computeren puster uden ende
Fra : Katharina

Dato : 28-12-09 20:47

Hej! Jeg har en hvid Macbook 1.1 Intel Core Duo, 2 GHz, MacOS X 6.2 som
er begyndt at blæse helt vildt næsten med det samme den bliver tændt.
Jeg kan ikke finde grunden til det. Det hænger ikke sammen med at jeg
bruger mange programmer samtidigt - det sker også med kun et åben.
Heller ikke med at der ligger for meget på skrivebordet eller at der er
for mange start up programmer. Er der nogen som kan måske hjælpe mig?
Det ville være fanstastisk! Tak på forhånd! Katharina

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-12-09 20:57

Katharina <114@andersen.cc> wrote:

> [...]
> for mange start up programmer. Er der nogen som kan måske hjælpe mig?
> Det ville være fanstastisk! Tak på forhånd! Katharina

Hvad siger Aktivitets Overvågning* .... er der et program eller en
process som bruger meget cpu ?

/thomas

* findes under Programmer -> Hjælpe Programmer

Fra : Steen

Dato : 28-12-09 22:50

> Hvad siger Aktivitets Overvågning* .... er der et program eller en
> process som bruger meget cpu ?
>

> /thomas
>

> * findes under Programmer -> Hjælpe Programmer

Eller den "fejl" jeg selv har begået.
Sidder man med computeren på en dyne eller lignende, kan det stakkels
dyr ikke få luft.
--
Steen

Fra : Katharina

Dato : 29-12-09 13:52

> Eller den "fejl" jeg selv har begået.
> Sidder man med computeren på en dyne eller lignende, kan det stakkels
> dyr ikke få luft.

Hihi, nej, jeg har min dyr ikke med i sengen.... Ingen kvæleproblem
heller.

Fra : Katharina

Dato : 29-12-09 13:22

> Hvad siger Aktivitets Overvågning* .... er der et program eller en
> process som bruger meget cpu ?

Tak for svaret! Men det er der faktisk ikke!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-12-09 14:13

> Tak for svaret! Men det er der faktisk ikke!

Mit gæt vil være at den trænger til ny kølepasta mellem CPU og køler.
Sælg den til en der har mod på at gøre det selv.

Fra : Katharina

Dato : 30-12-09 18:32

Findes der en måde at finde uf af om det er det?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-12-09 19:08

Katharina skrev:
> Findes der en måde at finde uf af om det er det?

Finde et værktøj der viser cpu'ens arbejdstemperatur, og høre om det er
typisk :)

Fra : Steen

Dato : 31-12-09 12:36

Katharina <114@andersen.cc> wrote:

> Findes der en måde at finde uf af om det er det?

Ind til en Apple-forhandler, og lad dem undersøge den.
Alt efter hvor du bor, er der nok et autoriseret værksted i nærheden.
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-09 12:41

Steen <isteen@googlemail.com> wrote:

> Ind til en Apple-forhandler, og lad dem undersøge den.
> Alt efter hvor du bor, er der nok et autoriseret værksted i nærheden.

til 1200,- i timen skal man nok være sikker på at det er det der er
problemet ...

Check temperaturen på de forskellige dele med f.eks. iStat Pro

<http://www.islayer.com/apps/istatpro/>

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 31-12-09 12:56

> til 1200,- i timen skal man nok være sikker på at det er det der er
> problemet ...

Restværdien på maskinen levner ikke megen plads til professionel
reparation og man risikerer også bare at de vil skifte bundkortet,
hvilket helt sikkert ikke kan betale sig.

Fra : Esben

Dato : 01-01-10 19:50

> Mit gæt vil være at den trænger til ny kølepasta mellem CPU og køler.
> Sælg den til en der har mod på at gøre det selv.

også mit gæt desværre. Har selv gjort det på en MBP og jeg var tæt på at
fortryde... (Endte nu med at spille perfekt og løse problemet)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 31-12-09 13:57

On 2009-12-28 20:46:39 +0100, 114@andersen.cc (Katharina) said:

> [...]
> for mange start up programmer. Er der nogen som kan måske hjælpe mig?
> Det ville være fanstastisk! Tak på forhånd! Katharina

Hej Katharina.

Prøv at hent http://www.islayer.com/apps/istatpro/

Det er en super god lille app, der fortæller alt om temperaturen i dyret.

Hilsen Henrik og godt nytår.