Submit - kun én gang
Fra : Rene' Godskesen

Dato : 03-08-01 13:49

Hejsa!

Måske er det et fortærsket spørgsmål, men jeg prøver alligevel!

Er det ikke noget med at man kan lave et lille javascript, der bevirker at
folk kun kan trykke én gang på submit i en form.
Jeg har problemer med utålmodige folk, der trykker et par gange, og derved
indsender den samme formular 2 gange.

På forhånd tak

Rene' G.

Fra : Rune Glerup

Dato : 03-08-01 14:02

Rene' Godskesen skriver:

> Er det ikke noget med at man kan lave et lille javascript, der bevirker at
> folk kun kan trykke én gang på submit i en form.

Det kan man da nok godt. Måske hvis følgende indsættes i <head>:

<script type="text/javascript">
var submitudfort = false;
function udforSubmit(subobj) {
if (sumitudfort == false) {
submitudfort = true;
subobj.submit();
return true;
} else {
return false;
}
}
</script>

....og følgende i <body>:

<form action="etellerandet/" onsubmit="udforSubmit(this);">
<!-- diverse ting og sager -->
</form>

Jeg har ikke testen koden, men det kan du jo selv gøre. Prøv dig evt.
lidt frem.

Hilsen.

Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Erik Isager

Dato : 03-08-01 17:05

> [...]
> folk kun kan trykke én gang på submit i en form.
> Jeg har problemer med utålmodige folk, der trykker et par gange, og derved

Ikke javescript men jeg havde samme problem, jeg kan ikke lige sige hvad
jeg gjorde ! men resultatet var, at når det bliver "sendt", åbnes en "Tak
...." som erstatter formmailen, så gæsten kommer ikke tilbage til denne, men
det forhindrer selvfølgelig ikke at de udfylder på ny !!

Erik Isager