ligger altså ikke direkte under 'Indstillinger'. Men
jeg fandt den ved at gennemgå samtlige af Googles ekstra tjenester. De
kunne godt rette deres 'Hjælp', når de ændrer på deres grundlæggende
opsætning! - Som du kan se på det her svartidspunkt, så har det taget
mig over en time at pløje mig igennem al deres bras.!

- Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
døgnet...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ukendt (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-01-10 14:37

Hej,

>> http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8152&topic=12782
>
> Og Google har som sædvanlig lige netop ikke altid svaret.... Denne
> såkaldte 'tjeneste' er blevet flyttet ind under div. add-ons som
> GooglTalk m.fl. og ligger altså ikke direkte under 'Indstillinger'.

Det er jo også det, der står på siden, jeg linkede til. Virker fint for mig.

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/


Martin Bredthauer (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 12-01-10 17:48

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
> døgnet...

Jeg vover pelsen:

Man skal passe på hvem man gi'r sin adresse men selvom du ikke
skulle ha' gjort det så oplever jeg at Google har et af de mest
effektive spamfiltre der findes. Jeg får masser af spam men Gmail har
sorteret det fint fra og har lagt det i "Spam" mappen.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Erik Richard Sørense~ (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-01-10 23:59


Martin Bredthauer wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
>> døgnet...
>
> Jeg vover pelsen:

Njaoe, jeg skal nok lade være med at pelse dig.

> Man skal passe på hvem man gi'r sin adresse men selvom du ikke
> skulle ha' gjort det så oplever jeg at Google har et af de mest
> effektive spamfiltre der findes. Jeg får masser af spam men Gmail har
> sorteret det fint fra og har lagt det i "Spam" mappen.

Det er for såvidt rigtig nok, men det sker altså også af og til, at der
smutter 'almindelig' post med over, så man er alligevel nødt til at
kigge listen igennem, om der skulle være noget imellem, der ikke burde
være filtreret fra....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 00:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Martin Bredthauer wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
> >> døgnet...
> >
> > Jeg vover pelsen:
>
> Njaoe, jeg skal nok lade være med at pelse dig.
>
> > Man skal passe på hvem man gi'r sin adresse men selvom du ikke
> > skulle ha' gjort det så oplever jeg at Google har et af de mest
> > effektive spamfiltre der findes. Jeg får masser af spam men Gmail har
> > sorteret det fint fra og har lagt det i "Spam" mappen.
>
> Det er for såvidt rigtig nok, men det sker altså også af og til, at der
> smutter 'almindelig' post med over, så man er alligevel nødt til at
> kigge listen igennem, om der skulle være noget imellem, der ikke burde
> være filtreret fra....

Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 01:08


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Martin Bredthauer wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
>>>> døgnet...
>>> Jeg vover pelsen:
>> Njaoe, jeg skal nok lade være med at pelse dig.
>>
>>> Man skal passe på hvem man gi'r sin adresse men selvom du ikke
>>> skulle ha' gjort det så oplever jeg at Google har et af de mest
>>> effektive spamfiltre der findes. Jeg får masser af spam men Gmail har
>>> sorteret det fint fra og har lagt det i "Spam" mappen.
>> Det er for såvidt rigtig nok, men det sker altså også af og til, at der
>> smutter 'almindelig' post med over, så man er alligevel nødt til at
>> kigge listen igennem, om der skulle være noget imellem, der ikke burde
>> være filtreret fra....
>
> Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
> ?

Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
begyndt at sende på min nummeradresse...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 01:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Martin Bredthauer wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
> >>>> døgnet...
> >>> Jeg vover pelsen:
> >> Njaoe, jeg skal nok lade være med at pelse dig.
> >>
> >>> Man skal passe på hvem man gi'r sin adresse men selvom du ikke
> >>> skulle ha' gjort det så oplever jeg at Google har et af de mest
> >>> effektive spamfiltre der findes. Jeg får masser af spam men Gmail har
> >>> sorteret det fint fra og har lagt det i "Spam" mappen.
> >> Det er for såvidt rigtig nok, men det sker altså også af og til, at der
> >> smutter 'almindelig' post med over, så man er alligevel nødt til at
> >> kigge listen igennem, om der skulle være noget imellem, der ikke burde
> >> være filtreret fra....
> >
> > Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
> > ?
>
> Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
> slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
> Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
> det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
> konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
> måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
> begyndt at sende på min nummeradresse...

ok, flot ... stofa sorterer din spam .. har du mulighed for at chekke om
der ryger falske positive i deres spamfilter ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 01:52


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
>>> ?
>> Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
>> slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
>> Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
>> det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
>> konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
>> måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
>> begyndt at sende på min nummeradresse...
>
> ok, flot ... stofa sorterer din spam .. har du mulighed for at chekke om
> der ryger falske positive i deres spamfilter ?

Ææh? 'falske positive'? Den lyder for mig lidt kryptisk, men hvis du
mener, om der ryger noget i filtret, der ikke skulle gøre det, så har
jeg ihvertfald endnu ikke oplevet det i de nu snart 15 år, jeg har haft
Stofa...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 08:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
> >>> ?
> >> Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
> >> slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
> >> Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
> >> det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
> >> konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
> >> måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
> >> begyndt at sende på min nummeradresse...
> >
> > ok, flot ... stofa sorterer din spam .. har du mulighed for at chekke om
> > der ryger falske positive i deres spamfilter ?
>
> Ææh? 'falske positive'? Den lyder for mig lidt kryptisk, men hvis du
> mener, om der ryger noget i filtret, der ikke skulle gøre det, så har
> jeg ihvertfald endnu ikke oplevet det i de nu snart 15 år, jeg har haft
> Stofa...

hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
sorteringer ?

Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 08:50


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
>>>>> ?
>>>> Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
>>>> slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
>>>> Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
>>>> det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
>>>> konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
>>>> måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
>>>> begyndt at sende på min nummeradresse...
>>> ok, flot ... stofa sorterer din spam .. har du mulighed for at chekke om
>>> der ryger falske positive i deres spamfilter ?
>> Ææh? 'falske positive'? Den lyder for mig lidt kryptisk, men hvis du
>> mener, om der ryger noget i filtret, der ikke skulle gøre det, så har
>> jeg ihvertfald endnu ikke oplevet det i de nu snart 15 år, jeg har haft
>> Stofa...
>
> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
> sorteringer ?
>
> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.

Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
opgivne alternative adresse.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 12:19

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel wrote:
> >>>>> Det slipper du jo ikke for uanset hviklen adresse/service du bruger ...
> >>>>> ?
> >>>> Jeg kan ikke lige se, hvad dit '?' skal betyde her, men jo, man kan godt
> >>>> slippe for langt hovedparten af den spam, der cykler rundt i cyberspace.
> >>>> Fx. har StofaNet en af de mest avancerede filtersystmer overhovedet, og
> >>>> det er yderst sjælden, jeg overhovedet får spam eller junk på mine
> >>>> konti. - Gennemsnitligt får jeg vel samlet _1_ spammail _tilsammen_ pr.
> >>>> måned på mine 5 adresser, - når altså jeg ser bort fra, at Google er
> >>>> begyndt at sende på min nummeradresse...
> >>> ok, flot ... stofa sorterer din spam .. har du mulighed for at chekke om
> >>> der ryger falske positive i deres spamfilter ?
> >> Ææh? 'falske positive'? Den lyder for mig lidt kryptisk, men hvis du
> >> mener, om der ryger noget i filtret, der ikke skulle gøre det, så har
> >> jeg ihvertfald endnu ikke oplevet det i de nu snart 15 år, jeg har haft
> >> Stofa...
> >
> > hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
> > sorteringer ?
> >
> > Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
> > sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
> > brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
> > til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
>
> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
> opgivne alternative adresse.

men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 16:18


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
>>> sorteringer ?
>>>
>>> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
>>> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
>>> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
>>> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
>> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
>> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
>> opgivne alternative adresse.
>
> men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?

Min gamle firmaadresse, som blev lukket samtidig med forretningen.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 16:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
> >>> sorteringer ?
> >>>
> >>> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
> >>> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
> >>> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
> >>> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
> >> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
> >> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
> >> opgivne alternative adresse.
> >
> > men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?
>
> Min gamle firmaadresse, som blev lukket samtidig med forretningen.
>

du snakker sort .. hvis folk sender en mail til dig og den ryger i
stofas spam filter så har du ingen jordisk chance for at vide at du er
gået glip af noget ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 16:50


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
>>>>> sorteringer ?
>>>>>
>>>>> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
>>>>> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
>>>>> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
>>>>> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
>>>> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
>>>> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
>>>> opgivne alternative adresse.
>>> men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?
>> Min gamle firmaadresse, som blev lukket samtidig med forretningen.
>
> du snakker sort .. hvis folk sender en mail til dig og den ryger i
> stofas spam filter så har du ingen jordisk chance for at vide at du er
> gået glip af noget ...

Nu er du altså både dum og naiv. - Tror du, jeg var så tåbelig ikke at
lade mails fra både mine kuner og leverandører komme igennem? - Stofas
system fungerer bl.a. sådan, at man kan tilføje adresser (eller en
server, jeg har dog aldrig filtreret en hel server ud) til en
'blacklist', - OG - en tilsvarende 'always allowed' liste, hvor man kan
tilføje adresser, der altid skal passere Stofas filter. Og selvfølgelig
blev mine kunder tilføjet til den liste!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 16:54

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thomas von Hassel wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Thomas von Hassel wrote:
> >>>>> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
> >>>>> sorteringer ?
> >>>>>
> >>>>> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
> >>>>> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
> >>>>> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
> >>>>> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
> >>>> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
> >>>> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
> >>>> opgivne alternative adresse.
> >>> men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?
> >> Min gamle firmaadresse, som blev lukket samtidig med forretningen.
> >
> > du snakker sort .. hvis folk sender en mail til dig og den ryger i
> > stofas spam filter så har du ingen jordisk chance for at vide at du er
> > gået glip af noget ...
>
> Nu er du altså både dum og naiv. - Tror du, jeg var så tåbelig ikke at
> lade mails fra både mine kuner og leverandører komme igennem? - Stofas
> system fungerer bl.a. sådan, at man kan tilføje adresser (eller en
> server, jeg har dog aldrig filtreret en hel server ud) til en
> 'blacklist', - OG - en tilsvarende 'always allowed' liste, hvor man kan
> tilføje adresser, der altid skal passere Stofas filter. Og selvfølgelig
> blev mine kunder tilføjet til den liste!

Så du kan i Stofa's filter se mails som den har fanget men som du kan
"frigive" hvis de rammer forkert ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 17:02


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>>>>> hvordan kan du vide det ... når du ikke kan _se_ spamfilteres
>>>>>>> sorteringer ?
>>>>>>>
>>>>>>> Alle de systemer jeg har sat op fungerer ved at alt hvad der med 99-100%
>>>>>>> sikkerhed er spam pga. spamscore, RBL osv. bliver afvist og aldrig ser
>>>>>>> brugeren. (det er nok 95% af alt "spam") .. de sidste 5% bliver sendt
>>>>>>> til brugerens Junk mappe så de kan se det igennem.
>>>>>> Det kan jeg vel ved, at dels savner jeg ikke post, dels er der ingen,
>>>>>> der har brokket sig over manglende kontakt ved at bruge den samtidigt
>>>>>> opgivne alternative adresse.
>>>>> men du kan jo ikke være sikker ... og hvilken alternativ adresse ?
>>>> Min gamle firmaadresse, som blev lukket samtidig med forretningen.
>>> du snakker sort .. hvis folk sender en mail til dig og den ryger i
>>> stofas spam filter så har du ingen jordisk chance for at vide at du er
>>> gået glip af noget ...
>> Nu er du altså både dum og naiv. - Tror du, jeg var så tåbelig ikke at
>> lade mails fra både mine kuner og leverandører komme igennem? - Stofas
>> system fungerer bl.a. sådan, at man kan tilføje adresser (eller en
>> server, jeg har dog aldrig filtreret en hel server ud) til en
>> 'blacklist', - OG - en tilsvarende 'always allowed' liste, hvor man kan
>> tilføje adresser, der altid skal passere Stofas filter. Og selvfølgelig
>> blev mine kunder tilføjet til den liste!
>
> Så du kan i Stofa's filter se mails som den har fanget men som du kan
> "frigive" hvis de rammer forkert ?

Ikke umiddelbart, så skal jeg have fat i Stofa, da de kan se dem i svjh.
24 timer efter modtagelse, før de slettes. Men en mailadresse, der er
tilføjet 'always allowed'/'altid tilladt' /kan/ ikke ryge forkert.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-01-10 17:44

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - Så nu er jeg da heldigvis fri for at få de her ca. 100 spammails i
> døgnet...

> mvh. Erik Richard

Hej Erik Richard.....det er ikke spam, du får. Det er specieltilrettede
emner til udvalgte kunder/brugere, så du er åbenbart på guldlisten(?).

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Palle (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 12-01-10 16:52

On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?

Indstillinger:
http://ducktrucks.dk/screenshots/3a8f03ca7cb7703aa344e1e8bc3420d9.png

Konti og Import:
http://ducktrucks.dk/screenshots/89324839b6b967c9aa49093f203268a9.png

Indstillinger for Google konto:
http://ducktrucks.dk/screenshots/2b3553b2ed1de9d3352b8650d546ccb7.png

Mine Produkter - Rediger:
http://ducktrucks.dk/screenshots/5d870299d987731ee29ea4e24728544e.png

Og så sidste slag:
http://ducktrucks.dk/screenshots/b05f795dcaed9a77f6d60b411da8a80c.png

Thats it.




--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Erik Richard Sørens~ (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 12-01-10 18:06


Palle wrote:
> On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>> Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?
>
> Indstillinger:
> http://ducktrucks.dk/screenshots/3a8f03ca7cb7703aa344e1e8bc3420d9.png
>
> Konti og Import:
> http://ducktrucks.dk/screenshots/89324839b6b967c9aa49093f203268a9.png
>
> Indstillinger for Google konto:
> http://ducktrucks.dk/screenshots/2b3553b2ed1de9d3352b8650d546ccb7.png
>
> Mine Produkter - Rediger:
> http://ducktrucks.dk/screenshots/5d870299d987731ee29ea4e24728544e.png
>
> Og så sidste slag:
> http://ducktrucks.dk/screenshots/b05f795dcaed9a77f6d60b411da8a80c.png
>
> Thats it.

Jep, og det var "Mine Produkter - Rediger", der snød mig. Førhen lå de
direkte under kontoindstillingerne. - Men den er væk nu...

- I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
til ret mange, og slet ikke til Google! - SÃ¥ hvor i alverden, de har den
fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som jeg
bruger i min signatur...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-01-10 18:39

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Palle wrote:
> > On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:
> >> Hvor afmelder/lukker man sin GMail konto?
> >
> > Indstillinger:
> > http://ducktrucks.dk/screenshots/3a8f03ca7cb7703aa344e1e8bc3420d9.png
> >
> > Konti og Import:
> > http://ducktrucks.dk/screenshots/89324839b6b967c9aa49093f203268a9.png
> >
> > Indstillinger for Google konto:
> > http://ducktrucks.dk/screenshots/2b3553b2ed1de9d3352b8650d546ccb7.png
> >
> > Mine Produkter - Rediger:
> > http://ducktrucks.dk/screenshots/5d870299d987731ee29ea4e24728544e.png
> >
> > Og så sidste slag:
> > http://ducktrucks.dk/screenshots/b05f795dcaed9a77f6d60b411da8a80c.png
> >
> > Thats it.
>
> Jep, og det var "Mine Produkter - Rediger", der snød mig. Førhen lå de
> direkte under kontoindstillingerne. - Men den er væk nu...
>
> - I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
> slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
> StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
> til ret mange, og slet ikke til Google! - Så hvor i alverden, de har den
> fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som jeg
> bruger i min signatur...

det er fordi Google faktisk ved alt om dig ....

tag den sølvpapirs hat på ...

har du brugt den f.eks. til viderestilling af mail ?


/thomas

Erik Richard Sørense~ (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 12-01-10 20:39


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> - I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
>> slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
>> StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
>> til ret mange, og slet ikke til Google! - Så hvor i alverden, de har den
>> fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som jeg
>> bruger i min signatur...
>
> det er fordi Google faktisk ved alt om dig ....
> tag den sølvpapirs hat på ...
>
> har du brugt den f.eks. til viderestilling af mail ?

Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil kalde
spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til min GMail
adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og hvorfor de
ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var samme
adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg heller ikke.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 12-01-10 20:52

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> - I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
> >> slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
> >> StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
> >> til ret mange, og slet ikke til Google! - Så hvor i alverden, de har den
> >> fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som jeg
> >> bruger i min signatur...
> >
> > det er fordi Google faktisk ved alt om dig ....
> > tag den sølvpapirs hat på ...
> >
> > har du brugt den f.eks. til viderestilling af mail ?
>
> Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
> hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil kalde
> spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til min GMail
> adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og hvorfor de
> ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var samme
> adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg heller ikke.
>

der er jo kun én forkaling ... du har selv givet dem den på et
tidspunkt.


/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 00:28


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> - I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
>>>> slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
>>>> StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
>>>> til ret mange, og slet ikke til Google! - Så hvor i alverden, de har den
>>>> fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som jeg
>>>> bruger i min signatur...
>>> det er fordi Google faktisk ved alt om dig ....
>>> tag den sølvpapirs hat på ...
>>>
>>> har du brugt den f.eks. til viderestilling af mail ?
>> Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
>> hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil kalde
>> spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til min GMail
>> adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og hvorfor de
>> ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var samme
>> adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg heller ikke.
>
> der er jo kun én forkaling ... du har selv givet dem den på et
> tidspunkt.

Det kan jeg godt garantere for, jeg ikke har! Kommer en sådan
nummerkonto ud, er det det samme som at åbne en ladeport - og det
ujanset, om du senre sætter et andet alias på. Mails sendt til
nummerkontoen går altid igennem!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Palle (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 12-01-10 21:40

On 2010-01-12 20:38:44 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
> hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil
> kalde spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til min
> GMail adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og hvorfor
> de
> ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var samme
> adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg heller
> ikke.

Jeg er meget interesseret i at høre hvordan du så kunne forestille dig
det hænger sammen?

På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Erik Richard Sørens~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 13-01-10 00:57


Palle wrote:
> On 2010-01-12 20:38:44 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>> Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
>> hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil
>> kalde spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til
>> min GMail adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og
>> hvorfor de ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var
>> samme adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg
>> heller ikke.
>
> Jeg er meget interesseret i at høre hvordan du så kunne forestille dig
> det hænger sammen?
>
> På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
> imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?

Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
adresse på.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 01:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Palle wrote:
> > On 2010-01-12 20:38:44 +0100, Erik Richard Sørensen said:
> >> Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig videresendt noget fra GMail. Og
> >> hvad værre er, Google har brugt den til at sende mig, hvad jeg vil
> >> kalde spamreklamer for deres andre produkter - fremfor at sende til
> >> min GMail adresse. - Så hvorfra, de har fået den, aner jeg ikke. Og
> >> hvorfor de ikke har brugt adressen fra signaturen, som i øvrigt er/var
> >> samme adresse som i signaturen i min nu fhv. GMail konto, - aner jeg
> >> heller ikke.
> >
> > Jeg er meget interesseret i at høre hvordan du så kunne forestille dig
> > det hænger sammen?
> >
> > På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
> > imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?
>
> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
> adresse på.

hvorfor skulle de give den til google, som så sætter den ind som din
"fallback" adresse ? it makes no sense ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 02:02


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Palle wrote:
>>> På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
>>> imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?
>> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
>> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
>> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
>> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
>> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
>> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
>> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
>> adresse på.
>
> hvorfor skulle de give den til google, som så sætter den ind som din
> "fallback" adresse ? it makes no sense ...

Præcis, - det giver netop ingen mening - og da endnu mindre, når der
allerede er opgivet en sekundær adresse i signaturen. Min eneste
forklaring er, at Google også véd, at man altid kan komme i kontakt med
en Stofa-kunde via nummer-adressen uanset alias.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 08:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Palle wrote:
> >>> På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
> >>> imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?
> >> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
> >> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
> >> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
> >> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
> >> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
> >> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
> >> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
> >> adresse på.
> >
> > hvorfor skulle de give den til google, som så sætter den ind som din
> > "fallback" adresse ? it makes no sense ...
>
> Præcis, - det giver netop ingen mening - og da endnu mindre, når der
> allerede er opgivet en sekundær adresse i signaturen. Min eneste
> forklaring er, at Google også véd, at man altid kan komme i kontakt med
> en Stofa-kunde via nummer-adressen uanset alias.

signatueren ? .. hvilken sigantur ?

Og hvorfor, når din påstand er så langt ude, insisterer du på en
konspirations teori ? .. der er jo aldrig et rigtigt menneske inde og
pille ved din konto ... den mest logiske forklaringer at du har tastet
adressen ind. Men hvis du er så paranoid, hvorfor kontakter du ikke
Google og spørger dem ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 09:09


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Palle wrote:
>>>>> På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
>>>>> imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?
>>>> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
>>>> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
>>>> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
>>>> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
>>>> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
>>>> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
>>>> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
>>>> adresse på.
>>> hvorfor skulle de give den til google, som så sætter den ind som din
>>> "fallback" adresse ? it makes no sense ...
>> Præcis, - det giver netop ingen mening - og da endnu mindre, når der
>> allerede er opgivet en sekundær adresse i signaturen. Min eneste
>> forklaring er, at Google også véd, at man altid kan komme i kontakt med
>> en Stofa-kunde via nummer-adressen uanset alias.
>
> signatueren ? .. hvilken sigantur ?

Den signatur, der var til min GMail konto.

> Og hvorfor, når din påstand er så langt ude, insisterer du på en
> konspirations teori ? .. der er jo aldrig et rigtigt menneske inde og
> pille ved din konto ... den mest logiske forklaringer at du har tastet
> adressen ind. Men hvis du er så paranoid, hvorfor kontakter du ikke
> Google og spørger dem ?

Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!! - Og jeg
*HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
flintrende ligeglade med div. Robinson lister.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jesper Hartoft (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 13-01-10 09:47

On 13-01-2010 09:08, Erik Richard Sørensen wrote:
>
> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!!

Jo - for Google har ingen mulighed for at finde den maskinelt og tilmed
registrere den på din Gmail konto, det er ganske simpelt umuligt.

> - Og jeg
> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.

Ja, men du skriver jo selv at du ikke har opgivet præcis den adresse
nogen steder og den derfor ikke kan høstes ??
Men uanset at den KAN findes nogen steder, så vil Google da _aldrig_
kunne relatere den til dig og tilmed sætte den ind som modtager på din
Gmail ???
Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
have angivet den der.

mvh
Jesper \

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 10:19


Jeg véd ikke, hvorfor subject lige pludselig forsvandt. - Jeg må have
trykket på tab-tasten...

Jesper Hartoft wrote:
> On 13-01-2010 09:08, Erik Richard Sørensen wrote:
>> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
>> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
>> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!!
>
> Jo - for Google har ingen mulighed for at finde den maskinelt og tilmed
> registrere den på din Gmail konto, det er ganske simpelt umuligt.
>
>> - Og jeg
>> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
>> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
>> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
>> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
>> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.
>
> Ja, men du skriver jo selv at du ikke har opgivet præcis den adresse
> nogen steder og den derfor ikke kan høstes ??
> Men uanset at den KAN findes nogen steder, så vil Google da _aldrig_
> kunne relatere den til dig og tilmed sætte den ind som modtager på din
> Gmail ???
> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
> have angivet den der.

Hvor tit skal jeg egentlig skrive det? - JEG HAR STADIGVÆK IKKE SKREVET
DEN MAILADRESSE I MIN DAVÆRENDE GOOGLE KONTO!!! - Og tror du, jeg er så
dum at skrive til dem ved at bruge en anden end min GMail adresse som
afsender?

Og jeg kan da oplyse, at jeg lige nu har en sag kørende med
Sonofon/Tele2, der både sender skriftlig og mailreklamer trods det, de
aldrig nogensinde har fået en mailadresse - hverken af den ene eller
anden slags. - De har dog ikke - endnu - fået fat i min nummerkonto, så
de bruger en af de andre adresser. Den sag går nu til IT&Telestyrelsen.
Jeg gider ikke finde mig i den slags. Og hvis Google fortsætter, ryger
den samme vej!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Jesper Hartoft (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Hartoft


Dato : 13-01-10 14:59

On 13-01-2010 10:18, Erik Richard Sørensen wrote:
>
> Jeg véd ikke, hvorfor subject lige pludselig forsvandt. - Jeg må have
> trykket på tab-tasten...
>
> Jesper Hartoft wrote:
>> On 13-01-2010 09:08, Erik Richard Sørensen wrote:
>>> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
>>> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
>>> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!!
>>
>> Jo - for Google har ingen mulighed for at finde den maskinelt og
>> tilmed registrere den på din Gmail konto, det er ganske simpelt umuligt.
>>
>>> - Og jeg
>>> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
>>> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
>>> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
>>> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
>>> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.
>>
>> Ja, men du skriver jo selv at du ikke har opgivet præcis den adresse
>> nogen steder og den derfor ikke kan høstes ??
>> Men uanset at den KAN findes nogen steder, så vil Google da _aldrig_
>> kunne relatere den til dig og tilmed sætte den ind som modtager på din
>> Gmail ???
>> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
>> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
>> have angivet den der.
>
> Hvor tit skal jeg egentlig skrive det? - JEG HAR STADIGVÆK IKKE SKREVET
> DEN MAILADRESSE I MIN DAVÆRENDE GOOGLE KONTO!!! - Og tror du, jeg er så
> dum at skrive til dem ved at bruge en anden end min GMail adresse som
> afsender?

Du behøver ikke at råbe, for det er sådan set ikke det jeg skriver og
"lyd"styrke giver dig ikke mere ret.
Google har ingen mulighed for selv at få fat i den adresse, med mindre
du selv har oplyst den.
Det er stadig lidt utydeligt hvad du modtager fra Google, jeg har nemlig
selv til gode at modtage en eneste reklame fra dem, på trods af at jeg
bruger en hel del af deres tjenester og desuden HAR oplyst en alternativ
adresse på min konto.

-klip-klip- 8< --- en stribe ligegyldige oplysninger om andet fjernet...

---
mvh
Jesper \

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 16:40



Jesper Hartoft wrote:
> On 13-01-2010 10:18, Erik Richard Sørensen wrote:
>>
>> Jeg véd ikke, hvorfor subject lige pludselig forsvandt. - Jeg må have
>> trykket på tab-tasten...
>>
>> Jesper Hartoft wrote:
>>> On 13-01-2010 09:08, Erik Richard Sørensen wrote:
>>>> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes!
>>>> Hvor
>>>> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
>>>> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!!
>>>
>>> Jo - for Google har ingen mulighed for at finde den maskinelt og
>>> tilmed registrere den på din Gmail konto, det er ganske simpelt umuligt.
>>>
>>>> - Og jeg
>>>> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke
>>>> engang
>>>> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
>>>> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
>>>> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
>>>> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.
>>>
>>> Ja, men du skriver jo selv at du ikke har opgivet præcis den adresse
>>> nogen steder og den derfor ikke kan høstes ??
>>> Men uanset at den KAN findes nogen steder, så vil Google da _aldrig_
>>> kunne relatere den til dig og tilmed sætte den ind som modtager på din
>>> Gmail ???
>>> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
>>> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
>>> have angivet den der.
>>
>> Hvor tit skal jeg egentlig skrive det? - JEG HAR STADIGVÆK IKKE SKREVET
>> DEN MAILADRESSE I MIN DAVÆRENDE GOOGLE KONTO!!! - Og tror du, jeg er så
>> dum at skrive til dem ved at bruge en anden end min GMail adresse som
>> afsender?
>
> Du behøver ikke at råbe, for det er sådan set ikke det jeg skriver og
> "lyd"styrke giver dig ikke mere ret.
> Google har ingen mulighed for selv at få fat i den adresse, med mindre
> du selv har oplyst den.
> Det er stadig lidt utydeligt hvad du modtager fra Google, jeg har nemlig
> selv til gode at modtage en eneste reklame fra dem, på trods af at jeg
> bruger en hel del af deres tjenester og desuden HAR oplyst en alternativ
> adresse på min konto.

Nok fordi de kan se, du allerede bruger de tjenester, så der ingen grund
er til at sende dig reklamer for dem. - Men uanset hvad, så ændrer det
ikke en tøddel ved, at jeg IKKE har opgivet en nummeradresse til Google!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-01-10 16:45

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jesper Hartoft wrote:
> > On 13-01-2010 10:18, Erik Richard Sørensen wrote:
> >>
> >> Jeg véd ikke, hvorfor subject lige pludselig forsvandt. - Jeg må have
> >> trykket på tab-tasten...
> >>
> >> Jesper Hartoft wrote:
> >>> On 13-01-2010 09:08, Erik Richard Sørensen wrote:
> >>>> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes!
> >>>> Hvor
> >>>> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
> >>>> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!!
> >>>
> >>> Jo - for Google har ingen mulighed for at finde den maskinelt og
> >>> tilmed registrere den på din Gmail konto, det er ganske simpelt umuligt.
> >>>
> >>>> - Og jeg
> >>>> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke
> >>>> engang
> >>>> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
> >>>> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
> >>>> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
> >>>> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.
> >>>
> >>> Ja, men du skriver jo selv at du ikke har opgivet præcis den adresse
> >>> nogen steder og den derfor ikke kan høstes ??
> >>> Men uanset at den KAN findes nogen steder, så vil Google da _aldrig_
> >>> kunne relatere den til dig og tilmed sætte den ind som modtager på din
> >>> Gmail ???
> >>> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
> >>> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
> >>> have angivet den der.
> >>
> >> Hvor tit skal jeg egentlig skrive det? - JEG HAR STADIGVÆK IKKE SKREVET
> >> DEN MAILADRESSE I MIN DAVÆRENDE GOOGLE KONTO!!! - Og tror du, jeg er så
> >> dum at skrive til dem ved at bruge en anden end min GMail adresse som
> >> afsender?
> >
> > Du behøver ikke at råbe, for det er sådan set ikke det jeg skriver og
> > "lyd"styrke giver dig ikke mere ret.
> > Google har ingen mulighed for selv at få fat i den adresse, med mindre
> > du selv har oplyst den.
> > Det er stadig lidt utydeligt hvad du modtager fra Google, jeg har nemlig
> > selv til gode at modtage en eneste reklame fra dem, på trods af at jeg
> > bruger en hel del af deres tjenester og desuden HAR oplyst en alternativ
> > adresse på min konto.
>
> Nok fordi de kan se, du allerede bruger de tjenester, så der ingen grund
> er til at sende dig reklamer for dem.

Jeg bliver nødt til at holde med Jesper ... jeg får heller ikke snask
fra Google som jeg ikke har bedt om ...

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 13-01-10 12:10

Jesper Hartoft skrev:
> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
> have angivet den der.

Enig.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 13-01-10 16:14


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Jesper Hartoft skrev:
>> Når en Gmail konto oprettes, har man mulighed for at angive en
>> alternativ mailadresse til brug hvis man ikke kan logge ind og du må
>> have angivet den der.
>
> Enig.

Har jeg sagt/skrevet andet? - Jeg har skrevet, at den nummeradresse IKKE
blev brugt til det, men derimod den adresse, jeg bruger i signaturen.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Brian Vestergaard (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 13-01-10 12:00

Erik Richard Sørensen tastede følgende:
> Thomas von Hassel wrote:
>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>> Thomas von Hassel wrote:
>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>> Palle wrote:
>>>>>> På hvilken måde kan der (set fra Googles vinkel) knyttes en relation
>>>>>> imellem din Google konto og din "hemmelige" adresse?
>>>>> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
>>>>> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
>>>>> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
>>>>> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
>>>>> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
>>>>> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
>>>>> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
>>>>> adresse på.
>>>> hvorfor skulle de give den til google, som så sætter den ind som din
>>>> "fallback" adresse ? it makes no sense ...
>>> Præcis, - det giver netop ingen mening - og da endnu mindre, når der
>>> allerede er opgivet en sekundær adresse i signaturen. Min eneste
>>> forklaring er, at Google også véd, at man altid kan komme i kontakt med
>>> en Stofa-kunde via nummer-adressen uanset alias.
>>
>> signatueren ? .. hvilken sigantur ?

> Den signatur, der var til min GMail konto.

>> Og hvorfor, når din påstand er så langt ude, insisterer du på en
>> konspirations teori ? .. der er jo aldrig et rigtigt menneske inde og
>> pille ved din konto ... den mest logiske forklaringer at du har tastet
>> adressen ind. Men hvis du er så paranoid, hvorfor kontakter du ikke
>> Google og spørger dem ?

> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!! - Og jeg *HAR*
> kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang gøre sig
> den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at der høstes
> adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser sælges til hvem,
> der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er flintrende ligeglade med div.
> Robinson lister.

Det er godt nok god underholdning det her... men ERS tag nu dine piller
og fald til ro, du skal være frisk til DE lander i aften

Husk din hat

PS: du har tastet den omtalte mailadresse som sekundær adresse da du
oprettede din g-mail

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Palle (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 14-01-10 18:02

On 2010-01-13 09:08:47 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
> mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
> INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!! - Og jeg
> *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
> gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
> der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
> sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
> flintrende ligeglade med div. Robinson lister.

Lige meget hvor meget du råber og skriger så tager DU fejl. Du er FOR
påståelig og ukritisk overfor dig selv.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Thomas von Hassel (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-01-10 18:12

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-13 09:08:47 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>
> > Undskyld mig Thomas, men tag nu for h..... at holde op med dit pes! Hvor
> > mange gange skal jeg egentlig forsøge at forklare dig, at JEG HAR IKKE
> > INDTASTET NOGET SOM HELST I DEN NU SLETTEDE GMAIL KONTO!!! - Og jeg
> > *HAR* kontaktet dem - indtil flere gange endda, men de gider ikke engang
> > gøre sig den ulejlighed at svare. - Og du véd lige så godt som jeg, at
> > der høstes adresser både elektronisk og manuelt, og at disse adresser
> > sælges til hvem, der vil betale. Og de firmaer, der gør det, er
> > flintrende ligeglade med div. Robinson lister.
>
> Lige meget hvor meget du råber og skriger så tager DU fejl. Du er FOR
> påståelig og ukritisk overfor dig selv.

lad det ligge .. Erik vil på intet tidspunkt erkænde egne fejl ..
ligemeget hvormeget dokumentation man kommer med ...

/thomas

Palle (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 14-01-10 20:05

On 2010-01-13 00:57:05 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en af
> mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan sende
> til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle ganske,
> ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De to af
> firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger adresser
> fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for det tredie
> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop den
> adresse på.

Som jo så også er utopi.

Scenarie 1: Google skulle have henvendt sig til en af de tre steder for
at få fat i din nummer-adresse (hvad det så end betyder).

Scenarie 2: Et af de tre steder skulle have fået fat i din GMail
adresse og sp skrevet til Google at du skulle have sendt tilbus fra
Google?!?

Usandsynligt. Ikke mindre.



--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Thomas von Hassel (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-01-10 20:37

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> nummer-adresse (hvad det så end betyder).

telia stofa har et skørt system mht. til deres email. Hver kunde får
tildelt x antal email adresser som i deres system har et nummer ... det
nummer kan du så selv tildele et alias til ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-01-10 21:44


Thomas von Hassel wrote:
> Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:
>> nummer-adresse (hvad det så end betyder).
>
> telia stofa har et skørt system mht. til deres email. Hver kunde får
> tildelt x antal email adresser som i deres system har et nummer ... det
> nummer kan du så selv tildele et alias til ...

Præcis! - eller bruge nummeradressen uden ny alias,..

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Erik Richard Sørens~ (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 14-01-10 21:42


Palle wrote:
> On 2010-01-13 00:57:05 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>> Jeg har ikke nogen 'hemmelig' adresse, som du kalder det. Jeg har en
>> af mine adresser som den originale nummerkonto, som Stofa altid kan
>> sende til, selvom jeg sætter et andet alias på. Og så er der nogle
>> ganske, ganske få personer samt tre firmaer, der har den adresse. De
>> to af firmaerne stoler jeg 100% på, ikke videregiver / videresælger
>> adresser fra deres kundekartoteker, men jeg er mere tvivlende over for
>> det tredie
>> firma. Det er den eneste saglige måde, de har kunnet få fat i netop
>> den adresse på.
>
> Som jo så også er utopi.
>
> Scenarie 1: Google skulle have henvendt sig til en af de tre steder for
> at få fat i din nummer-adresse (hvad det så end betyder).
>
> Scenarie 2: Et af de tre steder skulle have fået fat i din GMail adresse
> og sp skrevet til Google at du skulle have sendt tilbus fra Google?!?
>
> Usandsynligt. Ikke mindre.

Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
af at opkøbe og videresælge adresser til andre firmaer, der så bruger
dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder sandsynlig.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Palle (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 14-01-10 21:49

On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
> sandsynlig.

Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?

Alt andet spam er udenfor Googles rækkevidde naturligvis.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Erik Richard Sørens~ (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 14-01-10 22:14


Palle wrote:
> On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
>> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
>> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
>> sandsynlig.
>
> Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?

Jo, og derfor mistænker jeg også Google for ikke at være spor anderledes
eller bedre end andre ved at købe adresser hos sådanne firmaer og bruge
dem i målrettet spammarketing.

> Alt andet spam er udenfor Googles rækkevidde naturligvis.

Medmindre det kommer fra en Google konto, - hvilket /er/ set....

mvh. Erik Richard
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (14-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 14-01-10 22:25

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Palle wrote:
> > On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:
> >> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
> >> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
> >> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
> >> sandsynlig.
> >
> > Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?
>
> Jo, og derfor mistænker jeg også Google for ikke at være spor anderledes
> eller bedre end andre ved at købe adresser hos sådanne firmaer og bruge
> dem i målrettet spammarketing.

den køber jeg ikke ...

>
> > Alt andet spam er udenfor Googles rækkevidde naturligvis.
>
> Medmindre det kommer fra en Google konto, - hvilket /er/ set....

hvordan har du set det ? .. da vel ikke bare pga. afsender adressen som
nok er noget af det nemmeste at forfalske ..

/thomas

Erik Richard Sørense~ (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-01-10 10:28



Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Palle wrote:
>>> On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>>>> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
>>>> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
>>>> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
>>>> sandsynlig.
>>> Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?
>> Jo, og derfor mistænker jeg også Google for ikke at være spor anderledes
>> eller bedre end andre ved at købe adresser hos sådanne firmaer og bruge
>> dem i målrettet spammarketing.
>
> den køber jeg ikke ...

Og så 'køber' du garanteret heller ikke, at et firma som DigitalRiver
spammer? For så kan jeg godt garantere for, at det er lige præcis dét,
de gør! - Jeg har hentet betaen af MSO2010 for at teste den og se, om
den vil være et alternativ brugbar løsning for syhhandicappede, der
absolut vil / er tvunget til at bruge MSO. I den forbindelse gik jeg ind
på MS's websider og hentede pakken og fjernede omhyggeligt samtlige
kryds og flueben til, at jeg ikke vil modtage noget som helst.

Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
- Men hvad jeg finder mere mærkværdig er, at der på nyhedsbrevet fra MS
er dels et DigitalRiver, dels et Microsoft, dels et Google logo....

DigitalRiver er det tredie firma, jeg ikke stoler på og med særdeles god
grund. Vi har haft store problemer med det firma hos NisusSoftware, da
vi i en nogle år brugte det som vores netdistributør. Vi var mange gange
udsat for klager fra folk, der havde fået uønskede målrettet
spammarketing mails fra dem med produkter fra andre firmaer - til trods
for, at DigitalRiver i deres såkaldte 'privacy policy' højt og helligt
lovede, at de ikke ville bruge NisusSoftwares net-kundekartotek til
andet end at meddele nye programversioner fra NisusSoftware. Da vi blev
opmærksom på de forhold, blev aftalen opsagt med øjeblikkelig virkning,
og det blev ganske enkelt forbudt DigitalRiver at sælge og distribuere
Nisus produkter!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-01-10 11:14

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> >> Palle wrote:
> >>> On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:
> >>>> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
> >>>> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
> >>>> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
> >>>> sandsynlig.
> >>> Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?
> >> Jo, og derfor mistænker jeg også Google for ikke at være spor anderledes
> >> eller bedre end andre ved at købe adresser hos sådanne firmaer og bruge
> >> dem i målrettet spammarketing.
> >
> > den køber jeg ikke ...
>
> Og så 'køber' du garanteret heller ikke, at et firma som DigitalRiver
> spammer?

Jeg vil købe at de måske gode til at gemme deres "opt out" flueben ..
men et firma som digital river som 1: leverer ehandel til så store
spillere som de gør (microsoft, EA, Autodesk etc er jo ikke
bolchebutikker) og 2: er børsnoteret, har slet ikke _råd_ til at fifle
med deres udsendelser af email ...

tag din sølvpapirshat på igen.

/thomas

Erik Richard Sørense~ (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-01-10 17:50



Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>
>>>> Palle wrote:
>>>>> On 2010-01-14 21:42:08 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>>>>>> Du glemmer lige det tredie scenarie. - At det trede og ikke helt
>>>>>> pålidelige firma har solgt deres kundekartotek til et firma, der lever
>>>>>> dem til målrettet spammarketing. - Det er den metode, jeg finder
>>>>>> sandsynlig.
>>>>> Jo det er rigtigt. Men sagde du ikke at det var Google der spammede dig?
>>>> Jo, og derfor mistænker jeg også Google for ikke at være spor anderledes
>>>> eller bedre end andre ved at købe adresser hos sådanne firmaer og bruge
>>>> dem i målrettet spammarketing.
>>> den køber jeg ikke ...
>> Og så 'køber' du garanteret heller ikke, at et firma som DigitalRiver
>> spammer?
>
> Jeg vil købe at de måske gode til at gemme deres "opt out" flueben ..
> men et firma som digital river som 1: leverer ehandel til så store
> spillere som de gør (microsoft, EA, Autodesk etc er jo ikke
> bolchebutikker)

Der var kun to steder, hvor man aktivt skulle sætte et flueben, hvis man
ville have tilsendt info og nyhedsbreve + det tredie sted, hvor man
accepterer betalicensbetingelserne. Desuden kunne man ikke direkte
downloade MSO testdrive 2010 fra MS, men man fik tilsendt et download
link fra MS.

Og nej, men det er en nem måde selv at undgå at oprette en netbutik på
ved at alliere sig med et firma, der har specialiseret sig i netop
nethandel. - Og det er garanteret også billigere...

> og 2: er børsnoteret, har slet ikke _råd_ til at fifle
> med deres udsendelser af email ...

Det var LB også, men de krakkede alligevel med en milliardgæld baseret
på udbud og overbelåning, hvilket jo også er ulovligt - også i USA. -
Kort sagt, så er du nogle gange temmelig naiv, når du tror, der ikke er
nogle af de store, der bøjer div. hjørner, hvor de kan!

Faktisk har jeg købt 'billige' programpakker - nyeste versioner - til
ca. 1/3 af normalprisen gennem DigitalRiver - også af produkter, der
ellers også bliver solgt gennem udviklernes egen netbutik, indtil jeg
fandt ud af, at dette firma også havde opsagt aftalen med DigitalRiver
pga. snyd med kundekartoteker - og det vel at mærke _efter_, aftalen er
blevet opsagt. Det er jo svindel, hvorved jeg sidder med et
piratprodukt, - og sådan noget har jeg det ikke godt med... Jeg har
ganske enkelt afinstalleret programmerne og bruger dem ikke mere.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 15-01-10 15:23

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!

> mvh. Erik Richard

Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-01-10 15:40

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
> > www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
> > nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
> > fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
> > microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
>
> > mvh. Erik Richard
>
> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

kun hvis det er en legitim afsender som ikke har beskidt mel i posten.
Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
du vil blot få _mere_ spam ud af det ...

/thomas

Brian Vestergaard (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 15-01-10 15:45

Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:
> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>
>>> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
>>> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
>>> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
>>> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
>>> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
>>> mvh. Erik Richard
>>
>> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
>> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

> kun hvis det er en legitim afsender som ikke har beskidt mel i posten.
> Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
> der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
> du vil blot få _mere_ spam ud af det ...

Installer PopTray så ser man kun mail fra samme afsender en gang

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Thomas von Hassel (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-01-10 15:53

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> >> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>
> >>> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
> >>> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
> >>> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
> >>> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
> >>> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
> >>> mvh. Erik Richard
> >>
> >> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
> >> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.
>
> > kun hvis det er en legitim afsender som ikke har beskidt mel i posten.
> > Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
> > der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
> > du vil blot få _mere_ spam ud af det ...
>
> Installer PopTray så ser man kun mail fra samme afsender en gang

jo ... hvis man er oldskool ... og på windows ...

/thomas

Brian Vestergaard (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 15-01-10 21:38

Thomas von Hassel skrev den 15-01-2010:
> Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

>> Thomas von Hassel sendte dette med sin computer:
>>> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>>>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>>
>>>>> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
>>>>> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
>>>>> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
>>>>> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
>>>>> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
>>>>> mvh. Erik Richard
>>>>
>>>> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
>>>> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.
>>> kun hvis det er en legitim afsender som ikke har beskidt mel i posten.
>>> Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
>>> der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
>>> du vil blot få _mere_ spam ud af det ...
>>
>> Installer PopTray så ser man kun mail fra samme afsender en gang

> jo ... hvis man er oldskool ... og på windows ...

Nå ja sorry, så ikke lige hvor Sølvpapirshatten > ERS var havnet denne
gang, undskyld endnu en gang

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Erik Richard Sørense~ (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 15-01-10 17:52


Morten Lind wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
>> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
>> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
>> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
>> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
>
> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

Just präcis! - men et sådant link findes ganske enkelt ikke i de
nyhedsbreve...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ande~ (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 15-01-10 19:04

Morten Lind skrev:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>> Da download går i gang, viser det sig, at det sker gennem
>> www.digitralriver.com. Og siden da, har jeg fået tilsendt samtlige MS's
>> nyhedsbreve, hvilket jeg ingen som helst interesse har i! - Jeg kan ikke
>> fravælge den via digitalriver.com, - jeg kan ikke fravælge den gennem
>> microsoft.com, - kort sagt, kan jeg overhovedet ikke fravælge det bræk!
>
>> mvh. Erik Richard
>
> Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
> aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

Hvorefter du har BEKRÆFTET at adressen virker, hurra :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Palle (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 15-01-10 19:22

On 2010-01-15 19:03:57 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen said:

> Hvorefter du har BEKRÆFTET at adressen virker, hurra :)

Det gør man jo automatisk hvis man ikke får en mailer-deamon retur?


--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Thomas von Hassel (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-01-10 19:30

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-15 19:03:57 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen said:
>
> > Hvorefter du har BEKRÆFTET at adressen virker, hurra :)
>
> Det gør man jo automatisk hvis man ikke får en mailer-deamon retur?

ikke nødvendigvis .. de fleste anitspam løsninger dropper blokerede
mails i stilhed ... især fordi mængden af return mails ville få internet
til bryde sammen ...

/thomas

Palle (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 15-01-10 19:36

On 2010-01-15 19:29:36 +0100, Thomas von Hassel said:

> ikke nødvendigvis .. de fleste anitspam løsninger dropper blokerede
> mails i stilhed ... især fordi mængden af return mails ville få internet
> til bryde sammen ...

Men alligevel. Kan bare gå efter går-den-så-går-den princippet. En spam
mail sendt ud i ingenting koster intet.



--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Thomas von Hassel (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-01-10 19:45

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> On 2010-01-15 19:29:36 +0100, Thomas von Hassel said:
>
> > ikke nødvendigvis .. de fleste anitspam løsninger dropper blokerede
> > mails i stilhed ... især fordi mængden af return mails ville få internet
> > til bryde sammen ...
>
> Men alligevel. Kan bare gå efter går-den-så-går-den princippet. En spam
> mail sendt ud i ingenting koster intet.

korrekt ... men lister med verificerede adresser kan sælges til meget
mere end ikke verificerede ...

/thomas

Palle (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 15-01-10 19:49

On 2010-01-15 19:45:27 +0100, Thomas von Hassel said:

> korrekt ... men lister med verificerede adresser kan sælges til meget
> mere end ikke verificerede ...

Det lyder meget rigtigt

Men hvis man er så tam at man gider sende spam ud, mon ikke man så
kunne finde på at være så tam, at sige til "køber" at den liste man nu
engang har ER verificeret?

Det er hypotetisk snak, jeg ved det....




--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Morten Lind (15-01-2010)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 15-01-10 20:33

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> > Oftest kan man i uønskede, tilsendte mails fravælge sendingen ved at
> > aktivere et afmeldingslink, som regel nederst i mail´en.

> Hvorefter du har BEKRÆFTET at adressen virker, hurra :)

Tjaeh - jeg er ikke paranoid, og de par gange, jeg har gjort det, har
det virket.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Palle (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 16-01-10 00:02

On 2010-01-15 20:33:18 +0100, Morten Lind said:

> Tjaeh - jeg er ikke paranoid, og de par gange, jeg har gjort det, har
> det virket.

Som Thomas også siger er der jo forskel på hvem man "afmelder" hos.

En vIaGr@ tilbudsmail eller en Computerworld mail. Hvem vil du vælge
hvis du skulle klikke på det link i bunden?

Sund fornuft. Ligesom det er sund fornuft at Google ikke høster E-mail
adresser for at spamme.


--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Palle (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 12-01-10 19:40

On 2010-01-12 18:05:58 +0100, Erik Richard Sørensen said:

> - I øvrigt opdagede jeg, da jeg gennemtrawlede det hele for at finde
> slettefunktionen, at Google har registreret min hoved-mailadresse hos
> StofaNet som 'sikkerhedskonto' - en nummerkonto, jeg ikke har opgivet
> til ret mange, og slet ikke til Google! - SÃ¥ hvor i alverden, de har
> den fra, er mig en gåde... - Derimod har jeg opgivet samme adresse, som
> jeg bruger i min signatur...

Det er rigtigt. Nogle af mine venner fortalte mig godt at nogle fra
Google havde ringet til dem og adspurgt dem om min E-mail adresser. Jeg
har også lagt mærke til det andre steder. Kom hjem en dag og der stod
en og kiggede i min postkasse. Da han forsvandt lagde jeg mærke til et
lille google logo på hans bukser.



Næeehhhh du. Alt det du glemmer, husker Google. Tror vist ikke der er
mere i det end det

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle


Steen (12-01-2010)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 12-01-10 17:54

On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:

>
> Nu er jeg altså blevet så p....træt af alt det bræk, der kommer og har
> besluttet mig for ganske enkelt at slette/lukke min GMail konto.

Hm?
Min GMail er pivåben for spam - jeg får små 1000 spams per måned, men
de ryger alle direkte i spamfolderen. Jeg ser stort set aldrig noget
spam i indbakken.
Underligt at du gør det...


Erik Richard Sørens~ (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørens~


Dato : 13-01-10 00:03


Steen wrote:
> On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>> Nu er jeg altså blevet så p....træt af alt det bræk, der kommer og har
>> besluttet mig for ganske enkelt at slette/lukke min GMail konto.
>
> Hm?
> Min GMail er pivåben for spam - jeg får små 1000 spams per måned, men de
> ryger alle direkte i spamfolderen. Jeg ser stort set aldrig noget spam i
> indbakken.
> Underligt at du gør det...

Kan måske skyldes, at jeg brugte min GMail konto som en ekstra
firmakonto de to sidste år, jeg selv havde forretning.... - Men selvom
de fleste ryger i spamfolderen, så sker det altså også, der ryger noget
med, der ikke skulle det...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Brian Vestergaard (13-01-2010)
Kommentar
Fra : Brian Vestergaard


Dato : 13-01-10 12:01

Erik Richard Sørensen forklarede den 13-01-2010:
> Steen wrote:
>> On 2010-01-12 02:07:57 +0100, Erik Richard Sørensen said:
>>> Nu er jeg altså blevet så p....træt af alt det bræk, der kommer og har
>>> besluttet mig for ganske enkelt at slette/lukke min GMail konto.
>>
>> Hm?
>> Min GMail er pivåben for spam - jeg får små 1000 spams per måned, men de
>> ryger alle direkte i spamfolderen. Jeg ser stort set aldrig noget spam i
>> indbakken.
>> Underligt at du gør det...

> Kan måske skyldes, at jeg brugte min GMail konto som en ekstra firmakonto de
> to sidste år, jeg selv havde forretning.... - Men selvom de fleste ryger i
> spamfolderen, så sker det altså også, der ryger noget med, der ikke skulle
> det...

Du taler/skriver i tåger...

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)



Thomas Bjorn Anderse~ (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 16-01-10 00:34

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
> der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
> du vil blot få _mere_ spam ud af det ...

Er der nogle, der har eftervist den tese for nyeligt? Den bliver ofte
bragt til torvs som en uangribelig sandhed, men jeg synes ikke lige,
at der er nogle der er gode til at følge den op med nogle hårde
fakta...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Thomas von Hassel (16-01-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-01-10 01:07

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> > Hvis det er "rigtigt" spam så er det eneste det link gør at bekræfte at
> > der er en levende person i den anden ende af den emailadresse de har og
> > du vil blot få _mere_ spam ud af det ...
>
> Er der nogle, der har eftervist den tese for nyeligt? Den bliver ofte
> bragt til torvs som en uangribelig sandhed, men jeg synes ikke lige,
> at der er nogle der er gode til at følge den op med nogle hårde
> fakta...


korrekt ... men det er hule svært at bevise fordi spam branchen er så
uigennemskuelig ... fyldt med bagmænd og plattenslagere, små fisk og
store fisk med dæknavne osv. ...



/thomas

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste