/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Jeg vil bare gerne have hurtigt internet
Fra : Rune


Dato : 22-12-09 07:04

Så modtages alle forslag med kyshånd....
På min adresse er der visse problemer med at få internet:
- ADSL: ligger over 7 km. fra centralen, derfor kun download på 1,3
mbit. (både Telenor og TDC)
- 3G: Mangler signal fra alle udbydere. 3 ligger pt. hurtigst med en
download på ca. 1,8 mbit. Med en tagmonteret retningsbestemt
antenne!!! Alle andre udbydere kan ikke engang præstere et 2,5g
signal.
- KabelTV: Der er ikke lagt kabeltv i området.
- Wimaxx: Dækker ikke.
- Fiber: Ikke i området.

Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?


Mvh.

Rune

 
 
Bjarke Andersen (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 22-12-09 15:22

Rune <rune.riis1@gmail.com> crashed Echelon writing news:66950b5d-b395-
4f83-86e5-0211cfeb4b5b@m16g2000yqc.googlegroups.com:

> Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?

Satelit?

--
Bjarke Andersen

simon (22-12-2009)
Kommentar
Fra : simon


Dato : 22-12-09 16:37

Rune skrev:
> Så modtages alle forslag med kyshånd....
> På min adresse er der visse problemer med at få internet:
> - ADSL: ligger over 7 km. fra centralen, derfor kun download på 1,3
> mbit. (både Telenor og TDC)
> - 3G: Mangler signal fra alle udbydere. 3 ligger pt. hurtigst med en
> download på ca. 1,8 mbit. Med en tagmonteret retningsbestemt
> antenne!!! Alle andre udbydere kan ikke engang præstere et 2,5g
> signal.
> - KabelTV: Der er ikke lagt kabeltv i området.
> - Wimaxx: Dækker ikke.
> - Fiber: Ikke i området.
>
> Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?
>
>
> Mvh.
>
> Rune
Skyline, hvis du bor i Jylland?
mvh
simon

Karl Erik Christense~ (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 22-12-09 17:17

Den Tue, 22 Dec 2009 06:03:45 -0800 skrev Rune:

> Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?
>
> Mvh.
>
> Rune

Internet er noget opreklameret pis.

Dejlig natur kan ikke købes - nyd den

--
Karl Erik.

Rune (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 22-12-09 11:57

On 22 Dec., 15:21, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com> wrote:
> Rune <rune.ri...@gmail.com> crashed Echelon writing news:66950b5d-b395-
> 4f83-86e5-0211cfeb4...@m16g2000yqc.googlegroups.com:
>
> > Er der noget jeg har glemt? Noget der kan f es for menneskepenge?
>
> Satelit?
>
> --
> Bjarke Andersen

Det kan vidst ikke fåes for menneskepenge....

Rune (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 22-12-09 11:57

On 22 Dec., 16:36, simon <nyhed.2...@gmail.com> wrote:
> Rune skrev:
>
>
>
> > Så modtages alle forslag med kyshånd....
> > På min adresse er der visse problemer med at få internet:
> > - ADSL: ligger over 7 km. fra centralen, derfor kun download på 1,3
> > mbit. (både Telenor og TDC)
> > - 3G: Mangler signal fra alle udbydere. 3 ligger pt. hurtigst med en
> > download på ca. 1,8 mbit. Med en tagmonteret retningsbestemt
> > antenne!!! Alle andre udbydere kan ikke engang præstere et 2,5g
> > signal.
> > - KabelTV: Der er ikke lagt kabeltv i området.
> > - Wimaxx: Dækker ikke.
> > - Fiber: Ikke i området.
>
> > Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?
>
> > Mvh.
>
> > Rune
>
> Skyline, hvis du bor i Jylland?
> mvh
> simon- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Nej desværre, det er i Nordsjælland.

Rune (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 22-12-09 11:58

On 22 Dec., 17:16, Karl Erik Christensen <n...@none.invalid.co> wrote:
> Den Tue, 22 Dec 2009 06:03:45 -0800 skrev Rune:
>
> > Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?
>
> > Mvh.
>
> > Rune
>
> Internet er noget opreklameret pis.
>
> Dejlig natur kan ikke købes - nyd den
>
> --
> Karl Erik.

Det er bare svært at gå på netbank i et egetræ, eller ringe via en
vintergæk.

N/A (27-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-12-09 10:30



Frank Damgaard (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Damgaard


Dato : 22-12-09 20:14

Rune wrote:
> Så modtages alle forslag med kyshånd....
> På min adresse er der visse problemer med at få internet:
> - ADSL: ligger over 7 km. fra centralen, derfor kun download på 1,3
> mbit. (både Telenor og TDC)
> - 3G: Mangler signal fra alle udbydere. 3 ligger pt. hurtigst med en
> download på ca. 1,8 mbit. Med en tagmonteret retningsbestemt
> antenne!!! Alle andre udbydere kan ikke engang præstere et 2,5g
> signal.
> - KabelTV: Der er ikke lagt kabeltv i området.
> - Wimaxx: Dækker ikke.
> - Fiber: Ikke i området.
>
> Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?
>

Evt. gør som nogle tyskere gør.
Finder et sted med internet og laver en trådløs forbindelse/link derfra.
Koster noget ekstra udstyr, men så får man også internet ude på landet.


Om et par år (eller tre) skal UHF kanal 61-69 bruges til bredbånd
på landet (og byer), det er i hvert fald planen, så måske til den
tid der er en løsning...

Ivar (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 22-12-09 20:53

Rune skrev:

> Er der noget jeg har glemt?

Er dette en mulighed?
http://www.ice.net/dk/private/


Ivar Magnusson



Soren AD (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Soren AD


Dato : 23-12-09 03:28

Rune <rune.riis1@gmail.com> writes:

> - Wimaxx: Dækker ikke.

Har du set på om der er nogen andre FWA udbydere?

Mvh,

Rene Joergensen (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 23-12-09 10:09

Rune <rune.riis1@gmail.com> wrote:

> Det er bare svært at gå på netbank i et egetræ, eller ringe via en
> vintergæk.

Hverken netbank eller IP-telefoni kræver mere end den båndbredde du
har nu ;-P


--
-René


Rune (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 23-12-09 04:29

On 23 Dec., 10:08, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:
> Rune <rune.ri...@gmail.com> wrote:
> > Det er bare svært at gå på netbank i et egetræ, eller ringe via en
> > vintergæk.
>
> Hverken netbank eller IP-telefoni kræver mere end den båndbredde du
> har nu ;-P
>
> --
> -René

Du har ikke 4 hjemmeboende børn på nettet hva?
God fornøjelse med at føre en samtale mens de surfer.

Sørensen (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 23-12-09 13:32


"Rune" > skrev
Du har ikke 4 hjemmeboende børn på nettet hva?
God fornøjelse med at føre en samtale mens de surfer.

ikke noget problem med tdc`s IP-telefoni

vh.
Sørensen


Jean (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 25-12-09 09:40

Sørensen skrev:
> ikke noget problem med tdc`s IP-telefoni

Præcis. TDC kører QoS, og derfor er telefononien alt prioriteret over
surfing-kanalen.

Mvh Jean.


Bertel Lund Hansen (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 25-12-09 15:13

Jean skrev:

> Præcis. TDC kører QoS, og derfor er telefononien alt prioriteret over
> surfing-kanalen.

Så prøv at surf mens den ene unge snakker i telefon og de andre
også surfer.

Hvor svært kan det være at forstå at manden gerne vil have
hurtiogt internet. Er der nogen af jer Karl Smarter der kører
langsommere end 2 Mbit?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jean (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 25-12-09 17:09

"Bertel Lund Hansen" skrev:
> Er der nogen af jer Karl Smarter der kører
> langsommere end 2 Mbit?

Rolig Mulle, og Glædelig jul!

Mvh Jean.


Peter Knutsen (03-01-2010)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 03-01-10 23:10

On 25/12/2009 15:12, Bertel Lund Hansen wrote:
> Jean skrev:
>> Præcis. TDC kører QoS, og derfor er telefononien alt prioriteret over
>> surfing-kanalen.
>
> Så prøv at surf mens den ene unge snakker i telefon og de andre
> også surfer.
>
> Hvor svært kan det være at forstå at manden gerne vil have
> hurtiogt internet. Er der nogen af jer Karl Smarter der kører
> langsommere end 2 Mbit?

Han har vel selv valgt at han ønsker at bo i en landsdel hvor der er
langt til alting?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

N/A (27-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-12-09 10:30



Ivar (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 25-12-09 13:22

Rune skrev:

> Du har ikke 4 hjemmeboende børn på nettet hva?
> God fornøjelse med at føre en samtale mens de surfer.

Hvis du har problemer med båndbredde, kan jeg ikke se logikken
i, at du vil have ip-telefoni.


Ivar Magnusson



N/A (27-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-12-09 10:30



Rune (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 23-12-09 04:29

On 22 Dec., 20:53, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> Rune skrev:
>
> > Er der noget jeg har glemt?
>
> Er dette en mulighed?http://www.ice.net/dk/private/
>
> Ivar Magnusson

Der er jeg vidt ikke meget bedre stillet en med 3. Har kigget lidt på
det.

Rene Joergensen (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 23-12-09 13:29

Rune <rune.riis1@gmail.com> wrote:

> Du har ikke 4 hjemmeboende børn på nettet hva?

Nej, mine to børn bruger ikke internettet endnu.

> God fornøjelse med at føre en samtale mens de surfer.

QOS eller som jeg har gjort, drop "fastnet"-telefoni.

--
-René


Sørensen (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 23-12-09 13:46


"Rune" > skrev
Er der noget jeg har glemt? Noget der kan fåes for menneskepenge?


Tjae meneskepenge det ved jeg ikke men kig på:
http://www.filiago.de/

vh.
Sørensen


Bjarke Hansen (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-12-09 10:06

On 22 Dec., 15:03, Rune <rune.ri...@gmail.com> wrote:

> - KabelTV: Der er ikke lagt kabeltv i området.
> - Wimaxx: Dækker ikke.

SIkker? Hvad med FWA med tagmonteret antenne?

https://www.dansketelecom.dk/fwa/d%C3%A6kningsomr%C3%A5de

Rene Joergensen (25-12-2009)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 25-12-09 15:47

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> hurtiogt internet. Er der nogen af jer Karl Smarter der kører
> langsommere end 2 Mbit?

Nu reagerede jeg på hvad han skulle bruge linjen til, og til surfing
på internettet og IP-telefoni er 1,3Mbit rigeligt.

Der var intet omkring fire børn i den beskrivelse, med fire unger på
linjen ville jeg også gerne have noget hurtigere end 1,3Mbps.

Personligt har jeg 12Mbps, men udnytter det sjældent fuldt ud.
SSH og RDP klarer sig fint med langt mindre.

--
-René


Rune (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 27-12-09 02:23

On 25 Dec., 15:12, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:
> Jean skrev:
>
> > Præcis.  TDC kører QoS, og derfor er telefononien alt prioriteret over
> > surfing-kanalen.
>
> Så prøv at surf mens den ene unge snakker i telefon og de andre
> også surfer.
>
> Hvor svært kan det være at forstå at manden gerne vil have
> hurtiogt internet. Er der nogen af jer Karl Smarter der kører
> langsommere end 2 Mbit?
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/                   FIDUSO:http://fiduso.dk/

Takker....
Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.
Har bestilt en 5/1 mbit forbindelse. Så må vi se hvad den kan.

Rune

Hauge (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 27-12-09 10:30

Rune skrev:
> Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.

Jeg ville også prøve dem, bare for at se om det virker og de kan (kunne)
også levere ved mig.. Men nej, der var lige netop for svagt signal, så
stol *ikke* på at "vi kan levere hos dig", for det er på ingen måde
sikkert. Det er radio-signaler.

Mvh Hauge

N/A (27-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-12-09 10:30



Bjarke Hansen (27-12-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 27-12-09 13:10

On 27 Dec., 10:30, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Rune skrev:
>
> > Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.

Lige umildbart tror jeg de har i en overgangsfase hvor de ikke rigtigt
ved hvor de dækker? I hvertfald skriver de de dækker på flere adresser
på sjælland. Da de kun har overtaget dansktelecoms begræsede antal
sendemaster i storkøbenhavn, har de nok ikke nået at dække store dele
af sjælland endnu!

Rune kunne dog godt tænke mig at vide, hvorfor du i første omgang
skrev at wiimaxx ikke dækker hos dig, hvem havde du kontaktet her?
>
> Jeg ville også prøve dem, bare for at se om det virker og de kan (kunne)
> også levere ved mig.. Men nej, der var lige netop for svagt signal, så
> stol *ikke* på at "vi kan levere hos dig", for det er på ingen måde
> sikkert. Det er radio-signaler.

Ja ligesom med tv signal dækningen, så er dækningen sikkert maseret på
minimum 10meter fra jorden osv, og med LOS... Her er det nok rimelig
mere basal, da alle deres ringe med dækning er ligestore, så de har
ikke taget højde for landets udformning og forhindringer.

Rune (23-01-2010)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 23-01-10 17:22

On Dec 27 2009, 10:30 am, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Rune skrev:
>
> > Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.
>
> Jeg ville også prøve dem, bare for at se om det virker og de kan (kunne)
> også levere ved mig.. Men nej, der var lige netop for svagt signal, så
> stol *ikke* på at "vi kan levere hos dig", for det er på ingen måde
> sikkert. Det er radio-signaler.
>
> Mvh Hauge

Og den besked kom så i dag. Kan ikke levere da jeg lige nøjagtig
ligger uden for dækning.
Var der andre forslag fra gruppen?

Rune

Jens G (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 24-01-10 08:39

On Sat, 23 Jan 2010 16:21:32 -0800 (PST), Rune <rune.riis1@gmail.com>
wrote:

>On Dec 27 2009, 10:30 am, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
>> Rune skrev:
>>
>> > Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.
>>
>> Jeg ville også prøve dem, bare for at se om det virker og de kan (kunne)
>> også levere ved mig.. Men nej, der var lige netop for svagt signal, så
>> stol *ikke* på at "vi kan levere hos dig", for det er på ingen måde
>> sikkert. Det er radio-signaler.
>>
>> Mvh Hauge
>
>Og den besked kom så i dag. Kan ikke levere da jeg lige nøjagtig
>ligger uden for dækning.
>Var der andre forslag fra gruppen?
>
Hvis ellers dem hastighed du har nu er stabil og uden større pakketab,
kan du forsøge dig med QOS og båndbreddestyring i en router der kan
køre f.eks. Tomato eller DD-WRT.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Jens Åge Holm (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 24-01-10 14:14

On Sat, 23 Jan 2010 16:21:32 -0800, Rune wrote:

> On Dec 27 2009, 10:30 am, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
>> Rune skrev:
>>
>> > Jeg har nu bestilt via Skyline. De siger de kan levere her hos mig.
>>
>> Jeg ville også prøve dem, bare for at se om det virker og de kan (kunne)
>> også levere ved mig.. Men nej, der var lige netop for svagt signal, så
>> stol *ikke* på at "vi kan levere hos dig", for det er på ingen måde
>> sikkert. Det er radio-signaler.
>
> Og den besked kom så i dag. Kan ikke levere da jeg lige nøjagtig
> ligger uden for dækning.
> Var der andre forslag fra gruppen?

Fra den 30. juni 2010 er Elro/Skyline i deres frekvensaftale med
Telestyrelsen forpligtet til at kunne levere 512/128 kbps til alle. De kan
dog kræve, at antennen skal kunne placeres i 8 meters højde.
Med "alle" i ovenstående er der dog defineret, i hvilke postnumre
dækningskravet er gældende i, og det er ikke alle - den liste kan findes
på Telestyrelsens hjemmeside.

Ideen med den auktion, som Elro/Skyline vandt i 2007, var netop at sikre
bredbånd til den sidste procent af de danske husstande, som ikke kan få
det leveret på anden måde. Om 512/128 så kan betegnes som bredbånd, kan
selvfølgelig diskuteres.

Det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå efter den 30.
juni, hvis de stadig afviser nye kunder på baggrund at "manglende dækning".

--
JÅH

Anders Majland (28-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 28-01-10 14:21

> De kan
> dog kræve, at antennen skal kunne placeres i 8 meters højde.

Og så er man stadig afhænig af linie of sight. Jeg måtte fælge 3 træer for
at få stabilt signal.

Der var masser af signal da teknikkeren var der for knapt et år siden, men
så blev det forår og blade på træerne ... Nu var det egne træer, men kan
nemt forestille mig balladen hvis det er naboens træer men ønsker at skære
ned for at få signal til sin wimax antenne ...

/A


Jens Åge Holm (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 29-01-10 23:14

On Thu, 28 Jan 2010 14:20:59 +0100, Anders Majland wrote:

>> De kan
>> dog kræve, at antennen skal kunne placeres i 8 meters højde.
>
> Og så er man stadig afhænig af linie of sight. Jeg måtte fælge 3 træer for
> at få stabilt signal.
>
> Der var masser af signal da teknikkeren var der for knapt et år siden, men
> så blev det forår og blade på træerne ... Nu var det egne træer, men kan
> nemt forestille mig balladen hvis det er naboens træer men ønsker at skære
> ned for at få signal til sin wimax antenne ...

Jeg er helt enig - fysikkens love gælder også for wimax.
Jeg undrer mig over, at der er et sådant krav i licensen, uden at det
bliver specificeret bedre. Hvad hvis man bor mellem 12 m. træer i en skov
- er de så forpligtet til at grave en fiber ud til ens hus? Der står ingen
steder, at de kan kræve, at der fældes træer.

--
JÅH

Anders Majland (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-02-10 09:47

>>> De kan
>>> dog kræve, at antennen skal kunne placeres i 8 meters højde.

> Jeg undrer mig over, at der er et sådant krav i licensen, uden at det
> bliver specificeret bedre. Hvad hvis man bor mellem 12 m. træer i en skov
> - er de så forpligtet til at grave en fiber ud til ens hus?

Jeg har ikke læst kravene i licensen. Mon ikke der er taget nogle forbehold
?

Bor man "under" 12 meter høje træer må man jo bare have en mast der er lidt
højere ... (Men sådan en får jeg ikke lov at stille her pga
fredningsmyndighederne.) Så jeg har måtte "nøjes" med at sætte et antennerør
på udhuset.

http://majland.org/blog/?p=136 - Sidder hvor fm antennen sider på billedet
nederst på siden

/A


Bjarke Hansen (24-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 24-01-10 03:04

On 24 Jan., 01:21, Rune <rune.ri...@gmail.com> wrote:

> Og den besked kom så i dag. Kan ikke levere da jeg lige nøjagtig
> ligger uden for dækning.

ok det var da surt, har der været en tekniker ude for at montere
antenne, hvor der ikke var nok signal eller hvordan?

> Var der andre forslag fra gruppen?

Det var måske et forsøg værd, at prøve at få en udbyder til at levere
VDSL2, som skulle kunne trække noget mere ud af linien selv på længere
afstande.. Men du komme nok ikke over 3 Mbit..

Ellers er det måske bare at vente lidt på 3´ udbygger deres antenner i
området som giver mulighed for højere båndbredde...
Den med de skriver at afstand og belastning til mast, passer ikke
altid... Det er det udstyr på den givne mast der i stor grad afhænger
af hastigheden. De havde på et tidspunkt angivelsen af hvor i landet
de kunne tilbude 1,5Mbit 3,6 og 7,2... men nu er hele landet delt op i
op til 16Mbit og alm. 3g 384Kbit som jeg lige kan se... Hvilket langt
fra er sandheden.... i sverige hvor det er halv pris, viser de nærmere
hvor de kan tilbyde 16Mbit og hvor de kan tilbyde op op til 7,2...

Her hvor jeg bor, kunne de kun lige snige sig op på 1Mbit, men efter
noget tid var der fint nok 3,5Mbit ca

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste